Autor Wątek: Niuton21, MR93, 1.6 Turbo  (Przeczytany 81701 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #220 dnia: Listopad 27, 2009, 02:57:27 am »

pawelekk24

  • Gość
wybaczcie ze tu pisze ale mam golfine 1.8 8v kod silnika rp 90 konikow na monwtrysku i tez bardzo bym chcial go zaturbic na forum golfa pisza ze to nieoplacalne przy tym silniku ale skoro w polonezie da rady to dlaczego nie w golfie od czeg musialbym zaczac z czego turbine i wogule jakie koszta wchodza wgre generalnie chcialbym zeby turbo dzialalo z lpg wlasnie z bingo m

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #221 dnia: Listopad 27, 2009, 08:26:55 am »

e_gregor

  • Gość
Kolego pawelekk24, przepraszam za takie płytkie teksty innych forumowiczów.

Przypuszczam, że trudno Ci będzie tutaj znaleźć odpowiedź. Każde auto da się utrubić, tylko w różnych modelach inaczej to wygląda w kwestii kosztów i trudności. Przypuszczam, że trudno tutaj będzie o kogoś kto zna specyfikę akurat Twojego silnika. Być może, w jego konstrukcji są jakieś poważne "schody" które skutkują wysokim poziomem trudności i dlatego na forum golfa Ci tego odradzono.

Pozdrawiam

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #222 dnia: Listopad 27, 2009, 12:57:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Polecam zajrzeć na www.racingforum.pl , to forum to kopalnia wiedzy o przeróbkach różnych aut i silników :wink: burackimi komentarzami się nie przejmuj :) my Poloneziarze też często takie słyszymy :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #223 dnia: Listopad 27, 2009, 17:55:53 pm »

pawelekk24

  • Gość
jednymi schodami chyba bedzie wystrojenie monowtrysku ale chyba polonez  tez sa na monowtrysku bosha dlatego wpadlem na pomysl zeby was o to zapytac wasze turbo jest zalozone na wtrysku czy na gazniku? bo kwestia zalozenie to raczej jest prosta gorzej bedzie z dobraniem dawki paliwa

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #224 dnia: Listopad 27, 2009, 18:10:28 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
pawelekk24, Kolego naprawdę nie zawracaj sobie głowy turbieniem RPka zbyt duże koszta w stosunku do uzyskiwanych efektów, pobaw się np z innymi wałkiem i ECU, np od PFa (107 kuca też w mk2), nie gwarantuje, że będziesz miał te 107 koni ale sąsiad właśnie coś takiego uskutecznił w swoim mk2 z takim samym silnikiem jak twój i lata to nieco lepiej. Generalnie taniej wyniesie cie podniesienie mocy... zmianą silnika :D. Naprawdę zaufaj ludziom, którzy siedzą w tych autkach od lat, bzdur by Ci nie wciskali ;)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #225 dnia: Listopad 27, 2009, 21:52:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "pawelekk24"
turbo jest zalozone na wtrysku czy na gazniku?
przeczytaj ten temat od deski do deski, wszystkie informacje są w nim zawarte.

Opisywane auto jeździ tylko na LPG :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #226 dnia: Listopad 28, 2009, 13:40:38 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Cytat: "mlodyolek#1934"
a uturbienie OHVki to co  :?:  to dokladnie  to samo :D zbyt duze koszta w stosunku do efektow :D


Ale do VWeja masz trochę szerszy wachlarz silników do swapowania i przetarte szlaki możesz wrzucic 1.8T czy VR6 albo 2.0 oczywiście problemów się nie pozbędziemy bo przy takich przeróbkach zawsze coś wyskoczy ale w porównaniu do kombinowania w poldku z mocniejszymi mostami i skrzyniami to w golfie swap to będzie plug and play :P Nie mówię już o tym, że na forum golfa jeden człowiek ma MK2 z silnikiem V8 z audi V8 :twisted: ale on zajmuje się zawodowo takimi przeróbkami więc to swego rodzaju reklama, ah no i ma też starego poldka z silnikiem z golfa mk2 GTI o oznaczeniu KR 139 kuca w serii ;).

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #227 dnia: Listopad 28, 2009, 18:37:12 pm »

e_gregor

  • Gość
No właśnie. RzR, chyba napisał wszystko na temat dlaczego poldy się uturbia a Twojego golfa nie warto.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #228 dnia: Listopad 28, 2009, 20:36:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "RzR"

Ale do VWeja masz trochę szerszy wachlarz silników do swapowania i przetarte szlaki możesz wrzucic 1.8T czy VR6 albo 2.0 oczywiście problemów się nie pozbędziemy bo przy takich przeróbkach zawsze coś wyskoczy ale w porównaniu do kombinowania w poldku z mocniejszymi mostami i skrzyniami to w golfie swap to będzie plug and play :P Nie mówię już o tym, że na forum golfa jeden człowiek ma MK2 z silnikiem V8 z audi V8

i chlodnice na dachu w tym golfie ? po co obudowywac V8 skorupa z golfa ,nie lepiej obudowac pleksą ?
bo zaznaczmy ,czy chodzi nam o swapa ,czy skorup-silnik ? jezeli o swapa ,to vr6 odpadaja w podejsciu do swetraII,
R4 da sie tam upychac ,tylko zastanawiam sie nad problemem z miejscem - jak ma sie zmiescic 1.8 20v turbo ,skoro z dostawieniem turbiny do starego 1.8 8v ma byc problem :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #229 dnia: Listopad 28, 2009, 23:11:16 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
a w mk1 uważasz, że VRa się nie upcha? o a co to znalazłem, nawet jest w Polsce
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6f3bfab12fe153d.html

o jeszcze jeden
http://www.vw.biaman.pl/MKIVR/_mini-PC220074.JPG

o patrz i 1.8T też sie zmieścił w mk1
http://img132.imageshack.us/i/1020826.jpg/

mk2 VR6
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e695f27e3f5c467.html

o a co to może nie w polsce ale mk2 V8:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2349103

z wyjaśnieniem, gdzie ma chłodnicę ;) naprawdę dużo w jest w Polsce nietypowych swapów w tych jakże znienawidzonych tutaj golfach i jeżdżą normalnie prosto po drogach :P nie są całe pocięte i wcale nie sprawia ogromnych problemów takie swapowanie, wystarczy się zainteresować ;) i nie zaśmiecajmy więcej tematu koledze, reasumując: nie uturbiamy RPka, tylko swapujemy coś porządniejszego bo jest w czym wybierać :)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #230 dnia: Listopad 28, 2009, 23:27:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no z przodu to chlodnicy nie widze ,a po zagramanicznemu nie czytam  :P ,
a polosie to chyba przypeli bezposrednio do walu korbowego - ten silnik siedzi wylacznie wzdluznie ,w kazdym modelu ,a tu poprzecznie,


ale to i tak abstrakcja ,chodzi glownie o VR6 ,
czy JA powiedzialem ,ze nie upchniesz tego do dowolnego swetra ? oczywiscie ze wsadzisz ,bo w mk3 byl seryjnie ,
tylko ,ze trzeba miec calego mk3 na przekladke ,albo duzo drutu w spawarce ,
koszt operacji bedzie duzy ,a trakcja slaba ,
lepiej zabrac sie za silniki ,ktore wchodza latwiej ,a daja te same parametry
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #231 dnia: Listopad 28, 2009, 23:36:52 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Tu się zgodzę, ale żadne R4 nie zagra tak jak VR6 :twisted: co do trakcji były jeszcze mk2 Syncro (prawie 4x4, prawie bo nie ma możliwości zapięcia na stałe), żeby było śmiesznej najczęściej z tym silnikiem 1.8 90 km, a jak już mamy budę seryjnie przygotowaną na wał i trochę miejsca z tyłu... to mamy pewne pole do popisu :)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #232 dnia: Listopad 29, 2009, 00:08:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyjdzie male OT ,ale wiesz
1.8 90KM 145Nm w pastuchu nie robi wrazenia ,ale przy masie swetra2  900kg to chyba juz i tak duzo jak na wlasciwosci jezdne tego czegos ,
sam silnik wystepowal tez z kompresorem G60 i generowal 160KM ,ale te kompresory nie sa wzorem wytrzymalosci,
autorowi nie chodzi chyba o jakies bicie rekordow mocy ,tylko chcialby polepszyc osiagi ,
ten silnik do wysokiego krecenia sie nie nadaje ,bo skok spory i z racji wieku moglby pogubic panewki ,wiec nieduza turbine mozna zalozyc za umiarkowane pieniadze ,
niech mu nadyma na te 130KM i 200Nm w niskim zakresie obrotow ,to jezdzic bedzie sie przyjemnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #233 dnia: Listopad 29, 2009, 00:41:05 am »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Gdyby 1.8 90KM miał tak dużo wspólnego z silnikiem PG (doładowanym G) czy 16v (KR czy PL) to nikt nie bawiłby się swapowaniem tylko zakładał czapki i dorzucał G a jednak tak nie jest RP był zaprojektowany po to, żeby mieć te 90KM i jest to mało rozwojowa jednostka, G60 to stosunkowo rzadka wersja a G60 16V to już w ogóle marzenie ściętej głowy. RPek to zwyczajnie nie jest silnik, do którego produkcji użyto elementów znoszących większe moce, można pobawić się z innymi tłokami, korbami, wałkami ale koszta przerosną koszta kupna 1.8 16V czy 2.0 16V gdzie na dzień dobry mamy 139 i 150 KM i możliwość powiększania stadniny ;) Powiem tak u siebie mam jakże rozwojową jednostkę AAM o mocy 75KM przy pojemności 1.8, typowy długodystansowiec podobno jest to zmulony bliźniak 1.8 90KM o oznaczeniu ABS, który znowu jest bliźniaczy do tego z mk2 o oznaczeniu RP. Teoretycznie u mnie wystarczy wymienić wałek i ECU i mam silnik ABS i 90KM a po drodze okazuje się jeszcze, że same tłoki się różnią i jeszcze nie do końca wiadomo co. Także to, że te silniki mają taki sam skok i średnicę tłoka nie oznacza, że mają ze sobą dużo wspólnego ;)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #234 dnia: Listopad 29, 2009, 02:55:48 am »

pawelekk24

  • Gość
witam wlasnie chodzi mi o jakies 130km swap na vr6 odpada za ciezka krowa  a znalezienie  2.0 16v dobrej kondycji graniczy z cudem wiekszasc sa zatrute gazem i skatowane pozatym bylo ich kilka wersji pl kr i jeszcze tam jakas kazda miala inna moc  max 140km pozatym swap wiaze sie z wydatkiem kolo 4-5tys a nie chcem pchac tyle w mk2 bo za 6 tys mozna kupic mk3 z VR6 a ja wole mk 2 dla mnie to klasyk pozatym te silniki RP czy abs sa wytrzymale widzialem paska wlasnie z takim jak moj silnikiem ma 500tys z gazownia i jeszcze dalej jezdzi mysle ze male dmuchniecie by wytrzymal ten silnik

[ Dodano: 29 Lis 2009 03:08 ]
to nie bedzie auto do bicia rekordow tylko do poruszania sie plynnego na drodze bo teraz czasem jest cokolwiek ciezko wyprzedzic a czasem musze jechac 300km do domu zeby chwile odpoczac od wawki bo tu tylko pracuje

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #235 dnia: Listopad 29, 2009, 10:11:13 am »

STax

  • Gość
Cytat: "RzR"
naprawdę dużo w jest w Polsce nietypowych swapów w tych jakże znienawidzonych tutaj golfach i jeżdżą normalnie prosto po drogach  nie są całe pocięte i wcale nie sprawia ogromnych problemów takie swapowanie, wystarczy się zainteresować

Ja tak jeszcze pociagnę ten wątek - ostatnio widziałem coś takiego

- peugeot 205 z silnikiem toyoty supry i tylnym napędem. Po tym twierdzę, że nie ma swapów niemożliwych, są tylko droższe i tańsze  :mrgreen:

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #236 dnia: Listopad 29, 2009, 10:26:13 am »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Ciężko ci wyprzedzić RPkiem? To pomyśl co czują ludzie mający 1.3 w mk2 albo 1.4 w trójce :D. 16V faktycznie było kilka wersji ale w mk2 nigdy nie było dwulitrówek tylko 1.8 PL (129KM) i KR (139KM). Dwulitrówki to 9A (koło 135 KM) i najmocniejszy z tych silnik z mk3 pod tytułem ABF (150KM) i powiem Ci, że ABF, o ile nie jest skażony gazem to dobrze trzyma serię nie to, co VR6. Do tego te silniki występowały nie tylko w golfach ale i w toledo, ibizie, cordobie i sharanie. Rozumiem, że nie potrzebujesz silnika do wyścigów ale dla mnie to jest lekki nonsens, ładować pieniądze w RPka. Jeżeli jednak będziesz szukał dwulitrówek, to możesz jeszcze zrobić taką lekką prowokację i wrzucić oplowskie C20XE z kadzia i astry 1 GSI o ile też ma 150 KM to okazuje się, że konie koniom nie równe i objeżdża 2.0 150km w golfie jak chce i nie chodzi tu już tylko różnicę masy a o świetną skrzynie i fakt, że ten silnik oplowi się naprawdę udał, tylko, że znajdź mi zdrową serię... to sam go chętnie przygarnę :mrgreen:

[ Dodano: 29 Lis 2009 10:31 ]
Cytat: "STax"
- peugeot 205 z silnikiem toyoty supry i tylnym napędem. Po tym twierdzę, że nie ma swapów niemożliwych, są tylko droższe i tańsze


Będzie miał tylne nadkola jak Stratopolonez? :mrgreen:

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #237 dnia: Listopad 29, 2009, 10:34:50 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2895
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a moze jednak 1.8 16V z Cordoby SX  :?: Ma 130 koni.  Jezdze takim na codzien bo polonez stoi nie zlozony i powiem szczerze ze calkiem przyjemnie sie to zbiera. Do 100km/h momentalnie sie rozpedza. Z wyprzedzaniem nie ma problemow nawet nie potrzeba redukcji, idzie praktycznie od dolu

[ Dodano: Nie 29 Lis, 2009 ]
i dodam jeszcze ze skrzynia od 1.8 8V pasuje do tego 16V. nalezy tylko zmienic tarcze sprzegla na ta od 8V bo jest inny walek sprzeglowy. Prawdopodobie poduszka od strony paska rozrzadu tez bedzie pasowac. takze tylko sama przerzutka silnika i wiazki wchodzila by w gre.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #238 dnia: Listopad 29, 2009, 18:00:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "RzR"
Także to, że te silniki mają taki sam skok i średnicę tłoka nie oznacza, że mają ze sobą dużo wspólnego ;)

a jednak dalej twierdze ,ze to ten sam silnik - to ze korbowody bedzie mial lepiej wywazone ,czy dodatkowo obrobione to nie oznacza ,ze robi sie z tego co innego ,
twoje tloki tez sie zapewne nie roznia niczym konkretnym od tych z mocniejszej wersji i wlasnie te silniki szmelcwagena  1.4 w wersji 60KM i 75KM  ,1.8 75KM i 90KM ,czy 1.6 75KM i 100KM to niczym konkretnym poza walkiem i ECU sie nie roznia ,bo nie wierze ,ze przy tak zmasowanej produkcji by przy nich majstrowali ,
a powod wprowadzenia roznych wersji jest bardzo prosty - w Niemczech placi sie ubezpieczenie od mocy ,a nie pojemnosci silnika i trzeba sobie z tego zdawac sprawe,

nawet jezeli g60 mial mocniejsze panewki ,wal czy korbowody z lepszego materialu ,to pozniej awansowal na 1.8 20v 125KM ,turbo 150KM ,bo tak sie wlasnie produkuje ,
to nie Aston Martin ,ze kazdy silnik sklada jedna osoba
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #239 dnia: Listopad 29, 2009, 21:55:56 pm »

Fistasz

  • Gość
spalanie rosnie kolosalnie ale cos za cos. Sa tematy na forum wiec mozesz poczytac. Z tego co wiem to tylko swiety zalozyl ITB z motocykla z sukcesem. Ale generalnie to nie ten watek :P