Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 57894 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #260 dnia: Styczeń 31, 2008, 21:13:39 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869,  dzieki, ale temat dolotu jeszcze nie jest zamkniety..... kusi mnie wypolerowanie go jeszcze bardziej...2 dni roboty wiecej ale bede pewien ze dalem z siebie wszystko i ze lepiej nie moglo byc... a tak to bede sie bil z myslami czy nie moglem lepiej wypolerowac... ;/;/ ale tutaj pytanko czy jest sens.... wydech bedzie alla lustro.... jest ciasniej wiec trzeba krecic paluchami i to ostro... ;/;/...

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #261 dnia: Styczeń 31, 2008, 22:46:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Bloku sie nie planuje, a przynajmniej nikt tego nie robil

Ze co prosze?

Cytat: "Bocian_s#313"
A co powiecie na auta z plastikowym kolektorem ssącym... Przecież tam jest to bardzo gładki dolot.

Ciecie kosztów ? Samochody teraz robi księgowy a nie inzynier

Cytat: "JAGOS"
Bocian_s#313, a co do cierpliwosci to ja ja mam, gorzej z rodzina i dziewczyna:P Wszystko to robie w pokoju 2,5x3,5m... dywan juz zpisalem na straty:P poprostu nie mam gdzie tego robic....:P

To tylko glowica -ja w takich warunkach robilem remont silnika lacznei z obrobka zeliwnego kolektora
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #262 dnia: Styczeń 31, 2008, 23:45:42 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Elwood#1887"
Ze co prosze?


oj zapomnial dopisac w roverze z tych co zna
nawet na forum roverki gdzie tych silnikow jest w cholere
nie pamietam zeby ktos to robil
zreszta srednio to sobie wyobrazam skoro tuleje wystaja, trzeba by bylo je wyciagac, albo cofac
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #263 dnia: Styczeń 31, 2008, 23:54:18 pm »

JAGOS

  • Gość
Cytat: "Senn#1869"
Najwazniejsze w tej glowicy to ani polerowanie, ani pasowanie tylko rozwiert kanalow :) Polecam lekture D.A. Tak BTW to na dolocie nagar sie nie zbiera wiec kanaly mozna pociagnac, ale to sa zabiegi kosmetyczne.
masz moze jakies skany tej owej lekturki?? Chetnie bym sie z nia zapoznal....

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #264 dnia: Luty 01, 2008, 00:00:25 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
pewnie tu jest co nieco
po angielsku, ale jest tez troche obrazkow :)
http://members.aol.com/_ht_a/DVAndrews/kengine.htm
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #265 dnia: Luty 01, 2008, 07:51:33 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Link co podal AndrewS to wlasnie to o co mi chodzilo.

Cytuj (zaznaczone)
oj zapomnial dopisac w roverze z tych co zna
nawet na forum roverki gdzie tych silnikow jest w cholere
nie pamietam zeby ktos to robil


Nawet nie tyle w tych co znam. W serii K nie przewiduje sie planowania bloku, a przynajmniej fabryka nie przewiduje.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #266 dnia: Luty 01, 2008, 07:58:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Znalazem na stronie D.A. conieco o szlifowaniu:
Cytuj (zaznaczone)
80 grit for subtle reshaping and blending and 120 grit for finishing off.

jeśli dobrze to rozumiem to 80 jest do zgróbnej roboty a 120 do wykończenia.

Tutaj jest link do tego konkretnego rozdziału poświęconego narzedziom:
http://members.aol.com/_ht_a/DVAndrews/kengine.htm#headtools

Innymi słowy poprzestaję na 240 z moim kolektorem ssącym. Potem zamieszczę kilka fotek moich narzędi i efektów pracy  :mrgreen: .

[ Dodano: 2008-02-01, 08:28 ]
Oto obiecane fotki:

Tym się bawiłem jak robiłem głowicę kilka lat temu.


A taki był efekt moich prac

Jako że w drugim aucie nie będę zdejmował głowicy to postanowiłem zająć się nieco samym kolektorem dolotowym.
Tym razem urzyłem tego:

To czarne to pancerz linki stalowej do którego przymocowana jest gąbeczka i plutno ścierne. To drugie to pręt stalowy średnicy z 8mm z nagwintowanymi otworkami pod śrubę M3 i jak widać też przymocowana jest gąbka. Przy rozwiercaniu stosowałem pociętą tarczę do cięcia jako skrobak przymocowaną za pomocą drutu z linki stalowej. przy wykończeniu w tym miejscu lądowało plutno ścierne o gradacji od 40 do 240.


Tak wyglądał kolektor w trakcie rozwiercania.

A taki jest efekt końcowy:


Oczywiście obowiązkowo będzie to pasowane z głowicą. Czy będą efekty tego nikt nie jest w stanie określić ale jedno jest pewne: gorzej nie będzie.

Na wydech będzie rurowiec coś jak u Vana więc jego nie będę polerował.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #267 dnia: Luty 01, 2008, 12:41:19 pm »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313,  bardzo fajnie.... u mnie bedzie lustereczko.... i wg. mnie papier 240 to poczatek prac.... ja zakonczylem na 1500... odczucie jak by palcem po szke przejechac.... a i rozwierce o kilka mm dolot-zdecydowanie....:D:D:D

[ Dodano: 2008-02-01, 12:41 ]
ale szacuneczek za wklad..... ;)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #268 dnia: Luty 01, 2008, 15:23:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
W serii K nie przewiduje sie planowania bloku, a przynajmniej fabryka nie przewiduje.
Zadna fabryka nie przewiduje i nie zaleca planowania bloku co nie znaczy ze czasem nie nalezy takiej operacji wykonac -po mocnym przegrzaniu blok krzywi sie tak samo jak glowica, z tym ze blok planuje sie bardzo bardzo cienko. W roverze jak w wiekszosci jednorazówek jest to po prostu nieoplacalne gdyz koszt rozbiorki i zlozenia tego wyniesie wiecej niz "nowy" silnik

Wiecej jak 600 niema sensu polerowac -roboty od groma a przyrost rzedu 0,02 KM, ewenatualnie na koniec mozna to pojechac jeszcze filcem i pasta do lakieru
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #269 dnia: Luty 01, 2008, 16:38:06 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Znalazem na stronie D.A. conieco o szlifowaniu:
Cytuj (zaznaczone)
80 grit for subtle reshaping and blending and 120 grit for finishing off.

jeśli dobrze to rozumiem to 80 jest do zgróbnej roboty a 120 do wykończenia.

Cytat: "JAGOS"
Bocian_s#313,  bardzo fajnie.... u mnie bedzie lustereczko.... i wg. mnie papier 240 to poczatek prac.... ja zakonczylem na 1500... odczucie jak by palcem po szke przejechac.... a i rozwierce o kilka mm dolot-zdecydowanie....:D:D:D

Bocian_s#313, a może Angole mają jakieś inne oznaczenia tych papierów? Tak jak wszystko mają inne :)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #270 dnia: Luty 01, 2008, 18:43:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Arnold#1910"
ocian_s#313, a może Angole mają jakieś inne oznaczenia tych papierów? Tak jak wszystko mają inne :)
obawiam się że nie, szczególnie patrząc na zdjęcia.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #271 dnia: Luty 01, 2008, 20:16:14 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Arnold#1910"
Cytat: "Bocian_s#313"
Znalazem na stronie D.A. conieco o szlifowaniu:
Cytuj (zaznaczone)
80 grit for subtle reshaping and blending and 120 grit for finishing off.

jeśli dobrze to rozumiem to 80 jest do zgróbnej roboty a 120 do wykończenia.

Cytat: "JAGOS"
Bocian_s#313,  bardzo fajnie.... u mnie bedzie lustereczko.... i wg. mnie papier 240 to poczatek prac.... ja zakonczylem na 1500... odczucie jak by palcem po szke przejechac.... a i rozwierce o kilka mm dolot-zdecydowanie....:D:D:D

Bocian_s#313, a może Angole mają jakieś inne oznaczenia tych papierów? Tak jak wszystko mają inne :)

cos mi sie tez tak wlasnie kojarzy, ze mozesz miec racje.
ale juz kurde nie pamietam.  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #272 dnia: Luty 01, 2008, 22:24:07 pm »

JAGOS

  • Gość
dzis z ciekawoisci zobaczylem papiery sciuerne u mnie w pracy.... sa papiery firmy angielskiej.... opisane sa tak.... 20-60  40-120  papier 240 to 600.....  dziwne przeliczenia jakies... wiec najprawdopodobniej anngole maja swoje oznaczenia... deutsch-e maja podobnie.....

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #273 dnia: Luty 02, 2008, 10:04:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czyli ich 120 to nasze 240 powiedzmy.

No to nie poprawiam szczególnie że kolektor już złożyłem na gotowo i więcej do niego nie będę wracał.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #274 dnia: Luty 04, 2008, 07:01:02 am »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313,  i jest jakas roznica w jezdzie?? Jak pracuje silnik?? :mrgreen:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #275 dnia: Luty 04, 2008, 08:34:21 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tego nie będę w stanie jednoznacznie określić bo to tylko jedna z wielu odyfikacji które będą zrealizowane w tym samym czasie. Gożej być nie powinno tylko lepiej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #276 dnia: Luty 08, 2008, 06:44:59 am »

JAGOS

  • Gość
mam pytanie.....  polruje teraz gniazda zaworow no i podczas polerowania czasm zeszla mi sciernica(papier) i przejechal po piersciniu uszczelniajacym zawor i po "prowadnicy" zaworu chyba to sie tak nazywa. I moje pytanie brzmi.... czy to czyms grozi?? poleruje doslowni wszystko co sie da nawet komore spalania (te scianke) no i mi gdzi niegdzie papier przetarl te pierscienie... czy to zle??  i jeszcze cos... chce tez wypolerowac zawory, ale czytalem ze pozniej trzeba je docierac.... nie bardzo rozumiem to zagadnienie "docieranie zaworow".... pomocy  :roll:

[ Dodano: 2008-02-08, 06:46 ]
"nawet komore spalania (te scianke)" od razu mowi ze chodzi mi o scianke ta gdzie sa zawory......

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #277 dnia: Luty 08, 2008, 08:13:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wg teorii prowadnice zaworowe należałoby wyjąć i oszlifować część wchodzacą w strumień zasysanego/wydmuchiwanego powietrza na piękny storzek. Tyle że w warunkach domowych jest to raczej niewykonalne (znaczy wyjęcie).

Gniazda zaworowe są tak twarde że papier ścierny na nich nie zrobi zbytnio wrażenia. warto wybrać naddatki materiału przy głowicy aby kanały wlotowe i wylotowe ładnie zgrywały sie z gniazdem zaworowym.

Polerowanei zaworów też nie zaszkodzi. Tyle że podobnie jak z gniazdami nie wiem czy papier zrobi na nich wrażenie.

Docieranie zaworów to nic innego jak pasowania gniazd z zaworami poprzez przycieranie za pomocą specjalnej pasty ciernej i urzadzenia w kształcie małej przetykaczki do zlewu. Cały pic polega na próbie rozpalenia obnia w sposób "na indianina".
Idziesz do sklepu i prosisz o zestawik do przycierania dostajesz dwie tubki i "przepychaczkę". Idziesz do domu i się bawisz. Ot i cała filozofia. Po wszystkim składasz zawory i zalewasz komorę spalania naftą (jest bardziej penetrująca od wody) i sprawdzasz czy nei ma wycieków. Jak zrobisz to dobrze to nie powino być.

Docierania zaworów nie zaszkodzi zrobić jak już jest głowica rozebrana szczególnie jak auto jeździ na LPG.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #278 dnia: Luty 08, 2008, 08:52:28 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
można je zawsze wyfrezowac dla bezieczeństwa :)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #279 dnia: Luty 08, 2008, 09:26:35 am »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313, no fanie fajnie, ale grzie kupic te cusik cos do docierania?? A czy moge wlozyc zawor w wiertarke i krecac oszlifowac??

jesli chodzi o gniazda zaworow to dobrze by bylo gdyby byly rowne z powierzchnia glowicy o ile dobrze zrozumielam tak??....... :mrgreen: