Autor Wątek: wymiana aparatu zapłonowego  (Przeczytany 12503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 01, 2012, 13:56:38 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Witam odgrzebię trupka.
Muszę zamontować aparat zapłonowy do silnika.
Chciałbym ustawić zapłon.
Moje pytanie czy w elektroniku da się ustawić na żarówkę.
Jeśli tak to który jest ten styk 1 na cewce. Bo mam tylko B+ na drugim styku nie mam oznaczenia (zdarte).
Podejrzewam że właśnie jest to ten na przeciw B+

Nie wiem, może komuś się przyda ustawiane zapłonu tak po kolei....
to ustawienie zgrubne żeby zapalił:
1) Wykręcasz świecę zapłonową i wtykasz tam cos np palec. Kręcisz walem z godnie z kierunkiem obrotów silnika do chwili, gdy poczujesz sprężanie. i kręcisz do GMP
2) Następnie zgrywasz punkty na kole pasowym i na obudowie rozrządu
Jeśli masz 3 punkty to ustawiasz tak by środkowy znak na obudowie zgrywał się ze znakiem na kole
Jeśli masz tylko jeden, to wał trzeba tak ustawić by znak na kole był ok. 1 cm przed znakiem na obudowie rozrządu (pokrycie znaków to tłok 1 cylindra jest w GMP w suwie sprężanie –praca)
3) Następnie wkładasz aparat tak by palec aparatu znajdował się naprzeciw przewodu 1 cylindra w kopułce oraz by była możliwość ruchu w lewą i w prawą stronę obudową aparatu.
4) Podłączasz do cewki zapłonowej pod przewód „1” i do masy żarówkę i włączasz zapłon.
5) Na początek przekręcasz aparatem maksymalnie zgodnie z obrotami (zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
6) Następnie cofasz powoli aparat aż do momentu zaświecenia żarówki. Jeśli cofniesz za daleko to operacje od punkt 5) powtarzasz od początku.
7) Dokręcasz aparat i kręcisz wałem. Lampka powinna się zaświecić, gdy punkty są w pozycji z punktu 2)
8)Odpalasz sprzęt i regulujesz na słuch
8a) odpalasz sprzęta i ustawiasz dokładnie za pomocą lampy stroboskopowej

9)Czasem po wykonaniu punkt 8a) wyjeżdżasz z warsztatu i na drodze regulujesz na słuch 


Jeśli coś pominąłem albo źle napisałem to proszę poprawić.


PS. sprawdź sobie czy podłaczyłeś dobrze przewody od aparatu do modułu zapłonowego.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2012, 14:15:31 pm wysłana przez jondrownik »
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 01, 2012, 14:15:11 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Moje pytanie czy w elektroniku da się ustawić na żarówkę.
nie da się.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 01, 2012, 14:18:21 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
W kwestii wyjaśnienia mam aparat zapłonowy z zielonym kabelkiem i modułem zapłonowym.
Lampy stroboskopowej nie posiadam i nie mam możliwości pożyczyć.
Czy istnieje inny patent????
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2012, 14:30:37 pm wysłana przez jondrownik »
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 07, 2012, 12:56:34 pm »

Chicane#1966

  • Gość
na słuch, ale to wyższa szkoła jazdy

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 07, 2012, 15:46:18 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
poprostu odpalasz i na wolnych obrotach krecisz aparatem tak żeby pracował najlepiej.

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 07, 2012, 15:59:55 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
poprostu odpalasz i na wolnych obrotach krecisz aparatem tak żeby pracował najlepiej.


ty mu tak nie doradzaj bo jemu się będzie wydawać że jest dobrze a pojedzie do mechanika a ten się za głowę złapie...
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 07, 2012, 16:25:28 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
W kwestii wyjaśnienia mam aparat zapłonowy z zielonym kabelkiem i modułem zapłonowym.
Lampy stroboskopowej nie posiadam i nie mam możliwości pożyczyć.
Czy istnieje inny patent????


a nie lepiej pogrzebać w  książce morawskiego lub trzeciak ze starszego wydania, tak jest ładnie opisane co i jak bez lampy, ewentualnie pojechać do fachman i za grosze Ci zapłon ustawi bez zbędnych ceregieli. Bo samemu można za dużo namieszać.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 07, 2012, 17:28:37 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
ty mu tak nie doradzaj bo jemu się będzie wydawać że jest dobrze a pojedzie do mechanika a ten się za głowę złapie...
Ale przynajmniej dojedzie ;D

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 07, 2012, 18:45:45 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jak będzie ciągle jechał na stukowym, to niekoniecznie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 07, 2012, 23:35:37 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
W kwestii wyjaśnienia mam aparat zapłonowy z zielonym kabelkiem i modułem zapłonowym.
Lampy stroboskopowej nie posiadam i nie mam możliwości pożyczyć.
Czy istnieje inny patent????


a nie lepiej pogrzebać w  książce morawskiego lub trzeciak ze starszego wydania, tak jest ładnie opisane co i jak bez lampy, ewentualnie pojechać do fachman i za grosze Ci zapłon ustawi bez zbędnych ceregieli. Bo samemu można za dużo namieszać.



własnie, u mnie magik ustawia za 20zł i to tak że nie ma się do czego przyczepić. A robi to w 20 min
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 10, 2019, 13:18:42 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odgrzeję temat, bo napotkałem problem z montażem aparatu przy składaniu silnika.
Otóż silnik był rozebrany do remontu. Pompa i aparat zostały stare. Wleciał nowy wałek rozrządu, bo stary miał poważną rysę w miejscu uszczelniacza. Zębatka napędu pompy i aparatu została również stara.
Dół silnika mam już złożony i siedzi w aucie. Problem pojawił się gdy przymierzyłem aparat zapłonowy - nie chce siąść do końca na swoje miejsce. Między obudową jego wałka a podstawą aparatu zostaje jakieś 0,5cm luzu. Tak jakby wałek od pompy oleju siedział za głęboko i przez to aparat nie mógł wejść na swoje miejsce. W czym może być problem? Nie kombinowałem jeszcze nad tym zbyt długo ale w ogóle możliwe jest coś takiego żeby wałek od pompy wystawał za dużo w stronę aparatu, że nie chce się to zmieścić? Może to i głupie pytanie ale nie sądziłem, że może być z tym problem jeśli i pompa i wałek są stare.

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 11, 2019, 02:20:20 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 jeśli wszystko złożyłeś dobrze sytuacja nie powinna się zdarzyć. sprawdź poprawność złożenia aparatu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 11, 2019, 10:23:34 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
No właśnie jedyne co mi przychodzi do głowy to to że ta zębatka nie doszła do końca przy nowym wałku. Pompa oleju też siadła na swoje miejsce bez problemów. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Możliwe, że korpus aparatu się przesunął w górę w stronę kopułki i wtedy wałek od aparatu wystawałby bardziej.

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 11, 2019, 14:12:07 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
raczej zębatka. Ona musi oprzeć się na łożysku ślizgowym pompy oleju. Zębatka wchodzi zwężeniem do góry a trybem na dół. Musi oprzeć się o pompę

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 11, 2019, 15:29:45 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
No nic, w weekend będę się dalej bawił z tym żeby jakoś założyć aparat, bo ostatnio czasu zabrakło.  <smutny>

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 18, 2019, 09:47:38 am »

Offline Endi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997r.
Pozwolę sobie odgrzebać temat żeby nie zakładać nowego, temat pokrewny więc powinno tu pasować. Od jakiegoś czasu walczę w moim Borewiczu z nieregularną pracą silnika. Wielokrotne regulację gaźnika czy zapłonu nie przynoszą skutków, więc postanowiłem bardziej zagłębić się w temat. Rozebrałem aparat zapłonowy i zobaczyłem że palec ściną 2 styki w kopułce wygląda to tak:

Ma ktoś może pomysł co może być przyczyną takiej sytuacji? Na palcu również widać wyraźnie ślady "szlifowania". Dodam tylko że pacjent to Borewicz z przeszczepionym silnikiem z plusa na gaźniku i elektronicznym zapłonie. Wymieniłem palec i kopułkę i po chwili pracy widać że sytuacja powtarza się na nowych elementach.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2019, 09:54:41 am wysłana przez Endi »
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 18, 2019, 10:01:46 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Kopułka i palec rzemiosło? Sprężynki mocno trzymają kopułkę? Wałek aparatu nie ma luzu poprzecznego? U siebie też zauważyłem obcieranie palca o kopułkę. No i rozerwało mi już ze trzy kopułki w drobny mak.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2019, 10:06:12 am wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: wymiana aparatu zapłonowego
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 18, 2019, 10:28:14 am »

Offline Endi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997r.
Kopułka i palec rzemiosło? Sprężynki mocno trzymają kopułkę? Wałek aparatu nie ma luzu poprzecznego? U siebie też zauważyłem obcieranie palca o kopułkę. No i rozerwało mi już ze trzy kopułki w drobny mak.
Palec i kopułka takie jak na foto znalezione w necie nie ma na nich żadnych oznaczeń producenta tylko napis "Made in Poland", nie wiem czy to rzemiosło czy nie:
https://sklep.regmot.com.pl/img/master/4969/Palec%20aparatu%20zap%C5%82onowego%20FSO,%20Polonez%20elektronik%20OE%204496.9.0292,%20930033%20-%20widok%201.jpg
https://f.allegroimg.com/original/0cb1e9/d00521e44db7b43e651b6aeba48f
Fakt sprężynki może by trzeba było trochę docisnąć ale ogólnie trzymają luzów na wałku nie stwierdziłem.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts