Autor Wątek: Zmiana oleju w silniku  (Przeczytany 52456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 21, 2008, 20:29:39 pm »

Meyron

  • Gość
Witam. A ja mam takie zapytanko drodzy koledzy. Właśnie zbliża się co roczny termin wymiany oleju (20W40) w moim Poldzie, ale w związku z tym,ze silnik mojego auta nie jest już pierwszej młodości powoduje to iż niestety sporo go pali (ok. 1 l na 700-750 km) a co za tym idzie dosyć częste jego dolewki. Tak tez można rzec, że na bieżąco jest dolewany świeży olej. Czy w tym przypadku z rocznym przebiegiem auta ok.10-12 tys.km również powinno się wymieniać olej co rok, czy też wystarczy sama wymiana tylko filtra oleju? :?:

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 21, 2008, 20:39:03 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
To tak jakbys smazyl cale zycie frytki na jednym oleju.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 21, 2008, 21:09:40 pm »

mariusz_u

  • Gość
Cytat: "Meyron"
czy też wystarczy sama wymiana tylko filtra oleju? :?:


Bezcelowe.  :shock:

Cytat: "Meyron"
FSO Polonez Caro 1.6 GLE-MR94-solidny rocznik


Z tym akurat się zgodzę - mam to samo. :lol:

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 21, 2008, 21:12:43 pm »

Meyron

  • Gość
Cytat: "OZi1845"
To tak jakbys smazyl cale zycie frytki na jednym oleju.


Z całym szacunkiem OZI1845 ale chodziło mi o bardziej konstruktywną odpowiedż. :?

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 21, 2008, 21:34:56 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Meyron, a z ciekawości jak ten olej wygląda?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 21, 2008, 21:42:22 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "wito"
Ja do mojego leje Shell Helix Plus 10W40 do tego badziewiu z pod znaku Lotosa już nie mam zaufania, przez niego miałem do wymiany wałek rozrządu a panewki jaK po wojnie wyglądały.  :x  Syntetyk shella jest droższy o 6 zł na litrze od Lotosa półsyntetyka, jak dla mnie to żadna róznica.


I to niby olej Lotos zepsuł Ci silnik? Ja bym żądał odszkodowania.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 21, 2008, 21:55:48 pm »

wito

  • Gość
Nie mowie ze olej, ale wiesz zawsze jeździł na Mobilu zmieniłem na Lotos, pojeździł troszkę jakieś 12 tys kilosów i wałek wytarło ;D Jak to wytłumaczysz owszem zatkało kanał ale to opiłki a nie syfy silnik był czysty, czyli jedynym winnym jest olej. Może jeszcze zmęczenie materiału porostu nie mam już zaufania do Lotosu. I nie czaje twojej ironii po co to komu! porostu odradzam ten olej z własnego doświadczenia

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 21, 2008, 21:58:40 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Wałek to Ci zjadło, jak wielu innym poldom na hydraulice. Wada fabryczna i tyle.

[ Dodano: 2008-10-21, 22:00 ]
Cytat: "wito"
I nie czaje twojej ironii po co to komu! porostu odradzam ten olej z własnego doświadczenia


No to ja z własnego doświadczenia go polecę.

230 000km bez remontu. Nawet wałek jest oryginalny.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 21, 2008, 22:08:45 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
kupilem lotosa polsyntetyka jeszcze filtr i uszczelka pod miske, pogadam z dyrekcja stadniny co by mi garaz z wyciagarka i kanalem udostepnili i bede sie bawic... :P
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 22, 2008, 23:20:42 pm »

vox+241

  • Gość
Dobry olej to podstawa, tu jest ciekawa tabelka:
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 01, 2008, 22:42:40 pm »

Artek824

  • Gość
Powiem tak!najlepszy do poldolota to jest pol syntetyk(10 w 40) zwlaszcza jak jest wyposazony w hydre bo mineralny moze im zaszkodzic.Do silnika bez hydry z wiekszym przebiegiem mozna smialo lac mineralny.Oczywiscie mowie o olejach renomowanych firm a nie wynalazkach typu lotos itp.moim zdaniem nie ma sensu szalec z olejami syntetycznymi poniewaz sa one bardzo rzadkie i przeznaczone do silnikow nowszej generacji w ktorych wszystkie elementy sa duzo lepiej spasowane niz w naszych polskich sprzetach.Niestety nie ma sie co oszukiwac bo polonezowskie OHV w jakiej wersji by toto nie bylo z hydropopychaczami czy tez bez nich jest dalej stara konstrukcja siegajaca lat 60 tych,wiec olej syntetyczny moze mu bardziej zaszkodzic jak pomoc.Druga sprawa to jesli kupimy auto od goscia ktory zalozmy przejazdzil nim ze 100 000 km i jezdzil caly czas na jakims podlym oleju to nagla zmiana na jakis lepszy i tak juz mu nic nie pomoze.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 01, 2008, 22:54:58 pm »

Kon.radek

  • Gość
A w jaki sposób wpływa olej na regulację zaworów? Możesz coś dokładniej, bo niezbyt łapię o co kaman :wink:

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 01, 2008, 23:32:13 pm »

Artek824

  • Gość
Przy silniku bez samoregulatorow nie ma zadnego,natomiast gdy masz poldolota na samoregulatorach ma i to bardzo duze .gdzies na forum byl juz ten temat poruszany,jesli chcesz znac szczegoly to odsylam do wyszukiwarki bo nie chce mi sie zbytnio o tej porze plesc wywodow :D

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 02, 2008, 16:11:44 pm »

Piotrek

  • Gość
mój śmiga od nowości na pełnym syntetyku (90 kkm), i jak na razie zero problemów z silnikiem, oleju w ogóle nie bierze. Obecnie leję Shell Helix Ulra 5W50 (jesli dobrze pamiętam)

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 02, 2008, 17:48:09 pm »

szczepan

  • Gość
Według mnie najgorszy olej to zmiana firmy oleju. I tak np.przez 50tyś. km jeżdzisz na jakimś oleju, po czym przy nast. wymianie zmieniasz sobie powiedzmy na firmowy, i co się okazuje? Bywa że po kilku tyś km silnik kwalifikuje się do remontu.
Cytat: "wito"
D Jak to wytłumaczysz owszem zatkało kanał ale to opiłki a nie syfy silnik był czysty, czyli jedynym winnym jest olej.
Ten firmowy rozpuszcza pozostałości po starym( nagar i takie inne śmieci) które mieszając się z olejem dostaja się w każdy zakamarek silnika niszcząc go. A póżniej wydaje Ci się że jesteś ekspertem od olejów  tak jak w przypadku WITO Ja od nowości to jest ok.120tyś.km wlewam jeden olej, a na klawiaturze mam zero syfu, kiedy zaglądam przez korek wlewu oleju klawiatura się świeci jak nówka, chociaż niektórzy mówią że to zasługa lpg.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 02, 2008, 18:57:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "szczepan"
a na klawiaturze mam zero syfu, kiedy zaglądam przez korek wlewu oleju klawiatura się świeci jak nówka, chociaż niektórzy mówią że to zasługa lpg.


takich co tak uważają, to należy olać, bo nie mają nawet odrobiny wiedzy o budowie silnika spalinowego :wink: , bo rozumiałbym brak nagaru w komorach spalania, na denkach tłoków i zaworach oraz kanałach dolotowych/wydechowych, ale takie tłumaczenie mnie rozwala :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 02, 2008, 20:48:44 pm »

wito

  • Gość
olej wpływa na regulacje zaworów w następujący sposób że jak wlejesz za rzadki olej to ciepły silnik lubi klupać, bo hydroszlusa się poddaje i nie trzyma dźwigienki na zimno wszystko jest ok ;))

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 03, 2008, 02:23:18 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "wito"
olej wpływa na regulacje zaworów w następujący sposób że jak wlejesz za rzadki olej to ciepły silnik lubi klupać, bo hydroszlusa się poddaje i nie trzyma dźwigienki na zimno wszystko jest ok ;))

Przykro mi, ale chociaż bardzo się starałem to nic nie zrozumiałem z tej wypowiedzi. Możesz to przetłumaczyć na polski?

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 03, 2008, 11:58:12 am »

szczepan

  • Gość
Je też nie przykumalem, co wito chciał nam powiedzieć

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 03, 2008, 16:19:11 pm »

wito

  • Gość
no porostu jak masz rzadki olej to hydro regulatory nie trzymają i jest luz w efekcie silnik stuka puka itp...  co tu do kumania hydro regulator musi się napełnić olejem jak jest za rzadki to z nich ucieka i powstaje luz