Autor Wątek: Niuton21, MR93, 1.6 Turbo  (Przeczytany 81707 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #180 dnia: Lipiec 10, 2008, 10:06:17 am »

niuton21

  • Gość
Wszystko sprowadza sie do tego co kto lubi.... jedni wolą kisiel a inni jak im skarpety śmierdzą.... :wink:  Wszystko sprawa gustu.... Chciałem mieć poloneza turbo i go mam... jeszcze.
A tak na marginesie to właśnie obroniłem tytuł inżyniera  :mrgreen:

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #181 dnia: Lipiec 10, 2008, 10:51:04 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
niuton21, Ty go masz, a inni chcieliby go zobaczyc na zywo i tym bardziej w akcji. Tak BTW to skad wziales moc, ktora umiesciles w opisie?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #182 dnia: Lipiec 10, 2008, 11:30:44 am »

niuton21

  • Gość
Jak to koledzy ładnie powiedzieli, maszynką do mięsa :lol:
BTW - Co to za skrót??? :?:

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #183 dnia: Lipiec 10, 2008, 11:41:44 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
By the way :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #184 dnia: Lipiec 10, 2008, 11:45:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
a z polskiego wróc angielskiego na nasze "tak przy okazji" TPO  :lol:  :lol:  :lol:

A nie wytrzymasz jeszcze te 2 tygodnie ze sprzedażą?? Obroniłeś się pójdziesz do pracy i może nie będzie trzeba sprzedawać :d.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #185 dnia: Lipiec 10, 2008, 11:52:43 am »

niuton21

  • Gość
Ja już pracuje od 4 lat w zawodzie :mrgreen: , a co do sprzedaży to już jest przesądzona....... :(

[ Dodano: 19 Sie 2008 22:08 ]
Postanowiłem odświeżyć nieco temat, gdyż trochę zmieniło sie w moim aucie......
Po Czerniewicach przyszedł mi nowy pomysł na układ wzbogacania mieszanki na doładowaniu...... troche główkowania i sie udało :D Teraz na doładowaniu mogę zadać sobie stałą  wartość mieszanki niezależnie od wielkości doładowania i obrotów silnika.... od razu widać różnicę w osiągach :D
Kolejną sprawą jest montaż wskaźnika EGT..... teraz to dopiero bedzie widać co sie dzieje w komorach spalania (jak dobrze pójdzie to jutro montaż)
Udało mi sie wreszcze ogarnąć trakcję..... znaczna poprawa czasów (lepsze oponki to podstawa :D )
Teraz wybieram sie na Ryki aby zmierzyć sobie profesjonalnie czas na 1/4 mili.... przynajmniej nikt nie będzie podważał osiągów!!! a pozy tym to będzie to fajna impreza  którą wszystkim gorąco polecam!!! nawet jako widzom :p Przyda sie doping :P
No i oczywiscie pomoc gdyby nie daj Boże nastąpiła eksplozja :P Polecę po bandzie :P
Jest ryzyko... jest zabawa.....

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #186 dnia: Sierpień 27, 2008, 17:00:42 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Odświeżam  :)

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #187 dnia: Sierpień 27, 2008, 18:02:18 pm »

Tomasz-350

  • Gość
Ciekaw jestem jaki będziesz miał czas w Ułężu

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #188 dnia: Sierpień 27, 2008, 22:10:36 pm »

niuton21

  • Gość
No i EGT zamontowane.... było trochę zabawy ale sie udało. Co do wskazań to przy zwykłej jeździe bez doładowania to 650 stopni C  to max, z doładowaniem i mieszanką stechiometryczną - 950stopni C, z doładowaniem i układem wzbogacania mieszanki na doładowaniu 850 stopni C, po lekkich modyfikacjach układu wzbogacania mieszanki udało mi sie zejść na pełnym doładowaniu do 750 stopni C.
Teraz dopiero widzę jak ważnym i wręcz nieodzownym elementem strojenia auta jest EGT... Zastanawiam sie jak ma sie sytuacja w silnikach zasilanych benzynką.???
Czy może ktoś też ma zainstalowane EGT???

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #189 dnia: Sierpień 28, 2008, 00:10:53 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
950 C możesz powiedzieć ze byłeś na krawędzi :D  , gdzie dałeś termoparę ?

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #190 dnia: Wrzesień 28, 2008, 01:11:49 am »

niuton21

  • Gość
Witam.
Termopara jest zamontowana tuż przed sprężarką.  Po regulacjach udało się zejść do 850 stopni C na pełnym doładowaniu i jest to najbardziej optymalne zestrojenie.  Mam nadzieję że nie długo będzie wykres z hamowni......

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #191 dnia: Wrzesień 28, 2008, 11:31:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szkoda że kolega się nie pokazał na zawodach 1/4 mili (ja też nie niestety) ale może jeszcze kiedyś się pojawi oficjalny wynik tego auta.

Życzę powodzenia.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #192 dnia: Wrzesień 29, 2008, 22:36:31 pm »

niuton21

  • Gość
W życiu są rzeczy ważne i ważniejsze.... A w moim życiu akurat poldek nie jest najważniejszy.... i to chyba dobrze....

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #193 dnia: Wrzesień 30, 2008, 07:55:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "niuton21"
A w moim życiu akurat poldek nie jest najważniejszy
Wiem coś o tym.

Cytat: "niuton21"
i to chyba dobrze
A chyba bardzo dobrze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #194 dnia: Styczeń 27, 2009, 16:29:53 pm »

petronello

  • Gość
niuton21,  
witam, kolega widzę zrobił i sprzedał sprzęta. Mam pytań parę odnośnie montarzu turbo. Chciałbym się dowiedzieć jak to zgrać z gazem, mam też poldolota i myśle, śni mi się po nocach założenie turbiny, tylko widzę parę problemów które nie potrafię rozwiązać. U mnie może się nie zgrać z parownikiem, u Ciebie jest sterowany podciśnieniem, u mnie są tylko dwa przewody elektryczne na zawór z fitrem i dwa na parownik, nie mogę zakumać jak u mnie to działa. Nie mam silnika krokowego na przewodzie gazowym. Nie wiem czy mi to zda egzamin. Resztę jestem w stanie zrobić, kolektor itp. Ale za zawór blow off oddaje ukłony w twą strone.
Napisz co o tym myślisz

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #195 dnia: Styczeń 27, 2009, 17:28:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
do parownika musisz dorobic kompensacje - zaleznie od modelu parownika ,musisz dorobic do II stopnia ,badz do obu stopni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #196 dnia: Styczeń 27, 2009, 22:22:59 pm »

marcij

  • Gość
parwonik gazowy to zdaje sie jest bardzo malutki , koncowy szczegol montazu sprezarki.....

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 28, 2009, 00:56:47 am »

niuton21

  • Gość
Witam
Miło że ktoś odkopał ten temat... hehe. Poldek ostatecznie nie został sprzedany i pozostanie w rodzinie.... teraz brat będzie go dosiadał.....
Co do walki z gazem to parownik musi być II gen. i należy dorobić do niego kompensacje do obydwu membran (Uwaga: nie każdy parownik da się przerobić). Co do możliwości regulacji instalacji to śruba na wężu jest najgorszym rozwiązaniem (sprawdzone w praktyce). Trzeba zainstalować sterownik typu Bingo M + jakiś układ wzbogacania mieszanki na doładowaniu, bo inaczej dziura w tłoku murowana.... Założenie turbo to połowa sukcesu, druga połowa to wystroić to tak aby nic nie wybuchło, a jeszcze trochę pojeździło..... hehe
Powodzenia

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #198 dnia: Styczeń 28, 2009, 13:33:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "niuton21"
Poldek ostatecznie nie został sprzedany i pozostanie w rodzinie....

To co w tym roku zowu widzimy się w Czerniewicach. No i liczę że dasz się skusić na hamownię. Załatwimy wiatraczek coby nei było wymówek ;). Tylko przyjedźcie tak koło 10 w Sobotę coby się załapać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Moj polonez turbo...
« Odpowiedź #199 dnia: Styczeń 28, 2009, 15:34:31 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bocian_s#313"
Tylko przyjedźcie tak koło 10 w Sobotę coby się załapać...


to lepiej przyjedźcie w piątek :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja