Autor Wątek: wał napędowy poldforda??  (Przeczytany 12642 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 25, 2008, 11:26:23 am »

e_gregor

  • Gość
Ja bym to sprawdził. Myślę że by wypaliło, choć nie wiem czy takie poąlczenie nie będzie zbyt elastyczne i czy nie bedzie większego ryzyka rozerwania tego. martwi mnie tylko połączenie dwóch przegubów. One specjalnie "nie pasują" po to żeby były ciasno założone. Dwa do siebie powinny lekko wejśc i moze to wszystko być niewycentrowane.

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 25, 2008, 12:58:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dlatego zwracam się z zapytaniem do was zanim popęlnię jakiś błąd i wlecę w powietrze...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 25, 2008, 13:04:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Są zakłady które dorabiają wały napędowe na zamówienie, przerabiają i wyważają.

Wtedy na pewno należy liczyć się z wydatkiem z dwoma zerami :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 25, 2008, 15:29:59 pm »

e_gregor

  • Gość
Bociek, to tylko moje dwyagacjie nie popate żadna praktyką.

[ Dodano: 2008-03-25, 15:35 ]
A może by zrobić dystans z tej trójramiennej końcówki i dac to na dłuższych śrubach?

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 26, 2008, 22:21:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Czy mogę zastosować dwa łączniki elastyczne celem przedłużenia wału o brakujący element. Miało by to wyglądać tak że jeden przegub elastyczny byłby przykręcony do skrzyni, drugi do wału a oba spięte długimi śrubami o wytrzymałości powiedzmy 10,9.

Co na to wytrzymałość i wibracje...

A jeśli nie to czy mając końcówkę wału od forda da się jakoś senswonie skrócić i wyważyć wał oryginalny. Jak i gdzie spawać te oba elementy (w ktoprych miejscach) zakłądając że w końcówkę wału forda uda się wpasować końcówkę wału FSO.


Bocian daj spokój...  Najpiew wsadz  i zepnij skrzynie zebys wiedzial jaki dokladnie potrzebny jest wal. Skoluj wal od poloneza ohv i przedni kawalek od sierry. Jak juz bedziesz mial wymierzone zanosisz do zakladu i mowisz  ile ma byc np od konca walu do osi symetrii podpory wału i oni sami zajma sie wszystkim tj wymierzeniem  i wyspawaniem aby bylo dobrze. W firmie gdzie ja dawalem swój wal biora 100zl od spawu, 20 zl za wymiane elementu(np krzyzaka) i 120 wywazenie. Ten wal nalezy wywazac razem z koncówka skrzyni. Jak cos moge podac namiary i pomoc w zalatwieniu przerobki walu ale chyba w Wawie bedziesz mial blizej
PS Dobrego walu Od Poldofroda szkoda niszczyc  :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 27, 2008, 14:25:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Dobrego walu Od Poldofroda szkoda niszczyc

jeszcze mnie nie pokręciło żebym to uczynił. Najprawdpodobniej będzie na sprzedaż ale to się okaże po przymiarkach.

W razie czego gdzieś mam stary wał zdezelowany do poldka w którym trzebaby wymienić wszystko więc nie będzie szkoda go pociąć. mam też kawałek wału z forda więc materiały są. Szkoda że nei idzie tego zrobić samemu (przynajmniej wyważania) bo nie uśmiecha mi się zamawiać nowego wału... A jak jednak będę musiał to się zastanawiam czy by se nie zamówić jakiegoś mocniejszego auta??

Ale to potem. Najpierw trzeba zrobić w końcu dzwona do skrzni...

[ Dodano: 2008-03-29, 09:42 ]
Pogadałem sobie wczoraj z Walezym.
Podobno w czasach testowania mostów z Łady w swoim poldku WRC miał zastosowany dystans przy ataku tak z 5cm. Podobno nic mu nie biło i jego podkręcone 2,0 nie urwało śrub. Tak z rozmowy wynikło że brakujące 5cm można właśnie zyskać na takim dystansie. Trzeba tylko przesunąć do przodu podporę wału. Z drugiej strony można też zapodać tylną część wału z łady bo jest podobno dłuższa od poldkowej właśnie o jakieś 5cm.

Przyznaję że to nie głupie rozwiązanie tylko trochę mnie przeraża przenoszenie podpory wału do przodu. Jak ją stabilnie zamocować do podłużnic...

Jak nie to zobaczę czy to co mam nada się do zbudowania drugiego wału. Tylko ten koszt  :evil: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 31, 2008, 17:58:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Przyznaję że to nie głupie rozwiązanie tylko trochę mnie przeraża przenoszenie podpory wału do przodu. Jak ją stabilnie zamocować do podłużnic...
Zaznaczyc i wywiercic otwory, potem rozebrac srodek, wyciac od góry fragment podlogi i w odpowiednim miejscu w podluznicy wspawac kawalek nagwintowanego plaskownika(nakretek nie polecam). Podluznice od góry otwiera sie latwo -musialem robic to u siebie zeby wykrecic urwana srube od podpory walu  :evil: Dodatkowo jak przenosisz podpore musisz cos wykombinowac ze sprezyna od recznego- jest mocowana do podpory własnie. Kawałek grubej blachy w ksztalcie L mocowane do otworu po podporze załatwi sprawe. Kolejna sprawa- jak juz bedziesz wiedzial gdzie wypada przegub elastyczny na wale musisz inaczej ulozyc przewody z paliwem i hamulcowy -dzisiaj musialem włazic pod auto i przekladac bo podczas pierwszego odpalu okazalo sie ze skrzynia nie jest symetrycznie w tunelu(specjalnie tak jest) i guma wadzi o przewody. Trzeba je wywinac albo na zewnatrz, albo dac je wyzej w samym rogu. Ewentualnie zanim zamontujesz wal mozesz uzyc podnosnika hydraulicznego aby rozepchnac troche tunel w tym miejscu.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 31, 2008, 20:18:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
wyciac od góry fragment podlogi i w odpowiednim miejscu w podluznicy wspawac kawalek nagwintowanego plaskownika(nakretek nie polecam).


Qrcze a dopiero co wsadziłem wygłuszenia. Trzeba będzie coś wykombinować. w końcu podpora wału nie przenosi jakichś większych obciążeń...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 08, 2008, 21:41:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że już nie mam oryginalnego wału Poldforda to mogę umieścić tutaj tak ku potomności kilka fotek tego bardzo deficytowego towaru:








Nie wiedziałem jak to zwymiarować więc zrobiłem to. Nic lepszego mi nie przyszło do głowy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 09, 2008, 09:15:15 am »

Fistasz

  • Gość
no i jest dokładnie taki jak mój czyli Poldkowy z dospawanym mocowaniem pod skrzynie od sierry. Mój wygląda idealnie tylko ma mniej rdzy  :mrgreen:

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 09, 2008, 23:26:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Fistasz, sprzedajesz auto ?
Dokladne wymiary sa tutaj  :)
http://img399.imageshack.us/my.php?image=walij7.jpg
Dzieki za pomoc Fairfax  :)Na podstawie tego na pewno bez problemu przerobia wał z ohv
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

wał napędowy poldforda??
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 10, 2008, 10:12:50 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Fistasz, sprzedajesz auto ?


Spokojnie Poldek zostaje w rodzinie. :D

Co do walu to ja swoj przerabialem na podstawie wymiarów które ty mi kiedys podałes. jak juz mówilem mój jest identyczny.