Autor Wątek: DMC przyczepy  (Przeczytany 6679 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 07, 2020, 21:20:30 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
U mnie jest klasyczny SAM na resorach o konstrukcji z rzeczywistą ładownością 2x tyle co w papierach :)

Do póki nie zmienia się rodzaj pojazdu, nie trzeba mieć żadnych papierów na zmianę z warsztatu, diagnosta może chcieć jedynie opinii rzeczoznawcy. Na stacji mówisz, że chcesz zrobić badanie po zmianach konstrukcyjnych i mówisz co było zmienione, diagnosta powinien obfotografować przedmiot zmiany, zważyć pojazd itd. Wystawić zaświadczenie o badaniu po zmianach z określeniem nowych parametrów i z tym do urzędu.

Dzięki. Trzeba będzie to przetestować.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 07, 2020, 23:45:11 pm »

Offline slonik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?

Kiedyś pandę z vana przerabiałem, ale teraz chyba się coś pozmieniało i już nie można.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2020, 08:00:33 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ja pomagałem koledze z taką akcją. Trzeba było dostarczyć oświadczenie z zakładu mechaniki (nie wybitnie specjalnych) i standardowo, zdjęcia i chyba 80PLN koszt.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 08, 2020, 08:51:57 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?

Kiedyś pandę z vana przerabiałem, ale teraz chyba się coś pozmieniało i już nie można.
Dokładnie. Teraz na takie zmiany, z dołożeniem miejsca siedzącego, potrzebne jest oświadczenie producenta pojazdu bazowego na to, że dokładane siedzenia i pasy są zamontowane prawidłowo <lol> tylko pytanie skąd taki producent ma wiedzieć co w pojeździe "piszczy", skoro pojazd przeszedł jeszcze 1 etap homologacji, a potem wrócił do stanu pierwotnego. Generalnie dzięki temu zapisowi zasadniczo zamknięto drogę to przeróbek N1 podrodzaj VAN na M1 podrodzaj KOMBI z dołożeniem miejsca siedzącego i całe szczęście, bo jak raz widziałem VW craftera przerobionego na samochód osobowy (9 miejsc) to aż oczom niedowierzaniem, że ktoś to podbił, bo taka ciężka prowizorka to była...

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 08, 2020, 09:35:17 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pezerobic N1 na M1 możesz ale do każdego auta musisz wzywać instytut (pimot lub its). Wcześniej jak miałem wydana na siebie homologacje cząstkowa na ragulamin 14, 16 i17 to takie zamiany robiles bez audytu pojadu. Mowa oczywiście o autach już zarejestrownych.
W porządku nowych wytrychem przy zmianie n1 na m1 jest montaz urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2020, 10:03:55 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja na szczęście miałem właściwą ilość miejsc i pasów. Chodziło tylko o pozbycie się wpisu w dowodzie i teoretycznej kratki.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 08, 2020, 10:38:57 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Pezerobic N1 na M1 możesz ale do każdego auta musisz wzywać instytut (pimot lub its).
Z tego co się niektórzy dowiedzieli w jednostkach uprawnionych, w tym przypadku problem polega na tym, że PIMOT, ITS czy TDT wykonają badania niszczące, więc po dołożeniu kolejnego miejsca i tak straciłoby ono punkty kotwiczenia pasów i jednocześnie rację bytu. Dlatego jedyna sensowna opcja to oświadczenie producenta, którego chyba jeszcze nikt nie otrzymał i raczej nie otrzyma.
Wcześniej jak miałem wydana na siebie homologacje cząstkowa na ragulamin 14, 16 i17 to takie zamiany robiles bez audytu pojadu.
Chyba piszesz do przeróbkach typu blaszak na autobus, to zostało bez zmian, natomiast dołożenie miejsc do już istniejącego autobusu też wymaga potwierdzenia przez jednostkę uprawnioną lub producenta.
W porządku nowych wytrychem przy zmianie n1 na m1 jest montaz urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego
Nie prawda, to też ma być potwierdzone przez producenta lub jednostki uprawnione.
Dz. U. z 2019r. poz. 2560:
Cytuj (zaznaczone)
§ 9h. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AF, AC lub ciężarowym (kategorii N1i N2),
mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na przystosowaniu pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 1–3 dodatku 3 załącznika XI do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy
dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i  oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa), potwierdzone badaniami wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego; dodatkowo samochód ciężarowy (kategorii N)
powinien spełniać wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do tej dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 08, 2020, 11:21:01 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Z tego co się niektórzy dowiedzieli w jednostkach uprawnionych, w tym przypadku problem polega na tym, że PIMOT, ITS czy TDT wykonają badania niszczące, więc po dołożeniu kolejnego miejsca i tak straciłoby ono punkty kotwiczenia pasów i jednocześnie rację bytu. Dlatego jedyna sensowna opcja to oświadczenie producenta, którego chyba jeszcze nikt nie otrzymał i raczej nie otrzyma.
Nie tylko pimot i its wykonują badania. Możesz je wykonać proywatnie ale musi je zatwierdzic dowlny unijny instytut. Nie musi to być polski instytut.
Do badań mozesz przedstawić jeden reprezarywny przypadek. Lub Kupić od kogoś przebadane rozwiązania.
Chyba piszesz do przeróbkach typu blaszak na autobus, to zostało bez zmian, natomiast dołożenie miejsc do już istniejącego autobusu też wymaga potwierdzenia przez jednostkę uprawnioną lub producenta
Mówię o przerobkach n1 na m1 (autobus to m2 lub m3 i nie obowiązuje regulamin17 tylko 80). W przypadku autobusu wystarczy że masz homologacje lub raporty ma ww ragulaminy i możesz dokonywać zamiany poprzez skp.

urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego
Nie prawda, to też ma być potwierdzone przez producenta lub jednostki uprawnione.
Jeżeli masz wydana na siebie homologacje zgodna z detektywa 2007/46 na pojazd kategorii m1 to zostało to już potwierdzone przez jednostkę uorawniona bo ktoś to homologacje musiał Ci wydać. Wtedy nie musisz jeździć na skp zeby taki pojazd dopuscic do ruchu tylko rejestrujesz to od razu w wydziale komunikacji.
Wytrych w postaci wózka inwalodzkiego polega na tym że wówczas jest to pojazd specjalny i można omjnac niektóre regulaminy których wymaga 2007/46. 
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2020, 11:22:57 am wysłana przez Tales »

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 08, 2020, 11:54:04 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Zgoda z tym co napisałeś, moje pytanie brzmi czy istnieje zakład, który posiada homologację na w/w zmiany konstrukcyjne wszystkich typów pojazdów? A jeśli tak, to czy taka przeróbka ma sens ekonomiczny, bo z tego co się orientuję to homologacja kosztuje ładne kilkanaście tysięcy złotych, więc przy wykonywaniu tego typu ZK w ilościach jednostkowych koszty mogą stanowić znaczną część wartości samochodu.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 08, 2020, 12:06:09 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jest w Polsce dużo takich firm co wykonują takie przeróbki i mają na nie homologacje czastkowe lub raporty. Oczywiscie nie ma chyba firmy kktóra ma dokumenty na wszystkie typy pojazdów ale tego nie robi się przecież od razu w ciemno. Wynika do z zapotrzebowania wydanej chwili.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 08, 2020, 13:10:30 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Dobra, cały czas pozostaje kwestia tego, że zakładasz scenariusz, gdzie np. jakaś większa firma pozbywa się powiedzmy 100 samochodów i przeróbkę zleca zakładowi wyspecjalizowanemu w przywracaniu N1 do stanu sprzed 2 etapu homologacji, gdzie koszt jednostkowy wszystkich formalności robi się akceptowalny.

A teraz pochylmy się nad najczęściej spotykanym przypadkiem, czyli klient ma 1 auto, które chce przerobić z N1 na M1 i zleca wykonanie przeróbki pierwszemu lepszemu warsztatowi z PKD 45.20.Z. Żeby w ogóle móc przystąpić do badania po zmianach konstrukcyjnych klient musi mieć zaświadczenie z jednostki uprawnionej na kotwiczenie pasów, ale po badaniach niszczących miejsce już nie spełnia WT, więc jedyne co mu pozostaje to oświadczenie producenta pojazdu BAZOWEGO na to, że pasy i fotele są zamontowane prawidłowo i spełniają wymagania odpowiednich regulaminów, ale nikt o zdrowych zmysłach mu takiego oświadczenia nie wypisze, przede wszystkim dlatego, że nie wiadomo co się z tym pojazdem działo przez ten czas. Niektóre firmy "2 etapowe" np. usuwają niewykorzystane punkty kotwiczenia pasów, a inni producenci mimo pozostawienia punktów kotwiczenia nie dopuszczają możliwości przeróbki fabrycznego N1 na M1 choć na pierwszy rzut oka niczym się one między sobą nie różnią (przykład: fiat panda).
Więc krótko reasumując, w kwestii przeróbek N1 z S.1=4 na M1 z S.1=5 zrobiono dokładnie to samo co z SAMami, teoretycznie można i się da, ale w praktyce trzeba mieć zajebiście gruby portfel i jeszcze więcej samozaparcia, żeby pomyślnie przejść tę procedurę.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 08, 2020, 13:19:59 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Taki klient zwraca się do firmy zabudowywujacej która posiada homologacje lub raporty na ww typ pojazdu uwzględniający wprowadzone zmiany. Po zmianach wzywają instytut, który stwierdza że auto jest przebudowane zgodnie z raportem/homologacja.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 08, 2020, 15:49:55 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Czyli tak jak napisałem wcześniej, nie jest to niemożliwe, ale mocno utrudnione.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 02, 2020, 17:54:51 pm »

Offline bodzioklb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6GSI
taki sam jak kazdy osobowy PN ,czyli 1000kg,
w dowodzie mozesz miec --- dla obu przyczep (w moim tak jest, mimo haka),
ale na tabliczce znamionowej masz podane masy calkowite z przyczepami,
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa

Większej głupoty już dawno nie czytałem...

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 02, 2020, 18:16:42 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przygotuj się na więcej od tego osobnika ;]
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 02, 2020, 18:21:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
taki sam jak kazdy osobowy PN ,czyli 1000kg,
w dowodzie mozesz miec --- dla obu przyczep (w moim tak jest, mimo haka),
ale na tabliczce znamionowej masz podane masy calkowite z przyczepami,
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa

Większej głupoty już dawno nie czytałem...

nie moja wina ze nie zrozumiales tego tekstu
i sarkazmu w nim zawartego ;]


Przygotuj się na więcej od tego osobnika
a ty to nigdy nie zrozumiesz, bo czlowiek nie zyje tak dlugo
 :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: DMC przyczepy
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 27, 2020, 11:33:45 am »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Trzeba też pamiętać o współczynniku 1.33, bo najczęściej to on nas ogranicza. W isuzu mam dmc przyczepy 3500kg, ale ciągnąć mogę tylko 2200 bo tak wynika ze współczynnika.