Autor Wątek: Niuton21, MR93, 1.6 Turbo  (Przeczytany 78702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 30, 2007, 20:10:50 pm »

niuton21

  • Gość
Właśnie jestem po zawodach w Starachowicach..... 17,29s - ET... :D

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 01, 2007, 16:25:41 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
wynik nie jest zły :) a może artykuł napiszesz o instalowaniu turbo do poloneza :D  :twisted:
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 03, 2007, 22:16:14 pm »

niuton21

  • Gość
Oczywiscie te 17,29s to czas na 1/4 mili (gdyby ktoś nie wiedział :wink: ).  Do setki to bedzie jakieś 9 moze 10 sekund...... mierzyłem ale nie pamietam.....
Jestem właśnie świeżo po wymianie uszczelki pod głowicą..... niestety uszczelki nie tolerują doładowania wiekszego niż 0,5 bara :( bez odprężenia silnika.... ( a na zawodach było przeszło 0,8 bara :twisted: )

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 03, 2007, 23:07:53 pm »

Gifter

  • Gość
mozesz mi napisac na priv jak sie robi taki blow off :) bardzo mi zalezy bo kolega potrzebuje a kasy na takiego nie ma :)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 09, 2007, 17:40:36 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jak na 0,8 bara i nie odpręzany silnik to czasy bardzo przeciętne. moze czas pomyśleć o miedzianej uszczelce.
Widocznie auto jest do bani zestrojone.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 09, 2007, 18:41:06 pm »

niuton21

  • Gość
Co do czasów to i tak uważam to za sukces,(biorąc pod uwage budzet...) gdyż trzeba wziąść pod uwagę że parownik jest 100 konny, mikser seryjny pod abimex (a powinien byc taki pod turbo...), sprzęgło sie mydliło... słabe oponki.... itp. Jeśli chodzi o wystrojenie auta to nie jest to taka prosta sprawa... niestety większość teoretyków motoryzacji o tym nie wie.......

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 09, 2007, 19:27:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jak narazie osiągasz czasy 1,6 roverka. 100 konny parownik a dmuchasz 0.8 więc auto jeździ na bardzo ubogiej mieszance co powinno powodować słabsze osiągi niż w przypadku 0.5bara. na szczęście strojenie gazu na mikserze jest dziecinnie proste. co innego zmapowac wtrysk. masz sporo rzeczy do poprawy w tym aucie. Ściągając głowice kolejny raz może warto pokusiśc się o odprężenie silnika.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 09, 2007, 19:39:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Van#1860,
teoretyzujesz
zmierz rovera 1.6 i zobacz czy tyle wycisniesz
druga sprawa ,to chyba nie czytasz postow przed napisaniem odpowiedzi
przeciez niuton21 napisal ,ze ma bogata mieszanke w calym zakresie obrotow i wydajnosc parownika ma tu niewiele do rzeczy
strojenie to nie jest zapodanie mieszanki bogatej lub ubogiej ,tylko zapodanie stechiometrycznej  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 09, 2007, 19:44:59 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
mierzyłem i wiem ile mam dlatego się udzielam. dobrze zrobiona ohv turbo ma 112 kucy odprężona i na 0,8 bara. wiec nieodprężona powinna na tym ciśnieniu cuda robić.  wydajniejszy parownik nowy ok 300zł używka 1/3 tego.
będę miał okazję sprawdzić swoją wiedzę w praktyce odnośnie turbo :) ale o tym w swoim czasie.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 09, 2007, 21:34:00 pm »

niuton21

  • Gość
Van#1860 a jak myślisz jaki czas bedzie miało to dobrze zrobione 112 konne ohv??? Zapewniam Cię ze  16,5 sek na 1/4 mili to bedzie wszystko co da sie z tego wycisnąć.... Zrobisz to sie przekonasz.....
Mowisz ze mierzyłeś swoj czas na cwiartkę??? no to pochwal sie ile twoj bolid wyciągnął.... tylko dodaj czym był mierzony ten czas..........

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 09, 2007, 21:49:56 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
czas mierzony niestety przy pomocy zawodnego urządzenia zwanego g tech. czasy porównywalne do Twoich mierzonych g techem.(ale zawsze o ten ułamek ponad 17 :/ ) to 112 konne ohv nie jest szczytem co się da zrobić. Zdziwiony jestem ze nie wykreciłes 16 bo odprezony silnik to był by już w przeliczeniu doładowany ponad 1 bar. popraw wydech bo to załamanie jest tam masakryczne. NIkt nie mówi żeby odrazu profesjonalnie. Przejdź się po złomach i zobacz rózne kawałki wydechów. uspawasz co potrzebujesz i to wrecz idealnie (wiem bo już to robiłem) auto swoje zmierzę ponownie jak dostanie wreszcie pompę paliwa która będzie w stanie wykarmić silnik.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 09, 2007, 22:44:51 pm »

banan_125p

  • Gość
szkoda ze autko nie śmiga na benzynie, myślę że wtedy byłyby osiągi wprost proporcjonalne do włożonej pracy

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 12, 2007, 18:07:14 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "Van#1860"
Zdziwiony jestem ze nie wykreciłes 16 bo odprezony silnik to był by już w przeliczeniu doładowany ponad 1 bar.


jesli mozesz to przedstaw swoje obliczenia po ktorych otrzymales taki wynik  , chetnie sie naucze czegos nowego...

Cytat: "Van#1860"
dobrze zrobiona ohv turbo ma 112 kucy odprężona i na 0,8 bara.


mozna prosic wykres ?  czy tez mierzone g techem ? twoje auto ? i jakie czasy wykreca przy tej mocy ? O i jeszcze prosilbym o objasinienie pojecia "dobrze zrobiona"


szczerze mowiąc to mam wrazenie ze piszesz zeby pisac  tzn wytykasz "bledy" które kazdy widzi ale rozumie ze przeznaczenie auta pozwala je tolerowac

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 13, 2007, 10:09:58 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nie moje auto :) Zaglądnij na AK :)
autko znane wszystkim, robione profesjonalnie.
Przeznaczenie auta znaczy się co ?? wieczne naprawy ??
Podstawą powinno w tej chwili być przebudowanie tego wszystkiego i odpalenie na normalnym paliwie. Na początek wydajniejsza pompa + regulator ciśnienia paliwa dający ciśnienie w zależności od doładowania. Ot taka prosta zabawka którą samemu można wykonać.
Jak chcesz się czegoś uczyć google stoją otworem.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 13, 2007, 11:17:39 am »

Gifter

  • Gość
panowie rozmawiajcie normalnie i nie dogryzać sobie bo bedzie trzeba wam debate w TV zrobic ;P

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 13, 2007, 12:08:09 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "Van#1860"
Na początek wydajniejsza pompa + regulator ciśnienia paliwa dający ciśnienie w zależności od doładowania. Ot taka prosta zabawka którą samemu można wykonać.


no to opisz budowe tego wynalazku ktory wg ciebie  bedzie dzialal swietnie i ktorego wykonanie  jest tak banalne  , grabowski robil takie patenty ktore zwiekrzaly cisnienie odpowiednio do doladowania problem jest tylko taki ze to nie jest zwykly regulator cisnienia paliwa a jakis wynalazek do ktorego trzeba dobrac odpowiednie cisnienie , nie bierze on pod uwage sprawnosci silnika na róznych obrotach nie zaleznych od doladowania (chodzi o czasy walka , konstrukcje kolektora dolotowego itp ogolnie to co w silniku n/a ksztaltuje charakterystyke ) no i kosztuje chyba cos kolo 400 zl a za taka kase mozna rozwiazac to lepiej nawet we wtrysku abimex majac kontrole nad zaplonem itp . Czekamy na schematy...

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 13, 2007, 13:38:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Van#1860,
normalnym paliwem jest LPG ,ma szereg zalet w stosunku do benzyny ,a w silniku doladowanym dochodza mu kolejne plusy
regulatorem cis. jest juz sam parownik i bez w jakiejkolwiek pompy jest mozliwosc zasilania silnikow doladowanych do 2bar

turbonez,
taki regulator ma w rzeczy samej prosta budowe ,w abimexie nie jest potrzebny - wystarczy wymienic pompe i zrobic wieksza dziorke kompensacyjna w seryjnym regulatorze (to coprawda narazie tylko teoretyczne zalozenie ,ale jesli ktos przedstawi mi blad w moim rozumowaniu to przyznam sie do bledu  :P )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 13, 2007, 14:19:38 pm »

niuton21

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
Przeznaczenie auta znaczy się co ??

To auto służy do jazdy na codzień....  do pracy itp. Nie zostało zbudowane aby sie ścigać tylko by jeżdzic. Startowałem w zawodach aby poznać jego osiągi i mozliwości... A cała satysfakcja bierze sie z tego ze zrobiłem to sam, chodź wiele osob miało w tym ogromny udział. Co to za frajda oddac fure do zakładu na "profesjonalny tuning" - dla mnie żadna. Cały ten projekt powstał po to by nauczyć sie czegoś nowego.... zdobyć doświadczenie...

 Van#1860 może i posiadasz jakąś tam wiedzę, ale widzę ze nie rozumiesz podstawowych rzeczy np. co to jest krytyka.
Wiesz jak byliśmy na zawodach na których przewijają sie setki ludzi, a samych zawodników jest około 60, to nie spotkałem nikogo z taką postawą jak twoja. Byłem tam jako jedyny który przyjechał poldkiem....(w wiekszości to civ, crx, calibry itp) ale nikt nie dał mi odczuć ze jestem gorszy bo mam słabszą furę.... Byłem traktowany na równi z innymi :) . Różni ludzie przychodzili i oglądali co mam pod maską, wsród nich były równiez autorytety jeśli chodzi o tunerstwo i gdy mowili o tym co jest zle zrobione czy nie dopracowane to zaraz przedstawiali gotową receptę jak to poprawić. Nie zalezało im na tym by wytykać mi błędy tylko by pomóc.
Jestem świadom ze w moim projekcie jest wiele rzeczy do poprawienia.
Wiec jesli naprawde nie chcesz pomóc to daruj sobie krytykę...

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 13, 2007, 14:33:12 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "KGB"

taki regulator ma w rzeczy samej prosta budowe ,w abimexie nie jest potrzebny - wystarczy wymienic pompe i zrobic wieksza dziorke kompensacyjna w seryjnym regulatorze (to coprawda narazie tylko teoretyczne zalozenie ,ale jesli ktos przedstawi mi blad w moim rozumowaniu to przyznam sie do bledu  :P )

 
cisnienie w abimeksie jest stale i nie wiem o jakiej kompensacji mowisz

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 13, 2007, 14:49:44 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A gdyby tak wziąść reulator od jakiegoś wielopunktu , rozbabrać go i zrobić taki co się da mu ustawić ciśnienie, oraz podpiąć kompensację z dolotu od turbiny - w abimexie wtryskiwacz pracuje zawsze przy ciśnieniu atmosferycznym gdyż jest umieszczony przed przepustnicą.
Ja jakoś nie bardzo widzę 1.6 bara na seryjnym regulatorze z abimexa, skąd - 0.8 seryjne + 0.8 doładowanie - ponoć już przy pompkach od jednopunkta boscha nie wytrzymują.

Pozostaje nadal problem map sensora, regulacji zapłonu itp.
"jest ryzyko , jest zabawa"