Autor Wątek: Niuton21, MR93, 1.6 Turbo  (Przeczytany 78699 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 13, 2007, 14:50:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
turbonez,
no OK ,przyznaje sie ,ze nie pamietam dokladnie jak jest w abimexie
jak sprawdze w ksiazce ,to bedziemy mogli podyskutowac

jednak w Boschu jest tak jak pisalem

święty
niektore regulatory w wielopunktach seryjnie maj kompensacje
oczywiscie twoj pomysl jest jak najbardziej trafny

co do pompek boscha ,to komus przy zatkaniu odplywu dala 3bar
jednak nie bardzo sie na to nastawiam i planuje zakup pompki od gsi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 13, 2007, 14:56:38 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Praktycznie wszystkie regulatory w wielopunktach mają kompensację a to jest związane z tym że wtryski mają zmienne podciśnienie gdyż są za przepustnicą i chcąc żeby pyliły zawsze tyle samo paliwa różnica ciśnienień miedzy kolektorem a listwą powinna być jednakowa niezależnie od podciśnienia w kolektorze ssącym.

Po za tym regulator od wielopunktu utzrymuje ok 3 barów w serii więc zmniejszenie tego ciśnienia nic mu nie zrobi.


Tylko nadal pozostaje problem ilości paliwa - bo ciśnienie musiałoby wzrosnąć 2 razy z teoretycznego punktu widzenia żeby to mogło jeździć - kompensacja spowoduje ze wtryskiwacz zawsze niezaleznie od cisnienia poda taką samą ilość paliwa - jednak tylko po podniesieniu ciśnienia o ciśnienie doładowania będzie nadal pylił tyle samo co przy jego braku !!
Dopiero progresywna regulacja mogłaby spowodować że tego paliwa silnik dostałby więcej więc ciśnienie musiałoby wzrosnąć w sumie o ok ciśnienie doładowania + ciśnienie potrzebne do wyplucia większej ilości paliwa - ciekawe czy sam wtryskiwacz to wytrzyma??
"jest ryzyko , jest zabawa"

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 13, 2007, 15:00:19 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
z moich doswiadczen wynika ze nie ma szans mowilem Ci Swiety co sie dzialo jak mial 1.1 bara bo byla za mocna pompa , wtryskiwacz lal konkretnie a nie rozpryskiwal

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 13, 2007, 15:05:49 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Myślę że sama struga by tu nie miała znaczenia bo sam pęd powietrza by ją rozbił ale pozostaje nadal problem ilości paliwa ....
"jest ryzyko , jest zabawa"

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 13, 2007, 15:47:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
komp zlapalby nowa mapa wtrysku ,ale tylko w ograniczonym zakresie
dlatego sposob na boscha o ktorym pisalem sprawdzi sie jedynie do pewnego stopnia doladowania
czy to bedzie 0.2 czy 0.3 bara to nie wiem ,bo nie mam jeszcze u siebie zalozonej sprezary ,wiec nie mam jak sprawdzic

 cis. paliwa musi rosnac szybciej niz cis. doladowania  ,wiec mamy problem
i jest to problem jak najbardziej do rozwiazania ,ale wymaga dostrojenia konstrukcji regulatora do konkretnego wtryskiwacza
wiem jak to roziwazac ,wiem jak policzyc ,ale nie mam jak zdjac charakterystiki z wtryskiwacza
chyba najlepiej jest zalozyc ,ze wydajnosc wtryskiwacza jest proporcjonalna do cis.

i zawijamy tu ladne koleczko wracajac do LPG
jest on duzo milszy do ustawiania ,w praktycznie kazdym parowniku da sie dorobic kompensacje lub w razie potrzeby dwie
co prawda kompensacja dziala analogicznie jak w regulatorze benzyny ,ale w parowniku mamy dwa stopnie ,ktorych regulacji moze dokonywac niezaleznie (przy odrobinie rzezby)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 13, 2007, 16:14:12 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
chodzi mi o to ze jak cisnienie wiekrze o 0,4 bara juz muli wtryskiwacz to cisnienie dwukrotnie wiekrze moze go "zatrzymac" np sie przestanie otwierac lub zamykac i tak i tak lipa

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 13, 2007, 19:34:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
napewno nie zatrzymasz wtryskiwacza cisnieniem ,bez przesady
moze miec problemy z wystarczajaco szybkim ruchem ,ale wkoncu czestotliwosc jego cykli jest tak duza ,ze przy duzych obciazeniach to przestaje miec znaczenie (dawkowanie zbliza sie do ciaglego)
zreszta dwukrotne zwiekszenie cis. nie powinno miec duzego wplywu ,ale jak juz pisalem dobrze by bylo zdjac charakterystyke ,zamias zakladac liniowy wzrost wydajnosc do cis. ,ale jezeli nie ma jak to sie upraszcza zalozenia  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 13, 2007, 20:17:13 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ja wiem tyle ze projektant wtryskiwacza bral pod uwage cisnienie przy jaim on bedzie pracowal i naprawde delikatne zwiekrzenie cisnienia juz robilo masakre w abimexie . Przy cisnieniu paliwa 1.1 bara waha lala sie strumieniem w taki sposob z e na wolnych obrotach paliwo odbijalo sie od przepustnicy i bryzgalo na silnik konkretnie ( przy zdjetej pokrywie )  auto ledwo pracowalo

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 13, 2007, 20:29:39 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Tu żeby uściślić wszyscy po troszkę mają rację - po pierwsze jeśli zostanie zachowana tylko różnica ciśnień między korpusem wtryskiwacza a ciśnieniem paliwa to nie powinno być żadnych niuansów - np przy ciśnieniu atmosferycznym ok 100 kpa jestna  plusie ok 80kpa ciśnienia paliwa , więc chcąc zachować proporcję wtryskiwanego paliwa przy doładowaniu 0.3 bara =30kpa wiec cisnienie wokół wtryskiwacza wynosi 130kpa + 80kpa = 110 kpa ciśnienie paliwa na plusie. Ważne żeby delta została zachowana - to jest pierwsza rzecz.

Po drugie wydatek wtryskiwacza w funkcji ciśnienia nie jest wielkością liniową - polecam wzory ze strony : http://www.rceng.com/technical.aspx?UserID=248898&SessionID=kLJ0JeZuorAkfRCYsGgX

wiec wzor wyglada tak: SQR(new_pressure/old_pressure)*flow_rate=new_flowrate

Wiec regulator chcąc nie chcąc musi być progresywny  :(

Do tego może faktycznie dojść zjawisko nie zamykania się wtryskiwacza bądź nie otwierania przy nadmiernym ciśnieniu - wg megasquirta i wzorow jego wynika ze czas otwarcia wtryskiwacza:

PW = map * ve(map,rpm) - wiec przyjmując że wartość VE dla turbo = 100% - czyli brak oporów przepływu przy nadciśnienium, zatem ilość paliwa jest proporcjonalna do ciśnienia doładowania

Chcąc to podstawić do wzoru wyszłoby:

SQR(new_pressure/old_pressure)*flow_rate = kpa * flow_rate

Chyba nie popełniłem błędu ??
Acha - ciśnienie musi być w PSI

SQR(new_pressure/old_pressure) = kpa
"jest ryzyko , jest zabawa"

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 14, 2007, 20:51:18 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ktoś chyba słów krytyki znieść nie potrafi. a czasem właśnie taka krytyka wiele wyjaśnia. jeśli zatem wtrysk nie wyrabia przy zwiększonym ciśnieniu może warto zastosować dodatkowy umieszczony gdzieś na zgięciu rury doprowadzającej powietrze. Tak jak to grabowski rozwiązywał. Te rozwiązania jak sam podawał  są do doładowania max 0,4. dalej sie całkowicie nie sprawdzają
to rozwiązanie nie uwzględnia niestety zmiany charakterystyki silnika z turbo w stosunku do atmosferycznego. jak bardzo będzie się to wszystko rozjeżdżało to tylko testy są w stanie pokazać.
Nie mówię tu o jakimś profesjonalnym strojeniu, bo jest to bez sensu a aucie którego mimo wszystko głównym paliwem jest LPG
Ale ja się nie znam :) dla mnie jak parownik ma za mała wydajność to mieszanka w całym zakresie obrotów nie jest jak nalezy. Ale ja jestem tylko teoretyk

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 17, 2007, 20:05:06 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
z tego co wiem to grabowski proponował rozwiazania z dodatkowym wtryskiem ale dla wielopunktow jak chcesz zamocowac dodatkowy wtryskiwacz od jednopunkta i jak chcesz nim sterowac ?

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 19, 2007, 08:02:10 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Na wejsciu powietrza tuż nad przepustnicą. sterowanie z wtrysku głównego. Oczywiście musi być to wtrysk o odpowiednio mniejszej wydajności. Grabowski dawał 50% paliwa więcej. Teraz pytanie skąd taki wtrysk, nie wiem jak wtryski od wielopunktów będą się zachowywały na zmniejszonym ciśnieniu.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 29, 2007, 05:00:14 am »

binek

  • Gość
niezly projekt :D
gdybym mial jakies doswiadczenie i wiedze sam bym zamontowal jakies turbo w poldim
ale moze mi ktos wytlumaczyc czemu widze turbo na dolocie powietrza albo przy kolektorze wydechowym? bo tutaj juz zaczynam sie zastanawiac o co chodzi

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 29, 2007, 06:39:57 am »

alex1916

  • Gość
binek, nie pomyśl że jestem złośliwy, ale czy wiesz w ogóle w jaki sposób działają turbosprężarki?

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 29, 2007, 11:17:11 am »

binek

  • Gość
Cytat: "alex#1916"
binek, nie pomyśl że jestem złośliwy, ale czy wiesz w ogóle w jaki sposób działają turbosprężarki?


wiem ze nie znam sie ogolnie na mechanice takze nie ma sie co dziwic jezeli zadaje dziwne pytania tymbardziej nielogiczne :)

Ogolnie wiem ze turbosprezarka ma za zadanie szybsze odprowadzanie spalin, dlatego nie rozumiem jak widze na dolocie powietrza turbo poprzedzone stozkiem :|

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 29, 2007, 11:31:57 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytat: "binek"
Ogolnie wiem ze turbosprezarka ma za zadanie szybsze odprowadzanie spalin, dlatego nie rozumiem jak widze na dolocie powietrza turbo poprzedzone stozkiem :|

No właśnie nie. Z tego co można wywnioskować nawet nie wiesz co to jest turbosprężarka.
Turbosprężarka ma za zadanie, sprężyć powietrze i wtłoczyć je do cylindra, wykorzysując do tego energię gazów wylotowyc (spalin).
Turbosprężarka na Wikipedii
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 02, 2007, 12:43:12 pm »

sebek

  • Gość
ja tak sobie czytam, i postanowiłem wtrącić swoje 3 grosze, moim zdaniem to najprościej zmienić sam wtryskiwacz z innego auta  :wink:  a co otwierania wtryskiwaczy, otwiera sie zawsze tyle samo, bez względu na obroty, różnicą jest tylko to przez jak długi czas jest on otwarty, dlatego ilość wtryśniętego paliwa można regulować szerokością zbocza impulsu sterujacego wtryskiwacz :wink:

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 02, 2007, 14:54:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "sebek"
szerokością zbocza impulsu sterujacego wtryskiwacz

bez zbocza jeśli już.

Regulowany jest czas trwania impulsu sterującego bo wtryskiwacz w uproszczeniu to zawór sterowany elektrycznie dziaŁający dwustanowo otwarty/zamknięty o określonej przepŁywności.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 03, 2007, 23:35:24 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "romoo"
Zawór blow off tez na...em od toyoty.
Wyrażaj się jakoś jak człowiek ;)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 10, 2007, 19:14:27 pm »

niuton21

  • Gość
Witam. Troszkę ostatnio nie udzielałem sie w temacie ale jestem troszke zajęty - walcze z nowym projektem :twisted:
Mam pytanie, czy ktoś z szanownych kolegów zakładał kiedyś miedziankę pod głowicę ??? Jeśli tak to jakie macie w tej dziedzinie doświadczenia??
Mam dziwne wrazenie ze albo nikt nie zakładał miedzianki albo wszyscy sie na mnie obrazili.......