Autor Wątek: Niuton21, MR93, 1.6 Turbo  (Przeczytany 81700 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #200 dnia: Styczeń 28, 2009, 20:48:45 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No  - pomozecie w przygotowaniach :D
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #201 dnia: Styczeń 28, 2009, 21:19:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
I rozpracowywaniu browarów :lol:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #202 dnia: Styczeń 28, 2009, 21:33:41 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
ta a jak sie deklarowalem ze przyjade pomoc to uslyszalem"wystarczy juz pomocnikow" :P to przyjechalem na gotowe
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #203 dnia: Styczeń 28, 2009, 21:35:02 pm »

200sx

  • Gość
brudny#1924, bo sie nie pyta tylko sie przyjezdza

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #204 dnia: Styczeń 28, 2009, 21:37:58 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
200sx, tak tez mam zamiar zrobic w tym roku :P
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Turbina garrett
« Odpowiedź #205 dnia: Luty 18, 2009, 00:07:33 am »

petronello

  • Gość
Witam, powoli sen się spełnia, kupiłem już turbine również od golfa II td, ten golf był mojego kumpla dokońca jeździł, on kupił lepszą brykę, auto po 3 latach zacholował na złom, a ja odkupiłem turbinę właśnie ze złomu za 25 zeta. Po oględzinach wyglądała spoko, luz na wirniku praktycznie nie wyczuwalny, ale po rozebraniu okazało się, że pęknięty jest kanał smarujący od strony zimnej, nie wiem czy można dokupić go osobno czy tylko w zestawie naprawczym, to jest jeden z koszmarów, drugi to zawór west gate, jest inny i rzadko spotykany, u kolegi niutona21 zawór jest w zasadzie standardowy, u mnie wygląda tak, zdjęcie poniżej, nie ma regulacji ręcznej jest wbudowany raczej na stałe i podłancza się do niego 2 przewody, nigdzie nie mogę znaleźć informacji na jego temat, w książkach golfoskich też nic nie ma :shock:  jak ktoś się z czymś takim spotkał to proszę o podpowiedź. Turbina to Garrett TAO3   tu są fotki  
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez,Caro/58087

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #206 dnia: Luty 18, 2009, 18:21:15 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
:shock:   rozebrałeś ja w pizd...  w drobny mak ? nacechowałeś  chociaż na ssącym wirniku i nakrętce znaczki ? Co do wastegate to mało widać na tym zdjęciu i ciężko sobie to wyobrazić . Jeśli to  jest sprężarka bliżniacza do tych garegów takich jak ma niuton to moze bys dopasował żeliwo ale to taka luźna sugestia nic sprawdzonego . Zrób jakieś leprze foty tego mechanizmu wastegate może coś wydumamy .

Pozdro

ps jeśli nie myłeś tych części to rzeczywiście nie widać oleju na ssaniu za bardzo :)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #207 dnia: Luty 18, 2009, 20:13:05 pm »

tomallus1

  • Gość
Trochę kijową turbinę kupiłeś, żeby ją wysterować będzie ci potrzebny MBC. T3 nie ma klasycznej regulacji przy WG. tu masz dwa tematy o tej turbawce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147816&highlight=garret http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164443&highlight=garret

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #208 dnia: Luty 18, 2009, 21:23:52 pm »

petronello

  • Gość
Tak sprężarkę rozebrałem w drobny mak, oznaczyłem sobie wszystko itd. ale założenie mechanizmu którego się nie jest pewnym mija się z celem, dlatego ją rozkręciłem, tak jak wspominałem miała niewielki luz, i wirnik się tak jakby gdzieś przyblokowywał. Wina pękniętego kanału smarującego wyglądem przypomina sprasowany bumerang z nacięciem od spodu na przepływ oleju, nie wiem jak on się nazywa dokładnie ale jest po ściągnięciu strony zimnej, zamocowany na takich bolcach i dociśnięty podkładką sprężynową w kształcie gwiazdy(ma takie nacięcia) sory za porównania, ale nie wiem jak poszczególne części mają fachową nazwę.  fajnie by było wiedzieć również jak zbudować blow offa.
są tłoczkowe i membranowe, ale z kąd takie ustroństwo wie kiedy ściąga się nogę z gazu, czy jest tam jakieś cięgno podłaczone do przepustnicy?
dzięki za podpowiedzi
pozdro :wink:

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #209 dnia: Luty 19, 2009, 00:25:12 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
blow off dziala na cisnienie ,wiec nie kiedy zdejmujesz noge z gazu ,tylko kiedy wzroslo cisnienie na tyle ,by je spuscic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #210 dnia: Luty 19, 2009, 01:14:08 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "KGB"
blow off dziala na cisnienie ,wiec nie kiedy zdejmujesz noge z gazu ,tylko kiedy wzroslo cisnienie na tyle ,by je spuscic
 :roll:

blow offa otwiera podciśnienie w kolektorze dolotowym , zdejmujesz nogę z gazu w kolektorze pojawia  się podcienienie i uchyla blow offa . Co do budowania blow offa to przy cenach chińczyków chyba nie warto . Co do twojej sprężarki  i tego wastegate wszystko zależy od tego przy jakim ciśnieniu on się otwiera , jeśli ciśnienie jego otwarcia nie jest większe od tego jakie ty zakładasz to podnieść je można za pomocą MBC tak jak ktoś to już napisał .

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #211 dnia: Luty 19, 2009, 02:10:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
turbonez,
w szkaradzie jest sterowany nadcisnieniem ,bo nie ma polaczenia z kolektorem ssacym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #212 dnia: Luty 19, 2009, 12:14:25 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
przypuszczam że chodzi Ci o te wku..... zaworki stosowane w 1.6TD  które przy założonym poziomie ciśnienia upuszczają je przed sprężarkę i psują zabawę , tylko ze takie coś to nie blow off pierwszą  rzeczą jaką się robi w takim TD to zaślepienie przewodu idącego z tego zaworka przed sprężarkę .

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #213 dnia: Luty 19, 2009, 15:17:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem jak w 1.6td ,ale JA mam sprezarke z 2.5 tdi  ,a szkarada ma oczywiscie seryjne 1.0 benzyna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #214 dnia: Luty 19, 2009, 16:36:55 pm »

petronello

  • Gość
no tak wszystko fajnę w teorii, ale w praktyce w dalszym ciągu nie wiem jak to działa, dajmy na to jest zaworek który składa się z tłoczka i sprężynki, jak ciśnienie się podnosi to dłoczkek dociska i zamyka zawór, a przy zamknięciu przepustnicy miałby się sam otworzyć? przecież będzie nadal dociskany ciśnieniem? Pewnie łatwo by było założyć gotowy, kupiony idt, ale koszt nie jest taki mały 200-300 zł, to zależy od zaworu. Może zrobi ktoś rysunek pokazujący budowę i zasadę działania blow offa, nie wiem jak inni ale ja będe BARDZO WDZIĘCZNY.
A co do west gate to chciałbym żeby otwierał się normalnie, tzn. żeby turbina nie dawała mi dużego ciśnienia, bo to wiąze się z dalszymi przeróbkami silnika. Dlatego MBC nie będzie potrzebne.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #215 dnia: Luty 19, 2009, 18:34:37 pm »

tomallus1

  • Gość
Cytat: "turbonez"
przypuszczam że chodzi Ci o te wku..... zaworki stosowane w 1.6TD  które przy założonym poziomie ciśnienia upuszczają je przed sprężarkę i psują zabawę , tylko ze takie coś to nie blow off pierwszą  rzeczą jaką się robi w takim TD to zaślepienie przewodu idącego z tego zaworka przed sprężarkę .

Chyba ci chodzi o zawór na kolektorze ssącym, który upuszcza ciśnienie do atmosfery. Owszem jego się blokuje na amen, a potem można kręcić turbawkę :D .

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #216 dnia: Luty 19, 2009, 19:07:19 pm »

petronello

  • Gość
nieee, chodzi mi o zawór na dolocie, który ładnie psyka :lol:

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #217 dnia: Luty 19, 2009, 19:42:52 pm »

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #218 dnia: Kwiecień 10, 2009, 13:14:12 pm »

dziumek

  • Gość
no wlasnie pytanko  tez mam projekt polonez turbo ale  trzyma mnie jedna zecz kolektor  ile moze kosztowac zrobienie kolektora i gdzie  prosze o pomoc :(

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #219 dnia: Kwiecień 10, 2009, 21:46:14 pm »

niuton21

  • Gość
Co do kolektora to nie powinno być problemu, jeśli podasz konkretnie wymiary kryzy pod sprężarkę to mogę Ci go zrobić - oczywiście za drobną  opłatą :D Jak coś to na priv.