Autor Wątek: Blos w Polonezie  (Przeczytany 41022 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blos w Polonezie
« dnia: Grudzień 13, 2007, 16:33:11 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Mam pytanie.Czy ktos ma zainstalowany blos w polonezie GSI.Chciałbym uzyskać trochę informacji na ten temat.Jakie ma osiągi[ile pali trasa,miasto],i czy to się opłaca.Mam instalację LPG II generacji na zwykłym mikserze komputer AL700,i emulator wtrysku 304[wszystie firmy autronic].Proszę o komentarze. :D
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2007, 16:44:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Gadaj z Kolegą Cycu


on miał blosa w kombiaku GSI.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2007, 16:45:05 pm »

Cycu_E30

  • Gość
ja mialem,mialem do tego stozek, blosa nie zalozysz tak jak powinno sie to robic zaraz przy przepustnicy - poprostu nei ma miejsca

spalanie? zalezy jak wyregulujesz,moze palic mniej i jechac lepiej, palic mniej jechac gorzej, palic wiecej jechac lepiej, palic w ch*j i zap***alac  :mrgreen:

generalnie komputer po zmianie na blosa mozna sobie wsadzic w pupe bo odpada nam silniczek krokowy,przydalby sie jak najwiekszy parownik,ja mialem ori lovato do ilus tam KW i nie narzekalem ale byl rozkręcony na max  :mrgreen:

czy się opłaca nie wiem,bo nie liczylem pieniedzy wlozonych w auto,wszystko robilem dla hecy i przyjemnosci...   :)

[ Dodano: 2007-12-13, 16:48 ]
spalanie - ja mialem wyregulowany na ostatnią opcje czyli:
16-18 miasto
12 trasa,ale roznica byla potężna w porownaniu do gazu i duza w porownaniu do benzyny


pozniej wydoroslalem i ustawilem go ciut inaczej,jechal ciut lepiej niz na beniei w ch8j lepiej niz na gazie z mikserem
spalanie:
13 miasto
10 trasa

jestem młody - bierz na to poprawke,dla mnie auto ma jechac , spalanie to rzecz drugorzędna i wole dolozyc 2,4 złote i korzystac z tego co oferuje mi moje auto niz zaoszczedzic 2,4zl i jechac jak pipa

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2007, 17:58:02 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
czyli się niebardzo opłaca instalka tego blosa,bo moj poldek GSi pali w mieście na krotkich dystansach 14l LPG[zima] :( , a koszt zakupu tego blosa [na allegro około 320zł]
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2007, 18:28:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
blosa nie kupuje sie dla oszczednosci tylko dla podniesienia osiagow
generalnie odzyskujesz osiagi na benzynie ,a na gazie mozesz nawet usiadczyc osiagow benzynowych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 13, 2007, 18:57:01 pm »

Cycu_E30

  • Gość
dla mnie jecchalo lepiej na gazie niz na benzynie

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2007, 10:04:30 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Blosa warto montować najwyżej do poldów ze szprycą. Jeśłi chodzi o gaźnik to przy seryjnych gardzielach 24/26 jak zamontujemy mikser palnikowy o takich samych pierścieniach będziemy mieli takie same opory jak bez. Warto zauważyć że przy delikatnym deptaniu używamy maleńkiego przelotu 24mm a przy max wdepie 24+26 czyli w przeliczeniu 35mm. Czyli zachowuje się pełny przelot przy stopniowaniu średnicy (czułości układu) w zależnosci od wciśnięcia pedału.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2007, 11:40:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
do gaznikowego to nawet ciezko zamontowac blosa ,wiec chyba nikt by sie nie skusil i tak jak piszesz nie ma to sensu
ale oprocz poldkow na gazniku sa jeszcze poldki na wtrysku  :wink:  i tu sprawa miksera nie jest taka prosta
a do GSI to juz wogole blosik jest jak znalazl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 14, 2007, 14:05:52 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Cytat: "KGB"
do gaznikowego to nawet ciezko zamontowac blosa

Uszczelniasz pustą puszkę lub kombinujesz kolanko na gaźnik a filtr na rurze dajesz obok akumulatora.
Na wszelki wypadek kieruję dyskusję we właściwym kierunku.
Oczywiscie BLOS nie przesłania przelotu tak jak mikser, jednocześnie zapewniając płynność jazdy. BLOS na niesamowitą zaletę stabilnosci składu mieszanki. Wielopunkt nie zapewniał takiej płynnosci po wdepnięciu gwałtownym gazu.
Jeździłem z nim na próbę 2 dni i mogę powiedizeć coś tylo na temat osiągów. Silnik był jak odetkany. Problemem może się okazać zmiesczenie go w dolot. Jeśli ma sie sporo rur to gdiześ sie miejsce znajdzie. Ale w roverku ze stożkiem mieścił się na styk.
Ogólnie polecam ten system.
A żeby było z prawem OK można zostawić krokowca na przelocie i na maxa otworzyć jego przepływ. Są też wersje blosa z wbudowanym krokowym - reguluje on wysunięcie "gwizdka" i zakres składu mieszanki.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 14, 2007, 14:14:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak sa blosy z krokowym silnikiem ,ale nikt tego nie kupuje ,bo kosztuje ~500pln i jak sie okazuje jest to cena samego blosa ,a potrzebny jest jeszcze sterownik
podobno jezdzi to kulawo ,bo jak to w BRC cos zrypali w sterowniku ,wiec i tak trzeba by bylo zalozyc normalny sterownik np. MAXIlambda,stag50/100/150 lub AL-700
wiec cena wyszlaby jak za sekwencje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 14, 2007, 17:57:44 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "KGB"
blosa nie kupuje sie dla oszczednosci tylko dla podniesienia osiagow
he he dobre !! No to powiedz po co się zakłada LPG ?

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 14, 2007, 18:08:06 pm »

Cycu_E30

  • Gość
dla tanszego jezdzenia, ale blosa wiekszosc ludzi kupuje po to by podniesc osiągi

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 14, 2007, 18:44:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "bruns"
Cytat: "KGB"
blosa nie kupuje sie dla oszczednosci tylko dla podniesienia osiagow
he he dobre !! No to powiedz po co się zakłada LPG ?

instalacja LPG moze miec mieszalnik w postaci miksera za 30-50pln lub w postaci blosa za 300-350pln
jakby nie patrzec kupienie blosa z oszczedzaniem ma niewiele wspolnego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 14, 2007, 18:48:21 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "CyCu"
ale blosa wiekszosc ludzi kupuje po to by podniesc osiągi
czyli wrócić do osiągów fabrycznych takich jak na benzynie a zwiekszone zużycie gazu będzie zbliżać koszt jazdy na gazie z blosem do jazdy na  benzynie. To gdzie tu sens i logika ?

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 14, 2007, 20:08:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "bruns"
Cytat: "CyCu"
ale blosa wiekszosc ludzi kupuje po to by podniesc osiągi
czyli wrócić do osiągów fabrycznych takich jak na benzynie a zwiekszone zużycie gazu będzie zbliżać koszt jazdy na gazie z blosem do jazdy na  benzynie. To gdzie tu sens i logika ?
taaa ,zblizac bedzie napewno koszty - tylko tobie sarkastycznie chodzi o to ,ze bedzie na podobnym poziomie
widze ostatnio ,ze miewasz problemy z liczeniem
1kg benzyny Pb95 kosztuje ~6.25pln
1kg LPG kosztuje ~4.20pln
wartosci opalowe mieszanek stechiometrycznych sa takie same
wiec 10l Pb to 12.5l LPG
zeby zachowac osiagi to umownie przyjmijmy ,ze LPG bedzie na Y=0.9
czyli 10l x4.50pln =45pln
13.75l x2.30pln = 32pln
czyli 30% taniej
dla Y=1 35% taniej
faktycznie silnik zuzywa LPG wiecej od Pb o 20% co wynika z napelniania i innych niuansow
co na dzien dzisiejszy daje 40% oszczednosci dla mieszanki Y=1

30% taniej to dla ciebie ta sama kwota ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 14, 2007, 20:43:35 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "KGB"
30% taniej to dla ciebie ta sama kwota ?
A wziąłeś pod uwagę koszt zakupu i montażu instalacji LPG i blosa orazdodatkowe koszty związane z eksploatacją czyli dodatkowe regulacje wymiany przepon parownika i filterków gazu oraz większe opłaty  za przeglady ? Przy optymalnych nastawach gazu tak jak ma CyCu
Cytat: "CyCu"
spalanie:
13 miasto
10 trasa

To gdzie ta twoje  30% taniej ?

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 14, 2007, 21:03:04 pm »

Cycu_E30

  • Gość
tzn,to ustawialem ja,bez zadnych specjalnych analizatorw itp  :wink:

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 14, 2007, 21:19:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wszystko wzialem pod uwage ,bo koszt zakupu ma sie poprostu wzrocic i tyle
jak ktos malo jezdzi
przeciez jezeli dodasz koszt instalacji do ceny uzytkowania ,to wyjdzie cos takiego :
pelen bak Pb - 200pln
instalacja LPG 1700 +80pln pelen zbiornik to 1780pln
ludzie ,przeciez jezdzenie na gazie jest 890% drozsze ,to nie tylko sie nie kalkuluje ,ale sie w pale nie miesci  :mrgreen:

sorka ,ale nie licze dodatkowych regulacji ,bo je wykonuje sam ,membrany trzeba zmienic co jakis czas ,ale ciezko to wyliczyc w % kosztow paliwa ,bo przy przebiegu 15kkm to bedzie  2% calej sumy wydanej na paliwo LPG
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 14, 2007, 21:59:42 pm »

LODÓWA

  • Gość
Jazda na LPG jest tańsza o 50% niż na benzynie. Jedne silniki dobrze znosza gaz, drugie źle. Tym co dobrze znoszą to chwała im za to a te co źle to potrafią paśc po 30 tysiącach jady na gazie(żeby sie kolejni nie czepiali.... To co napisałem o "padnieciu po 30 tys" to są przypadki jeden na 100.000...)

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2007, 22:26:43 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "LODÓWA"
Jazda na LPG jest tańsza o 50% niż na benzynie.

LOL nr 1. Mniej niż 50% i to już od dość dawna.
Cytat: "LODÓWA"
Jedne silniki dobrze znosza gaz, drugie źle.

LOL nr 2. Niby jakim cudem? Mogą być co najwyżej dobrze lub źle dobrane instalacje. Tak samo jak dobrze i źle eksploatowane samochody, a auta z LPG wymagają więcej uwagi niż te jeżdżące na benzynie (więcej filtrów do wymiany, zdecydowanie większa czułość na kondycję układu zapłonowego) - wystarczy że właściciel o tym wie i pamięta.
Cytat: "LODÓWA"
Tym co dobrze znoszą to chwała im za to a te co źle to potrafią paśc po 30 tysiącach jady na gazie.

LOL nr 3. Poproszę o dokładne wyjaśnienie jakimże sposobem przeciętny silnik miałby tak sam z siebie "paść" po 30kkm na gazie.