Autor Wątek: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT  (Przeczytany 25990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 11, 2007, 11:01:30 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
3.0 nie ma szans by weszło najmniejszych. ale 2,0 16v z omegi włazi aż miło :)

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 11, 2007, 23:57:10 pm »

Rolly#469

  • Gość
W takim razie może jakieś propozycje co do silników w układzie V, które nie stworzą aż tak wielkich problemów. Ale szkoda mi tego 3,0 bo znam dobrze całą jego historię (trochę ponad 34kkm).

[ Dodano: 2007-03-12, 00:00 ]
A może tak jak Van#1860 wspomniał umieścić go centralnie? Pogadam jutro z moim mechanikiem jak on to widzi.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 12, 2007, 00:53:57 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Rolly#469"
W takim razie może jakieś propozycje co do silników w układzie V, które nie stworzą aż tak wielkich problemów


Cologne 4,0 z forda Explorera - wiekszy brat 2,9 z Mławy. Moment ponad 300Nm i rozpedza tego wielkiego amerykanskiego terenowca w 12 sekund do setki :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 12, 2007, 06:15:10 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Rolly#469"
W takim razie może jakieś propozycje co do silników w układzie V, które nie stworzą aż tak wielkich problemów.


http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=13601&start=0
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 12, 2007, 20:54:51 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
hmm a moze by tak zrezygnować z płyty podłogowej na rzecz ramy przestrzennej zbudowanej z rur ??? taka rozbudowana klatka. stosuje się to czasem. Na to zakłada się zewnętrzne poszycie auta i mocuje :D
Do takiej ramy mocowanie silnika i innego zawieszenia oraz napędu nie Będzie stanowiło problemu. Także sztywnosc zostanie w znaczący sposób poprawiona :D
Z auta zostanie tylko zewnętrzne poszycie. Ciekaw jestem tylko jak z rejestracją takiego cuda o tak mocno zaawansowanych modyfikacjach

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 12, 2007, 21:01:19 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
hmm a moze by tak zrezygnować z płyty podłogowej na rzecz ramy przestrzennej zbudowanej z rur ??? taka rozbudowana klatka. stosuje się to czasem. Na to zakłada się zewnętrzne poszycie auta i mocuje :D
Do takiej ramy mocowanie silnika i innego zawieszenia oraz napędu nie Będzie stanowiło problemu. Także sztywnosc zostanie w znaczący sposób poprawiona :D

No przecież o tym pisałem :)
Cytat: "Van#1860"
Z auta zostanie tylko zewnętrzne poszycie. Ciekaw jestem tylko jak z rejestracją takiego cuda o tak mocno zaawansowanych modyfikacjach

Oczywiście tylko i wyłącznie jako SAM. Nie da się inaczej tego zarejestrować[1]. Przynajmniej legalnie się nie da.

[1] - oczywiście, w warunkach polskich, wiele rzeczy "da się" zrobić ;)

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 13, 2007, 09:25:11 am »

Grzesiek007

  • Gość
Jakby go przedłużyć lub poszerzyć nie wiem dokładnie to by wszedł silnik od supry 3.0 turbo tylko problem ze spalaniem 40l w ciągu godzina na max wciśniętym gazie.Wiem coś o tym.Sam to widziałem ale moc ma niesamowitą supra jest cięższa od polda.A drifty to bokiem w lini prostej ciągnie 243kuce to dużo.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 13, 2007, 09:30:18 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Daniel007 spalanie nie byloby najwiekszym problemem przy tej modyfikacji.. A jakby tworce bylo na nia stac to i tym spalaniem by sie nie przejal..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 13, 2007, 23:20:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Moim zdaniem to jak juz tak robimy to szukamy auta które rozstawem osi jest podobne do poloneza i na podwozie z duzym silnikiem sadzamy bude. Do komory silnikowej wejdzie spory silnik ale wymaga to przeróbki zawiasu przedniego z wachaczy na macpersony aby było wiecej miejsca na szerokosc. Na długosc wchodz i bez problemu 6-cio garówka z bmw wiec jest ok
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 14, 2007, 01:20:25 am »

Rolly#469

  • Gość
Daniel007 silnik 3,0V6 od omegi ma 230KM więc przy mniejszej masie poloneza te kilka koników nie zrobi aż takiej różnicy. Poza tym kto katuje silnik na max. wciśniętym gazie. Problem leży w rozkładzie mas, i w tym jak konkretnie zamontować ten silnik w poldzie.

Czy ktoś się orientuję lub zna konkretną firmę, która mogłaby zrobić zaprojektować i wykonać taką ramę.

Może jestem szalony, ale na ten projekt mogę przeznaczyć +- 30 tys. PLN.
Aktualnie jeżdżę od ponad tygodnia Omegą MV6 z takim właśnie silnikiem i jestem zauroczony jego możliwościami. Fajnie by było mieć coś takiego takiego w poldzie.

Czy ktokolwiek w klubie ma namiary na kolegę ze srebrnym Atu (był na zlocie 2 lata temu) z silnikiem od forda skorpio?

Van bez urazy ale nie mam przekonania do rovera i jego silników (osobiście ich po prostu nie lubię, ale ten temat który poruszyłeś jest jak najbardziej do zrealizowania, mój szwagier pracuje w anglii, jeździ tak swoją bryką i jak tylko złapę z nim kontakt(czyt.przyjedzie) zapytam czy taki silnik mógłby przywieźć).

Pytanie poza tematem, bo nie chcę zakładać nowego tematu: Co wiecie o Polonezie "jamniku", czy jest jakiś jeżdżący protyp, który możnaby było zamówić lub wypożyczyć na kilka godzin. Miłoby było pojechać nim do ślubu. A przy okazji zapraszam wszystkich klubowiczów na mój ślub 6 października 2007 (nie wiem czy cieszyć się, czy płakać).

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 14, 2007, 01:31:06 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Rolly#469"
Co wiecie o Polonezie "jamniku", czy jest jakiś jeżdżący protyp, który możnaby było zamówić lub wypożyczyć na kilka godzin. Miłoby było pojechać nim do ślubu

Najprawdopodobniej w polsce zaden sie nie zachował
Cytat: "Rolly#469"
(nie wiem czy cieszyć się, czy płakać).

Płakac :P ;) Za 5 lat stwierdzisz ze ozeniłes sie o piec lat za wczesnie...

Cos dla Ciebie- jak wykonac obudowe :)
http://homepage.ntlworld.com/david.akers/chassis.htm
niektórzy pewnie juz to znaja ale mysle iz link jak najbardziej na miejscu :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 14, 2007, 06:40:58 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Rolly#469"
Pytanie poza tematem, bo nie chcę zakładać nowego tematu: Co wiecie o Polonezie "jamniku", czy jest jakiś jeżdżący protyp, który możnaby było zamówić lub wypożyczyć na kilka godzin. Miłoby było pojechać nim do ślubu. A przy okazji zapraszam wszystkich klubowiczów na mój ślub 6 października 2007 (nie wiem czy cieszyć się, czy płakać).

Cieszyć się! Poloneza nie upatrzysz ale kanty jamniki chyba dwa ciągle jeżdżą, z tego przynajmniej jeden w prywatnych rękach :)

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 14, 2007, 07:57:36 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
jednego możesz sobie nawet kupić. Widziałem ostatnio na allegro.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 14, 2007, 17:02:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Rolly#469"
mój szwagier pracuje w anglii

to może nam przywiezie kilka 1,8 ew. 2,5V6  :wink:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 14, 2007, 19:16:41 pm »

Rolly#469

  • Gość
będę wiedział czy przywiezie jak przyjedzie do Polski pod oniec miesiąca. dam wtedy znać.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 14, 2007, 19:20:31 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Rolly#469"
Pytanie poza tematem, bo nie chcę zakładać nowego tematu: Co wiecie o Polonezie "jamniku", czy jest jakiś jeżdżący protyp, który możnaby było zamówić lub wypożyczyć na kilka godzin. Miłoby było pojechać nim do ślubu.



Polonez jamnik jeżdził jeszcze jakieś 4 lata temu w okolicach Kalisza. Był w ciemnym kolorze.

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 17, 2007, 18:31:15 pm »

Sali

  • Gość
Van#1860, troche odbiegne od tego 3.0 a zaczymam się na 2.0 16v od Omegi to jeszcze jaka skrzynia i wogóle jak to połączyć wszystko w całoś a ten silniczek ma 136 kucyków mi by tyle na początek wystarczyło :mrgreen:

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 18, 2007, 15:28:31 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Wszystko wkłądasz od omegi i silnik i razem z nim spięta skrzynkę :) tam jest sprzegieł hydraulik ale to już FSO robiło więc problemu nie ma :)

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 18, 2007, 17:01:17 pm »

Sali

  • Gość
a wał polonezowski to chyba nie  :?:

Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 18, 2007, 17:02:24 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ni hu hu :) ale niedrogo można go przerobić razem z wyważeniem :) problem napęd predkościomierza brany z czujnika w moście :P ale to tez da się obejsc :)