Autor Wątek: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16  (Przeczytany 18867 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 15, 2008, 23:27:59 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
do konca nie bo masz hydraulike, ale tak do 7krpm to mozesz spokojnie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 15, 2008, 23:36:16 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ale wyzej jak 6 tys. nie ma po co, przeciez tam moment leci w dol na leb na szyje
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 15, 2008, 23:40:12 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No tak ma krecic, zeby po zmianie miec 4.5-5 krpm. Zdziwko kolesi w zach. furach gwarantowane :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 16, 2008, 15:33:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Grakoz"
... jakoś nie mam odwagi kręcić silnika do końca obrotomierza.


Tylko na początku...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 16, 2008, 22:50:11 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
Cytat: "Bocian_s#313"
Tylko na początku...

hehe zobaczymy co czas pokaże.
na razie mam inny problem, zmieniłem silnik ale został most od 1,6 GLI. zauważyłem, że dość znacznie prędkościomierz zaniża mi szybkość. mam jeszcze dawcę wiec chyba będzie trzeba przełożyć oryginalny most od 1,4. zauważyłem też że przy niskich obrotach na wyższym biegu samochód wpada w drgania. może być to winą złego przełożenia mostu?
a tak przy okazji to właściwie czemu miała służyć zmiana przełożenia mostu przy silniku 1,4? pozdrawiam
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 16, 2008, 22:53:41 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Właśnie jak już przekładać to wszystko.
Silnik rover, skrzynia rover i most rover.
Van ma most od GLI i licznik mu 20km przekłamuje...

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 16, 2008, 23:03:05 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Rover 1.4 ma wysoko max moment obr wiec zeby mu bylo lzej na niskich ma "lzejsze" przelozenie. Skrzynia niczym innym sie nie rozni tylko walkiem sprzeglowym.

Drgania na niskich obrotach ? Raczej charakterystyczny dzwiek ze mu ciezko. Jak jezdzisz roverkiem to nie zaluj mu obrotow. To jest silnik ktory nie boi sie wysokiego krecenia. Im szybciej sie przestawisz tym lepiej dla Twojego silnika. Po zmianie biegu min masz miec 2500 krpm
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 16, 2008, 23:27:02 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
Cytat: "Senn#1869"
Rover 1.4 ma wysoko max moment obr wiec zeby mu bylo lzej na niskich ma "lzejsze" przelozenie. Skrzynia niczym innym sie nie rozni tylko walkiem sprzeglowym.

Drgania na niskich obrotach ? Raczej charakterystyczny dzwiek ze mu ciezko. Jak jezdzisz roverkiem to nie zaluj mu obrotow. To jest silnik ktory nie boi sie wysokiego krecenia. Im szybciej sie przestawisz tym lepiej dla Twojego silnika. Po zmianie biegu min masz miec 2500 krpm

ok klamka zapadła, zmieniam most. będę tylko musiał przespawać mocowania amorków bo dawca to CARO a ja mam ATU ale chyba nie powinno być z tym problemu.
dzięki za pomoc. pozdro
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 16, 2008, 23:34:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Grakoz"

a tak przy okazji to właściwie czemu miała służyć zmiana przełożenia mostu przy silniku 1,4? pozdrawiam


O tym sie glosno sie nie mówi ale ze wzgledu na mizerny moment obrotowy w dodatku wysoko nie mialoby to sily przejechac przez studzienke kanalizacyjna na dluzszym moscie(chyba ze rozpedem  :) )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 16, 2008, 23:42:02 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Elwood mowi sie bo przeciez napisalem, co nie zmienia faktu ze Van na dluzszym moscie wykrecal lepsze czasy niz 1.8, czy 2.0 DOHC Fiata :) Potwierdzisz, czy nie bedziesz o tym wspominal i uznasz to za tabu :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 16, 2008, 23:46:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Moze po prostu Van jest lepszym kierowca ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 16, 2008, 23:52:47 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
sam kierowca cudow nie wytrzepie jak nie ma z czego :-)
sugerujesz ze posadzenie Vana do 126p cos zmieni ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 16, 2008, 23:59:56 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Shift time jest bardzo wazny, ale jak napisal AndrewS nie ma nic z niczego. Lekki zespol korbowo tlokowy w roverku zapewnia mu dobra dynamike pomimo slabego momentu w stosunku do dwulitrowek.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 17, 2008, 00:04:07 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
no ja obecnie smigam na 1,4 z mostem od 1,6 i wg mnie da sie tym jezdzic i nawet bokami polatac, ale ze wzgledu na dyscypline jaka zaczalem sie zajmowac wkladam w najblizszym czasie 4,3 a docelowo bedzie 4,55 bo potrzeba mi zerwania przyczepnosci na 2 i 3 biegu

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 17, 2008, 00:19:08 am »

Arnold

  • Gość
masz e-szpere i jeszcze masz problem z zerwaniem przyczepności? :P ;)

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 17, 2008, 00:59:58 am »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
Cytat: "G.T."
no ja obecnie smigam na 1,4 z mostem od 1,6 i wg mnie da sie tym jezdzic i nawet bokami polatac, ale ze wzgledu na dyscypline jaka zaczalem sie zajmowac wkladam w najblizszym czasie 4,3 a docelowo bedzie 4,55 bo potrzeba mi zerwania przyczepnosci na 2 i 3 biegu

bawisz się na poważnie w Drifting?
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 17, 2008, 11:29:19 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to by zakładał 2,0 turbo seri T
nawet 1,8 K nie wystarczy do tego, a zdecydownie nie wystarczy skrzynia która prawdopodobnie juz załatwiłem na cacus :)
most dlugi fajny w trasy w miescie jest meczacy,bo sie ciagle macha biegami dopiero jak wlozyłem 1,6 nie mam tego problemu no ale ten ma moment max na 3tys a nie na 5

[ Dodano: 2008-01-17, 11:30 ]
a tak dla próby chetnie bym sie przejechal czyims autem na czas by wiedziec gdzie jest ta roznica

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 17, 2008, 11:56:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
...
a tak dla próby chetnie bym sie przejechal czyims autem na czas by wiedziec gdzie jest ta roznica


Tylko kto zaryzykuje swoją zabawkę i odda ją w twoje ręce.

No może ja jak skończę to zacząlęm. Będę wiedzial że przynajmniej kierowca jest dobry ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 17, 2008, 12:20:11 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cytat: "Van#1860"
to by zakładał 2,0 turbo seri T
nawet 1,8 K nie wystarczy do tego, a zdecydownie nie wystarczy skrzynia która prawdopodobnie juz załatwiłem na cacus :)
most dlugi fajny w trasy w miescie jest meczacy,bo sie ciagle macha biegami dopiero jak wlozyłem 1,6 nie mam tego problemu no ale ten ma moment max na 3tys a nie na 5

[ Dodano: 2008-01-17, 11:30 ]
a tak dla próby chetnie bym sie przejechal czyims autem na czas by wiedziec gdzie jest ta roznica




tak ty wszystko wiesz najlepiej, bo wlozyles 1,6 na elektryce 1,4 :D

skad wiesz jaki jest plan na moj samochod?? nie od razu tworzy sie potwor, czasem potrzeba czasu, bo jak wiadomo czas to $


Arnold , przy e-szperze idzie zerwac przyczepnosci, ale problem pojawia sie w braku momentu, zeby ciagnac boka dluzej i robic ładne przejscia przy predkosciach powyzej 80

dlatego mam nadzieje,ze w tym roku Driftowoz bedzie zrobiony tak jak bym chcial i na nastepny sezon bedzie mozna sie pokazac przed szersza publika
na pewno bedzie cos swistalo pod maska :D

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 17, 2008, 13:10:22 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
moje padakowate 1,4 Cie oblatywało wiec coz mam wiecej mowic:P
skrzynia zdecydowanie nie wytrzymuje driftu (wiem sprawdzam co dzien)
bo brak momentu nadrabiasz wlasnie sprzeglem i biegami
co do potrzeb 1,6 sa dokładnie o 17ccm wieksze od potrzeb 1,4 a komputer sprawdzajac mieszanke o tyle jest sie w stanie dostroic. tak zwana autoadaptacja

[ Dodano: 2008-01-17, 13:17 ]
co do mostow to zaklada sie jak najdluzsze od klekotow tylko z tego powodu by jak najwiecej jechac wlasnie na 2 biegu, bo by leciec bokiem na 3 potrzeba juz poteznej mocy ( niemowie tu o slizgu bo to i ohv sie uda z wyłaczonym silnikiem na mokrej nawiezchni)
wiadomoz e nie o to chodzi. chyba ze zalozysz 4,55 i kołka 185/50/13 wtedy taki manewr przeniesie 3 bieg do tego co obecnie robi 2
u mnie na moscie 3,91 i oponach 205/55/15 auto dopiero zaczelo fajnie latac bokami :)