Autor Wątek: fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008  (Przeczytany 47295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 08, 2008, 22:42:33 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
BARTEK#1925, prowadnice nie byly jeszcze ruszane -jedynie oszlifowano z grubsza material ktory otacza je w kanałach -w planach jest ich wymiana na nowe i wbicie ich glębiej tak aby zachowac ich dlugosc  i równoczesnie jak najmniej przesłaniac kanały  :)  Dodatkowo w miejscu gdzie jest prowadnica mozna sporo sciagnac(a jest co poprawiac)

Tutaj profesjonalnie przygotowana glowica ohc  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 09, 2008, 18:16:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
prowadnice widać na dłoni jak f/iu/ty nietoperza :mrgreen:
nikt ich nie kasował, tylko ładnie obrobił maeriał, który "tonami" zalega na około. Powierdza to rysunki, jakie są zamieszczone w "How to power tune....". Znaczy zostałem utwierdzony w decyzji o niekasowaniu tych części prowadnic, kóre są wewnątrz kanałów :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 12, 2008, 23:31:48 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zakupilem nowe sprzeglo Valeo do forda bo stare nie nadawalo sie juz do niczego.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=312075681
Cena jak widac atrakcyjna :)  Mam jedynie problem ze zdobyciem łozyska walka sprzeglowego(wbijane w wal korbowy) a w transicie z którego pochodzi silnik go nie bylo  :?
Cytat: "BARTEK#1925"
Znaczy zostałem utwierdzony w decyzji o niekasowaniu tych części prowadnic, kóre są wewnątrz kanałów  
W głowicy jest na tyle miejsca ze kanaly spokojnie mozna powiekszyc do srednicy 40 mm  :D Ale tyle to sie powieksza do podwójnych gazników weber/dellorto 40/45mm. Znalazłem juz pasujace zawory o srednicy 44mm do ohc, i wydechy 38mm(seria 42 & 36mm) Mozna zapodac jeszcze wieksze ale nie ma co przesadzac  :wink:  Chociaz w porównaniu do głowicy dohc to i tak zawory sa male -tam sie pakuje 49mm ssace  i 40mm wydech do silnika 1600(do wiekszych tez)  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 16, 2008, 21:35:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Dodatkowo w miejscu gdzie jest prowadnica mozna sporo sciagnac(a jest co poprawiac)


nawet na www.sierrafan.pl był aki fajny rysunek Kolegi Toymana, który doskonale przedstawiał "doskonały" kształt kanałów i gdzie można podebrać :idea:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 21, 2008, 12:54:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzisiaj obczyscilem z grubsza swoja glowice od 1,6 i okazalo sie ze jest tam nowy wałek firmy Camtec(zero zuzycia), nowe koniki Camtec i sprezyny zaworowe ktore kiedys byly pomalowane na czerwono  :)  wiec zrobilem dobry biznes kupujac to za 30zl  :mrgreen:  Na silnik idzie glowica od 1600 poniewaz okazalo sie ze zakupiony motor od Transita jest wersja odprezona, w dodatku w orginalnej głowicy komora spalania  jest wieksza niz w "normalnym" 2.0 co jeszcze bardziej go odpreza  :roll:  Foty z obróbki kolejnej glowicy niebawem  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 21, 2008, 14:23:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
ale to odprężenie przyda się do turbo, więc łapki precz od planowania bloku :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 21, 2008, 14:43:44 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
elwood znowu odprezony ?? jak nie planujesz turbo(przez najbliższy rok) to planuj :)

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 21, 2008, 17:26:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Van#1860"
jak nie planujesz turbo(przez najbliższy rok) to planuj :)


a po co :?: , głowica od 1.6 ma mniejsze komory spalania, można ją jeszcze trochę liznąć - np. 1 mm - i bangla :P
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 21, 2008, 20:41:14 pm »

Mlody_dnb

  • Gość
ELWOOD mam prosbe pozycz mi gazniki kolektor i miksery do gazu zamontujemy to u mnie zobaczymy jak bedzie co ty na to ? dam cie przejechac albo cie przewioze ! Oczywiscie wymienie jeszcze zagnieciona rurke od LPG  :mrgreen:  :mrgreen:     jak bedziesz potrzebowal to ci oddam

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 21, 2008, 20:44:22 pm »

Cycu_E30

  • Gość
tak btw,abylem ostatnio pomoc koledze odpalic scorpio ktore chcial kupic

2.0 dohc na wtrysku w scorpio za 800zł  :) buda troche zmeczona ale silniczek igiełka

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 21, 2008, 23:03:48 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
głowica od 1.6 ma mniejsze komory spalania, można ją jeszcze trochę liznąć - np. 1 mm - i bangla
 O tym wiedza nieliczni  :wink:

Cytat: "Mlody_dnb"
ELWOOD mam prosbe pozycz mi gazniki kolektor i miksery do gazu zamontujemy to u mnie zobaczymy jak bedzie co ty na to
Gon sie   :P Te gazniki nigdy nie beda pracowac na LPG... only PB  :mrgreen:

Cytat: "CyCu"
2.0 dohc na wtrysku w scorpio za 800zł
Dohc forda to badziew. Takie troche inne K-16. Na forum forda wszyscy szanujacy sie uzytkownicy maja albo ohc albo koelny v6( obydwa zeliwne i niezawodne  i reprezentujace najlepsze lata forda kiedy to była porzadna niezawodna  i trwała marka a nie gównianie plastiki jak teraz)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 22, 2008, 14:29:08 pm »

Gilmor

  • Gość
Znaczy się co do tych dohc to wyjście jak ktoś chce mieć 125kucy i pokrywę podobną do coswortha :D

b.t.w w ub. sobotę po raz kolejny ohc pokazał klasę...po dojechaniu do domu wskazówka z za czerwonego pola temperatury wróciła dopiero po 15minutach:D był stres ale jak się okazało bez podstawnie:D

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 22, 2008, 15:17:58 pm »

Mlody_dnb

  • Gość
nie to nie sam sie gon załoze sobie kolektor od wtrysku z blosem zrobie wydech i twoj strupiały poldon nigdy nie dogoni mojego szakala !

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 22, 2008, 23:59:10 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
A ja was leszcze i tak pojade moim silnikiem za 300 zł :D  :D
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 29, 2008, 23:03:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
No niestety swap sie przeciaga  :roll:  Dohc wyjete, włozone juz jest ohc forda  i czesciowo poskrecane. Niestety okazalo sie ze obrobiona glowica od 1,6 która miałem zamiar zalozyc jest peknieta -wyszlo to dopiero na badaniu szczelnosci  :|  Potem zabili mnie na szrocie gdzie za glowice chcieli 400zł  :lol:  Zdjecia pojawia sie po swapie,bo jest jeszcze pare problemów do rozwiazania np wystajacy gaznik
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 01, 2008, 01:45:48 am »

Gilmor

  • Gość
Cytat: "davit"
A ja was leszcze i tak pojade moim silnikiem za 300 zł :D  :D
 :P :P  :lol:  :lol:

faktycznie w kosztach remontu jak Ci panewa siądzie to nie mamy z Tobą szans w kosztach...

Elwood co do fotek to nie ma problemu ja mogę wrzucić trochę fotek już jest ich kilkanaście  :wink:

co do czapki to jest za 100zeta uzbrojona czapka od capery przynajmniej mi tak osobnik zwany Zbylem Michał wie o kogo chodzi;] miałem kupować tę głowicę ale kupiłem okezję z sierrafan...na pierwszym garze prowadnice wywalone,wałek o milimetr niższy, głowica jak banan krzywa:D ale jest już goła i czeka aż przybędę do gościa z biletami NBP i wpłacę za plan i zrobienie gniazd...w sumie jak ją chcesz to pomyślimy tylko,że ona jest od ścierwolota czyli ma mniejsze kanały dolot/wylot...jutro upewnie się czy ta od capery jest a ona ma kolektory...

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 02, 2008, 23:15:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzisiaj postanowilem policzyc o ile wzrosnie stopien sprezania w odprezonym 2,0  ohc po zastosowaniu glowicy od 1,6 zamiast od 2,0  :)
Troche danych :
pojemnosc silnika : 1993cm
srednica tloka nominalnego 90.82mm
Pojemnosc jednego cylindra 1993/4= 498,3cm
pojemnosc komory spalania 2,0 - 50cm
pojemnosc komory spalania 1.6 -38cm
objetosc walca V= (PI)x r2 x h
oprócz pojemnosci komory spalania dochodzi nam pojemnosc zwiazana z uszczelka pod glowica:
V uszczelki= 3,14x(90,82)2 x0,9(grubosc uszczelki)=3,14x8248,2x0,9=2,33cm
dodatkowo tloki w odprezonej wersji sa 1 mm ponizej krawedzi bloku czyli :
V nad tlokiem= 3,14x(90,82)2 x1=3,14x8248,2x1=2,59cm
razem daje to  4,92cm które nalezy dodac do pojemnosci komory spalania
Wzor na stopien sprezania
Vc+Vk/Vk
Vc pojemnosc cylindra
Vk pojemnosc komory
Sprezanie dla glowicy 1.6 :
498,3 +(38+4,92)/38+4,92=498,3+42,92/42,92=541,22/42,92= 12,6
Sprezanie dla głowicy 2,0
498,3+(50+4,92)/50+4,92=498,3+54.92/54,92=553,22/54,92=10,0
Sprezanie dla "normalnego" 2.0
498,3 +(50+2,33)/50+2,33=498,3+52,33/52,33=550,63/52,33=10,5
Oczywiscie rzeczywisty stopien sprezania  ze wzgledu na straty zwiazane z napełnianiem cylindrow(które nigdy praktycznie nie wynosi 100%) i ucieczka ladunku(oraz cisnienia) poprzez nieszczelnosci pierscieni tlokowych i zaworow bedzie sporo nizszy od wyliczonego.
Fabryka podaje stopien sprezania 9,2 dla zwyklych wersji i 8,5 dla wersji odprezonych, po zastosowaniu glowicy od 1.6 stopien sprezania osiagnie prawdopodobnie wartosci okolo 11,2. Dodatkowo podczas obróbki glowicy komore nieco sie powieksza- zlikwidowanie nierownosci i wybranie materiału przy zaworach zwieksza troche pojemnosc, ale z drugiej strony glowice te nie sa juz nowe i sa juz(zazwyczaj) dosc mocno splanowane -nawet o wartosci rzedu 1 mm wiec nie ma sie co szczypac  i mozna bez stresu powiekszyc komore spalania nadajac jej korzystnijszy ksztalt co poprawia spalanie i dodatkowo chroni przed przeprezeniem silnika
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 06, 2008, 18:44:06 pm »

Mlody_dnb

  • Gość
szakal wraca do formy . Jesli  chodzi o moj zagnieciony przewod od gazu na aucie to nie wplywa on na spadek mocy,okazało sie ze filterek ktory jest przy zaworze nie był chyba jeszcze nigdy wymieniany i po jego wyjeciu wyspała sie z niego kupka grafitu,  teraz włozony jest nowy i osiagi znacznie sie poprawiły otwieranie drugiej przepustnicy znowu stało sie bardziej ciekawe  :mrgreen: czekam na przyplyw gotowki i czynie dalsze modyfikacje :mrgreen: pozdrawiam

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 07, 2008, 09:19:33 am »

Gilmor

  • Gość
O to trochę zdjęć z zabaw z Pinto;] niestety zapomniałem aparatu pierwszego dnia kiedy to rwaliśmy DOHCa ze skrzynią troszkę szkoda ale cóż następne dni były nie mniej ciekawe;]



montaż nowego sprzęgła  8)



czyszczenie gwintów w bloku... przydatność Pinto potwierdza na każdym kroku...tutaj jako bezpieczna podstawka pod Lecha 0,66 :P



walka o cenną przestrzeń czyli ścinanie bloku ;]



skrzynia wrzucona...podczas demontażu stare łożysko oporowe się nam rozleciało :P



o to miejsce w którym został wykonany artystyczny otwór pod skrzynię ;]





prawie kompletny  :P



te dwa kawałki żelaza będą flanszami pod kolektor ;]



prawie fabrycznie wygląda :roll:

pozdrawiam tyle zdjęć póki co;]

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 07, 2008, 22:36:32 pm »

Mlody_dnb

  • Gość
na ostatnim zdjeciu widze ze na bloku jest juz czapeczka z kolektorem ssacym od jakiego motoru jest czapa bo ELWOOD mowil ze musi naruchac GLOWICE

[ Dodano: 2008-03-07, 22:37 ]
aha i kiedy usłyszymy jak to pracuje no i oczywiscie jak jezdzi i czy mnie objezdza  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P

[ Dodano: 2008-03-07, 22:40 ]
na zdjeciach nie widac charakterystycznych patentow ELWOODA czyzbys sam to wszystko skrecał GILMOR ???? :mrgreen:  :mrgreen: