Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 57915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #240 dnia: Styczeń 26, 2008, 20:59:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja zapytam jak wygląda ten kolektor od środka?? Bo to mnie bardziej interesuje niż zewnątrz.
Z resztą silnik też.

:D

Czym kolego polerujesz??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #241 dnia: Styczeń 26, 2008, 23:35:20 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Dobrze mówisz Bociek :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #242 dnia: Styczeń 27, 2008, 00:25:33 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
A ja zapytam jak wygląda ten kolektor od środka?? Bo to mnie bardziej interesuje niż zewnątrz.


Dobrze prawisz  :)  Z tym ze polerowanie silnika od wewnatrz to juz chyba zboczenie lekkie  :wink:

[ Dodano: 2008-01-27, 00:28 ]
Cytat: "JAGOS"

no jak to po co..... "wyglad samochodu swiadczy o jego wlascicielu"...... inaczej sie patrzy na cztste auto a inaczej na brudne.
Zgadza sie- kiedy szybsze jest to brudne i "zaniedbane" na zewnatrz zdziwienie jest wieksze  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #243 dnia: Styczeń 28, 2008, 18:07:22 pm »

JAGOS

  • Gość
tak na chwile obecna wyglada  dolot w glowicy..... jutro  zabiore sie za koncowe polerowanie pasta polerska....... ten pylek na zdjeciach to drobinki papieru.  Najpierw wytarlem papierem o gradacji 100 pozniej 200->600 (na mokro)->800(na mokro)->1000(na mokro).... jutro bedzie 1500 i pasta polerska mam nadzieje ze ujrze lustro o ile mnie pasta nie zawiedzie :)

http://www.wrzuta.pl/obraz/8lwikIJm4T/polerk_kanalow_dolot._rover

a za dwa dni zabieram sie za wydech....:)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #244 dnia: Styczeń 28, 2008, 19:10:05 pm »

Arnold

  • Gość
Będzie rwało asfalt :) Jakiej pasty używasz? Jakiejś zwykłej czy wyszukanej?

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #245 dnia: Styczeń 28, 2008, 19:18:39 pm »

Cycu_E30

  • Gość
z tego co mi wiadomo nie powinno sie dolotu polerowac na lustro,no ale jak tam chcesz

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #246 dnia: Styczeń 28, 2008, 20:04:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "CyCu"
z tego co mi wiadomo nie powinno sie dolotu polerowac na lustro,no ale jak tam chcesz

Dobrze ci wiadomo ale nie do końca. NIe powinno się robić "lusterka" ale tylko w gaźnikowcach i jednopunktowych wtryskowcach i to za miejscem tworzenia mieszanki. Wiąże się to ze zjawiskiem spływania paliwa po ściankach kolektora.

We wtryskowcach na wielopunkcie sprawa wygląda nieco inaczej. Tutaj zjawisko skraplania się paliwa na ściankach kolektora raczej nie występuje (szczególnie w roverze gdzie miejsce wtrysku paliwa jest specjalnie podgrzewane). Warto więc polerować kolektor ile się da bynajmniej do wtryskiwacza. Będzie mniejszy opór zasysania powietrza.

A wydech w czym by nie był to obowiązkowo na lusterko !!
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #247 dnia: Styczeń 28, 2008, 22:04:42 pm »

JAGOS

  • Gość
Wiec jesli chodzi o paste to byl zly wobor... ona ie poleruje mi na lustro..... gadalem z kolesiem od polerki alu to mi sprzeda swoj preparacik.... mam filc i bede jechal..... jutro poprawie na gladko zeby nie bylo rys a jak ylko dostane paste od kolesia to bede polerowal.... jutro tez zajme sie polerowaniem wydechu... tutaj juz sie bardziej przyloze.... znaczy moze nie tyle polerowaniem co bynajmniej mam zamiar dojsc do momentu polerowania 1000cem:P:D:D zobaczymy czy mnie jakas niespodzianka nie spotka..... ale kolektor wydechowy tez poleruje(srodek) na mam nadzieje lustro.... niebawem pokaze wyniki....  :twisted:  

mam nadzieje ze po wymianie kolektora na rurowy i wypolerowaniu wydechu pare Nm mi przybedzie  :mrgreen:  

ale tak na marginesie to nie jest to takie sweet na jakie wyglada.... :cry:  ale mam nadzieje ze efekty pracy beda odczowalne:D:D :mrgreen:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #248 dnia: Styczeń 29, 2008, 09:16:23 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "CyCu"
z tego co mi wiadomo nie powinno sie dolotu polerowac na lustro,no ale jak tam chcesz

We wtryskowcach na wielopunkcie sprawa wygląda nieco inaczej. Tutaj zjawisko skraplania się paliwa na ściankach kolektora raczej nie występuje (szczególnie w roverze gdzie miejsce wtrysku paliwa jest specjalnie podgrzewane). Warto więc polerować kolektor ile się da bynajmniej do wtryskiwacza. Będzie mniejszy opór zasysania powietrza.

A wydech w czym by nie był to obowiązkowo na lusterko !!

Też nie powinno polerować siedolotu. Chyba Croft o tym pisał - na małych ryskach tworzą się maleńkie lokalne zawirowania - taka jakby poduszka powietrzna a główny strumień leci normalnie.
Co do wydechu - można ale po co. Po kilkuset km w środku i tak będize sadza.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #249 dnia: Styczeń 29, 2008, 10:12:51 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
poleruje się tylko w silnikach wyczynowych. w normalnych nic to nie daje więc szkoda roboty. rozwiercanie kanałów tak owszem ale polerka bez ostrych wałkow i przemapowania raczej się nie przyda

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #250 dnia: Styczeń 29, 2008, 13:08:00 pm »

JAGOS

  • Gość
Mam na oku wtryskiwacze od silnika VVC..... koles chce 30Euro za sztuke..... gdybym sie skusil na taki zakup to czy to mi cos da?? czy musial bym wymienic pompe paliwa??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #251 dnia: Styczeń 29, 2008, 13:37:17 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ile mają wydajności ?? bo może sięokazać ze róznica jest w mapach a nie w wydajnosci

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #252 dnia: Styczeń 29, 2008, 13:54:45 pm »

JAGOS

  • Gość
Van#1860, nie dobijaj mnie :P

kolega z Niemiec mi to ma zalatwic i mam dac znac do konca tygodnia. wiec musze go zapytac.....jaka to ma wydajnosc....

[ Dodano: 2008-01-29, 13:55 ]
a w ogole czy to cos da?? czy w ogole wymiana na wieksze daje odczowalna roznice??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #253 dnia: Styczeń 29, 2008, 14:01:43 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
wcale bym sie nie zdziwil gdyby byly takie same
przeciez sila VVC to zmienne fazy rozrzadu, a nie wieksze wtryskiwacze,
byc moze trzeba tez wiecej paliwa, ale to przeciez mozna z powodzeniem osiagnac zmieniajac (wydluzajac troche) czas wtrysku
zbyt proste by bylo podnoszenie mocy tylko zmiana wydajnosci wtryskiwacza, gdyby tak bylo ta ja bym juz mial od stara   :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #254 dnia: Styczeń 29, 2008, 14:58:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
tak zalewa na wolnych obrotach i dużo pali :)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #255 dnia: Styczeń 30, 2008, 22:14:26 pm »

JAGOS

  • Gość
Ja mam pytanko... Otorz jak splanuje glowice to co mam zrobic z blokiem?? Nie wymontuje go i nie splanuje....;/ Jak go wyszyscic??

[ Dodano: 2008-01-30, 22:44 ]
i jeszcze cos.... nie jestem mega znajacym sie na motoryzacji, ale czy zwykle walki mozna przerobic na ostre?? Czy juz to nie wchodzi w gre?? Dlaczego putam... Mam dwa walki z poprzedniego silnika wiec moze bym cos wydumal... i jesli oczywiscie taka operacja nie zaszokuje mnie cena:P

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #256 dnia: Styczeń 31, 2008, 07:22:00 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bloku sie nie planuje, a przynajmniej nikt tego nie robil :) Sprawdź wysokosc na jakiej osadzone sa tuleje. Wysokosc ta jest roznica pomiedzy plaszczyzna gorna tuleii, a powierzchnia bloku. Poloz cos plaskiego na tulejach i zmierz. Minimalna wartosc to 0.075mm. Jesli mniej to znaczy ze tuleje osiadly Ci w bloku np. ze wzgledu na przegrzanie. W takim wypadku naprawa moze byc praca syzyfowa bo uszczelka poleci w  niedlugim czasie. Mozna zastosowac uszczelke zdeczka grubsza np Payen BW750, ale moze to nie wystarczyc. W takim wypadku najlepiej dac sobie siana i zakupic drugi motor :) Aha pomiar tych wartosci nalezy robic po stronach kolektorow. Nie chce Cie katowac zebys zmierzyl twardosc bloku i glowicy ale tez sie powinno zrobic :)

Co do walkow to zorientuj sie u swiatka. Zdaje mi sie ze ktos z roverkow to robil w swoim 214. Chyba kolega Kolin
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #257 dnia: Styczeń 31, 2008, 07:32:16 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
rozwiercanie kanałów tak owszem

NO dobra to na jakiej warości papieru warto zakończyć?? Obecnie mam obrobione 240 i zastanawiam się czy jechać wyżej??

Cytat: "OLO35"
Też nie powinno polerować siedolotu. Chyba Croft o tym pisał - na małych ryskach tworzą się maleńkie lokalne zawirowania - taka jakby poduszka powietrzna a główny strumień leci normalnie.

A co powiecie na auta z plastikowym kolektorem ssącym... Przecież tam jest to bardzo gładki dolot.

JAGOS, pokaż jakich narzędzi używasz bo ręcznie to tego raczej nie robisz?? Swoją drogą masz chopie sporo cierpliwości aby się w to bawić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #258 dnia: Styczeń 31, 2008, 17:33:46 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869, domyslam sie, ale co mam zrobic z tymi resztkami starej uszczelki?? Chcialem bardzo drobnym papierem ja potraktowac ale nie wiem co o tym myslicie....

Bocian_s#313, nie uwierzysz, ale robie to rekoma!!!! nie ma takich gadzetow (koncowek) do wiertarek ktore maja gradacje 400,600 a co dopiero 800 lub 1000.... i ktore sa roznej grubosci i dlugosci...(sa do malych tzw. miniszlifierek, ale to sa 3cm koncowki) wiec nie pozostaje nic innego jak palec i szlifowanie w te i nazat  :mrgreen: wiertarki uzywam teraz do zakonczenia czyli polerowania na polysk..... zrobilem sobie taka koncowke z filcu, ale jak palcami nie wszedzie sie dojdzie to tym tym bardziej.... ponizej fotka jak wygladaja wloty na dzis dzien.... widac miejsca gdzie bardzo ale to bardzo ciezko dotrzec nawet palcem.... :P   :mrgreen:  

ja robilem tak.....   100->180->400->600->800->1000->1500->filc... z tym ze mowie jeszcze troche zostalo polerowania filcem....

http://www.fsoptk.pl/forum2/album_page.php?pic_id=1690

a palce mnie bola ze nie moge juz.... ;P no wiecie (dziewczyna zaczyna narzekac ze mam sile w palcach dla glowicy a nie dla..... Niej;P)  :mrgreen:

[ Dodano: 2008-01-31, 17:37 ]
Bocian_s#313, a co do cierpliwosci to ja ja mam, gorzej z rodzina i dziewczyna:P Wszystko to robie w pokoju 2,5x3,5m... dywan juz zpisalem na straty:P  poprostu nie mam gdzie tego robic....:P

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #259 dnia: Styczeń 31, 2008, 21:06:51 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
JAGOS, zakup sobie taki preparat do usuwania resztek uszczelek. Psikasz, czekasz moment i schodzi bez problemu. Dolot wyglada wysmienicie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb