Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 57812 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 13, 2007, 21:27:38 pm »

JAGOS

  • Gość
AndrewS#100, masz swieta racje.... ale wiem ze oleju mialem dobrze... 2 tyg temu sprawdzalem i bylo MAX wiec spoczko a olej wlewalem  jak wymienilem silnik czyli rok temu dokladnie...... I nie przegrzalem go temp mial ok 70stopni wiec raczej odpada.....

Czy trudno jest wymienic pierscienie?? zeby je wlozyc trzeba podgrzac tak?? zeby sie skurczyly i wlozyc... a jak wyjas te co siedza??

Znalazlem na necie pierscienie caly komplet i uszczelke pod glowice....aluminiowa. i Wymienie te dwa elementy a komory zaworow i same zawory lekko przeszlifuje drooobniutkim papierem na wolnych obrotach na wiertarce z koncowka srednicy zaworu.... chce je na gladko... ale delikatnie..... a pozniej filcem objade i wypoleruje

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 13, 2007, 21:39:21 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Uszczelke kup wielowarstwowa od Land Rovera. Zeby wymienic pierscienie bedziesz musial rozpinac dol silnika. Zastosuj sie do instrukcji o ktorej mowi AndrewS
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 13, 2007, 21:54:09 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869, a gdzie ja dostane?? i czy droga jest?? Jest bardziej wytrzymala?? czym sie rozni od normalnej??  No i z pierscieni chyba zrezygnuje... chce to robic pod chmurka a nie chce sie bawiic w zdejmowanie dolu

AndrewS#100, podeslij mi na maratb@wp.pl te instrukcje bede cholernie wczieczny

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 13, 2007, 22:40:15 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Najpredzej w serwisie Land Rovera. Nr części Land ROVER to LVB500190. Do tego mozna wymienic dolna magistrale olejowa, ale nie wiem czy bedziesz sie w to pchal. Rola nowej magistrali to lepsze usztywnienie bloku silnika. Sa to rozwiazania opracowane przez LR i z tego co sie orientuje eliminuja problem HGF w silnikach K.
Nr dolnej magistrali to LCN000140L

[ Dodano: 2007-11-13, 22:41 ]
Ceny w Polsce nie znam, ale w UK to jakies dwadziescia pare funtow za uszczele i to samo za magistrale
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 14, 2007, 20:22:23 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Bocian_s#313"
(...)
- zawory nie zaszkodzi przeczyścić ale najlepiej byłoby je do tego wyjąć a to dodatkowa robota i też nie dość łatwa i odpowiedzialna. A jak już zdejmiesz zawory to i uszczelniacze by się nowe przydały...

zawory wyjmuje sie latwiutko.  tylko trzeba miec przyrzad jakis do tego.  :mrgreen:  :mrgreen:
ja 16 zaworow (z mojej glowicy) wyjmowalem moze z 20 minut. i to pierwszy raz w zyciu.
uszczelniacze kosztuja cos kolo 3-4zl/szt w Cer-motor, o ile dobrze pamietam.
co do uszczelki z land rovera nie maja jej w FOTA, ani w intercarsie (patrzylem w katalogi). jak nie zapomne to sie spytam za jakis czas w cer-motor (bo tam maja prawie wszystko), jezeli chodzi o czesci silnikowe.
w serwisie land rovera to pewnie bedzie kosztowac ona z 500zl  :|  :cry:
w robieniu glowicy w roverze to "najtrudniejsze"  to wg mnie DOBRE zlozenie rozrzadu. albo inaczej-nie trudne, ale ryzykowne dla kogos kto pierwszy raz to robi. bo reszta to latwizna (tylko trzeba przestrzegac regul dokrecania itp).
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 14, 2007, 20:32:05 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Cytat: "Senn#1869"
Nr części Land ROVER to LVB500190

Ja sie dowiem  :twisted:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 14, 2007, 21:03:42 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "-Marcin-"
w serwisie land rovera to pewnie bedzie kosztowac ona z 500zl


eeeeee tam gdies czytalem ze cos kolo 250 zl , hmm moze na roverkach

[ Dodano: 2007-11-14, 21:22 ]
a tu widac ze nawet ja przesadzilem

http://www.allegro.pl/item259218154_uszczelka_pod_glowice_rover_mg_land_rover.html  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 14, 2007, 21:25:39 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ale w serwisie cena jest prawie zawsze 2 krotnie wyzsza niz normalnie ;) dlatego nikt  nie jezdzi do serwisu jak nie musi  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 14, 2007, 21:55:22 pm »

JAGOS

  • Gość
PANOWIE wielkie dzieki za te skany... rewelacyjnie jest w nich wszystko opisane... DZIEKI WIELKIE !!!!!!!!!

[ Dodano: 2007-11-14, 22:02 ]
aaaa sluchajcie... dzwonilem do faceta ktory sie zajmuje planowaniem glowic i w ogole przerobka silnikow... powiedzial ze jest w stanie poprzez modyfikacje otworow tloka podniesc moc o jakies 10 do 15%.... mowi ze kilkakrotnie to robil i ze silnik zyskuje moment i moc...... ale powiedzial ze za jeden kanal 100zl a sa 4 wiec nie trzeba za wiele liczyc..... nie wiem czy nie zaczekac do wyplaty ze zmiana uszczelki:P:D:D:D moze mnie podkusi te 400zl a moze sie wytarguje troszke jeszcze :D:D:D

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 14, 2007, 22:12:12 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Daj sobie spokoj z modyfikacjami komory spalania. Co najwyzej mozesz zrobic polerke kanalow w glowicy. Zapytaj kolesia czy zna kombinacje odkrecania glowicy w K16 a potem niech Ci opowie o swoim tuningu :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 14, 2007, 22:48:28 pm »

JAGOS

  • Gość
http://www.wrzuta.pl/obraz/84FOXr5leG/uszczelka_glowicy_rover_1.4_1.6
http://www.wrzuta.pl/obraz/yq6BoHT48W/uszczelka_pod_glowice_rover_1.4_1.6

panowie 1 link to moja uszczelka ktora mam luknijcie czy sie nada..... a ta pod spodem to inna metalowa..... doradzcie cos... mam juz te 1  ale jesli mi sie nie oplaci jej wkladac to kupie inna....

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 14, 2007, 22:56:06 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Ja bym nie wlozyl ani jednej ani drugiej. Jezeli nie masz zamiaru pozbywac sie tego samochodu - wsadz nowy typ uszczelki.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 14, 2007, 23:32:32 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869, tylko ze taka noweczka to pewnie kasy zezre mi a nie mam jej na razie;/;/ jeszcze musze klucz dynamometryczny pozyczyc badz w najgorczym wypadku kupic;/......... a taka dobra uszczelkea to ze 250zl;/;/ tylko ze spokoj mam na dlugi czas .... mowisz o tej uszczelce od land rovera si??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 15, 2007, 07:48:43 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Tak - mowie o wielowarstwowej uszczelce od LR.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 15, 2007, 16:26:27 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Cytat: "JAGOS"
poprzez modyfikacje otworow tloka podniesc

A co to jest?

Uszczelka w sklepie na Waszyngtona 50 Wwa kosztuje 160 zyli
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 17, 2007, 17:35:44 pm »

JAGOS

  • Gość
Na dole dwa linki w ktorych pokazane sa zdjecia po zdjeciu przepustnicy i kolektora.... Powiedzcie mi co to jest dolicha;/;/

http://www.wrzuta.pl/obraz/vNT1tIlgMu/przepustnica
http://www.wrzuta.pl/obraz/tNosUgzeww/kolektor

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 17, 2007, 17:44:57 pm »

e_gregor

  • Gość
Majonez z odmy?

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 17, 2007, 18:06:59 pm »

JAGOS

  • Gość
wykrecilem korek wlewu oleju to jest biaaly osad jak majonez jak to mowisz e_gregor#1917, wiec pada na uszczelke. Ok   uszczelka, ale mam pytanie jak wykrece glowice to jak mam ten caly syf z tamtad usunac??  jak to wyczyscic?? Normalnie czy musze duuuuuzo wykrecac??  na pewno zdejme glowice... co dalej?? splanuje... i normalnie wytrzec ten syf cvzy wymyc jakims rozpuszczalnikiem??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 17, 2007, 21:09:36 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
o tak samo ja mialem/mam :D , tylko ze moj majonez byl bardziej jak lekko jasny budyn czekoladowy.
jak oddasz glowice do planowania to mozesz im zlecici mycie tejze glowicy za okolo 50zl. a jak masz dostep do kompresora to kupujesz benzyne ekstrakcyjna i nalewasz do "psiukawki" i myjesz . ja tak robilem.
kolektory, przepustnice, glowice to najlepiej myc wlasnie psiukawka
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 18, 2007, 11:13:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A dół silnika też wypadałoby umyć.

Typowa musztarda po gotowaniu obiadu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.