Autor Wątek: Temperatura silnika  (Przeczytany 9924 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Temperatura silnika
« dnia: Luty 04, 2008, 15:58:21 pm »

1.5 GLE

  • Gość
Mam pytanie odnosnie nagrzewania sie silnika. Zanim wlaczy sie wiatrak musze na prawde calkiem sporo prxzejechac i to po miescie, wskaznik zwykle oscyluje przed 90 stopniami kiedy troche je przekroczy wlacza sie wiatrak i schladza tak ze wskazowka schodzi jeszcze nizej, zastanawiam sie czy nie jest cos z termostatem?

Temperatura silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2008, 16:02:52 pm »

karol-1987

  • Gość
jesli wskazowka stoi prawie przed 90 stopni (troche w lewo od pionu) to jest dobrze. znaczy sie masz dobry układ chlodzacy. z reszta teraz zimno jest! jesli bylby uszkodzony termostat to by sie nie zagrzal prawie w ogole silnik, chyba ze bys stal dlugo gdzies z wlaczonym motorem, a strzalka zwykle by oscylowala przy max 70 stopniach lub skakała 50-80. ja bym sie raczej martwil tym ze silnik sie przegrzewa :mrgreen: u Ciebie jest wszystko dobrze, nie musisz pić zielonej herbatki przed spaniem :P

Temperatura silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2008, 16:03:56 pm »

beton

  • Gość
chłodnica jeśli będzie ciepła na 70 stopniach to na bank masz termostat do wymiany. Nie zamyka sie i jest pełen obieg.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2008, 11:35:13 am »

-Automatic-

  • Gość
Jednak w tym wypadku polecałbym poświęcic więcej uwagi ruchowi drogowemu niż pilnowaniu wskazówki temperatury i jej drobnej oscylacji poniżej 90*C.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2008, 17:42:25 pm »

1.5 GLE

  • Gość
sprawdzilem i faktycznie przy 50 stopniach chlodnica byla ciepla, wymienilem termostat i mam wrazenie, ze auto nagrzewa sie jeszcze dluzej. Trzeba na prawde sporo odczekac az auto osiagnie 90 stopni nawet wtedy kiedy stoi z wlaczonym silnikiem. Zastanawiam sie moze wymienilem go nieprawidlowo, wlozylem go tak, ze sprezyna byla po lewej stronie i po prostu wepchalem. I nadal przy 50 stopniach chlodnica jest ciepla

Temperatura silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 19, 2008, 19:04:59 pm »

knrdlvn

  • Gość
No raczej na odwrót byś go nie włożył. Zrób tak: uruchamiasz zimny silnik i sprawdzasz temperature węża który idzie od termostatu do chłodnicy. Na sprawnym termostacie musi być tak że długo długo jest zimny a potem nagle się rozgrzewa (przy temp. otwarcia termostatu). Piszesz że przy 50st chłodnica jest ciepła, a te 50 st oceniasz na postawie czego, może wskaźnik temperatury pokazuje głupoty?

Temperatura silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2008, 17:53:46 pm »

syndoktora

  • Gość
Panowie mój jaszczur ma podobne schorzenie, chłodnica przyslonięta na 2/3i temperatura oscyluje w granicach 75st.natomiast przy krótkim postoju na wolnych obrotach naciąga do 92st i włącza się wiatrak. Jednak nie przejmuję się tym, martwić to sie będę jak zacznie sie nie daj boże przegrzewać, narazie wszystko w normie jeśli chodzi o spalanie i całą eksploatację... jak to powiedział AUTOMATIC skup się na ruchu drogowym i będziesz zdrowszy  :P

Temperatura silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2008, 20:11:19 pm »

1.5 GLE

  • Gość
kurcze moze u mnie ten termostat jest nieszczelny? Mam prosbe gdyby ktos byl tak uprzejmy i sprawdzil odpalajac samochod czy gdy temp. dojdzie do 50-60 stopni czy chlodniaca jest ciepla i przewody od termostatu do chlodnicy. Ogladalem obieg wody spod zakretki chlodnicy woda stoi, w okolicach 85 zaczyna plynac przez chlodnice czyli teoretycznie jest dobrze, ale mimo wszystko dalej pozostaje problem z dlugim nagrzewaniem. Wiatrak wlacza sie za pierwzszym razem gdy temp. przekroczy 90 stopni (tak dosc znacznie ale nie slychac zeby woda sie gotowala (czujniik nowy)), potem jak spadnie ponizej 90 to kilka razy wlacza sie jeszcze wiatrak tak na krotka chwile.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2008, 16:29:18 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Co do nagrzewania chlodnicy i faktu ze unosi sie do gory cielejszy plyn.. co z tego skoro termostat jest zamkniety i NIE PUSCI cieplego plynu ?

Druga sprawa:
Termostat w filtrze powietrza nie ma wplywu na temperature pracy silnika a sluzy do tego zeby dostarczyc cieple powietrze do kolektora ssacego zanim ten sie podgrzeje zeby benzyna lepiej parowała.
Ja jeżdże na gazie i mam ustawione na cieple.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Temperatura silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2008, 17:31:59 pm »

cypekm

  • Gość
Ad 1 Pytales czy chlodnica sie nagrzewa dlatego ci odpowiedzialem ze TAK Termostat nie pusci plynu bo jest zamkniety i slusznie takie ma zadanie dopoki nie osiagnie odpowiedniej temperatury Cieply plyn dostaje sie od strony krocca wlotowego a zimny(opadajacy na dno)  jest "zasysany" rowniez przez krociec dolotowy do "malego obiegu" Oczywiscie temp chlodnicy nie bedzie taka jak silnika ale bedzie ciepla

Ad 2 Istotnie termostat sluzy wlasnie do polepszenia parowania paliwa Ale rowniez przyspiesza nagrzewanie silnika Cieplejsze powietrze (czyli objetosciowo mniejsza ilosc powietrza) i wieksze odparowanie paliwa na zimnym silniku powoduja utworzenie lepszej mieszanki paliwowo powietrznej a tym wyzszej temperatury spalania - lepsze rozprzestrzenienie sie mieszanki w komorze Gdy silnik juz sie czesciowo nagrzeje polepsza sie odparowanie paliwa Wtlaczajac wieksze ilosci powietrza zwieksza sie ilosc swiezej mieszanki w komorze spalania a tym lepsze osiagi (czym powietrze jest zimniejsze tym bardziej zmniejsza sie jego objetosc )

Jesli uwazasz ze termostat powietrza nie wplywa na czas nagrzewania silnika mozesz zawsze to sprawdzic otwierajac (w twoim przypadku) termostat na powietrze "zimne"


COS NOWEGO Jesli chodzi o sam termostat pamietam ze na rynku byly dostepne dwa typy o roznych temperaturach otwarcia chyba 72 i 82 stC Moze udalo ci sie akurat kupic ten o temp 72stC Ponadto jesli wskaznik dziala ci dobrze to wyraznie mozna zauwazyc otwarcie termostatu (mowie o starych poldkach z kwadratowymi zegarami bo w nowych jakos sie nie przygladalem)

No cos sie zabardzo rozpisuje :)

Temperatura silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2008, 21:49:00 pm »

1.5 GLE

  • Gość
A ile Ci poldek pali? Na termostatcie widniaja magiczna liczba 85 prawdopodobnie przy tej temp powinien sie otworzyc. Bardzo Ci dziekuje za cenne uwagi

Temperatura silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2008, 23:22:26 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "1.5 GLE"
(czujniik nowy)

Czujników były 3 rodzaje, najprawdopodobniej kupiłeś niewłaściwy i dlatego dziwnie Ci się załącza wiatrak.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 22, 2008, 12:28:50 pm »

cypekm

  • Gość
W mom przypadku polonez na niedogrzanym silniku (w nawiasach na nagrzanym) pali 10 - 12 l gazu/100km (8-10)  na trasie w miescie 12-14 a nawet potrafi 16 spalic (ok 12)

[ Dodano: 22 Lut 2008 12:30 ]
Caly czas mowie o carowce 1.5GLE

Temperatura silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 22, 2008, 13:18:41 pm »

syndoktora

  • Gość
Mnie na trasie (zakopianka) przy 70st.- temperatua jednostajna, ani nie spadała ani nie rosła przez dłuższy czas (chyba że było ostro pod górkę do 85st) spalił 8 gazu... a w mieście to już różnie... raz około 10litrów a czasem nawet 13

Temperatura silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2008, 09:46:18 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Uważam że wszystko masz jak najbardziej sprawne jak chcesz by szybciej się nagrzewał zakup sobie osłonę na atrapę ,,HEKO"  a powinien znacznie szybciej się nagrzewać to tyle i nie kombinuj za mocno bo jeszcze zrobisz że poniżej 90 nie będzie schodzić  :P

Temperatura silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 24, 2008, 10:29:43 am »

mariusz_u

  • Gość
Układ chłodzenia w polonezie jest bardzo wydajny, wręcz aż za bardzo. Kiedy jest sprawny trudno go przegrzac.  U mnie przed wymiana termostatu temp. osiągała 70 st i koniec Wymieniłem termostat na tzw. "zimowy" 87 st C . Teraz temp rośnie do tych ok. 87 st. Celsjusza i na wskazniku temp. widac pieknie moment otwarcia termostatu, bo temp po osiagnieciu poziomu  otwrcia termostatu nagle opada do ok. 70st C ( powoduje to jeszcze zimny płyn chłodzacy w duzym obiegu). Potem temp osiąga jakies niecałe 80st C i już się trzyma. Wiatrak załącza sie tylko latem w korku albo na skrzyżowaniu.
O tej porze roku potrzebuje jakieś 5km żeby osiągnąć prawidłową temp. pracy, latem nawet szybciej. Odpalam na gazie i jeżdżę na gazie więc moje wskazania idą troche w dół niż na benie, gdyż gaz odparowujący w reduktorze-parowniku pochłania energię cieplną do odparowania, a co za tym idzie obniża temp. płynu chłodzącego przepływającego przez parownik.
na początku zamknij ogrzewanie zanim się silnik nie nagrzeje - będzie szybciej.

Temperatura silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 02, 2008, 13:22:31 pm »

bodzio82

  • Gość
jak cie tak trapi to ze sie nie nagrzewawa albo nagrzewa to wez se wymien termostat to groszowe sprawy i wtedy bedziesz wiedzial czy tamten byl uszkodzony czy tez tak u ciebie jest u mnie np bardzo szybko silnik lapie 90 okolo stopni ,odpalam na gazie nawet zima i wszystko jest ok.JA MAM TAKIE ODCZUCIE ZE TO ZALEZNE JEST OD TERMOSTATU KIEDYS MNIALEM INNY TERMOST SILNIK PRAKTYCZNIE ZAWSZE CHODZIL NA 70 STOPNIACH A TERAZ MAM NOWY PLYN NOWY TERMOSTAT I TEMPERATURA ZAWSZE OSCYLUJE PRZY 90 STOPNIACH :roll:

Temperatura silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 02, 2008, 13:50:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Silniki ohv w polonezach grzeja sie bardzo dlugo -duza komora silnika i wlot powietrza obok chlodnicy skutecznie schladzaja silnik. Silniki dohc fiata i ohc forda nagrzewaja sie znacznie szybciej. Zima termostat w dohcu otwiera sie po przejechaniu okolo 2 km a na tej samej trasie w ohv otwieral sie po okolo 5 km (czyli akurat jak wjezdzalem na teren firmy gdzie pracuje :] ) Jedyna rada na szybsze nagrzewanie sie to przysłoniecie chlodnicy kartonem i dorobienie oslony z boku chlodnicy(po prawo patrząc od przodu) tak aby zlikwidowac wiatry w komorze silnika. Warto tez sprawdzic czujnik temp- maja dosc spore rozrzuty nawet jak sa nowe  :roll:  Potrzebny do tego jest jednak termometr  o zakresie 100 stopni, zasilacz, zegar czujnika temperatury cztery przewody, goraca woda  i czujnik  :)  Podpiecie cieplego powietrza do dolotu tez przyspiesza rozgrzewanie sie silnika. Mozna tez po odpaleniu poczekac okolo 1,5 minuty zeby silnik pochodzil zanim sie ruszy na ulice- tez nagrzewa sie troche szybciej niz odrazu jak ruszymy  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Temperatura silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 02, 2008, 13:58:59 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Mozna tez po odpaleniu poczekac okolo 1,5 minuty zeby silnik pochodzil zanim sie ruszy na ulice- tez nagrzewa sie troche szybciej niz odrazu jak ruszymy

Tutaj pragnę się ie zgodzić, silnik nieobciążony będzie się grzał dłużej niż podczas jazdy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Temperatura silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 02, 2008, 14:21:29 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja kiedyś przeprowadziłem doświadczenie żeby sprawdzić różnićę między LPG a Pb w nagrzewaniu. Auto na wolnych obrotach postawiłe, ma podwórku. Na Pb chodziło ponad 20 minut i nie weszło powyzej 90*. Wystarczyło przerzucić na LPG i po 2 minutach już chodził wentylator, praktycznie non-stop, tak więc z racji, że jeżdżę na LPG nie mam problemu z nagrzewaniem.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)