Autor Wątek: DMC przyczepy  (Przeczytany 6677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DMC przyczepy
« dnia: Kwiecień 20, 2020, 12:44:15 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2020, 13:21:24 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?
Wypełnione u mnie pola DR fabryczny rover 94:

Największy dopuszczalny nacisk osi: 9,00 kN
G: 1110 kg
F1: 1550 kg
F2: 1550 kg
L: 2
P1: 1400,00 cm3
P3: P
S1: 5

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 20, 2020, 14:29:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
taki sam jak kazdy osobowy PN ,czyli 1000kg,
w dowodzie mozesz miec --- dla obu przyczep (w moim tak jest, mimo haka),
ale na tabliczce znamionowej masz podane masy calkowite z przyczepami,
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2020, 15:13:40 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?
Wypełnione u mnie pola DR fabryczny rover 94:

Największy dopuszczalny nacisk osi: 9,00 kN
G: 1110 kg
F1: 1550 kg
F2: 1550 kg
L: 2
P1: 1400,00 cm3
P3: P
S1: 5
Chodzi o rubrykę O.1

taki sam jak kazdy osobowy PN ,czyli 1000kg,
w dowodzie mozesz miec --- dla obu przyczep (w moim tak jest, mimo haka),
ale na tabliczce znamionowej masz podane masy calkowite z przyczepami,
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa
Nie wiem czy w każdym Polonezie jest tak samo, nie miałem rovera (i łudzę się, że jest tam 1100).
Ale na pewno nie można legalnie ciągnąć przyczepy która w dowodzie w rubryce F.2 ma wartość wyższą niż holujący ją samochód w rubryce O.1
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 20, 2020, 15:32:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez napisalem, ze mam hak (zalozony w ASO) ,a w DR  jest ---  ; czytaj ,ze w O.1 i w O.2 jest napisane  ---
skoro w dowodzie nie ma ograniczenia, to moga sobie poszukac na tabliczce, a tam jest napisane 2560 i 2060,
inna sprawa, ze w F.1 mam 1560 i w F.2 mam 1560 - czyli jakbym w ogole nie mial haka, a nawet nie mogl holowac malucha <lol2>

lepiej niech ktos poda wartosci z tabliczki w rowerku, bo z wpisow DR niczego sie nie dowiesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 20, 2020, 16:08:49 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Zdradzę Ci tajemnicę, że w Białorusi milicjant liczy się z wpisem w dowodzie. Nawet celnicy, czy tam strażnicy graniczni to sprawdzali, kiedy jechałem z przyczepą.Mi . w
W obydwu dowodach miałem pełne dane, więc nie było problemów.


Gdyby rover miał więcej niż ohv, czyli interesujące mnie 1080 to i tak nie wiem czy po ewentualnym swapie na rovera można jakoś uzyskać zmiany w dowodzie w rubryce mas...
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 20, 2020, 17:24:13 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kiedyś sprawdzałem w katalogu ITS:
O.1 - 1000 kg
O.2 - 500 kg
Niezależnie od wersji (Caro, Atu, kombi, rover, ohv, xud)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2020, 17:28:26 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 20, 2020, 17:39:04 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa

Ty tak poważnie?

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 20, 2020, 18:39:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa

Ty tak poważnie?
pol zartem !
 przeciez tam jest dopuszczalna masa calkowita, a nie faktyczna


Gdyby rover miał więcej niż ohv, czyli interesujące mnie 1080 to i tak nie wiem czy po ewentualnym swapie na rovera można jakoś uzyskać zmiany w dowodzie w rubryce mas...
tak wlasnie myslalem, ze chodzi tylko o dane w dowodzie po dana przyczepe,
papier przyjmie wszystko, wiec jak znajdziesz dobrego rzeczoznawce to zrobi papiery do zmian konstrukcyjnych,
 powola sie na zmiane hamulcow, kol z oponami, ewentualnie jeszcze na zmiane silnika na mocniejszy,
i 550 / 1100-1150 jest do wyjecia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 20, 2020, 18:47:02 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja zmieniałem DMC przyczepki na mniejsze.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 21, 2020, 10:07:58 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ja kiedyś pytałem w PIMOT na jagiellońskiej o taką rzecz do trucka. Rozmawiałem nawet o 1500-1600kg i przez tel nie było, że nie i uj. Ale rozwaliłem samochód a w nowym nie mam haka na razie więc temat upadł.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2020, 19:01:28 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Ja zmieniałem DMC przyczepki na mniejsze.
Możesz coś więcej napisać w tej kwestii? To było robione lata temu czy relatywnie niedawno? Jaka dokumentacja, koszta?

Chciałem coś takiego zrobić ze swoją przyczepką (DMC 520 (120+400)); to kilku diagnostów mówiło o rzeczoznawcach; zaświadczeniach z firm dokonujących zmian konstrukcyjnych i jeszcze innych pierdołach. Odpuściłem temat, ale swoją drogą jak trafię na upierdliwca na drodze, to mi się dowali o te 20kg różnicy w DMC - choć w sumie kilka ładnych lat już tak jeżdżę, wcześniej innym autem też, które miało w O2 400kg.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2020, 19:04:22 pm wysłana przez AndrzejP »

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 06, 2020, 19:58:47 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Robione pół roku temu. Nie wiem czy diagnosta musi mieć jakieś dodatkowe uprawnienia, ale mi robiła ta sama osoba co zmienia samochody "ciężarowe-wielozadaniowe" w osobowe. Powód zmiany: przebudowa skrzyni ładunkowej. Przyczepka przechodzi badanie techniczne, jest robiona dokumentacja zdjęciowa. O koszcie Ci nie powiem, bo nie pamiętam. Ale raczej nie więcej niż standardowe badanie techniczne.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 06, 2020, 21:01:04 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Dzięki za odpowiedź. Czyli szansa jakaś jest. Będę musiał ponownie przymierzyć się do tego tematu - w sumie to zacznę od zważenia przyczepki, bo trochę się zmieniła przez lata (inna podłoga; mocniejsza oś (może się okazać, że już ma więcej niż 120kg) ).

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 06, 2020, 21:46:47 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Podstawa sprawa przyczepa SAM czy fabryczna? Jeśli SAM to po zmianach konstrukcyjnych DMC można zmieniać dowolnie. Jeśli fabryczna to trzeba zacząć od producenta, czy dany model był homologowany na mniejszą/większą DMC. Jeśli był to nowa TZ od producenta i wyciąg ze świadectwa homologacji i powinno się sprawę załatwić.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 06, 2020, 22:41:48 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Jest jakaś postawa prawna na dowolne zmiany w samach? Dowolne znaczy można zwiększyć? Napisz jakieś szczegóły bo to bardzo interesujące. Albo przytocz przepisy to sam poczytam

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 06, 2020, 23:09:14 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Dz. U. z 2015r. poz. 776 z póź. zm. załącznik 2 dział II, par. 3 ust. 2
Cytuj (zaznaczone)
2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości
SAM produkowany fabrycznie na pewno nie był, więc jego ten przepis nie dotyczy.
Zgodnie z wersją ustawy PoRD z przed 22 czerwca 2013r. do użytku cywilnego zwolnione z homologacji były:
- pojazdy importowane w ilości 1 szt. rocznie,
- produkowane w ilości niewiekszej 100 szt./rok
- pojazdy marki SAM.
Także zgodnie z tym pojazdy marki SAM można modyfikować praktycznie dowolnie - byle odpowiadały WT. Wiadomo zmiana z przyczepki na samochód osobowy raczej nie przejdzie <lol> ale już quada na samochód osobowy można "legalnie" przebudować.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2020, 23:30:47 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2020, 07:25:12 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ok ale to znaczy tyle że ide i mówię: tutaj zmieniono podłogę, oś na mocniejszą i poproszę o zwiększenie ładowności o 300kg a masy własnej o 50kg? czy jakieś papiery muszę przestawić, choćby zwykłe ważenie na wadze?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 07, 2020, 09:39:10 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Do póki nie zmienia się rodzaj pojazdu, nie trzeba mieć żadnych papierów na zmianę z warsztatu, diagnosta może chcieć jedynie opinii rzeczoznawcy. Na stacji mówisz, że chcesz zrobić badanie po zmianach konstrukcyjnych i mówisz co było zmienione, diagnosta powinien obfotografować przedmiot zmiany, zważyć pojazd itd. Wystawić zaświadczenie o badaniu po zmianach z określeniem nowych parametrów i z tym do urzędu.
Największym problem w operacji zmiany DMC to to, że wielu urzędników i diagnostów ma wbite w łeb iż ten parametr jest nie do ruszenia i rzucają kłody pod nogi.
ta sama osoba co zmienia samochody "ciężarowe-wielozadaniowe" w osobowe.
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2020, 10:05:39 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 07, 2020, 16:26:18 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ostatnią zmianę "ciężarówki" na osobówkę robiłem chyba w 2012 roku.