Autor Wątek: wymiana aparatu zapłonowego  (Przeczytany 12489 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiana aparatu zapłonowego
« dnia: Maj 04, 2007, 02:58:27 am »

miki66

  • Gość
polonez 1,5 elektronik zmodułem i 1 cewką

wymieniłem aparat zapłonowy blędnie go włożyłem nie ptrafię ustalićwłaściwego położenia a silnik nie chce odpalić
odkręcona świeca zapł 1 cylindra, tłok w górze, zawory zamknięte, znak na kole pasowym na pierwszej kresce, palec rozdzielacza patrzy na styk w kopułce ze świecy pierwszego cylindra, iskra jak błyskawica, gazu pełen zbiornik co jeszcze moge zrobić??

[ Dodano: 04 Maj 2007 03:03 ]
Pierwszy cylinder to ten z przodu auta ? najbliżej chłodnicy? na pewno?

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2007, 10:04:18 am »

klimek83

  • Gość
spróbuj pozamieniać kable na kopułce: 1 daj na 4 a 2 na 3.
Skąd wiesz że zawory są zamknięte?
ściągnąłeś dekiel od klawiatury?
Pytam dlatego,że może własnie w 1 cylindrze masz fazę pokrycia zaworów czyli
obydwa zawory są uchylone.
 a w tym czasie w cylindrze 4 powinienieś mieć wtedy iskrę ( obydwa zawory zamknięte)
Żeby to sprawdzić to musi być zdjęta obudowa klawiatury,ale po co się męczyć skoro można pozamieniać kable na kopułce  tak jak opisałem powyżej
no i oczywiście pamiętać trzeba o kolejności zapłonu 1-3-4-2

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2007, 02:51:55 am »

miki66

  • Gość
Przewody WN nie były wogule ruszane,(zdejmowane ani ze świec ani z kopułki)właśnie dlatego, że bałem się zamiany! zdjąłem tylko jeden przewód ze świecy którą odkręciłem.   Z pierwszego cylindra.
nie zdejmowałem pokrywy zaworów, to że zawory są zamknięte wnioskuję po ciśnieniu  w komorze spalania,
gdy zakręcę rozrusznikiem i przytknę palec do otworu po świecy to,
co drugie górne położenie tłoka występuje duże ciśnienie to właśnie chyba ten moment gdy powinna przeskoczyć iskra na świecy - no i tak właśnie jest , to znaczy iskra skacze  -właśnie wtedy
ale jak to wszystko złożę, to nie odpala telepie silnikiem jakby już chciał- a nie może. strzela wyucha,
Trzy razy wyładowałem po dwa akumulatory(jeden z nich nowy)od trzech dni kręcę tym aparatem tam i z powrotem,( wramach regulacji) i  przestawiam na wieloklinie o 1 ząbek  do przodu i do tyłu i znowu kręcę, iskra jest na wszystkich świecach -sprawdziłem po kolei, nie zalewa świec bo jest tylko gaz, (nie ma wcale zbiornika paliwa)

to miała być szybka wymiana części -przyjechałem pod blok wyjąłem aparat nie  biorę więc pod uwagę  innych usterek (gaźnik, gaz, cewka, moduł, sławny tu zielony kabelek)

Ale OK! zamienię kabelki zawsze to jakaś nowa pomysła

aaaa, i jeszcze mam pytanko czy może aparat ma jakieś inne parametry? na oko wygląda tak samo i cewka (ta nad płytką aparatu) ipozostałe elementy są jednakowe z wyglądu.

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 05, 2007, 14:23:20 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "miki66"
gdy zakręcę rozrusznikiem i przytknę palec do otworu po świecy


masz takie długie ręce? ;)

[ Dodano: 05 Maj 2007 14:24 ]
nie obraź się ale jakoś nie mogłem się powsztrzymać

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2007, 00:37:31 am »

Meggido

  • Gość
Paramerty inne może mieć jedynie regulator podciśnieniowy.
Teraz tak:
-ustaw sobie nacięcie na kole pasowym około 10 stopni wyprzedzenia,
-sprawdź czy zapłon jest na 1 czy na 4 cylindrze, jeśli nacięcie się pokrywa, to tylko 1 lub 4, ustaw na 1 (zawory zamknięte),
-zobacz podpis na kopułce, który jest 1 cylinder i odpowiednio łącz wg. schematu 1-3-4-2.

Zapali od pierwszego kręcenia.

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2007, 09:42:32 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Nie wiem, może komuś się przyda ustawiane zapłonu tak po kolei....
to ustawienie zgrubne żeby zapalił:
1) Wykręcasz świecę zapłonową i wtykasz tam cos np palec. Kręcisz walem z godnie z kierunkiem obrotów silnika do chwili, gdy poczujesz sprężanie. i kręcisz do GMP
2) Następnie zgrywasz punkty na kole pasowym i na obudowie rozrządu
Jeśli masz 3 punkty to ustawiasz tak by środkowy znak na obudowie zgrywał się ze znakiem na kole
Jeśli masz tylko jeden, to wał trzeba tak ustawić by znak na kole był ok. 1 cm przed znakiem na obudowie rozrządu (pokrycie znaków to tłok 1 cylindra jest w GMP w suwie sprężanie –praca)
3) Następnie wkładasz aparat tak by palec aparatu znajdował się naprzeciw przewodu 1 cylindra w kopułce oraz by była możliwość ruchu w lewą i w prawą stronę obudową aparatu.
4) Podłączasz do cewki zapłonowej pod przewód „1” i do masy żarówkę i włączasz zapłon.
5) Na początek przekręcasz aparatem maksymalnie zgodnie z obrotami (zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
6) Następnie cofasz powoli aparat aż do momentu zaświecenia żarówki. Jeśli cofniesz za daleko to operacje od punkt 5) powtarzasz od początku.
7) Dokręcasz aparat i kręcisz wałem. Lampka powinna się zaświecić, gdy punkty są w pozycji z punktu 2)
8)Odpalasz sprzęt i regulujesz na słuch
8a) odpalasz sprzęta i ustawiasz dokładnie za pomocą lampy stroboskopowej

9)Czasem po wykonaniu punkt 8a) wyjeżdżasz z warsztatu i na drodze regulujesz na słuch  


Jeśli coś pominąłem albo źle napisałem to proszę poprawić.


PS. sprawdź sobie czy podłaczyłeś dobrze przewody od aparatu do modułu zapłonowego.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2007, 09:56:24 am »

gucio

  • Gość
a jak to się sprawdza stroboskopem?

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2007, 10:03:17 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
a wiec podłączasz lampę stroboskopową pod zasilanie(+,-) i zakładasz sąde lampy na przewód wysokiego napięcia pierwszego cylindra. Odpalasz samochód, luzujesz aparat, ustawiaszna lampie odpowiednie wyprzedzenie i kierujesz ją na znaki na kole i na deklu rozrządu i kecisz tak aparatem aby znaki sie pokryły... dokręcasz aparat i wszystko. A i  trzeba odłączyć regulator podciśnieniowy.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 06, 2007, 11:27:20 am »

gucio

  • Gość
dzięki za info.

pozdro

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2007, 01:00:02 am »

SerU#408

  • Gość
Tak apropo zaplonow...Mroziu i Piter sa swiadkami jak w moim pomaranczowym borewiczu po robieniu glowicy okazalo sie, ze zaplnon przy ustawieniu wszystkiego na znaki wypadal na 2 cylinder-nie pytajcie jak to mozliwe ale tak bylo. Drugi taki przypadek, to poldek kol. Mekisa z Wrocka, ktory mial tak samo nawalone (albo w rozrzadzie albo kij wie gdzie) takze 2 nieprawdopodobne wyjatki od zdawalo by sie zdrowej reguly-jak widac w FSO jest wszystko mozliwe  :mrgreen: .

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 07, 2007, 08:40:00 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
ale iskra tylko była na 2 czy także tłok 2 cylindra był w GMP w suwie spręzania????

jesli tylko iskra to sie nie dziwie. Zawsze można włożyć aparat tak ze iskara będzie na innym cylindrze  kwesta tylko zmiany kabli wg nowej kolejności.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 07, 2007, 09:33:17 am »

SerU#408

  • Gość
Po ustawieniu wszystkiego na znaki tlok 2 cylindra byl w GMP i zaplon wypadal wlasnie na niego.

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2007, 12:07:38 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "SerU#408"
Po ustawieniu wszystkiego na znaki tlok 2 cylindra byl w GMP i zaplon wypadal wlasnie na niego.


hmmmmmmmmmm......
jedyne co może mi przyjść do głowy to źle wybity znak na kole pasowym albo zciety klin bo inaczej naiwema żadnej mozliwosci zeby po pokryciu znaków tłok na 2 był w GMP (chyba że znaki były po obydwu stronach koła pasowego)
PS i jak rozwiązaliście ten problem, zapilił?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 07, 2007, 13:33:42 pm »

SerU#408

  • Gość
Normalnie-podlaczylismy kable WN tak, jak nam silnik kazal a nie zdrowy rozsadek :D

Silnik odpalil i nie bylo z nim problemu do samego konca :mrgreen: Prawdopodobnie cos bylo nawalone z rozrzadem albo kolem pasowym-po tym jak odpali juz sie tym nie przejmowalismy a samochod po zrobieniu glowicy szalal jak glupi wiec wszystko bylo OK. Kolega Lajka jest swiadkiem jak na 3 biegu kola na asfalcie piszczaly  :mrgreen:

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2007, 16:17:09 pm »

Cyneq

  • Gość
Etam,
Ja mam tak samo, zapłon się ustawia na drugi/trzeci a nie na pierwszy/czwarty, bo klin na kole pasowym umarł, więc koło ma zrobiony nowy 180 naprzeciw tamtego. Wprawdzie zrobiłem sobie mały znaczek naprzeciw starego, ale pod strobem widac lepiej ten stary, więc zpinam stroba na drugi albo trzeci jak ustawiam.
W ogóle możecie mi mówić "kierowniku" jeśli chodzi o ustawianie zapłonu na czuja.
Ostatnio wymieniałem kolesiowy aparat w dwójce, do jego dostał luzów. Tyle że to było na drodze, o 23 w nocy i pod jakąś lampa n anieczynnej stacji benzynowej. Oczywiście stroba nie miałem, ustawiłem sposobem, przez toczenie fury :)
Bo nawet nie było jak zmontować zestawu żarówkowego do stykowca (zreszta nie ma po co, wystarzcy jedna świeca luzem).

dzięki wszystkim za pomoc i cenne rady
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 15, 2007, 02:13:51 am »

miki66

  • Gość
Cytat: "gucio"
Cytat: "miki66"
gdy zakręcę rozrusznikiem i przytknę palec do otworu po świecy


masz takie długie ręce? ;)

[ Dodano: 05 Maj 2007 14:24 ]
nie obraź się ale jakoś nie mogłem się powsztrzymać


nie no, dobre he!he!
ręce mam krótkie ale rozum większy,
zaraz obok akumulatorka i jakieś 20 cm od świec, jest kostka łącząca na przewodzie ze  stacyjki do  automatu  rozrusznika. Tam wetknąłem sobie drucik i drugim końcem tego drucika dotknąłem do zacisku + akumulatora! -i to wszystko jedną ręką, a paluszek drugiej ręki przyłożyłem do otworu po świecy. To na prawdę blisko.

dziękuję za pomoc! uwagi się przydały.
Rozum jednak za mały bo  nigdy nie przyszło by mi do głowy że można wyciąć dodatkowe nacięcie na klin w dowolnym miejscu koła pasowego, ale znaczków do ustawienia zapłonu to już się nie chciało. Stąd moje kłopoty z ustawieniem zapłonu

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 16, 2007, 22:25:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja zawsze krecilem aparatem- w któryms połozeniu musiał odpalic  :)  Nagrzał sie  i regulacja na  słuch. W ohv mozna to zrobic nawet samemu- przekrecasz kluczyki, odpinasz kabel od rozrusznika przytykasz do sruby alternatora i druga reka krecisz aparatem.  Jak nie prazy to wyjmujesz i przekrecasz o 180 stopni albo zamieniasz kable 1z 4 a 2 z 3 i wszystko :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 16, 2007, 22:36:29 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
ja w dziadku też ustawiłem ostatnio zapłon na słuch po wymianie aparatu i okazało się, że po sprawdzeniu lapmą strobo zapłonik ustawiony tiptop :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 28, 2009, 00:58:47 am »

neket

  • Gość
Cytat: "Daro"
a wiec podłączasz lampę stroboskopową pod zasilanie(+,-) i zakładasz sąde lampy na przewód wysokiego napięcia pierwszego cylindra. Odpalasz samochód, luzujesz aparat, ustawiaszna lampie odpowiednie wyprzedzenie i kierujesz ją na znaki na kole i na deklu rozrządu i kecisz tak aparatem aby znaki sie pokryły... dokręcasz aparat i wszystko. A i  trzeba odłączyć regulator podciśnieniowy.


witam, mam troszke dokladniejsze pytanie o ustawianie stroboskopem

z ktora cecha (sa trzy) ma sie pokrywac znak na kole  (z ktora ma sie np pokrywac na wolnych obrotach lub z ktora na wyzszych) :/

autko pali ok, wolne obroty trzyma ladnie tylko tak do 3000 straszy muł, powyzej ma kopa ze az miło :) przyspieszacz itp wszystko chodzi ok tylko musze dokladnie ustwic zaplon a nie chce "krecic na sluch" bo wczoraj o malo brwi nie stracilem jak walnelo

wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 28, 2009, 12:53:36 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "neket"


z ktora cecha (sa trzy) ma sie pokrywac znak na kole  (z ktora ma sie np pokrywac na wolnych obrotach lub z ktora na wyzszych) :/


Było milion razy, LENIU!

Najbardziej "w prawo" jest kreska dla 0 stopni, w środku jest dla 5 stopni wyprzedzenia, potem dla 10. Silnik 1500 wymaga wyprzedzenia na wolnych (mylnie zwanego "statycznym") około 5-7 stopni, 1600 około 10-12. Na gazie można a nawet należy dać nieco wiecej (o jakieś 5 stopni). Prawda jest jednak taka że najlepiej ustawić na wyczucie, bo każdy silnik jest inny i paliwo w sumie tez.