Autor Wątek: DMC przyczepy  (Przeczytany 622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AndrzejP

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 18
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 07, 2020, 21:20:30 pm »
U mnie jest klasyczny SAM na resorach o konstrukcji z rzeczywistą ładownością 2x tyle co w papierach :)

Do póki nie zmienia się rodzaj pojazdu, nie trzeba mieć żadnych papierów na zmianę z warsztatu, diagnosta może chcieć jedynie opinii rzeczoznawcy. Na stacji mówisz, że chcesz zrobić badanie po zmianach konstrukcyjnych i mówisz co było zmienione, diagnosta powinien obfotografować przedmiot zmiany, zważyć pojazd itd. Wystawić zaświadczenie o badaniu po zmianach z określeniem nowych parametrów i z tym do urzędu.

Dzięki. Trzeba będzie to przetestować.

Offline slonik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 07, 2020, 23:45:11 pm »
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?

Kiedyś pandę z vana przerabiałem, ale teraz chyba się coś pozmieniało i już nie można.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2711
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 940'97 & S90'97
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2020, 08:00:33 am »
Ja pomagałem koledze z taką akcją. Trzeba było dostarczyć oświadczenie z zakładu mechaniki (nie wybitnie specjalnych) i standardowo, zdjęcia i chyba 80PLN koszt.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2621
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 08, 2020, 08:51:57 am »
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?

Kiedyś pandę z vana przerabiałem, ale teraz chyba się coś pozmieniało i już nie można.
Dokładnie. Teraz na takie zmiany, z dołożeniem miejsca siedzącego, potrzebne jest oświadczenie producenta pojazdu bazowego na to, że dokładane siedzenia i pasy są zamontowane prawidłowo <lol> tylko pytanie skąd taki producent ma wiedzieć co w pojeździe "piszczy", skoro pojazd przeszedł jeszcze 1 etap homologacji, a potem wrócił do stanu pierwotnego. Generalnie dzięki temu zapisowi zasadniczo zamknięto drogę to przeróbek N1 podrodzaj VAN na M1 podrodzaj KOMBI z dołożeniem miejsca siedzącego i całe szczęście, bo jak raz widziałem VW craftera przerobionego na samochód osobowy (9 miejsc) to aż oczom niedowierzaniem, że ktoś to podbił, bo taka ciężka prowizorka to była...

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 627
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 08, 2020, 09:35:17 am »
Pezerobic N1 na M1 możesz ale do każdego auta musisz wzywać instytut (pimot lub its). Wcześniej jak miałem wydana na siebie homologacje cząstkowa na ragulamin 14, 16 i17 to takie zamiany robiles bez audytu pojadu. Mowa oczywiście o autach już zarejestrownych.
W porządku nowych wytrychem przy zmianie n1 na m1 jest montaz urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego.

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3311
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2020, 10:03:55 am »
Ja na szczęście miałem właściwą ilość miejsc i pasów. Chodziło tylko o pozbycie się wpisu w dowodzie i teoretycznej kratki.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2621
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 08, 2020, 10:38:57 am »
Pezerobic N1 na M1 możesz ale do każdego auta musisz wzywać instytut (pimot lub its).
Z tego co się niektórzy dowiedzieli w jednostkach uprawnionych, w tym przypadku problem polega na tym, że PIMOT, ITS czy TDT wykonają badania niszczące, więc po dołożeniu kolejnego miejsca i tak straciłoby ono punkty kotwiczenia pasów i jednocześnie rację bytu. Dlatego jedyna sensowna opcja to oświadczenie producenta, którego chyba jeszcze nikt nie otrzymał i raczej nie otrzyma.
Wcześniej jak miałem wydana na siebie homologacje cząstkowa na ragulamin 14, 16 i17 to takie zamiany robiles bez audytu pojadu.
Chyba piszesz do przeróbkach typu blaszak na autobus, to zostało bez zmian, natomiast dołożenie miejsc do już istniejącego autobusu też wymaga potwierdzenia przez jednostkę uprawnioną lub producenta.
W porządku nowych wytrychem przy zmianie n1 na m1 jest montaz urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego
Nie prawda, to też ma być potwierdzone przez producenta lub jednostki uprawnione.
Dz. U. z 2019r. poz. 2560:
Cytuj (zaznaczone)
§ 9h. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AF, AC lub ciężarowym (kategorii N1i N2),
mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na przystosowaniu pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 1–3 dodatku 3 załącznika XI do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy
dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i  oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa), potwierdzone badaniami wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego; dodatkowo samochód ciężarowy (kategorii N)
powinien spełniać wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do tej dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 627
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 08, 2020, 11:21:01 am »
Z tego co się niektórzy dowiedzieli w jednostkach uprawnionych, w tym przypadku problem polega na tym, że PIMOT, ITS czy TDT wykonają badania niszczące, więc po dołożeniu kolejnego miejsca i tak straciłoby ono punkty kotwiczenia pasów i jednocześnie rację bytu. Dlatego jedyna sensowna opcja to oświadczenie producenta, którego chyba jeszcze nikt nie otrzymał i raczej nie otrzyma.
Nie tylko pimot i its wykonują badania. Możesz je wykonać proywatnie ale musi je zatwierdzic dowlny unijny instytut. Nie musi to być polski instytut.
Do badań mozesz przedstawić jeden reprezarywny przypadek. Lub Kupić od kogoś przebadane rozwiązania.
Chyba piszesz do przeróbkach typu blaszak na autobus, to zostało bez zmian, natomiast dołożenie miejsc do już istniejącego autobusu też wymaga potwierdzenia przez jednostkę uprawnioną lub producenta
Mówię o przerobkach n1 na m1 (autobus to m2 lub m3 i nie obowiązuje regulamin17 tylko 80). W przypadku autobusu wystarczy że masz homologacje lub raporty ma ww ragulaminy i możesz dokonywać zamiany poprzez skp.

urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego
Nie prawda, to też ma być potwierdzone przez producenta lub jednostki uprawnione.
Jeżeli masz wydana na siebie homologacje zgodna z detektywa 2007/46 na pojazd kategorii m1 to zostało to już potwierdzone przez jednostkę uorawniona bo ktoś to homologacje musiał Ci wydać. Wtedy nie musisz jeździć na skp zeby taki pojazd dopuscic do ruchu tylko rejestrujesz to od razu w wydziale komunikacji.
Wytrych w postaci wózka inwalodzkiego polega na tym że wówczas jest to pojazd specjalny i można omjnac niektóre regulaminy których wymaga 2007/46. 
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2020, 11:22:57 am wysłana przez Tales »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2621
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 08, 2020, 11:54:04 am »
Zgoda z tym co napisałeś, moje pytanie brzmi czy istnieje zakład, który posiada homologację na w/w zmiany konstrukcyjne wszystkich typów pojazdów? A jeśli tak, to czy taka przeróbka ma sens ekonomiczny, bo z tego co się orientuję to homologacja kosztuje ładne kilkanaście tysięcy złotych, więc przy wykonywaniu tego typu ZK w ilościach jednostkowych koszty mogą stanowić znaczną część wartości samochodu.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 627
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 08, 2020, 12:06:09 pm »
Jest w Polsce dużo takich firm co wykonują takie przeróbki i mają na nie homologacje czastkowe lub raporty. Oczywiscie nie ma chyba firmy kktóra ma dokumenty na wszystkie typy pojazdów ale tego nie robi się przecież od razu w ciemno. Wynika do z zapotrzebowania wydanej chwili.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2621
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 08, 2020, 13:10:30 pm »
Dobra, cały czas pozostaje kwestia tego, że zakładasz scenariusz, gdzie np. jakaś większa firma pozbywa się powiedzmy 100 samochodów i przeróbkę zleca zakładowi wyspecjalizowanemu w przywracaniu N1 do stanu sprzed 2 etapu homologacji, gdzie koszt jednostkowy wszystkich formalności robi się akceptowalny.

A teraz pochylmy się nad najczęściej spotykanym przypadkiem, czyli klient ma 1 auto, które chce przerobić z N1 na M1 i zleca wykonanie przeróbki pierwszemu lepszemu warsztatowi z PKD 45.20.Z. Żeby w ogóle móc przystąpić do badania po zmianach konstrukcyjnych klient musi mieć zaświadczenie z jednostki uprawnionej na kotwiczenie pasów, ale po badaniach niszczących miejsce już nie spełnia WT, więc jedyne co mu pozostaje to oświadczenie producenta pojazdu BAZOWEGO na to, że pasy i fotele są zamontowane prawidłowo i spełniają wymagania odpowiednich regulaminów, ale nikt o zdrowych zmysłach mu takiego oświadczenia nie wypisze, przede wszystkim dlatego, że nie wiadomo co się z tym pojazdem działo przez ten czas. Niektóre firmy "2 etapowe" np. usuwają niewykorzystane punkty kotwiczenia pasów, a inni producenci mimo pozostawienia punktów kotwiczenia nie dopuszczają możliwości przeróbki fabrycznego N1 na M1 choć na pierwszy rzut oka niczym się one między sobą nie różnią (przykład: fiat panda).
Więc krótko reasumując, w kwestii przeróbek N1 z S.1=4 na M1 z S.1=5 zrobiono dokładnie to samo co z SAMami, teoretycznie można i się da, ale w praktyce trzeba mieć zajebiście gruby portfel i jeszcze więcej samozaparcia, żeby pomyślnie przejść tę procedurę.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 627
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 08, 2020, 13:19:59 pm »
Taki klient zwraca się do firmy zabudowywujacej która posiada homologacje lub raporty na ww typ pojazdu uwzględniający wprowadzone zmiany. Po zmianach wzywają instytut, który stwierdza że auto jest przebudowane zgodnie z raportem/homologacja.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2621
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 08, 2020, 15:49:55 pm »
Czyli tak jak napisałem wcześniej, nie jest to niemożliwe, ale mocno utrudnione.