Autor Wątek: Jaki komputer do poldrovera 96  (Przeczytany 2068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jaki komputer do poldrovera 96
« dnia: Sierpień 13, 2007, 14:42:39 pm »

rekinos

  • Gość
Witam :D  Mam pytanie odnośnie modelu komputera pasującego do poloneza 1.4 z 96. Ja mam komputer Mkc 103610, który ma obsługę filtra par paliwa , (ponoć) obsługę immobilizera. Czytałem gdzieś na forum że komputer 101610 też pasuje (chyba elektroda.pl). Jedynak ja zastanawiam się czy ten drugi ma obsługę filtra par paliwa bo widziałem Poldki z tym kompem, ale żaden nie posiadał filtra par paliwa i tu pytanko: Czy 101610  też posiada obsługę par paliwa i podejdzie do mojego poldka? Za wszelką pomoc z góry dzięki :D

Jaki komputer do poldrovera 96
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 14, 2007, 07:24:42 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Z tego co pamietam to w Ojca poldoroverku z 96 roku siedzial komp 101610 i mial filtr par paliwa. Ten sam silnik pracuje teraz pod 103610 wiec i w druga strone bedzie dzialalo. Najlepiej zeby wypowiedzieli sie jeszcze uzytkownicy poldoroverow z 94-96 roku.

A tak BTW to pierwsze slysze zeby obsluga filtra par roznila te kompy. Wydawalo mi sie wlasnie ze jest to mozliwosc obslugiwania immo.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Jaki komputer do poldrovera 96
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 14, 2007, 07:52:28 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zasadniczo ponoć różnią się tylko "ekologią" czyli skadem spalin. ja mam dwa silniki rovera jeden fabryczny z końca 95r na kompie 101610 i mam filtr par paliwa. Dugi to skadak na bazie poldrovera z 94 roku tez na tym samym kompie i pod maska dynda sobie radoścnie wtyczka od filtra par paliwa mimo że napewno go tam nie byŁo (nie ma wyjścia w kolektorze). Z tego co kiedyś przeglądaem katalogi MEMSów to wasnie 16 i 36 charakteryzowaŁy się brakiem Immo.

A tak tylko spytam w jakim celu kolega pytao kompy?? Czyżby coś się staŁo??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jaki komputer do poldrovera 96
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 14, 2007, 07:58:57 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
101610 byl stosowany od 92 roku i nie mial obslugi immo
103610 byl stosowany od 96 roku i ma mozliwosc obslugiwania immo

Co do ekologii to chyba niczym sie nie roznia. Dopiero upgrade na MEMS 1.9 cos wnosilo
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

przyczyny napisania postu
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 14, 2007, 11:55:40 am »

rekinos

  • Gość
Najpierw chciałem podziękować szanownym klubowiczom za pomoc.  Na zapytanie szanownego Bociana odpowiadam. :mrgreen: Główna przyczyną dla której zadałem pytanie o kompa jest niemoc w pokonaniu usterki tzn. kiedy w korku podjeżdżam powoli i  nacisnę na pedał gazu   i później go puszczę to auto najpierw zrywa się do przodu a gdy puszczę pedał gazu to hamuje tak aż pasy bezpieczeństwa czuć na klacie. Jeździłem wieloma samochodami nawet polonezem 1.5 i tego niema  a bynajmniej nie tak mocno odczuwane.To samo jest podczas jazdy gdy za długo zmieniam bieg puszczam gaz to auto nurkuje - dosłownie kangury :shock:  . Niema tego gdy silnik jest obciążony i zmieniam biegi przy mniejszych obrotach i tu podejrzewam czujnik podciśnienia albo całego kompa. Myślałem że to hamulce ale na luzie tego niema a kolejne przyczyny opisałem w temacie  komputer w poldzie 1.4 i go tutaj wkleję- Mam pytanie czy izolacja jaką jest zalany procesor oraz cala płytka komputera do 1.4 powinna być pomarszczona na tym że procesorze? Pytam się ponieważ mógł on oberwać i może się grzać czy coś oberwało innego i dlatego źle mi autko pracuje (muł, dziura w obrotach, problemy  z wyprzedzeniem nawet malucha, ciągnika 60 i to mnie doprowadza do szewskiej pasji  a czasami staje sie niebezpieczne). Odnośnie Map sensora na zimnym silniku zdjąłem przewód idący do Map w kompie i silnik pracował nierówno do kiedy przez wężyk dostawał lewe powietrze, gdy go zatkałem to pracował tak samo jakby był czujnik podłączony. Mam pytanie czy w taki sposób da się sprawdzić to paskudztwo, a jeśli nie to jak. Wiem że można sprawdzić go miernikiem mierząc napięcie na wolnych obrotach i wyższych, ale nie wiem gdzie się wpiąć do pomiaru. Kolejne pytanko czy chwilowe zakręcenie rozrusznika i jednoczesne chwilowe rozłączenie klemy,a w konsekwencji rozwalony immobilizera, zawyża obrotomierz  i wszystko działające od kluczyka (światła, radio, zegarek, awaryjne) świadczy o tym że komp też oberwał bo nawet  z tego co pamiętam właśnie wtedy zaczęły się problemy. Ostatnie pytanie - na które piny w kompie idzie 12V. Proszę też o sugestie odnośnie sprawdzenia elementów kompa . . Na czek boksie brak błędów ale gościu mówił że to może Map sensor tylko ja myślę że jakby coś było  z czujnikiem toby były błędy. A co gorsza u nas w mieście nikt się do końca nie zna na tych jak to mówią wynalazkach (raz nawet gościu mi odmówił diagnostykę ponieważ przede mną był gościu z takim samym poldem i nic nie zdziałali tylko czas zmarnowali Jeszcze jest przypadłość tego typu gdy stoję na światłach to obroty z 850 wędrują do 1000, a gdy na luzie dam parę raz gazy i później j puszczę gaz to obroty spadną do 850 i podniosą się do  1100 i opadną. Za wszelkie sugestie z góry dzięki :D

Jaki komputer do poldrovera 96
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 14, 2007, 12:39:13 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Jedyne różnice jakie zauważyłem to sposób obsługi filtra par paliwa i sądze że mapy nastawione są na eko.
- 36 po nagrzaniu włącza cały czas filtr - czestotliwosć zalezy od wcisnięcia gazu. 16 robi to co jakiś czas - cieżki do określenia. Może że powyżej pewnej temperatury.
- kumpel kiedyś zamieniał kompy pomiędzy poldami i twierdził że na 16 PN nabrał życia.
ciekawe kiedy nastąpiła zmiana kompów - może liciec 1995 wraz z wprowadzeniem katów?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Jaki komputer do poldrovera 96
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 14, 2007, 14:56:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "OLO#35"
może liciec 1995 wraz z wprowadzeniem katów?
Raczej nie go mój carus to XII.95 i ma jeszcze kompa 16 i katalizator też kiedyś miaŁ ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jaki komputer do poldrovera 96
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 14, 2007, 20:47:45 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
moj jest tez z XII.95 a i ma 36. z tym, ze polda nie mam od nowosci, wiec nie wiem na 100% czy on nie byl zmieniany.
pewnie bylo tak jak zwykle:
 "h:   Zdzisiu skonczyly nam sie kompy 36.
  z:   a .uj z tym, Heniu, wkladaj 16"
albo na odwrot  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839