Autor Wątek: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT  (Przeczytany 25988 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« dnia: Marzec 09, 2007, 15:05:44 pm »

Rolly#469

  • Gość
Tak jak w temacie. Szukam wszelkiej pomocy, pomysłów i danych na temat montażu silnika 3,0V6 od Opla Omegi w Polonezie (docelowo Atu jeśli to coś zmienia). Mam już budę, lekko bita z tyłu, silnik+skrzynia+wał+most przyjedzie pod koniec kwietnia.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2007, 15:11:14 pm »

alex1916

  • Gość
Wał nie podejdzie - za długi, będziesz musiał robić na zamówienie. Nie wiem jak będzie z wielkością silnika - to jest V6 (podwójne DOHC) czyli ma dwie duże głowice. Do tego dałbym mocną klatkę, buda Poloneza nie przetrwa zbyt długo tych 210KM.

Ale ogólnie trzymam kciuki i życzę powodzenia :)

[ Dodano: 2007-03-09, 15:13 ]
Aha, zapomniałem dopisać - most za szeroki, będziesz musiał albo stworzyć jakieś cudo (łącznie z nowym tylnym zawieszeniem i znacznym poszerzeniem nadwozia) albo dopasować jakiś most z Fiata - chociaż nie wiem czy któryś wytrzyma moment napędowy tak mocnej jednostki :(

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2007, 15:14:50 pm »

Wafel

  • Gość
obawiam sie że mogą być problemy ze wsadzeniem - to jest cokolwiek duży silnik, i nie wiem czy on przypadkiem nie jest ddohc, (4 wałki) co by oznaczało ze głowica jest ogromna...

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2007, 15:22:41 pm »

Rolly#469

  • Gość
Poldek będzie poszerzany (nadkola przód i tył) zawieszenie mogę mieć do tego "orginalne"(było obniżone)  od Omegi. Części pochodzą z autka po dachowaniu.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2007, 15:24:42 pm »

alex1916

  • Gość
Może przemyśl zbudowanie silhouette? Całość konstrukcji na dużej klatce bezpieczeństwa (łącznie z zawiasem, silnikiem) + nasadzone na to nadwozie "zbliżone do Poloneza".

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2007, 21:01:26 pm »

Offline ajk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
    • 90' SLE
Mówisz o nadkolach / błotnikach zewnętrznych czy wewnętrznych, czy polonez nie będzie za krótki czy będzie dość miejsca na szerokość, samo przeniesienie napędu to nie problem
Jaką wagę posiada silnik, co zrównoważeniem ciężaru 50/50?

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2007, 22:18:10 pm »

alex1916

  • Gość
Bez szans na rozkład 50/50 ani żaden zbliżony. Ten silnik jest naprawdę duuuży.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2007, 22:20:27 pm »

Rolly#469

  • Gość
Mówię o całości. Samo poszerzenie błotników na wiele by się nie zdało. Co do wag to jeszcze nie wiem. Ale rozkład 50/50 to prawie ideał. Nie wybiegajmy aż tak daleko do przodu. Nad rozkładem mas bedzie jeszcze czas powalczyć.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2007, 22:26:16 pm »

alex1916

  • Gość
Jak chcesz zrobić całość idealnie to byłoby fajnie zbudować klatkę uwzględniającą wszystkie punkty mocowania zawieszenia Omegi, tylko dopasować ją do długości (rozstaw osi) Poloneza. Potem obudowujesz to drastycznie przerobionym (Oma jest dużo większa) nadwoziem Poldka.

PS. W sumie to niegłupio byłoby też jakoś wydłużyć przód karoserii (każdy cm na wagę złota ;) ) - inaczej możesz mięć część silnika w kabinie.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 09, 2007, 22:39:42 pm »

Rolly#469

  • Gość
Silnik C30SE, 6 cylindrów, 24 zawory, pojemność: 2969ccm
Moc: 204KM/6000rpm
Moment obr.: 270Nm/3600rpm, 243Nm/3000rpm, 200Nm/1500rpm
Stopień sprężania: 10:1

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 09, 2007, 22:58:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Rolly#469"
Silnik C30SE, 6 cylindrów, 24 zawory, pojemność: 2969ccm
Moc: 204KM/6000rpm
Moment obr.: 270Nm/3600rpm, 243Nm/3000rpm, 200Nm/1500rpm
Stopień sprężania: 10:1


Być może, że to głupie pytanie , ale co tam:
Rolly ile waży ta motornia od omeżki :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 09, 2007, 23:04:17 pm »

KraseK

  • Gość
Kolego silnik ze zdjecia to jest 6 cylindrowa rzędówka. V6 ma oznaczenia X30XE.
Do budy poloneza nie zmiescisz go z 2 powodów:
1- silnik jest za szeroki - 2 głowice po 2 wałki, a gdzie jeszcze kolektory wydechowe.
2- jest zdecydowanie wyzszy, przez co nie zamkniesz maski

Zawieszenia tylnego nie ma szans spasowac z poldkiem bez gruntownej ingerencji w konstrukcje nosna tyłu.

Przy tym wszystkim problem z elektryka to pikus.

Zdecydowanie najlepszym rozwiazaniu przy V-ce było by (jak pisali koledzy powyzej) zamocowanie wszystkiego na ramie(klatce) i spasowaniu z nadwoziem Poloneza.

[ Dodano: 2007-03-09, 23:05 ]
Cytat: "BARTEK"
Cytat: "Rolly#469"
Silnik C30SE, 6 cylindrów, 24 zawory, pojemność: 2969ccm
Moc: 204KM/6000rpm
Moment obr.: 270Nm/3600rpm, 243Nm/3000rpm, 200Nm/1500rpm
Stopień sprężania: 10:1


Być może, że to głupie pytanie , ale co tam:
Rolly ile waży ta motornia od omeżki :?:


Z osprzetem ponad 150kg.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 09, 2007, 23:25:12 pm »

Rolly#469

  • Gość
Sorki co do silnika masz rację. Nie ta tabela.

[ Dodano: 2007-03-09, 23:34 ]
Tak wygląda 2,5 litra.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 09, 2007, 23:43:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "KraseK"

Cytuj (zaznaczone)
Być może, że to głupie pytanie , ale co tam:
Rolly ile waży ta motornia od omeżki :?:

Z osprzetem ponad 150kg.

bmw N52B30 wazy 165kg ,wiec ten silnik z omegi musi wazyc wiecej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 09, 2007, 23:50:53 pm »

Rolly#469

  • Gość
Wymiary Omegi:
Długość: 4787
Szerokość: 1960
Wysokość: 1455
Rozstaw osi: 2730

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 10, 2007, 07:15:56 am »

Wafel

  • Gość
2,5 litra v6 szczególnie ciężki nie powinien być, bo jeździł też w vectrach

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 10, 2007, 08:50:46 am »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
miałem okazje pooglądać w warsztacie silniki Omegi V6 (3.0 koleś urwał dwie korby) i 2,5 .
Obok stała OHV-ka.Przepaść.Głowice w tych silnikach to prawie jak pół OHV,koło zamachowe-nie wspomne,koleltory................ jedym słowem strasznie to wielkie w porównaniu do OHV.
Ale mimo wszystko życze powodzenia w swapie i czekam ma jakieś nowe info z prac

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 10, 2007, 10:07:58 am »

Wafel

  • Gość
mi sie w nubi marzy 2,5 v6 :) do nubirki wchodzi :)

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 10, 2007, 16:58:49 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
NIe wlezie :P ni ma szans :P skoro V6 24v forda nie wejdzie to silnik podobnej budowy też nie
chyba że centralnie :D

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 11, 2007, 10:49:02 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Patryk ma omege 3,0 V6 , dal sie tym nawet karnąć i powiem ci gosciu,ze jak otwarlem maske to.  TO JEST W KURWE DUZE i nie ma bada zeby weszlo, widziales ten silnik na zywo?