Autor Wątek: Blos w Polonezie  (Przeczytany 40942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 15, 2007, 00:35:38 am »

LODÓWA

  • Gość
alex#1916,  na pewno masz 46 lat? - LOL

Cytat: "alex#1916"
LODÓWA napisał/a:   
Jazda na LPG jest tańsza o 50% niż na benzynie.   
LOL nr 1. Mniej niż 50% i to już od dość dawna.


to ile 45%? duza róznica? W róznych miastach i na roznych stacjach rózne ceny

Cytat: "alex#1916"
LODÓWA napisał/a:   
Jedne silniki dobrze znosza gaz, drugie źle.   

LOL nr 2. Niby jakim cudem? Mogą być co najwyżej dobrze lub źle dobrane instalacje. Tak samo jak dobrze i źle eksploatowane samochody, a auta z LPG wymagają więcej uwagi niż te jeżdżące na benzynie (więcej filtrów do wymiany, zdecydowanie większa czułość na kondycję układu zapłonowego) - wystarczy że właściciel o tym wie i pamięta.


Nie rozśmieszaj mnie stary...  Pewnie masz gaz w OHV co?  :lol:  to tak samo głupie pisanie jak na temat planowania głowic silników. Jedni są za a jedni przeciw ale żaden z nich nie ściągał  głowicy w swoim zyciu.  

Cytat: "alex#1916"
LODÓWA napisał/a:   
Tym co dobrze znoszą to chwała im za to a te co źle to potrafią paśc po 30 tysiącach jady na gazie.   

LOL nr 3. Poproszę o dokładne wyjaśnienie jakimże sposobem przeciętny silnik miałby tak sam z siebie "paść" po 30kkm na gazie.


Poprostu miałem taki przypadek w pracy. Astra H w ktorej własciciel załozył gaz po zakupie i po 30 tysiacach mial problem z głowicą.  Poprostu do nie których aut nawet producent nie zaleca montazu gazu i właśnie do Astry H producent nie zaleca...  i fajnie sie jeździło na gazie, ale teraz właściciel samochodu dołozył do neigo 4,5 tysiaca złotych za naprawe w serwisie.  8)  wolałbym za te 4,5 koła kupic benzyne i miec święty spokój.

[ Dodano: 15 Gru 2007 00:42 ]
aha i jeszcze jedno. Przejdz się po warsztatach i idz do mechaników ktorzy w zawodzie pracują po 15 lat. Spytaj ich co myslą o autach z LPG. Gwarantuje że otrzymasz same "pozytywne" opinie w których słow na "k" i na "ch" nie zabraknie  :lol:  :lol:

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 15, 2007, 08:08:04 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "LODÓWA"
Cytat: "alex#1916"
LODÓWA napisał/a:   
Jazda na LPG jest tańsza o 50% niż na benzynie.   
LOL nr 1. Mniej niż 50% i to już od dość dawna.

to ile 45%? duza róznica? W róznych miastach i na roznych stacjach rózne ceny

Liczył to już dokładnie KGB, do tego najwyraźniej uwzględniasz tylko różnicę w cenie pojedynczego litra - co jest, hmm, przynajmniej nierozsądne.

Cytat: "LODÓWA"
Cytat: "alex#1916"
LODÓWA napisał/a:   
Jedne silniki dobrze znosza gaz, drugie źle.   

LOL nr 2. Niby jakim cudem? Mogą być co najwyżej dobrze lub źle dobrane instalacje. Tak samo jak dobrze i źle eksploatowane samochody, a auta z LPG wymagają więcej uwagi niż te jeżdżące na benzynie (więcej filtrów do wymiany, zdecydowanie większa czułość na kondycję układu zapłonowego) - wystarczy że właściciel o tym wie i pamięta.


Nie rozśmieszaj mnie stary...  Pewnie masz gaz w OHV co?  :lol:  to tak samo głupie pisanie jak na temat planowania głowic silników. Jedni są za a jedni przeciw ale żaden z nich nie ściągał  głowicy w swoim zyciu.


No mam w OHV. Miałem w Punto, miałem w Vectrze, jeździłem sporo niby źle gazującym się Yarisem - no i patrz, jakoś wszystkie śmigały bez najmniejszych problemów. Po prostu były dobrze wykonane i zadbane instalacje.

Cytat: "LODÓWA"
Cytat: "alex#1916"
LODÓWA napisał/a:   
Tym co dobrze znoszą to chwała im za to a te co źle to potrafią paśc po 30 tysiącach jady na gazie.   

LOL nr 3. Poproszę o dokładne wyjaśnienie jakimże sposobem przeciętny silnik miałby tak sam z siebie "paść" po 30kkm na gazie.


Poprostu miałem taki przypadek w pracy. Astra H w ktorej własciciel załozył gaz po zakupie i po 30 tysiacach mial problem z głowicą.  Poprostu do nie których aut nawet producent nie zaleca montazu gazu i właśnie do Astry H producent nie zaleca...  i fajnie sie jeździło na gazie, ale teraz właściciel samochodu dołozył do neigo 4,5 tysiaca złotych za naprawe w serwisie.  8)  wolałbym za te 4,5 koła kupic benzyne i miec święty spokój.


No i jaką tą instalację założył? I gdzie? Skoro zaraz po zakupie to zapewne zakładał w ASO - bo chyba nie był na tyle głupi żeby stracić gwarancję? ;) A co do meritum - oczywiście nic mi nie wyjaśniłeś, tylko rzuciłeś że "komuś, gdzieś, kiedyś". Albo coś wiesz konkretnego albo trollujesz bez sensu.

Cytat: "LODÓWA"
aha i jeszcze jedno. Przejdz się po warsztatach i idz do mechaników ktorzy w zawodzie pracują po 15 lat. Spytaj ich co myslą o autach z LPG. Gwarantuje że otrzymasz same "pozytywne" opinie w których słow na "k" i na "ch" nie zabraknie  :lol:  :lol:


Ot, wykładnia. Podaj mi jakiś konkret.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 15, 2007, 13:22:27 pm »

wiciu

  • Gość
no to ja już się pogubiłem kto jest za a kto przeciw, a tak w ogóle to jest to dyskusja nie na temat " Blos w Polonezie"

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 15, 2007, 13:40:03 pm »

knrdlvn

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A żeby było z prawem OK można zostawić krokowca na przelocie i na maxa otworzyć jego przepływ. Są też wersje blosa z wbudowanym krokowym - reguluje on wysunięcie "gwizdka" i zakres składu mieszanki.


Czyli jak w II gen. eksmituje palnik na rzecz BLOSa, potem ustawie na analizatorze żeby było wszystko w normie to na przeglądzie gość nie powinien się rzucać bo na wężu z parownika ciągle jest sobie (zablokowany) krokowiec  z kabelkami ładnie do komputerka...    A zakładając że wszystko z instalką jest OK to co ile czasu/kkm powinno się sprawdzać czy BLOS "trzyma" skład mieszanki?  Jest sens wogóle ustawiać BLOSa na analizatorze czy robi się to tylko na czuja? Jak jego współpraca z katalizatorem?

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 15, 2007, 14:07:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak masz IIgen to ustawiaj blosa na sonde lambda
ustawianie na analizatorze bedzie malo dokladne przez katalizator
jako ze blos wspolpracuje ze zwyklym parownikiem ,to tak jak w zwyklej instalce ,wypadaloby nie zadziej niz co 3miechy tam zajzec
dla ulatwienia sobie zycia (zeby nie jezdzic po gazownikach) to warto wyposazyc sie we wskaznik lambdy
na allegro jest dosc dokladny za 50 kilka zlotych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 15, 2007, 17:06:34 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 783
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Dobra Poczytałem wasze komentarze,i dochodzę do wniosku ,że po zainstalowaniu blosa
    niemam co liczyć że zaoszczędzę na gazie,jedynie co uzyskam to tylko dobreg kopa.Mam jeszcze jedno pytanie.Czy blos zainstalowany w pionie,ma lepsze osiągi,niż zainstalowany w poziomie[chodzi o poloneza],słyszałem że są kolosalne rżnice,zresztą w polonezie jego chyba inaczej nie ustawi jak w poziomie.Co wy na to? :)
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 15, 2007, 17:23:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chodzi ci pewnie o usytuaowanie osi przelotu blosa
tak wiec nie mozna montowac blosa "pionowo" ,bo przepustnica bedzie miala duze opory ruchu
blos musi byc zamontowany "poziomo" z delikatnym odchyleniem slita od pionu ,by przepustnica mogla sie po slicie gladko slizgac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 15, 2007, 17:27:44 pm »

Cycu_E30

  • Gość
blos ma byc zainstalowany rurką (slit-em) do góry,najlepiej równiutenko, lecz dopuszczalne są minimalne przechylenia

sruba regulacyjna ma znajdowac sie na dole

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 15, 2007, 21:06:47 pm »

LODÓWA

  • Gość
alex#1916,  nie bede z tobą o tym pisał, bo po co. Skoro i tak wiesz lepiej od nas wszystkich  :lol:

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 15, 2007, 21:25:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "CyCu"
blos ma byc zainstalowany rurką (slit-em) do góry,najlepiej równiutenko, lecz dopuszczalne są minimalne przechylenia

sruba regulacyjna ma znajdowac sie na dole

no wlasnie nie tak rowniutenko ,bo przez drgania przepustnica moglaby nie pracowac plynnie
lekkie odchylenie powoduje ,ze przepustnica ma staly styk z prowadnica (ze slitem)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 15, 2007, 21:27:58 pm »

tomallus1

  • Gość
Cytat: "alex#1916"
Jedne silniki dobrze znosza gaz, drugie źle.

Pośrednio racja, bo kto będzie zakładał gaz za 7000 (wtrysk w fazie ciekłej), który nadaje się do zeteków itp. słabo głowicowych i skomputeryzowanych silników.

Co do Blosa w Roverku: ma ktoś, używa? Czy bez stożka nie da rady zamontować? Jak wyglądają osiągi? Jak spalanie?

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 15, 2007, 23:10:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a w jaki sposob wydedukowales ,ze Vgen nadaje sie bardziej do zetecow niz IVgen
masz na to jakies podwaliny ,chodzby teoretyczne ?
bo to ze mialaby kosztowac 7000pln to nic nie znaczy ,bo zetecki sa 4cyl a na taki silnik Vgen kosztuje 4200pln
wiec mamy pierwszy blad w "twierdzeniu o Vgen"
drugi to ,ze nie ma znaczenia dla zaworow czy instalacja jest IV czy V gen - to moje stwierdzenie ,masz jakies argumenty za swoja teza ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 16, 2007, 07:30:41 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Przypomnę że to wątek o BLOSie w Poloniezie a nie o LPG w Polonezie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 01, 2008, 22:21:08 pm »

JaCoB

  • Gość
A ja chciałbym ponownie poruszyć ten temat i dowiedzieć się czy jest sens np. takiego Blosa instalowac do roverka? Widzialem filmik jak zwija sie GSI CYCA na tym blosie i calkiem calkiem to wygladalo :)

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 01, 2008, 22:27:40 pm »

Cycu_E30

  • Gość
jeden grzyb czy to rover czy nie,roznica będzie

zalezy od regulacji i czego bedziesz oczekiwal przy regulacji

[ Dodano: 2008-01-01, 22:28 ]
sens to znaczy? bo nie wiem co chcesz osiągnąć , jak mniejsze spalanie to daj sobie spokoj, jak lepsze siągi to zbieraj kase i zrob cos pozyteczniejszego

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 02, 2008, 13:43:57 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Cytat: "JaCoB90"
jest sens np. takiego Blosa instalowac do roverka

Jest. Testowałem i było miło.
Jeśli masz przelot powiedzmy 50mm i założysz mikser o średnicy 30mm to jakbyś jeździł z przepustnicą do połowy. Blos praktycznie eliminuje przytkanie dolotu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 02, 2008, 13:50:39 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ano ja tez juz sie moge wypowiedziec na temat blosa, bo zalozylem go u siebie do swapa i powiem to co zauwazylem, auto wiele zyskalo na dynamice, zreszta ponizej wklejam fotki, ktore najlepiej obrazuja o ile redukuje sie dolot przy seryjnym mixerze. w liczbach wyglada to nastepujaco
mixer palnikowy ma srednice 32mm
przepustnica blosa ma rozmiar 55x60mm  jest owalna





Blos w Polonezie
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 02, 2008, 22:22:32 pm »

JaCoB

  • Gość
A może jakiś filmik? ;)

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 02, 2008, 22:32:59 pm »

Cycu_E30

  • Gość
no i co po filmiku? nie bedziesz widzial roznicy bo auto moglo jezdzic tak samo przed jak i po montazu

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 04, 2008, 21:03:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tylko dlaczego ten blos taki drogi  :cry:  :cry:  :cry: .

[ Dodano: 2008-01-04, 21:09 ]
GT zapodaj fotki jak możesz ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.