Autor Wątek: xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej  (Przeczytany 20543 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« dnia: Luty 06, 2008, 10:11:00 am »

WKLIW

  • Gość
Chciałem zamontować w moim poldziu zestaw przetwornic i żarników H4-2 (z halogenem na długie) i zastanawiam sie jak to wygląda od strony prawnej bo w internecie znalazłem zupełnie sprzeczne informacje.

Tu w wywiadzie pan policjant mówi że po uzyskaniu zaświadczenia od diagnosty nie bedzie problemów. Z zaświadczeniem tez nie powinienem miec problemów :D
http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1231&f=wd_971.xml


Tutaj natomiast Interia.pl podaje że to absolutnie nielegalne i powoduje zagrożenie ruchu (oślepia)

http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/uwaga-na-nielegalne-ksenony,992810


ja do moich lampek mam sprawne poziomowanie ( ręczne) i sprzyskiwacze do lampek
 wie ktoś jak to się ma do polskiego prawa ??

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2008, 10:35:39 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
To z interii to się pewnie tyczy żarówek udających ksenony. Odnośnie poziomowania ręcznego, to jest tak że jak auto było fabrycznie wyposażone, to nic nikomu do tego. To jest tak samo jak z ABSem. Nie wolno produkować od bodajże 2000 roku ( nie jestem pewien czy nie rok wcześniej ) auta bez ABSu. Polonezy wtedy produkowali bez, ale Polska jeszcze nie była w unii i nic nikomu do tego. A o spryskiwaczach na lampy to musiałbym dokładniej poszukać, bo nie pamiętam jak to jest dokładnie, ale chyba nic o tym nie znajdę więc jeśli nie jest powiedziane że są nielegalne, to są legalne.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2008, 10:58:24 am »

adamdn

  • Gość
Musi byc autopoziomowanie lamp (ktore niewiele rozni sie od recznego - w praktyce) oraz wysokocisnieniowe spryskiwacze reflektorow przednich. Ponadto homologacje musi posiadac caly zestaw oswietleniowy ("zarowki" takowych nie posiadaja, nawet gdyby posiadaly to to i tak nie jest homologacja ale mniejsza z tym) oraz reflektor. Powszechnie wiadomo ze reflektor w Polonezie nie posiada takowej.

Jak wyglada praktyka - kazdy bedzie widzial ze masz xenony (to widac odrazu). Jezeli bedziesz je mial maksymalnie opuszczone i nikogo nie oslepisz to byc moze uda Ci sie jakis czas pojezdzic bez problemow. Ogolnie w trakcie kontroli nie wymigasz sie - wiadomo ze Polonez nie mial xenonow w zadnej wersji...

Moja propozycja - wymienic reflektory na nowe, wsadzic porzadne zarowki (czyt. porzadne a nie biale, niebieskie, czerwone czy 100W), wyregulowac lampy i bez problemow mozna jezdzic w czarna noc :)

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 06, 2008, 11:05:56 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Bylo jakis czas temu o tym w telewizji. Odpowiedz byla krotka - jest to nielegalne, bo reflektor do ktorego to wlozysz nie ma homologacji do uzywania z tym co wlozysz.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 06, 2008, 11:11:49 am »

adamdn

  • Gość
Toz to wyzej napisalem :P

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 06, 2008, 11:50:44 am »

Arnold

  • Gość
Przyciemnianie szyb przednich folią też jest nielegalne, przyciemnianie tylnych lamp też jest nielegalne, modyfikowanie hamulców też jest nielegalne, zmiana kierownicy i dorabianie do niej naby w piwnicy też jest nielegalna... Nie bądźcie tacy święci :mrgreen: :P Jeździło już tyle Polonezów z xenonami i nic się nie stało. Jaro też chyba nie miał żadnych problemów :)

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2008, 12:02:14 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "adamdn"
Toz to wyzej napisalem :P


A ja poparlem Twoje zdanie swoim i tym z telewizji :)

[ Dodano: 2008-02-06, 12:03 ]
Arnold#1910 moze i nie mial, ale nie zmienia to faktu ze jego xenony to nie bylo to o czym pisze autor tematu - on mial cale lampy przerobione.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2008, 12:10:45 pm »

adamdn

  • Gość
Cytat: "Lupo#1891"
Arnold#1910 moze i nie mial, ale nie zmienia to faktu ze jego xenony to nie bylo to o czym pisze autor tematu - on mial cale lampy przerobione.


Co tez nie jest zgodne aleeeeee.... zawsze juz jakas podstawa do tlumaczen.

Lupo - dzieki. Ale wiesz - TV klamie :D

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2008, 12:42:14 pm »

e_gregor

  • Gość
Ludzie, a czy bardzie po polsku i poprawnie nie byłoby "ksenony"? Tak samo drażni mnie "sex" (ja to robie po polsku więc uprawiam seks), albo "auditor". Po polsku jest "audytor" no ale może auditor to osoba która jest audytorem i jeździ audi.

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2008, 12:43:25 pm »

vox+241

  • Gość
A jaki jest na to paragraf że nie mozna mieć ksenonów? Pewnie nie ma i policjant by powiedział że nie można, ale paragrafu by nie znalazł i do widzenia

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2008, 13:04:59 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Wystarczyłoby że nie mają homologacji.

Gdybym chciał mieć ksenony, to kupiłbym po prostu dodatkowe reflektory i zamontował je np w atrapie lub zderzaku.

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2008, 13:23:38 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Widziałem wiele razy. swieci cała powieżchnia klosza bardzo ostrym swiatłęm. brak lini światło cień. bardzo czesty manewr wsród motocykli ostatnimi czasy. oslepiają strasznie. smiem twierdzić ze drogowe oslepiają mniej niz takie ksenony :/

[ Dodano: 2008-02-06, 13:26 ]
jedyny manewr to przeszczep dosłownie całego mechanizmu optycznego(soczewka) z innego auta. wtedy jesli jest to dobrze zrobione nie oślepia az tak lecz nadal jest NIELEGALNE

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2008, 13:28:59 pm »

vox+241

  • Gość
Cytat: "utek"
Wystarczyłoby że nie mają homologacji.



montujesz w oryginalny reflektor...

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 06, 2008, 13:31:23 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
który jest homologowany do żarówki H4 tylko i wyłacznie i zastosowanie innego żródła sprawia że nie ma to już homologacji. nie wspomnę o tym ze to oślepia jak głupie

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 06, 2008, 13:49:28 pm »

vox+241

  • Gość
tak, ale policjant nie wie czy to zarówka h4 czy przetwornice z ksenonami.. można sie sprzeczac a ze nielegalne to wiadomo. Często widać zamontowane w seryjny reflektor- racja strasznie oślepia i rozprasza swiatło , może przez przezroczysty reflektor by tak nie oślepiało

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 06, 2008, 13:50:55 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
http://video.google.pl/videoplay?docid=3669047540205551212
http://video.google.pl/videoplay?docid=8956419409885347020&q=xenon+h4&total=64&start=10&num=10&so=0&type=search&plindex=6
widac brak asymetrycznego swiatła
należy też pamiętac ze im światło mniej niebieskie tym jasniejszem, czyli wersja zółte xenony by nie były rozpoznawalne przez patrole swieci najmocniej ze wszystkich

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 06, 2008, 18:57:11 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "adamdn"
Moja propozycja - wymienic reflektory na nowe, wsadzic porzadne zarowki (czyt. porzadne a nie biale, niebieskie, czerwone czy 100W), wyregulowac lampy i bez problemow mozna jezdzic w czarna noc


mam lampy w bardzo dobry stanie i żarówki philips +50  i światło jest ok ale przeciez zawsze może być lepsze

Cytat: "Van#1860"
należy też pamiętac ze im światło mniej niebieskie tym jasniejszem, czyli wersja zółte xenony by nie były rozpoznawalne przez patrole swieci najmocniej ze wszystkich


czyli jeśli już się w to bawić to brać te o najniższej temperaturze barwowej światła ??

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 06, 2008, 18:58:08 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cytat: "e_gregor#1917"
Ludzie, a czy bardzie po polsku i poprawnie nie byłoby "ksenony"? Tak samo drażni mnie "sex" (ja to robie po polsku więc uprawiam seks), albo "auditor". Po polsku jest "audytor" no ale może auditor to osoba która jest audytorem i jeździ audi.



jezeli juz tak po polsku chcesz pisac to AUDITOR jest najzwyklejszym WIZYTATOREM od WIZYTACJI

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 06, 2008, 19:13:52 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
te o najniższej temp świecą najjasniej

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 06, 2008, 19:19:56 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "vox#241"
tak, ale policjant nie wie czy to zarówka h4 czy przetwornice z ksenonami.. można sie sprzeczac a ze nielegalne to wiadomo. Często widać zamontowane w seryjny reflektor- racja strasznie oślepia i rozprasza swiatło , może przez przezroczysty reflektor by tak nie oślepiało

Myślisz, że policjant nie umie odróżnić H4 od ksenonu?
A że trzeba dać czysty reflektor to chyba jest oczywiste, bo nie wyobrażam sobie inaczej :)