Ad 1 Pytales czy chlodnica sie nagrzewa dlatego ci odpowiedzialem ze TAK Termostat nie pusci plynu bo jest zamkniety i slusznie takie ma zadanie dopoki nie osiagnie odpowiedniej temperatury Cieply plyn dostaje sie od strony krocca wlotowego a zimny(opadajacy na dno) jest "zasysany" rowniez przez krociec dolotowy do "malego obiegu" Oczywiscie temp chlodnicy nie bedzie taka jak silnika ale bedzie ciepla
Ad 2 Istotnie termostat sluzy wlasnie do polepszenia parowania paliwa Ale rowniez przyspiesza nagrzewanie silnika Cieplejsze powietrze (czyli objetosciowo mniejsza ilosc powietrza) i wieksze odparowanie paliwa na zimnym silniku powoduja utworzenie lepszej mieszanki paliwowo powietrznej a tym wyzszej temperatury spalania - lepsze rozprzestrzenienie sie mieszanki w komorze Gdy silnik juz sie czesciowo nagrzeje polepsza sie odparowanie paliwa Wtlaczajac wieksze ilosci powietrza zwieksza sie ilosc swiezej mieszanki w komorze spalania a tym lepsze osiagi (czym powietrze jest zimniejsze tym bardziej zmniejsza sie jego objetosc )
Jesli uwazasz ze termostat powietrza nie wplywa na czas nagrzewania silnika mozesz zawsze to sprawdzic otwierajac (w twoim przypadku) termostat na powietrze "zimne"
COS NOWEGO Jesli chodzi o sam termostat pamietam ze na rynku byly dostepne dwa typy o roznych temperaturach otwarcia chyba 72 i 82 stC Moze udalo ci sie akurat kupic ten o temp 72stC Ponadto jesli wskaznik dziala ci dobrze to wyraznie mozna zauwazyc otwarcie termostatu (mowie o starych poldkach z kwadratowymi zegarami bo w nowych jakos sie nie przygladalem)
No cos sie zabardzo rozpisuje