Autor Wątek: Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.  (Przeczytany 5743 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« dnia: Grudzień 15, 2007, 15:50:49 pm »

babel_slowiki

  • Gość
Witam,

Mam nietypowy problem otoz wycieka mi plyn chlodniczy i zauwazylem ze mam go pod dywanikami,jak to jest mozliwe?Gdy wlanczam dmuchawe po kilku minutach wydobywa sie z kratek wentylacyjnych dym co jest grane?

Polonez Caro 1.6 GLI 97r.


Prosze o odpowiedz
z gory dziekuje

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2007, 16:09:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ucieka Ci płyn z nagrzewnicy. Zdejmij konsolę środkową i obadaj co się dzieje.


Pozdrawiam
Multec
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2007, 16:14:48 pm »

babel_slowiki

  • Gość
Cytat: "Multec"
Ucieka Ci płyn z nagrzewnicy. Zdejmij konsolę środkową i obadaj co się dzieje.


Pozdrawiam
Multec




Gdzie znajduje sie ta nagrzewnica jak sie do niej dostac?Wydobywanie sie dymu z kratek wentylacyjnych to jest tez powod wycieku z nagrzewnicy?


Prosze o odpowiedz
z gory dziekuje.

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2007, 19:14:19 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ty masz Plusa ? Tzn. zderzaki pod kolor, bo przez avatar kiepsko widać. Nagrzewnica znajduje się za konsolą środkową, tzn. tam gdzie masz popielniczkę, radio itp.
Wydobywający się dym może być spowodowany, hm... np. spływającym płynem na rezystor silnika wentylatora nagrzewnicy, lub na silnik wentylatora chłodnicy.

Pozdrawiam
Multec
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2007, 20:47:36 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A ten dym to dym czy opary płynu chłodzącego?

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2007, 22:37:39 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "utek"
A ten dym to dym czy opary płynu chłodzącego?
Ten dym to nie dym tylko para z płynu co się sączy na rozgrzaną nagrzewnice i się wydobywa przez kratki .

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 16, 2007, 02:21:15 am »

babel_slowiki

  • Gość
Mam  Caro 1.6 GLI z 97 roku Ta para(dym) wydobywa sie obficiee jak nawiew ustawiony jest na full tzn.suwaki są na dole.Szczególnie suwak czerwony -gorące powietrze.To gdzie w Caro jest ta nagrzewnica jak ona wygląda? Mam kupic nową,dlaczego przecieka?


Prosze o odpowiedz
z góry dziękuje.

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2007, 12:30:37 pm »

tomsoo

  • Gość
niestety kolego. przecieka ci nagrzewnica - albo jest gdzieś dziurawa, albo na podłączeniu gdzieś przecieka.

moja diagnoza po tym co przeczytałem: przecieka nagrzewnica, po prostu dziura  (przerabiałem to u siebie z identycznymi objawami), kupić trzeba szczelną (niekoniecznie nową, bo nowa to ok. 130 zł na allegro) i wymienić. z wymianą cholernie dużo roboty - rozwalić trzeba całą deskę rozdzielczą.

pozdrawiam, over.

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2007, 18:54:57 pm »

JAGOS

  • Gość
babel_slowiki, sluchaj musisz zdjac srodkowa konsole-nie cala deske. Sroskowa konsola to to gdzie masz radio, pokretla od ogrzewania i drazek skrzyni biegow. najpierw wykrec Galke zmieny biegow pozniej wyjmij radio i poodpinaj od niego kable tylko zapamietaj gdzie jaki idzie a jesli nie to stara szkola kartka, dlugopis i troszku wyobrazni. poopisuj sobie przewody gdzie jaki kolor ibedziesz pewien. Nastepnie powykrecaj sruby mocujace konsole. 2 masz pod recznym jedna masz pod popielniczka(musisz wyjac popielniczke) i dwie masz u gory(widac je) pozniej zdejmij konsole i uwazaj zeby kable od zapalniczki i jak masz przelaczniki to zeby Ci sie nie wypiely. W przelacznikach masz kostki i nie trudno je pomylic no ale nie w kazdym moze byc kostka. Najlepiej poopisuj sobie na kartce albo wez markej i naklej jakas tasme na przewody i na tasmie napisz co do czego idzie.  Musisz zdjac linki(ciegna) ktorymi regulujesz zawor dopuszczania cieplego plynu i linke od otwierania dolnego nawiewu. Dolny nawiew jest bodajze na 6 zatrzaskach. Musisz je odpiac i zdjac ten mechanizm. A dalej to musisz sam zobaczyc co i jak jest przykrecone bo szczerze mowiac nie zmienialem nigdy nagrzewnicy tylko przy montarzu Audio widzialem te czesc ktora Ci opisalem, ale to nic trudnego.... :mrgreen:  Powodzenia  :mrgreen:

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2007, 17:38:31 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
Cytat: "JAGOS"
sluchaj musisz zdjac srodkowa konsole-nie cala deske

Można samąkonsolę, ale po co się potem męczyć głową w dół? Raz to robiłem i dosć. Teraz bym wyjał całą nagrzewnicę i rozebrał/z łożył na stole w garażu. Kwestia tylko czy bez wyjęcia deski da sie to zrobić. Jeśli da sie odkręcic nagrzewnicę od nadwozia to czy wyjdzie spod deski. Można zaryzykować i odkręcić na początek dolne mocowania i poluzować górne w desce - da się ją odchylić.
Jak nagrzewnica jest na wierzchu to można ja dokładnie włożyć, uszczelnić, ustawić klapki. Wtedy wreszcie mamy możliwośc regulacji temperatury - od zimna do gorąca.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2007, 01:04:16 am »

bruns

  • Gość
Cytat: "Plus98"
zawór wymieniłem na stole w garazu.
W  Carusku z 97 takim jak ma założyciel tematu miałbyś łatwiej bo wystarczy podnieść maskę , poluzować dwie opaski i odłączyć cięgło .

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2007, 16:58:56 pm »

babel_slowiki

  • Gość
A jezeli ta nagrzewnica jest dziurawa to mozna to jakos zrobic zeby bylo bez nagrzewnicy i zeby sie plyn pod dywaniki nie wlewał ? Chodzi mi o to zeby nie inwestowac w ten moj samochodzik a jakos normalnie jezdzic z suchymi dywanikami?


Prosze o odpowiedz

z gory dziekuje.

re
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 19, 2007, 17:12:06 pm »

gawer

  • Gość
tzn da sie bez wyciagania nagrzewnicy! poprostu przepina sie te wezyki na tzw. sposob na krotko (napewno ktos wie o tym sposobie)

pozdrawiam

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 19, 2007, 18:36:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
babel_slowiki, nie wiem jak chcesz jeździć w zimie bez nagrzewnicy... Nagrzewnica odpowiada za nagrzewania samochodu, tzn. temperaturę, to dzięki niej przez kratki wylotu wieje Ci ciepełko. A odłączanie nagrzewnicy w zimie, to największy idiotyzm...
Kup na szrocie nagrzewnice za grosze i będziesz miał i ciepełko i zero płynu na dywanikach...

Pozdrawiam
Multec
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 19, 2007, 20:00:45 pm »

sebek

  • Gość
jak co to ja mam nagrzewnice na sprzedaż i pełno innych części, tylko gadać co potrzebne, wszystko do dogadania  :D

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 19, 2007, 20:08:49 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "gawer"
sposob na krotko (napewno ktos wie o tym sposobie)
A wie .wie ! Znam takiego co kupił latem auto na giełdzie i sprawdził wszystko oprócz ogrzewania . Gdy zrobiło się zimno i ogrzewanie nie chciało działać to się okazało że nagrzewnica jest odłączona a obieg cieczy jest połączony na krótko .

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 19, 2007, 22:33:40 pm »

babel_slowiki

  • Gość
Czyli musze kupic nową nagrzewnice tej starej nieda się zreperowac itp.Moze jakiś zawór szlak trafił,bo ciepełko leci przez jakiś czas ale pozniej wydobywa sie para,noi dywaniki sa mokre.Jakie skutki beda gdy w zbiorniku z plynem chlodniczym nie bedzie cieczy?Na krotkich odcinkach można jezdzic?Chodzi o to ze są teraz swieta i ciezko z kaską a do pracy musze jakos dojechac (5 km).:)

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 20, 2007, 18:58:52 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "babel_slowiki"
.Jakie skutki beda gdy w zbiorniku z plynem chlodniczym nie bedzie cieczy
jak tylko w zbiorniczku to nic ale jak płynu zabraknie w chłodnicy i silniku to skutki będą opłakane związane z przegrzaniem silnika i zatarciem go włącznie .
Cytat: "babel_slowiki"
Moze jakiś zawór szlak trafił,
Nie bo zawór przy nagrzewnicy był w kantach i borkach a w caro zawór jest pod maska .
Cytat: "babel_slowiki"
Na krotkich odcinkach można jezdzic?
Można nawet dalej , jest taki "partyzancki" sposób . W poldach układ chłodzenia jest nadciśnieniowy celem podniesienia temp. wrzenia cieczy znacznie ponad 100* . Ciśnienie płynu wzrasta wraz z nagrzewaniem się silnika a z tym samym jest wypychane przez ew. nieszczelności . Partyzantka polega na zrobieniu dziurki w korku zbiorniczka lub jeżdzenie z nie dokreconym korkiem . Chodzi o to aby obniżyć ciśnienie płynu i zmniejszyć wyciek (przy małych wyciekach zanikają zupełnie) . Ta "partyzantka" nie ma wpływu na chłodzenie silnika i poprawny obieg płynu  jednak należy traktować to jako środek tymczasowy i prowizoryczny . Nie zwalnia Cię od obserwowania wskażnika temp. i kontroli poziomu płynu .

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:24:35 pm »

sebek

  • Gość
na te 5 km to bym zrobił na krótko i przetrzymał te 2 tygodnie bez nagrzewnicy, co do korka, ja w swoim zrobiłem malutką dziurke bo mnie wnerwiało jak przypuchły trochę węże i mi chciało robić chłodnicą (wtedy była chwycona 3 - punktowo teraz jest na 5 ) wody nie ubywa nadciśnienia nie mam, wszysko chodzi ok, uszczeleczki układu chłodzenia nie cierpią a latem na trasie temperatura nie przekraczała mi 75 stopni :)

Brak znów płynu w zbiorniku chłodnicy.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:35:36 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "sebek"
na te 5 km to bym zrobił na krótko i przetrzymał te 2 tygodnie bez nagrzewnicy,
W zasadzie tak bedzie bo i tak na odcinku 5 km. to i tak się silnik nie rozgrzeje aby w samochodzie było ciepło