Autor Wątek: Temperatura silnika  (Przeczytany 9891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 03, 2008, 12:53:37 pm »

mariusz_u

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

Mozna tez po odpaleniu poczekac okolo 1,5 minuty zeby silnik pochodzil zanim sie ruszy na ulice- tez nagrzewa sie troche szybciej niz odrazu jak ruszymy

Tutaj pragnę się ie zgodzić, silnik nieobciążony będzie się grzał dłużej niż podczas jazdy.


Ale w czasie jazdy, szczególnie zimą dmucha zimne powietrze i chłodzi - na postoju nie.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 03, 2008, 16:27:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Ale w czasie jazdy, szczególnie zimą dmucha zimne powietrze i chłodzi - na postoju nie.

Sprawdzone empirycznie, owszem zimą grzeje się dłużej niż latem ale i tak grzanie auta zimą na postoju jest dłuższe niż podczas jazdy.
W zime i tak mam zasłoniętą chłodnice do połowy :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Temperatura silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 03, 2008, 16:53:41 pm »

Meyron

  • Gość
STINGEREK:W zime i tak mam zasłoniętą chłodnice do połowy :)     /A tak w ogóle szkoda,że konstruktor nie wpadł na pomysł zamontowania za atrapą czegoś w rodzaju żaluzji.Nie trzeba by wtedy kombinować z tekturami,przysłonkami tylko ustawiało by się je na dowolne położenie w zależności od temperatury otoczenia.Chociaż z drugiej strony stosowałem tej zimy przesłone heko i muszę powiedzieć,że przy mrozie a jeszcze do tego silnim wietrze nie odczułem zbytnio z niej pożytku.Taka przesłonka zaczyna się sprawdzać dopiero przy niskich dodatnich temperaturach.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 03, 2008, 20:53:30 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "meyron"
A tak w ogóle szkoda,że konstruktor nie wpadł na pomysł zamontowania za atrapą czegoś w rodzaju żaluzji.
Wiele aut wojskowych i terenowych ma coś takiego ,a nawet polskie Żuki miały roletę zaciąganą łańcuszkiem . Ale to auta nie dla "blondynek" bo łatwo było ugotować silnik i w czasie jazdy trzeba obserwować wskażnik temperatury i regulować żaluzję na chłodnicy w celu utrzymania właściwej temp. silnika .

Temperatura silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 03, 2008, 20:55:10 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ale w tym cała frajda :D
Kiedyś, żeby jeździć samochodem, trzeba było go znać. A teraz ta jazda się powoli taka bezpłciowa robi ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Temperatura silnika
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 03, 2008, 21:39:47 pm »

Sebaaa

  • Gość
Witojcie gurale, przy wymianie pompy wody wymienialem takze plyn, wymienilem na petrygo weszło troche ponad piec litrów, ale efekt jest lepszy w mróz, tzn np gdy temperatura jest okolo zera to płyn trzyma 60-70 stopni pare godzin ( okolo 3-4 w garazu ) na podwórku przy wietrze godzina lub dwie, ale trzyma temp. bardzo ladnie,;)

Temperatura silnika
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 03, 2008, 22:00:04 pm »

Meyron

  • Gość
Witaj gÓrolu.W krwiobiegu mojego Polda również krąży Petrygo,ale nie trzeba było dzisiaj halnego tylko zwykły lubelski porwisty wiatr by przy plus kilku stopniach w ciągu godziny  wystudzić  silniczek mojego autka do zaledwie 50st.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 04, 2008, 03:26:28 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
takie rolety stosowane były w DF. oczywiście naszym "poprawiaczom"  to przeszkadzało. w nyskach i żukach były też stosowane żaluzje.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 04, 2008, 15:29:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Nie trzeba by wtedy kombinować z tekturami,przysłonkami tylko ustawiało by się je na dowolne położenie w zależności od temperatury otoczenia.Chociaż z drugiej strony stosowałem tej zimy przesłone heko i muszę powiedzieć,że przy mrozie a jeszcze do tego silnim wietrze nie odczułem zbytnio z niej pożytku.Taka przesłonka zaczyna się sprawdzać dopiero przy niskich dodatnich temperaturach.

Zasloniecie atrapy daje mizerne efekty.
Ja wsadzilem kawałek tektury na cala wysokosc chlodnicy i polowe jej szerokosci MIEDZY CHLODNICE A PRZEDNI PAS.
Wystarczy zdjac chlodnice z zaczepow od gory, wsunac tekture i zaczepic nazat.
Efekt powalajacy.
2km przejechane i silnik ma okolo 70 stopni

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Temperatura silnika
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 14, 2008, 10:29:42 am »

Danielton

  • Gość
podepne sie do tematu gdy dzis jechałem to pekł mi waz co idzie do termostatu i temp poszła az do 130 wymieniłem weza i to samo przejade z 700m i juz temp 130 wentylator sie nie włacza i nawet nie ma ciepłego powietrza a przedtym 70 stopni i cieplutkie dmuchało mam poloneza 1.5 z 94 jaka moze byc tego przyczyna?

Temperatura silnika
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 14, 2008, 10:47:03 am »

klimi

  • Gość
Odpowietrz układ chłodzenia. Ja też przy wymianie węża zalałem płyn, zakręciłem korek i czekałem aż się nagrzeję i mi zgasł. zajrzałem pod maskę i zamarzł parownik, złapałem za chłodnicę, a że była zimna to odkręciłem korek i mnie płyn oblał - tak go wywaliło :shock:

Temperatura silnika
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 14, 2008, 10:59:13 am »

Danielton

  • Gość
ja ma to samo tez zamarzł parownik a jak odpowietrzyc ten układ?

Temperatura silnika
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 14, 2008, 11:02:32 am »

klimi

  • Gość
Odkręcasz korek od chłodnicy, odpalasz samochód i czekasz aż się nagrzeje (otworzy termostat). Zakręcasz korek.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 15, 2008, 09:27:24 am »

Danielton

  • Gość
dzisiaj to wszystko zrobie ale czemu by sie nie właczał wentylator?

Temperatura silnika
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 15, 2008, 09:33:49 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
W chłodnicy masz powietrze zamiast wody i czujnik nie złapie, o ile chodzi Ci o to czemu przy zapowietrzonym układzie się nie włącza. Chociaż nie wiem czy aż tak się mógł układ zapowietrzyć. Sprawdzałeś czy się termostat otwiera?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Temperatura silnika
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 15, 2008, 09:37:55 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
W chłodnicy masz powietrze zamiast wody i czujnik nie złapie, o ile chodzi Ci o to czemu przy zapowietrzonym układzie się nie włącza. Chociaż nie wiem czy aż tak się mógł układ zapowietrzyć.

raczej przesada, czujnik jest w dolnej części chłodnicy. wentylator może się nie włączyć gdy:
A) jest nie podłączony
B) jest zepsuty
C) czujnik jest zepsuty
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Temperatura silnika
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 15, 2008, 09:46:31 am »

Arnold

  • Gość
Jednak potwierdzam, że przy zapowietrzonym układzie wentylator się nie włącza. Tak samo, gdy jest mało płynu. Im mniej płynu, tym później się wentylator załącza.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 15, 2008, 09:51:28 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
jimo#1921, to tylko kwestia tego ile płynu zostało w układzie ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Temperatura silnika
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 15, 2008, 12:13:01 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
W porządku, ale zakładając, że korek ma sprawny, odpowietrzył prawidłowo układ to jedynym rozwiązaniem jest niesprawny włącznik went. albo sam wentylator. Pod warunkiem, że termostat jest sprawny a tu może być problem u kolegi Danielton,
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Temperatura silnika
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 15, 2008, 17:20:25 pm »

Danielton

  • Gość
juz zrobione było tak jak napisał klimi wielkie dzieki wszystkim za pomoc