Autor Wątek: Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika  (Przeczytany 23550 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 03, 2008, 16:19:08 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "Mariusz#1926"
z tym że tu jest sterowanie plusem


tu to znaczy gdzie? w Twoim alarmie?

pierwsze slysze aby alarm sterowal plusem... z reguly na wyjsciu ma tranzystor NPN wlaczajacy "mase"... no ale jeszcze musze sie duzo nauczyc ;)

pozdrawiam
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 03, 2008, 21:16:58 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dokładnie na wyjściu jest plus więc trzeba było odwrócić schemat sam sie zdziwiłem ale miernik nie kłamał.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #102 dnia: Czerwiec 14, 2008, 19:49:53 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
jestem w trakcie tworzenia el siłownika do otwierania klapy. pytanie brzmi następująco:
jak zrobić by guzik przy klapie bagażnika( który własnie montuje) był aktywny TYLKO w przypadku gdy samochód jest otwarty? mam zwykły centralny zamek bez alarmu.
kwestią jest w jaki sposób dać stałe napięcie po otwarciu centralnego i zabrać je po jego właczeniu/zamknięcu drzwi. na siłowniki jak wiadomo idzie prąd tylko przez chwile. czy jest coś w rodzaju przekaźnika który by został zwarty po impulsie a potem znów sie rozłaczył?

mam pomysł, może głupi by rozwiązać to mechanicznie-mianowicie do cięgna od zamka( to pod co jest podłaczony siłownik od centralki) w jakiś dzwiach przykręcić przełacznik, który bedzie sie załaczał/wył w zależnosci od tego czy dzwi zamkniete czy otwarte. przełacznik ten bedzie nam dawał napięcie na siłownik.

moge zrobić tak i wiem ze to bedzie działac, ale może jest jakies prostrze rozwiązanie problemu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #103 dnia: Czerwiec 14, 2008, 22:52:47 pm »

marcij

  • Gość
Na ktoryms przewodzie sterujacym od mastera masz caly czas minus po otwarciu zamka , a na drugim po zamknieciu. Wpinasz sie poprostu tam gdzie w centralke centralnego podpina sie sterowanie od alarmu. Oczywiscie jesli jest to zwykly uniwersalny centralny , w fabrycznych moglo byc cos inaczej

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #104 dnia: Czerwiec 15, 2008, 00:14:27 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "marcij"
Na ktoryms przewodzie sterujacym od mastera masz caly czas minus po otwarciu zamka , a na drugim po zamknieciu. Wpinasz sie poprostu tam gdzie w centralke centralnego podpina sie sterowanie od alarmu. Oczywiscie jesli jest to zwykly uniwersalny centralny , w fabrycznych moglo byc cos inaczej


No to w takim razie sprawa załatwiona, Zoltanno ładuj kable do bagera ciung plusa z aku i masz już kozak otwieranie :D
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #105 dnia: Czerwiec 15, 2008, 10:43:53 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
marcij, Bardzo Ci dziękuje za tą podpowiedź ! nie wiedziałem, że jest taka opcja

wszystko własnie zamontowałem, działa jak powinno pod względem elektrycznym, niestety siłownik okazał sie za słaby, musze kupić mocniejszy :(
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #106 dnia: Czerwiec 15, 2008, 17:18:22 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Zoltanno#1930, a może to po prostu kwestia za małego prądu. Podpiąłeś + z centralki czy jak to zrobiłeś?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #107 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:14:50 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
+ jest dany kablem prosto z aku. idzie do przzekaźnika, który jest we wnęce koła zapasowego. minus( do impulsu przekaźnika) wzięty z kabla sterującego CZ, jak napisałmarcij,
przełącznik podaje mase z CZ na przekaźnik, by uniknąc jakiegos przypadkowego zwarcia.
sam przełacznik jest to guzik ze sarego apartau telefonicznego , który odpowiada za odłożenie słuchawki :D jest mały i fajnie "pstryka" :) i caly jest jeszcze zaizolowany.
przykręcony jest pod uszczelką klapy bagażnika, w miejscu gdzie jest wycięcie na wsadzenie ręki
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #108 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:16:54 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Zoltanno#1930, możesz ogólnie próbować poluzować cały zamek. Będzie się lżej otwierać i zamykać klapa, ale musisz liczyć się z tym, że po dziurach będzie to lekko pracować wszystko ( jakieś lekkie stukanie czy piszczenie się może pojawić ).
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #109 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:20:49 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
probowałem zdejmować spreżyne. wtedy ma siłę otworzyc, ale jak za linkę w srodku pociągne to nie wraca i kiepsko sie zamyka. kupić musze i tak.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #110 dnia: Czerwiec 17, 2008, 20:56:53 pm »

Barnii

  • Gość
Ja zdjąłem sprężynę i siłownik 4kg bez żadnego problemu daje rade. Fakt, że ciągnąc za linkę w środku trzeba później wrócić dźwignię w dół bo sama nie wraca. Jednak mi to nie przeszkadza bo po to zamontowałem guzik żeby nim otwierać a nie linką. Linka to tylko wersja awaryjna ;)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #111 dnia: Październik 17, 2010, 14:03:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja swego czasu rozwiązałem ten problem zakładając dodatkowy przełącznik w drzwiach kierowcy sterowany cięgnem rygla.

jeśli masz alarm to poszukaj może ma w standardzie wyjście zwierające do masy gdy alarm jest rozbrojony. Wtedy z tego wyjścia dajesz przełącznik do sterowania przekażnikiem. Do tego przekaźnik żółty jak do klaksonu. Na "30" dajesz stały plus po bezpieczniku. "87" na siłownik CZ (jego druga końcówka zwarta do masy na stałe). Na "85" (albo "86" bo nie pamiętam) podłączasz włącznik otwierający klapę podający masę właśnie przez alarm.

A skoro przy otwieraniu z przycisku mowa to nie wiem czy już ktoś o tym wspomniał ale najlepiej byłoby sam przełącznik zastąpić układem "masy chwilowej" czyli czymś na kształt sterownika centralnego zamka. Może zdarzyć się sytuacja że przycisk zablokuje się w pozycji zwartej i wtedy siłownik będzie zasilany stale co dość szybko doprowadzi go do uszkodzenia. Układ "masy chwilowej" wyśle kilku sekundowy impuls w momencie zwarcia zewnętrznego przełącznika i nie będzie reagował na to że jest on zwarty na stałe. Kolejny impuls wyśle dopiero po rozwarciu i ponownym zwarciu guzika klapy.

Wszyscy co widzieli mojego "gwoździa" w borkostworku wiedza jak jest on założony. Niestety daleko postępująca korozja spowodowała że lubi się on przycinać. I tylko dzięki tej masie chwilowej nadal mam ten sam siłownik w klapie.

[ Dodano: 2010-10-17, 14:05 ]
Ja swego czasu rozwiązałem ten problem zakładając dodatkowy przełącznik w drzwiach kierowcy sterowany cięgnem rygla.

jeśli masz alarm to poszukaj może ma w standardzie wyjście zwierające do masy gdy alarm jest rozbrojony. Wtedy z tego wyjścia dajesz przełącznik do sterowania przekażnikiem. Do tego przekaźnik żółty jak do klaksonu. Na "30" dajesz stały plus po bezpieczniku. "87" na siłownik CZ (jego druga końcówka zwarta do masy na stałe). Na "85" (albo "86" bo nie pamiętam) podłączasz włącznik otwierający klapę podający masę właśnie przez alarm.

A skoro przy otwieraniu z przycisku mowa to nie wiem czy już ktoś o tym wspomniał ale najlepiej byłoby sam przełącznik zastąpić układem "masy chwilowej" czyli czymś na kształt sterownika centralnego zamka. Może zdarzyć się sytuacja że przycisk zablokuje się w pozycji zwartej i wtedy siłownik będzie zasilany stale co dość szybko doprowadzi go do uszkodzenia. Układ "masy chwilowej" wyśle kilku sekundowy impuls w momencie zwarcia zewnętrznego przełącznika i nie będzie reagował na to że jest on zwarty na stałe. Kolejny impuls wyśle dopiero po rozwarciu i ponownym zwarciu guzika klapy.

Wszyscy co widzieli mojego "gwoździa" w borkostworku wiedza jak jest on założony. Niestety daleko postępująca korozja spowodowała że lubi się on przycinać. I tylko dzięki tej masie chwilowej nadal mam ten sam siłownik w klapie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #112 dnia: Październik 17, 2010, 14:30:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Bocian_s#313"
jeśli masz alarm to poszukaj może ma w standardzie wyjście zwierające do masy gdy alarm jest rozbrojony

Jest tu ktoś, kto sie orientuje czy Patrol Line ma takie coś ? :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+