Autor Wątek: Alufelgi - pytanie o wymiary  (Przeczytany 146282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Radecki Marcin

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 25, 2007, 23:48:03 pm »
Jagos i jak wrażenia z jazdy przykleił sie poldek na tych felach i oponach bo rozważam zakup takich opon w rozmiarze 195/60 R14 bo patrzylem i są i jak się na nich jeżdzi. I co najważniejsze jak sie poldek prowadzi? Chodzi mi o kilka aspektów tzn prosta sporo na budziku ostre łuki szybko pokonywane i w końcu jakie odczucia jeśli chodzi o przyśpieche wyraźnie poczułeś spadek czy to nieodczuwalne?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11427
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 26, 2007, 00:33:09 am »
na moich 195/50 R15 zdecydowanie bardziej rzuca w koleinach niz na 185/70 R13 ,ale pokonywanie szybko lukow i zakretow jest zdecydowanie przyjemniejsze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

maras

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 26, 2007, 00:53:52 am »
Ja zmieniałem z takich jak ma KGB na 185/55r15.Jazda w koleinach stała się znacznie mniej stresująca

JAGOS

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 26, 2007, 17:49:55 pm »
Radecki Marcin..... wiec tak.....sa plusy i minusy jazdy na takich "oponach" bo jesli chodzi o felgi to same plusy :D:D:D poodchodza kolesie i pytala czy moga zrobic fotke felgom.....a co do opon to mowie tak..... Przyspieszenie jest lepsze.....jak na swiatlach stoje i czekam na zielone i trzymam go na 5tys obr. to jak puszcze sprzeglo to boksuje ale po chwili lapie i momentalnie przyspiesza. to jest PLUS nawet WIELKI!!!! Nastepny Plus to to ze trzyma sie ladnie asfaltu i rewelacyjnie te opony odprowadzaja wode-pomimo iz mam chlapacze to zawsze boki mam zaj....ne:P:P. Jesli chodzi o skrecanie to ciezej sie skreca w miejscu niz na 175 badz na 185. No i plusem jest HAMOWANIE!!!!! Odczuwalne i to zdecydwanie. Dobra teraz minusy. poniewaz sa to 40-stki to trzeba je pompowac do ok 2,2-2,3 Atm. i w tym czasie sa twarde jak nie wiem co !!!!!!!! Jak jakis leciutki dolek to juz czuc i to mowie szczerze -zajefajnie wygladaja te 40-stki na aucie no ale cos za cos.......... Najwikszym minusem wg mnie to jazda po asfalcie. po gladkiej autostradzie jedzie sie jak po szybie -rewelacyjnie!!!! ale jak Tylko pojawia sie koleiny to trzeba niezle sie namachac zeby Cie nmie wyzucilo na zewnatrz;/;/;/ Meczce jest to cholernie!!!!! jak najedziesz lewym jkolem to znow prawemu brakuje i tak nazmiane i Buja stranie. przod jeszcze ujdzie ale dupcia to zarzuca. Na przyszlosc chyba kuypie 45 badz 50 oponki i na pewno wezsze 205 badz 195( w najgorszym wypadku) Zrobie dzis fotki z bliska to zobaczycie jak to wyglada.  Kazdy mowi ze jestem glupi ze do poldka wstawiam fele ktore sa drozsze od calego auta, ale kazdy ma swoja pasje :D:D:D mowie nie ma osoby ktora by sie nie ogladnela za poldziem bo jesnak sie wyroznia. Stoje na swiatlach to pokazuja na kola i pokazuja <OK> Fajne uczucie. C co sie pasjonuja to wiedza w czym rzecz---POZDRAWIAM:)

e_gregor

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 26, 2007, 18:17:59 pm »
JAGOS, kwestia do czego Ci auto. Jak jeździesz 5km do pracy i sporadycznie w krótkie trasy to ujdą takie kółka. Gratuluję bo są niesmowite

JAGOS

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 26, 2007, 20:12:20 pm »
Dobra Panowie zalozylem z przodu z lewej strony dystans lecz bylem zmuszony wstawic jeszcze 2xpo 5mm co razem z 25mm dalo 35mm na strone...zrobilem fotki jak to wyglada ale niestety nie moge  ich tu wkleic-nie wiem jak....Wiec jak beda chetni to wysle na maila....pozdrowionka-no chyba ze dojde jak to zrobic:P

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 26, 2007, 20:41:01 pm »
JAGOS www.imageschack.us - tam dodajesz fotke i wybierasz link tumbnail.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

JAGOS

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 26, 2007, 21:31:07 pm »
PANOWIE w mojej prywatej galerii wstawilem kilka fotek jak to wyglada ta oponka i felunia moja....patrzcieD:D:D no i oceniajcie:P

[ Dodano: 2007-03-26, 21:44 ]
Ciekawe co an top policja hehehe..............


A co do tematu---LUPO z mojego doswiadczenia z przodu jak dal bys dystanse po 10mm na felge z ET 35 to w sam raz z tylu wystarcza standardowe 5mm badz 10 w zupelnosci.  Wiadomo im mniejsze ET tym bardziej felga ucieka za autko. Jak Trafisz fajne 6,5" to 5mm dystans wystarczy-z mojego doswiadczenia tak to wyglada-POZDRAWIAM:)

maras

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 27, 2007, 01:27:19 am »
Felgi  masz fajne :D
A skoro dołożyłeś te dystanse do przodu,to masz jakieś centrowanie, czy trzyma się tylko na śrubach?

vox+241

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 27, 2007, 03:20:08 am »
JAGOS,  widziałem Cie w Warszawie jakiś czas temu, rzuciły się w oczy te koła, w którąś niedziele.

JAGOS

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 27, 2007, 06:57:33 am »
MARAS.....tak felgi maja otwór 70mm bodajrze i mam plastukowe pierscienie centrujace. Na dystansach zazyczylem sobie zeby mi zrobil koles otwor pod srednice poldzia. Wszystko sie trzyma swietnie. Czekam na nowe polosie na tyl i bede tez wymienial. Dzis zaloze dystans z prawej strony z przodu. Zapytacie czemu wymienic chce  polosie z tylu?? Opisalem wszystko w temacie pt. "Ukreca sie sruba w polosi) Ktorys temat na tym forum.

vox....a co do tego ze jestem rozpoznawalny na ulicy to wiem wiem.......hehe pod koniec wakacji to dopiero bede rozpoznawany......mam dla wszystkich niespodzianke:D:D:D...........ake trzymam to w tajemnicy......dobra spadam do roboty bo czas zapier....lalala. POZDRO

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 27, 2007, 09:49:42 am »
JAGOS, ja juz kupilem felgi z mniejszym ET, wiec bede zakladal pewnie bez dystansow.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 911
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 27, 2007, 10:17:42 am »
Jagos - masz te dystanse na przelot i długie śruby czy też dystans do piasty i koło do dystansu?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 523
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 27, 2007, 11:34:15 am »
Moim skromnym zdaniem to dłuższe śrubki posiada  :wink:  ale niech wypowie się właściciel co do felg to malina oponki tez niczego sobie ale te szerokości to już podziw dla właściciela nie chciał bym być w twojej skórze przy manewrach parkowania  :wink:

JAGOS

  • Gość
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 27, 2007, 18:18:44 pm »
Dobra wiec mowie wam i rozwieje wszelakie watpliwosci.....sa to dystanse robione na zamowieniw nie zadne gowniane przelotowki.....dystans w polos badz piaste a w dystans kolo...z racji tego ze ma 25mm grubosci to pozwolilem sobie na takie szalenstwo!!!!! DODAm ze dystans to przejsciowka z 4x98 na 4x100 bo felgi mam 4x100 i gwint w dystansie to 1,5 mm a nie jak w polosi w poldku 1,25mm (zdecydowalem sie na taki skok gwintu poniewaz wieksza jest dostepnosc takich srob) Zrobilem fotke dystansom i sa w mojej galeri-sprawdzcie sobie i sie przekonajcie..... za jeden dalem 170zl....sa z hartowanej stali 10.8 twardosc. To chyba najwieksza twardosc bo wieksze to juz strach zeby nie pekly-za kruche by byly. Wiec tyle na razie. A sorka moze nie w temat a nie wiecie gdzie jest dobry a tani blacharz w wawie? to tak na marginesie:)

[ Dodano: 2007-03-27, 18:20 ]
Lukasz az tak siezko sie nie kreci nimi w miejscu-nie wiem moze juz sie wyrobilem:P:P ale nie jest tragicznie.  :mrgreen:

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11427
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 28, 2007, 00:43:05 am »
Cytat: "JAGOS"
sa z hartowanej stali 10.8 twardosc.

to nie twardosc ,tylko wytrzymalosc na naprezenia rozciagajace
no i chyba 10.9 :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 582
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 26, 2007, 15:49:59 pm »
Mam takie pytanko.
Czy na felgę 7" można założyć oponę 185 czy lepiej 195 ??
Oczywiście do poloneza.
Wiem że lepiej prowadzi się na 185, ale czy nie za mało na felgę 7" szeroką?

[ Dodano: 26 Maj 2007 15:57 ]
Standardowa szerokość felg poloneza to 5.5" ??
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Atu+ 98' 1.6 16V GTI
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD + FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI
* FSO Polonez Kombi 01' 1.9 GTD - SPRZEDAM

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 911
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 26, 2007, 17:31:29 pm »
std to 5x13" et 29
na 7 cali lepiej założyć 195, bo 185 bedzie bardzo naciagnięta.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 27, 2007, 01:30:23 am »
jezeli mowa o 13 to ja mam u siebie na przodzie 7 a na tyle 8 cali i wszedzie opony 185/70/13, opona sie bajera uklada na feldze i jest git

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 911
Alufelgi - pytanie o wymiary
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 27, 2007, 15:20:31 pm »
no tylko że guma jest wyższa i pod troche innym kątem sie układa.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9