Autor Wątek: DMC przyczepy  (Przeczytany 1156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
DMC przyczepy
« dnia: Kwiecień 20, 2020, 12:44:15 pm »
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 227
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2020, 13:21:24 pm »
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?
Wypełnione u mnie pola DR fabryczny rover 94:

Największy dopuszczalny nacisk osi: 9,00 kN
G: 1110 kg
F1: 1550 kg
F2: 1550 kg
L: 2
P1: 1400,00 cm3
P3: P
S1: 5

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12608
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 20, 2020, 14:29:57 pm »
taki sam jak kazdy osobowy PN ,czyli 1000kg,
w dowodzie mozesz miec --- dla obu przyczep (w moim tak jest, mimo haka),
ale na tabliczce znamionowej masz podane masy calkowite z przyczepami,
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2020, 15:13:40 pm »
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?
Wypełnione u mnie pola DR fabryczny rover 94:

Największy dopuszczalny nacisk osi: 9,00 kN
G: 1110 kg
F1: 1550 kg
F2: 1550 kg
L: 2
P1: 1400,00 cm3
P3: P
S1: 5
Chodzi o rubrykę O.1

taki sam jak kazdy osobowy PN ,czyli 1000kg,
w dowodzie mozesz miec --- dla obu przyczep (w moim tak jest, mimo haka),
ale na tabliczce znamionowej masz podane masy calkowite z przyczepami,
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa
Nie wiem czy w każdym Polonezie jest tak samo, nie miałem rovera (i łudzę się, że jest tam 1100).
Ale na pewno nie można legalnie ciągnąć przyczepy która w dowodzie w rubryce F.2 ma wartość wyższą niż holujący ją samochód w rubryce O.1

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12608
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 20, 2020, 15:32:50 pm »
przeciez napisalem, ze mam hak (zalozony w ASO) ,a w DR  jest ---  ; czytaj ,ze w O.1 i w O.2 jest napisane  ---
skoro w dowodzie nie ma ograniczenia, to moga sobie poszukac na tabliczce, a tam jest napisane 2560 i 2060,
inna sprawa, ze w F.1 mam 1560 i w F.2 mam 1560 - czyli jakbym w ogole nie mial haka, a nawet nie mogl holowac malucha <lol2>

lepiej niech ktos poda wartosci z tabliczki w rowerku, bo z wpisow DR niczego sie nie dowiesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 20, 2020, 16:08:49 pm »
Zdradzę Ci tajemnicę, że w Białorusi milicjant liczy się z wpisem w dowodzie. Nawet celnicy, czy tam strażnicy graniczni to sprawdzali, kiedy jechałem z przyczepą.Mi . w
W obydwu dowodach miałem pełne dane, więc nie było problemów.


Gdyby rover miał więcej niż ohv, czyli interesujące mnie 1080 to i tak nie wiem czy po ewentualnym swapie na rovera można jakoś uzyskać zmiany w dowodzie w rubryce mas...

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2711
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 20, 2020, 17:24:13 pm »
Kiedyś sprawdzałem w katalogu ITS:
O.1 - 1000 kg
O.2 - 500 kg
Niezależnie od wersji (Caro, Atu, kombi, rover, ohv, xud)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2020, 17:28:26 pm wysłana przez Gomulsky »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3388
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 20, 2020, 17:39:04 pm »
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa

Ty tak poważnie?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12608
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 20, 2020, 18:39:20 pm »
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa

Ty tak poważnie?
pol zartem !
 przeciez tam jest dopuszczalna masa calkowita, a nie faktyczna


Gdyby rover miał więcej niż ohv, czyli interesujące mnie 1080 to i tak nie wiem czy po ewentualnym swapie na rovera można jakoś uzyskać zmiany w dowodzie w rubryce mas...
tak wlasnie myslalem, ze chodzi tylko o dane w dowodzie po dana przyczepe,
papier przyjmie wszystko, wiec jak znajdziesz dobrego rzeczoznawce to zrobi papiery do zmian konstrukcyjnych,
 powola sie na zmiane hamulcow, kol z oponami, ewentualnie jeszcze na zmiane silnika na mocniejszy,
i 550 / 1100-1150 jest do wyjecia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3388
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 20, 2020, 18:47:02 pm »
Ja zmieniałem DMC przyczepki na mniejsze.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2741
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 940'97 & S90'97
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 21, 2020, 10:07:58 am »
Ja kiedyś pytałem w PIMOT na jagiellońskiej o taką rzecz do trucka. Rozmawiałem nawet o 1500-1600kg i przez tel nie było, że nie i uj. Ale rozwaliłem samochód a w nowym nie mam haka na razie więc temat upadł.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline AndrzejP

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 71
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2020, 19:01:28 pm »
Ja zmieniałem DMC przyczepki na mniejsze.
Możesz coś więcej napisać w tej kwestii? To było robione lata temu czy relatywnie niedawno? Jaka dokumentacja, koszta?

Chciałem coś takiego zrobić ze swoją przyczepką (DMC 520 (120+400)); to kilku diagnostów mówiło o rzeczoznawcach; zaświadczeniach z firm dokonujących zmian konstrukcyjnych i jeszcze innych pierdołach. Odpuściłem temat, ale swoją drogą jak trafię na upierdliwca na drodze, to mi się dowali o te 20kg różnicy w DMC - choć w sumie kilka ładnych lat już tak jeżdżę, wcześniej innym autem też, które miało w O2 400kg.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2020, 19:04:22 pm wysłana przez AndrzejP »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3388
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 06, 2020, 19:58:47 pm »
Robione pół roku temu. Nie wiem czy diagnosta musi mieć jakieś dodatkowe uprawnienia, ale mi robiła ta sama osoba co zmienia samochody "ciężarowe-wielozadaniowe" w osobowe. Powód zmiany: przebudowa skrzyni ładunkowej. Przyczepka przechodzi badanie techniczne, jest robiona dokumentacja zdjęciowa. O koszcie Ci nie powiem, bo nie pamiętam. Ale raczej nie więcej niż standardowe badanie techniczne.

Offline AndrzejP

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 71
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 06, 2020, 21:01:04 pm »
Dzięki za odpowiedź. Czyli szansa jakaś jest. Będę musiał ponownie przymierzyć się do tego tematu - w sumie to zacznę od zważenia przyczepki, bo trochę się zmieniła przez lata (inna podłoga; mocniejsza oś (może się okazać, że już ma więcej niż 120kg) ).

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2711
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 06, 2020, 21:46:47 pm »
Podstawa sprawa przyczepa SAM czy fabryczna? Jeśli SAM to po zmianach konstrukcyjnych DMC można zmieniać dowolnie. Jeśli fabryczna to trzeba zacząć od producenta, czy dany model był homologowany na mniejszą/większą DMC. Jeśli był to nowa TZ od producenta i wyciąg ze świadectwa homologacji i powinno się sprawę załatwić.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2741
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 940'97 & S90'97
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 06, 2020, 22:41:48 pm »
Jest jakaś postawa prawna na dowolne zmiany w samach? Dowolne znaczy można zwiększyć? Napisz jakieś szczegóły bo to bardzo interesujące. Albo przytocz przepisy to sam poczytam

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2711
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 06, 2020, 23:09:14 pm »
Dz. U. z 2015r. poz. 776 z póź. zm. załącznik 2 dział II, par. 3 ust. 2
Cytuj (zaznaczone)
2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości
SAM produkowany fabrycznie na pewno nie był, więc jego ten przepis nie dotyczy.
Zgodnie z wersją ustawy PoRD z przed 22 czerwca 2013r. do użytku cywilnego zwolnione z homologacji były:
- pojazdy importowane w ilości 1 szt. rocznie,
- produkowane w ilości niewiekszej 100 szt./rok
- pojazdy marki SAM.
Także zgodnie z tym pojazdy marki SAM można modyfikować praktycznie dowolnie - byle odpowiadały WT. Wiadomo zmiana z przyczepki na samochód osobowy raczej nie przejdzie <lol> ale już quada na samochód osobowy można "legalnie" przebudować.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2020, 23:30:47 pm wysłana przez Gomulsky »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2741
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 940'97 & S90'97
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2020, 07:25:12 am »
Ok ale to znaczy tyle że ide i mówię: tutaj zmieniono podłogę, oś na mocniejszą i poproszę o zwiększenie ładowności o 300kg a masy własnej o 50kg? czy jakieś papiery muszę przestawić, choćby zwykłe ważenie na wadze?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2711
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 07, 2020, 09:39:10 am »
Do póki nie zmienia się rodzaj pojazdu, nie trzeba mieć żadnych papierów na zmianę z warsztatu, diagnosta może chcieć jedynie opinii rzeczoznawcy. Na stacji mówisz, że chcesz zrobić badanie po zmianach konstrukcyjnych i mówisz co było zmienione, diagnosta powinien obfotografować przedmiot zmiany, zważyć pojazd itd. Wystawić zaświadczenie o badaniu po zmianach z określeniem nowych parametrów i z tym do urzędu.
Największym problem w operacji zmiany DMC to to, że wielu urzędników i diagnostów ma wbite w łeb iż ten parametr jest nie do ruszenia i rzucają kłody pod nogi.
ta sama osoba co zmienia samochody "ciężarowe-wielozadaniowe" w osobowe.
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2020, 10:05:39 am wysłana przez Gomulsky »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3388
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 07, 2020, 16:26:18 pm »
Ostatnią zmianę "ciężarówki" na osobówkę robiłem chyba w 2012 roku.