Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 58048 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #180 dnia: Grudzień 19, 2007, 20:10:47 pm »

sebek

  • Gość
co polecacie na polerke dolotu/wylotu/głowicy (chodzi mi o preparat)

oraz czym docieracie zawory?

aha i jeszcze jedno, zawory to wiem ze recznie docierać, a polerka to co filc i wiertara??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #181 dnia: Grudzień 19, 2007, 21:15:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "sebek"
co polecacie na polerke dolotu/wylotu/głowicy (chodzi mi o preparat)

oraz czym docieracie zawory?

aha i jeszcze jedno, zawory to wiem ze recznie docierać, a polerka to co filc i wiertara??

KOlektor to papier papier i papier gradacja wyjdzie ci sama. W pierwszej kolejnosci proponuję spasować dolot z głowicą a dopiero potem polerować...

Zawory to są takie zestawy specjalne z pastą i przyssawką (coś jak indianie rozpalali ogniska) do kręcenia.

Niektórzy zawodowcy robią to za pomocą wiertarki
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #182 dnia: Grudzień 19, 2007, 22:38:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
nie powinno się za pomocą wiertarki, bo wtedy zawór jest docierany cały czas w jedną stronę, a powinno się docierać ruchami indianina rozpalającego ognisko :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #183 dnia: Grudzień 20, 2007, 00:46:15 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja bym te zawory jesli sa szczelne, zostawil w spokoju
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #184 dnia: Grudzień 20, 2007, 09:09:24 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Cytat: "sebek"
co polecacie na polerke dolotu/wylotu/głowicy (chodzi mi o preparat)

Spray do polerowania kanałów. Psikasz raz i są wypolerowane. :)
Podobno WURTH to robi...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #185 dnia: Grudzień 20, 2007, 10:35:10 am »

JAGOS

  • Gość
JA widzialem u mojego ojca w robocie kiedys tam dawno jak kolesie docierali te zawory.... mieli taki przyrzad jak wiertarka stolowa tylko ze o wiele wyzsza... wkrecali zawor w miejsce gdzie wiertlo... odpalali machine i slupek zaworu normalnie szlifowali takim jak by norzykiem w ksztalcie zaworu taki ksiezyc.... a spod szlifowal papierem a pozniej nakladal jakas paste i pucowal filcem i wszystko na tej tokarko-wiertarce...   :roll:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #186 dnia: Grudzień 20, 2007, 12:13:17 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
Spray do polerowania kanałów. Psikasz raz i są wypolerowane.  
Podobno WURTH to robi...


Ze co? Jak spray moze wygladzic porowata powierzchnie kanalow?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #187 dnia: Grudzień 20, 2007, 14:31:23 pm »

sebek

  • Gość
jeśli będę je docierał to na pewno ręcznie, co do pianki, nie sądze zeby pomogła w zlikwidowaniu fabrycznych nierówności z odlewu, ja chcę skasować te jak to nazwać, chropowatości , chcę zeby komora spalania wyglądała jak lustro i kanały też, jeszcze nie robiłem nigdzie polerki wiec nawet nie wiem jakich preparatów użyć, daltego pytam  :wink: wiadomo poczatek to papier jeśli chodzi o klanały, ale co potem, jaka pasta polerska??

jak tylko ruszą prace zwiazane z silnikiem (tzn jak pojawiaż sie uszczelki w moim garażu) to bedę zamieszczał foty, narazie walczę ze skrzynia i tymi nietypowymi rozmiarami srób wszędzie  :(  co za kretyn przykręcił skrzynie na 2 sróbach pod klucz 19 i 2 na 18, no jak dopadnę to zabiję.

Olo, a czy ten preparat to nie był po prostu do czyszczenia nalotu ?? bo mnie sie noe rozchodzi o nalot tylko o wady odlewnicze (wystajace kawałki aluminium w kanałach itd)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #188 dnia: Grudzień 20, 2007, 14:42:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "sebek"
wiadomo poczatek to papier jeśli chodzi o klanały, ale co potem, jaka pasta polerska??

Jak starczy ci cierpliwości do papieru 2000 to będziesz wielki...


Cytat: "sebek"
co za kretyn przykręcił skrzynie na 2 sróbach pod klucz 19 i 2 na 18

Chyba ktoś coś motał bo u mnie wszystkie były 19...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #189 dnia: Grudzień 20, 2007, 14:52:22 pm »

sebek

  • Gość
hmmm, mozliwe, przekonam się jak to wreszcie zrzucę do końca i zagladnę do sprzęgła, jeszcze takie pytanie, zna ktoś taka firmę jak Dolz ?? konkretnie chodzi mi o pompe wody tej firmy oraz napinacz firmy Ruville (reczna regulacja)

aha cena tej pompy Dolz to prawie 250 zł  :shock:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #190 dnia: Grudzień 20, 2007, 15:25:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "sebek"
cena tej pompy Dolz to prawie 250 zł

To ja za SKF zapłaciłem 140zł latem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #191 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:50:09 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
Cytat: "BARTEK"
nie powinno się za pomocą wiertarki, bo wtedy zawór jest docierany cały czas w jedną stronę, a powinno się docierać ruchami indianina rozpalającego ognisko :mrgreen:


wiertarki mają lewe i prawe obr :P
1.6 GLE

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #192 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:59:40 pm »

sebek

  • Gość
kurcze skończe juz z tymi wiertarkami, tylko reczna robota potrafi uspokoić człowieka  :wink:

tylko mi powiedzcie jaka pasta polerska do zawoprów i jaka do reszty (firma / ziarnistość), i będę w niebo wzięty  :)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #193 dnia: Grudzień 20, 2007, 22:16:51 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Senn#1869"
Cytuj (zaznaczone)
Spray do polerowania kanałów. Psikasz raz i są wypolerowane.  
Podobno WURTH to robi...


Ze co? Jak spray moze wygladzic porowata powierzchnie kanalow?

to byl chyba sarkazm  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #194 dnia: Grudzień 21, 2007, 01:31:00 am »

lotoja

  • Gość
SEBEK ma rację urwał bym łeb za te nietypowe rozmiary śrób i torxy na sprzęgle- horror, u mnie u góry są 18 na dole 19 . czy fabryka nie mogła wprowadzić normalnej wielkości i kształtów śrób???? :?:  :?:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #195 dnia: Grudzień 21, 2007, 07:45:20 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Przy docieraniu zaworów nie chodzi o to aby zaworem wyrównać gniazdo ani aby gniazdo wyrobiło sobie rowa w przylgni zaworu. Lekkie dotarcie - nawet ręczne. Jełsi przylgnia zaworu ma taki kształ -\____/-- zamiast -------- to zawór jest do szlifowania/wymiany.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #196 dnia: Grudzień 21, 2007, 09:28:20 am »

sebek

  • Gość
OLO35, wiem o tym, silnik trzyma ciśnienie i pracuje równo, ciagnie bez zajaknięcia, ale skoro juz to wyciagam to sprawdzić i ewentualnie troszkę poprawić nie zaszkodzi (wszystko kwestia w jakim stanie sie to okaże jak wyciagnę, polerka kanałów na 100% bedzie i głowicy też, z zaworami to sie zobaczy ale skłaniałbym się też troszkę popracować nad nimi), a pytam o to wszystko teraz bo po nowym roku znów stracę tydzień bo połowa sklepów będzie nie czynna :(

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #197 dnia: Grudzień 21, 2007, 14:25:24 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no to ja napisze jeszcze raz skoro silnik chodzi bez problemow to ja bym nic nie ruszal, jest takie powiedzonko nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu

firma ruvielle czy jak to tam sie pisze jest podobno ok

a BTW robota moze byc bardzo przyjemna, gdy sie ma ODPOWIEDNIE narzedzia i cieple miejsce do roboty
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #198 dnia: Grudzień 23, 2007, 13:53:06 pm »

sebek

  • Gość
heh, miejsce ciepłe jest :) w srode zrzucam glowice to się zobaczy, polerke zrobie na 100%, tylko na odcinku od wtrysku do komory będzie matowo, odcinek od przepustnicy ma być na lustro, polerka w głowicy w zależności w jakim stanie, no i dalej sie zastanawiam nad docieraniem, choć problemów z jazdą nie było i ciagnął równo, zobaczymy, dziś wieczorem maja być uszczelki.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #199 dnia: Grudzień 24, 2007, 23:32:35 pm »

JAGOS

  • Gość
ja przeczytalem kilka forum i zaowarzylem ze ludzie wypowiadajacy sie na nich  twierdza ze polerowanie w zupelnosci nic nie daje.... wiec po co sie tak meczyc??