Autor Wątek: Wymiana płynu hamulcowego  (Przeczytany 4483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Johns

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« dnia: Lipiec 13, 2007, 20:09:58 pm »
Ostatnio w moim poldku(który przez dłuższy czas nie był używany) podczas jazdy stwierdziłem że hamulce są za słabe,
sprawdziłęm poziom płynu hamulcowego i jest go za mało

i moje pytania:
czy płyn hamulcowy lepiej jest wymieniać samemu? czy też w serwisie?
czy lepiej dolać czy spuścić całkiem?


doradźcie cóś

gucio

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 13, 2007, 20:25:31 pm »
możesz wymienić sam tylko do odpowietrzenia przydałby się jeszcze ktoś. a ten płyn co masz jak stary jest?

Johns

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2007, 20:29:21 pm »
Cytuj (zaznaczone)
a ten płyn co masz jak stary jest?
oj chyba bardzo stary

gucio

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2007, 20:40:34 pm »
to spuść ten i wlej nowy

Johns

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 13, 2007, 21:01:59 pm »
Cytuj (zaznaczone)
to spuść ten i wlej nowy
dobra tylko trzeba jeszcze wiedzieć jak to zrobić...

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 911
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2007, 22:44:50 pm »
Na początek strzykawką wyciągnij stary ze zbiorniczka i zalej nowym. Potem ideałem byloby wyjac zaciski i wylać z nich ten syf. Ale można wcisnąć na maxa tłoczki na odkręconych odpowietrznikach (wyleci prawie wszystko) zakręcić odpowietrzniki, napompować świeżego ze zbiorniczka, powtórzyć operację.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

marcij

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 09, 2007, 16:50:36 pm »
Podlacze sie pod temat. Ubywa mi plynu hamulcowego , na pierwszy rzut oka wydaje mi sie ze poci mi sie uszczelka miedzy zbiorniczkiem , a pompa. Czy bede mial jakies problemy z wymiana tego ? Hamulce LUCAS , zbiorniczek pojedynczy , ze sie tak wyraze, z jednym korkiem. Przy okazji wymienilbym sobie plyn , zeby nie dolewac do niewiadomo czego , bo odpowietrzac i tak bede musial. I tutaj mam pytanie , czy znajde gdzies manual jak pokolei nalezy to zrobic ?

Edit: albo moze inaczej. Czy odroznienie starego plyny od nowego , wyplywajacego z odpowietrznika nie jest problemem dla niewprawnego oka ?

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1136
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 09, 2007, 19:30:49 pm »
Johns, jeśli nigdy sam nie wymieniałeś płynu ( a co ważniejsze - nie odowietrzałeś ) to raczej poszukaj kogoś kto Ci pomoże, ja po "pierwszym razie" jechałem tylko z ręcznym do znajomego mechanika :wink:
marcij - wymiana uszczelki między zbiorniczkiem z serwem jest prosta, tylko najpierw odesśij sobie strzykawką trochę płynu by nie pozalewać blachy ( płyn hamulcowy baaardzo smakuje korozji )
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )
Citroen C4 10' ( Lucek )

mieszko

  • Gość
Re: Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2007, 19:56:12 pm »
Cytat: "Johns"
Ostatnio w moim poldku(który przez dłuższy czas nie był używany) podczas jazdy stwierdziłem że hamulce są za słabe,
sprawdziłęm poziom płynu hamulcowego i jest go za mało

Jak wymienisz płyn albo dolejesz to nie spodziewaj się, że będziesz miał lepszy hamulec (płyn sie wymienia dlatego że absobuje wode z otoczenia i przez to ma niższa temp. wrzenia). Wiec przyczyna tego, że u Ciebie hamulec jest słaby leży gdzie indziej.

Kriss

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 10, 2007, 08:13:06 am »
Jeśli chodzi o hamulce to radze obejrzeć: przednie tarcze (same nowe klocki nie wystarczą) jeśli są na nich wręby to w najlepszym wypadku liźnij je na tokarce w jakimś warsztacie w najgorszym tzw. nie będą po tym zabiegu trzymać minimalnych wymiarów wymień na nowe razem z klockami. Z tego co piszesz masz Lukasy, jak trzeba wymień tylnie szczęki jeśli bębny nie mają już odpowiednich wymiarów to także wymień je na nowe. Odrazu odczujesz poprawe jakości hamulców. Oto linki do aukcji abyś mógł się zorientować w cenach:
http://www.allegro.pl/item242109913_tarcze_i_klocki_ham_polonez_z_systemem_lucas_587.html
http://www.allegro.pl/item242110375_szczeki_bebny_polonez_system_lucas_581.html

Co do odpowietrzania, nie jest to takie trudne jak wiem jak to zrobić  :mrgreen: . Potrzebujesz ze dwie butelki płynu hamulcowego (podejrzewam, że jedną się nie wyrobisz), tak z pół metra wężyka przezroczystego do benzyny w rozmiarze "6", jakiś średniej wielkości słoik, strzykawke i dobry kluczyk (najlepiej zainwestuj kilka złotych w porządny kluczyk do odpowietrzników) niemówiąc o pomocniku. Najpierw wymieniasz w układzie wszystko to co trzeba (szczęki tarcze itp.) na końcu bieżesz się za odpowietrzanie. Wyciągasz strzykawką płyn hamulcowy ze zbiorniczka i wymieniasz te gumki, potem zalewasz zbiorniczek płynem do pełna. Odpowietrzanie zaczynasz od najdalszego koła czyli tylnie prawe potem tylnile lewe następnie przednie prawe i przednie lewe. W pokrywce słoczka robisz dziurke i wkładasz weżyk, zakładasz drugi koniec weżyka i kluczyka na odpowietrznik, twój asystent w tym czasie pompuje pedałem hamulca energicznie tak ze 4 razy i trzyma pedał wciśnięty, ty w tym czasie odkrecasz odpowietrznik i widzisz jak płyn leje się wężykiem do słoiczka, czekasz aż asystentowi pedał zejdzie w podłoge i zakręcasz odpowietrznik a asystent może puścić pedał. Czynność powtarzasz aż do chwili kiedy w wężyku będzie razem z płynem nie będzie bombelków powietrza i pocieknie świeży płyn tzw. będzie jaśniejszy od wcześniejszego, pamiętaj aby po kazdym pompowaniu kontrolować stan płyn w zborniczuk i sukcesywnie go dolewać. Po odpowietrzeniu pierwszego koła zabierasz się za następne w kolejności. Tak wygląda odpowietrznie hampli :-) A jeszcze taka jedna rada, jeśli odpowetrznik nie daje się odkręcić to potraktuj jakimś odrdzewiaczem (WD40, Penetrus w najgorszym wypadku cola lub ocet) i ewentualnie możesz go obstukać młotkiem ale nic na siłe i pamiętaj o dobrym kluczu bo to podstawa, jeszcze taka jedna rada po odpowietrzeniu radze porzadnie zaświechtać odpowierznik jakimś smarem i załorzyć kapturek jeśli ich nie masz to kup groszowa sprawa. Jeśli wymieniasz także szczeki, tarcze itp to pamiętaj, że na początku hamulce mogą się wydawać dziwne ponieważ to wszystko musi się ułożyć (kilka raptownych hamowań na jakimś malo uczęszczanym odcinku drogi na początek pomoże  :twisted: ).

matgolab

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2007, 08:36:45 am »
po czym poznać, że tarcze są do wymiany i to samo pytanie dotyczy też bębnów..

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2024
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 10, 2007, 09:56:45 am »
bierzesz suwmiarke lub mikrometr i mierzyrz grubość tarczy  wymiar fabryczny tarczy to  z tego co pamętam 10.8mm  dopuszczlne jest chyba też z tego co pamiętam 10,2mm ale mozna śmiało śmigać do 9.5mm, pozatym tarcza może byc krzywa ale to odrazu wyczujesz na kierownicy, no i nie może oczywiście  być peknieta.
 jeśli chodzi o bębny to problem jest ten sam tylko dodatkowo nie powinny miec znaczącego rantu, mały mozna jeszce usunć na tokarce, ale jęśli chodzi o wymiar min grubości bębna to ci nie powiem bo po 10 latach jeszcze nie wymieniałem ich ani razu bo nie nie było potrzeby chociaż przeżyły juz 4 kaplety szczęk  chyba ciężko to zajezdzić.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Johns

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 10, 2007, 17:40:42 pm »
Cytat: "mieszko"
Jak wymienisz płyn albo dolejesz to nie spodziewaj się, że będziesz miał lepszy hamulec (płyn sie wymienia dlatego że absobuje wode z otoczenia i przez to ma niższa temp. wrzenia). Wiec przyczyna tego, że u Ciebie hamulec jest słaby leży gdzie indziej.

Poldek poszedł do mechanika  ponad miesiąc temu do wymiany poszła pompa płynu hamulcowego... sorka że się nie odzywałem ale sami wiecie wakacje  :wink:  
ale hamulce nadal nie rewelacja... (w porównaniu do skody octavii)
pewnie będzie jeszcze wymiana tarcz i klocków hamulcowych ale to się jeszcze okaże
jak dla mnie temat zamknięty... na jakiś czas..
pozdro

marcij

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 10, 2007, 21:51:56 pm »
A je powiem jeszcze ze tych uszczelek to w moim miescie dostac nie mozna. Do starego typu owszem , ale do lucasa nie ma. Gdzieniegdzie mowili , ze moze w BDG (czyli dawniej salon i stacja obslugi daewoo) beda mieli , ale raczej to watpia. W koncu ze sprzedawca za zaprzyjaznionego sklepu ogladnelismy to i stwierdzilismy ze to raczej w tym miejscu nie moze wyciekac , wiec doleje tylko plynu i bede patrzyl czy nie ubywa przypadkiem.

A tak na przyszlosc to od jakiego samochodu jest pompa lucasa ? Bo wiem ze przednie zaciski od Tipo/Tempra, tylne bebny od volvo , a pompa ?

woolfe

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2007, 22:05:51 pm »
płyny hamulcowe tego samego typu są mieszalne, także można śmiało dolewać. najlepiej DOT-4 + odpowietrzenie.Sprawdz czy nie trzymają zaciski, nie zaszkodzi jak przesmarujesz je np.WD40 bo lubią sie czasami zapiekać...

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2024
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 11, 2007, 08:35:25 am »
no włąśnie mam pytanie bo miałem polda minusa na Lukasie i smigał na Dot 4 zalecany przez fabryke teraz mam plusa i również na lukasie (no bo jak inaczej) i fabryka zaeca do niego Dot 3 czym jest spowodowana ta róznica???? bo jeżeli chodzi o płyn to jest 30 stopni róznicy wrzenia na kożyść dot4 (260 st) czemu więć zmienili????
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

e_gregor

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 11, 2007, 09:09:42 am »
Dot 4 jest lepszy, dot3 to wersja dla ubogich. Różnica w cenie niewielka wiec nei warto używac bardziej agresywnego Dot3

Kriss

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 11, 2007, 09:21:35 am »
Cytat: "marcij"
A je powiem jeszcze ze tych uszczelek to w moim miescie dostac nie mozna. Do starego typu owszem , ale do lucasa nie ma. Gdzieniegdzie mowili , ze moze w BDG (czyli dawniej salon i stacja obslugi daewoo) beda mieli , ale raczej to watpia. W koncu ze sprzedawca za zaprzyjaznionego sklepu ogladnelismy to i stwierdzilismy ze to raczej w tym miejscu nie moze wyciekac , wiec doleje tylko plynu i bede patrzyl czy nie ubywa przypadkiem.


Nie wiem czy tyczy się to Poldka na lucasie ale w innych markach wraz ze zurzyciem klocków hamulcowych czy szczęk stan poziomu płynu w zbiorniczku się zmniejsza. Po zamontowaniu nowych klckow czy szczęk wszystko wraca do normy   :roll:

e_gregor

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 11, 2007, 09:36:00 am »
Cytat: "Kriss"
raz ze zurzyciem klocków hamulcowych czy szczęk stan poziomu płynu w zbiorniczku się zmniejsza


To normalne bo tłoczek sie bardziej wysuwa wiec płyn spływa do cylinderka.

marcij

  • Gość
Wymiana płynu hamulcowego
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 11, 2007, 12:57:54 pm »
Wiem , wiem , ale wydaje mi sie ze jest to jednak zbyt gwaltowne , bo w ciagu kilku miesiecy z delikatnego mrugania przy zjezdzaniu z gorki przeszlo na swiecenie na zakretach , progach , nierownosciach. Doleje i zobacze co bedzie , sprawdze jeszcze czy nie blokuja mi sie tloczki. Zaniepokojony bylem , bo w poprzednim samochodzie przez 10 lat ta kontrolka tylko raz mi mignela , gdy byl wyciek , a klocki wymienialem dopiero jak zaczynaly piszczec. Dzieki za pomoc w kazdym razie.