Autor Wątek: Niuton21, MR93, 1.6 Turbo  (Przeczytany 78697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Niuton21, MR93, 1.6 Turbo
« dnia: Wrzesień 24, 2007, 21:39:40 pm »

niuton21

  • Gość
Przyszła pora bym i ja czyms sie pochwalił.
Poldkiem jezdze odkąd dostałem prawko czyli pare lat.
Na wiosne tego roku kumpel zaraził mnie tematem 'polonez turbo'.
I tak sie to zaczęło...
Najpierw zbieranie wszelkich informacji na ten temat, następnie częsci no i wykonanie.
 Założenia były takie by nadawało sie to do codziennej jazdy  i  wygląd był niepozorny.
Myśle ze sie udało.... :D  Oto dane : Silnik 1,6 z reczna regulacją zaworów, nieodprężony, sprężarka K24, intek z audi, kolektor wydechowy skrzynkowy własne produkcji, dolot tez, blow off, itp... A oto kilka fotek....















 W miare jak bede miał czas to wrzuce jeszcze pare fotek..... i coś więcej napiszę....
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2011, 07:37:26 am wysłana przez ajk#1212 »

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2007, 21:45:29 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jakie ciśnienie doładowania ??
jak załatwiony temat wtrysku większej ilości paliwa ?? chyba ze jezdzi LPG only
stuka puka czy jak.
[ Dodano: 2007-09-24, 21:47 ]
skąd zabrane doprowadzenie oleju do spreżarki oraz gdzie idzie powrót
ot wiecej pytań chwilowo nie mam :D

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2007, 21:51:45 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
No, no! Pomysł całkiem, całkiem. Wykonanie... trochę trąci partyzantem, ale nie odrazu Rzym zbudowano. Trzeba by popracować teraz trochę nad wyglądem. A jak z osiagami? Trzeba by na hamownię się wybrać! :D
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2007, 22:18:44 pm »

niuton21

  • Gość
Odnośnie pytań: Osiągi hmmmm Vmax 200km/h, ok 115KM , doładowanie 0,5bar (chociaż juz było 1,0 bara- przez przypadek :D) na 1/4 mili na zawodach miałem 18,23s, ale po dopracowaniu kilku szczegółów udało sie zejść do 17,16 na Gtechu. 30 września myśle ze na zawodach w Starachowicach pęknie 16s :D. Olej do sprężarki wziety jest z czujnika ciśnienia oleju ( zrobiony rozdzielacz) a spływ wprost do miski olejowej.  A tak wogole to smigam tylko na lpg.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2007, 23:05:00 pm »

niuton21

  • Gość
Witaj Turbonez. Teraz mam przejechane 6 tyś i tylko raz uszczelkę dmuchnęło.... Jak na razie jest OK. :D

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2007, 08:58:00 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W kwestii uszczelki pod głowicą, to najlepiej od razu zamów sobie miedzianą, na pewno jej nie wydmucha :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2007, 10:43:46 am »

Raptor

  • Gość
:shock:  Respect. A z ciekawosci, o ile to nie dane poufne, ile ta zabawa cie kosztowala?

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2007, 11:12:50 am »

niuton21

  • Gość
W kwestii uszczelki to myślałem juz o miedziance i nawet znalazłem zakład który dorabia takie uszczelki ( cena ok 150zł), ale niedzianke zastosuje w następnym projekcie :D a aktualnie mam założoną fabryczną uszczelkę Getza. Cały projekt wyniósł mnie ok. 1000zł. Tylko ze sporo rzeczy miałem za free (sprężarkę, intka, i takie tam...)
Co do trwałości to na razie jest ok. nie stuka nie puka....... trzyma ciśnienie oleju, pali bez problemu.
Jeżdzę nim na codzień (bo i takie były założenia) i sprawuje sie ok. Byłem teraz w dłuższej trasie nie było zadnych problemów.
Co do parametrów to sprężareczka zaczyna pompować  przy ok. 2900obr. a pełne doładowanie jest juz przy 3200obr. Oczywiście wszystko zalezy od regulacji gazunku. Z tego co pokazuje moja wąskopasmówka to jest bogato w całym zakresie obrotów. Troche było przejść z gazem ale sie udało. Miałem problemy z parownikiem gdy była jedna kompemsacje, ale po zrobieniu drugiej jakie było moje zdziwienie kiedy wgniotło mnie w fotel..... :D.
Spalanie w tracie jest na poziomie 12 litra przy prędkoście do 160km/h, a po mieście mieszcze
sie w 14l przy dynamicznej jeździe. Podczas wyscigów czy to po mieście czy na torze to i 16 literków jest w stanie pochłonąć. Wszystko jest kwestią regulacji......
Najwspanialszą rzeczą mojego poldka jest jego niepozorność na którą juz wielu sie nabrało...:D

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2007, 14:25:25 pm »

niuton21

  • Gość
A oto jeszcze kilka fotek... blow off własnej produkcji :D ... a jak psyka mozecie zapytac kolegi Turboneza :D





A to link do jednego ze startów na zawodach w Starachowicach....
http://www.youtube.com/watch?v=YIZBkg48jY4

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 25, 2007, 14:34:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ile cie kosztowal kolektor wydechowy i gdzie go robiles ?
jak uto zachowuje sie na benzynie ,dostaje zadyszki ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 25, 2007, 19:20:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a probowales jezdzic bez intercoolera ? bo 0.5bara powinno obejsc sie bez ic
u siebie wlasnie nie planuje ic ,za to mam zamiar odlaczyc podgrzewanie kolektora ssacego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 25, 2007, 20:00:44 pm »

niuton21

  • Gość
Na samym początku jezdziłem przez tydzien bez intka... i było słabo. Po założeniu IC w moim subiektywnym odczuciu poprawiło sie o jakies  30%. A to na prawdę dużo. Widzę różnicę podczas jazdy w ciepłe dni i chłodne lub deszczowe. Np. rano gdy jest jeszcze zimno gdy jade do pracy o 6:30 auto zbiera sie lepiej niz popołudniu gdy jest ciepło.....
KGB
Brak ogrzewania kolektora powinien pomóc ale jak na mój nos to bez intka sie raczej nie obedzie. Sprężarka zbyt mocno nagrzewa powietrze. Z tego co pamietam to jak nie było IC to dolot nagrzewał sie do nawet 80 stopni C. A z IC jest zimny lub chłodny. No i jest różnica w mocy.....

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 25, 2007, 21:35:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Korzystając z okazji chciałbym spytać doświadczonych o to jak to jest z dmuchawkami od diesli :?:  
Pytam, bo ich ceny i dostępność oraz serwis są bardzo dobre. Chodzi mi głównie o dmuchawki z VAG. Na forum www.sierrafan.pl spotkałem się z opinią, że do uturbienia jednostki typu 2.0 ohc (pinto), można użyć dmuchawki od fordowskiego 1.8 TD. Czy ktoś miał z tym do czynienia :?:

Pozdrawiam
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 25, 2007, 21:55:57 pm »

niuton21

  • Gość
Moja turbina to K24 z golfa 1,6td i odziwo zdała egzamin. Tez miałem wątpliwości czy dmuchawka z diesla bedzie sie nadawac. Na szczęscie brat i kolega ( ojciec chrzestny mojego projektu - Turbonez ) przekonali mnie ze bedzie smigac na tej sprężarce.  I smiga....

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 25, 2007, 22:03:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
BARTEK,
sprezarke od mondeo 1.8td mozna tanio kupic

JA mam sprezarke od audi 2.5tdi - sadze ,ze wystarczy ,bo kumpel w volvo 940 2.3 turbo ,ma sprezarke tylko troszke wieksza od daichatsu 1.0 ,wlasciwie takiej wielkosci jak inny kumpel w r25 2.1td
a ta moja z 2.5tdi to ogromna jest  :mrgreen:
fotki mozna zobaczyc na "FOTKACH"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 25, 2007, 22:49:34 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Blow off kozak , cala droge do starachowic jechalem z bananem na twarzy przy kazdej zmianie biegów . Cieszy mnie ze to wszystko jezdzi i naprawde szacunek sie nalezy bo to jest sporo pracy wbrew pozorom a szlaki nie zabardzo przetarte

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 26, 2007, 09:44:28 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dmuchawki na szrotach i allegro chodzą już od 300 ZŁ, ale ja wolę wydać trochę więcej na dmuchawkę z gwarancją (myślę, że warto).

 e_gregor napisał:Ktoś tu chyba szuka Viagry dla dziadka ;)

Oj tam :mrgreen:
na razie to dywagacje, ale gratuluje koledze ukończenia projektu, no i że to działa :)

dziadek bardzo sprawnie terroryzuje różne auta w mieście gdzie pracuję :lol:
ale dmuchawka z doładowaniem na poziomie 0,5 bara by mu nie zaszkodziła (niski stopień sprężania zapewniony przez fabrykę i podatność na przeróbki).

Aha, autko jest na wtrysku? (Twoje oczywiście, bo o nie pytam).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2007, 14:45:08 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Partyzantka straszna ale Bangla :D
Myśle że teraz każda kolejna modyfikacja bedzie usprawniała i mechanicznie i wizualnie :) Pierwszemu PCV podziękuj za współpracę :)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 26, 2007, 20:55:31 pm »

tomallus1

  • Gość
Cytat: "KGB"
JA mam sprezarke od audi 2.5tdi


KGB jaki to model? Może GT2052V?

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 26, 2007, 21:25:04 pm »

niuton21

  • Gość
Spokojnie panowie. Rury z nierdzeweczki juz zamówione, TIG stoi i czeka, tak wiec powoli całe orurowanie nabierze wyglądu.