Autor Wątek: Łożyska kół - Polonez  (Przeczytany 21105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

santi86

  • Gość
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 06, 2008, 21:53:43 pm »
wejdź pod auto i spróbuj gwałtownie ruszyć rękami wał

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2698
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 06, 2008, 21:54:21 pm »
Patrzeć wyżej, zdąrzyliście odpisać, nie będę dopisywał ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

K@mil

  • Gość
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 09, 2008, 10:16:12 am »
Witajcie.
Szumią mi łożyska w kołach z przodu.
Mam pytanie jakie tam sa łożyska?
Czy jestem w stanie je sam wymienić?
Jakaś fotorelacja z wymiany?
Jeżeli nie to ile taka wymiana może kosztować??

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 09, 2008, 11:51:04 am »
lozyska stozkowe 2 sztuki ,oznaczen nie pomne
komplet na jedno kolo 25pln ,wymiana 50pln
do wymiany potrzebny wybijak i cos ala kowadlo (zeby oprzec piaste)  ,imadlo tez mile widziane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 09, 2008, 12:23:26 pm »
Twardy pniak do rąbania drzewa też się nada :mrgreen: sprawdzone :)

Lepiej wydać nieco więcej na łożyska. Nie kupuj CX-ów  :!:  są do dupy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Zafira A 1.8 '99

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 09, 2008, 12:38:36 pm »
Cytat: "KGB"

do wymiany potrzebny wybijak i cos ala kowadlo (zeby oprzec piaste)  ,imadlo tez mile widziane


Wystarcza zwykły śrubokręt i felga, a w zasadzie jej otwór wewnętrzny :)

K@mil

  • Gość
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 09, 2008, 13:09:35 pm »
A jaki rozmiar łożysk tam jest podacie mi dokładny rozmiar i ilość sztuk na lewe i prawe koło???

Możecie mi w punktach opisać wymianę takich łożysk??

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1019
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV 2.3 LPG i 2.0 LPG
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 09, 2008, 13:33:44 pm »
A ja jak zwykle w temacie o przednich łożyskach dodam swoje 3 no może 5 groszy...
Najczęściej szumi to mniejsze łożysko. Jeżeli pierścień zewnętrzny tego łożyska jest dobry to wystarczy założyć nowe łożysko. Prosta operacja bez zdejmowania koła nawet. Już kilkakrotnie wymieniałem tak w swoich polonezach i zawsze było to wystarczające...

- podnosisz wybrane kółko,
- zdejmujesz zaślepkę - dekielek,
- odkręcasz nakrętkę,
- wydłubujesz łożysko, które samo właściwie wyskakuje,
- wycierasz ładnie ze smaru i oglądasz powierzchnię pierścienia, który został w piaście,
- oglądasz rolki łożyska (jak rolki mają wżery, ubytki to dlatego szumi),
- jak powierzchnia tego pierścienia co został w piaście jest gładka to,
- wkładasz nowe łożysko,
- fest smarujesz i przykręcasz nową nakrętkę,
- regulujesz luz,
- zakładasz zaślepkę.

Wszystko w 15 - 30 min. Zależy jak długo będziesz oglądać łożysko  :mrgreen:
Trochę taniej. Efekt ten sam.

W sklepie się mówi, że chcesz mniejsze przednie łożysko do poloneza/fiata dużego i nakrętkę. Wtedy sprzedawca mówi, że nie opłaca się kupować w elementach bo cały zestaw wychodzi taniej. Ale jedno łożysko i nakrętka jest tańsza od zestawu...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"

Precz z eurokomuną

Pozbywam się zapasów części do poloneza... więc proszę pytać...

K@mil

  • Gość
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2008, 13:53:48 pm »
DF, a oprócz tego małego łożyska są tam jeszcze jakieś??
Ja chyba od razu wymienię wszytskie co o tym sądzisz?

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1019
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV 2.3 LPG i 2.0 LPG
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 09, 2008, 14:12:36 pm »
No napisali ci przecież już wyżej, że są dwa na koło. W sklepach gotowe zestawy. Jak masz ochotę to wymień oba. Tylko trzeba piastę zdemontować i wydłubywać pierścienie i więcej czasu i roboty. Ja tak zrobiłem raz za pierwszym razem. Wymieniłem dobre na nowe dobre. Potem za radą bardziej doświadczonych wymieniałem już tylko te małe a właściwie jego kawałek. Wybór należy do Ciebie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"

Precz z eurokomuną

Pozbywam się zapasów części do poloneza... więc proszę pytać...

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 09, 2008, 15:44:29 pm »
Więc wymiana całości w punkach wygląda tak:

- po zdjęciu koła (koło połóż blisko na ziemi, tak by miedzy ziemią a otwórem w feldze, było sporo przestrzeni), zdemontować zacisk,
- odkręcic nakrętki jarzma zacisku od łącznika przykręconego do piasty,
- zdjąć jarzmo zacisku, odkręćic tarczę (klucz 12, albo skrzywić trochę szpilki w dół młotkiem a potem młotkiem pomóc się im odkręcić), zdjąć tarczę,
- zjąć zaślepke łożyska (srubokrętem z pomocą mlotko podważać z kazdej strony),
- czymś cienkim odbić zagięty kołnierz nakrętki od rowków w zwrotnicy (wbić coś w te rowki, pozostawiam to inwencji),
- odkręcić nakrętkę, pamiętając że prawa ma lewy gwint,
- zdjąć piastę, przy okazji wypadnie też wewnętrzna część małego łozyska,
- rozwalić i wydłubać uszczelniacz znajdujący się z "drugiej strony" piasty. Powinno się wtedy dać wyjąc wewnętrzną częsć duzego łożyska,
- połozyć piastę przodem w dół w otworze centrującym felgi, wziać młotek i płaski śrubokręt i wybić zewnętrzną bieżnie małego łozyska (naparzać równomiernie, obracać piastę w trkacie wybijania),
- odwrócić piastę, i włożyć teraz w felge "przednią stroną" w dół. Wybić bieżnie łożyska wewnętrznego. Jednocześnie wypadnie z nią pierścień sprężysty. NIE WYRZUCAĆ GO!
- wytrzeć cały stary smar z piasty i zwrotnicy,
- nabić równomiernie bieżnie małego łozyska węższą stroną w dół, ja używam do tego celu klucza do świec, zahaczając go o brzeg biezni co 90 stopni i uderzając młotkiem.
- jeszcze raz odwrócić piastę, dolną częscią do góry,
- nabić zewnętrzną bieżnie nowego dużego łozyska,  też węższą częscią do góry, nastepnie nałozyć do środka i na samą wewnętrzną cześć łożyska nowy smar do łożysk, włożyć łożysko i stary pierścień (nie występuje w zestawach naprawczych). Nabić równomiernie uczelniacz,
- odwrócić piastę, uzuepełnić obficie nowym smarem,
- załozyć piastę na zwrotnice,
- nasmarować smarem małe łozysko i wcisnąć do środka, dać podkładkę (też tą starą, nowej nie dają),
- założyć nową nakrętkę (sprawdzić kierunek gwintu, lewa chyba ma dodatkowo naciecia na obwodzie dla odróżnienia),
- nakrętkę dokręcić silnie (20-30 Nm), pokręcić piastą w obie strony kilkukrotnie,
- poluzowac nakrętne, ponownie dokręcić momentem 7 Nm, i cofnąć 1/6 obrotu,
- zabić kołnież nakrętki w rowkach zwrotnicy od góry i od dołu. Powinno sie to robić jakimis super szczypcami, ale jak zwykle starcza młotek i śrubokręt,
- nałozyć nowego smaru do zaslepki i założyć zaślepkę,
- złożyć całą resztę.

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 631
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 29, 2009, 15:39:55 pm »
czy zna knoś numery/symbole łozysk polda przód i tył?
zamiast zestawu produchcji chińsko-słowackiej wolę sobi eskompletować zestaw z SKFa lub Timkena
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Inka

  • Gość
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 30, 2009, 08:55:16 am »
jakbym była w domu to bym Ci podała jakie to ma numerki, ale nie mam książki przy sobie akurat :(

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 631
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 09, 2009, 12:55:41 pm »
w temacie dobrania łożysk:
w tyle są chyba łozyska 6306 2RS C4. C4 oznacza luz powiększony o 2 stopnie, zapobiega to "grzaniu się łożyska"

czy ktoś może potwierdzić i podać  oznaczenia łożysk przednich?
pozdrawiam
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 17, 2009, 22:25:04 pm »
urwałem tylne koło w poldku (śruby poleciały z gwintem z piasty) i kupiłem używaną półoś tylko musze zmienić na niej łożysko, moje pytanie dotyczy wymiarów tego łożyska i polecanych firm :?:  bo w moim ulubionym sklepie nie maja katalogu z łożyskami. i jeszcze coś przed łożyskiem jest jakiś piercień, jak mam go zbić? Lub gdzie moge kupić nowy jeśli go zepsuje?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 17, 2009, 22:41:32 pm »
nowy 1.4 16V, wszystko w tym temacie jest napisane, a pierścień zabezpieczający i tak musisz kupic nowy.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 12, 2009, 13:55:15 pm »
witam! po wymianie łożyska na półosi zauważyłem ze zaczęła się wysuwać i pewnie gdyby nie zacisk hamulcowy to juz dawno by mi uciekła razem z kołem. jak można rozwiązać ten problem?? myślałem żeby lekko przyspawać do półosi pierścień zabezpieczający łożysko tylko jak to jest z tym uszczelniaczem? czy uszczelniacz styka się bezpośrednio z półosią czy z tym pierścienirm?? most nie długo i tak bedę zmieniał chodzi mi o rozwiązanie na jakiś czas.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 12, 2009, 14:02:21 pm »
uczelniacz chodzi po polosi ,a nie pierscieniu ,
jezeli pierscien sie wysuwa ,to wymiana lozyska zostala zle zrobiona,

powiadasz ,ze chcesz spawac - no coz jak sie nie boisz to spawaj ,tylko z plytkim przetopem ,elektroda nie grubsza niz 2mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 273
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 12, 2009, 14:18:25 pm »
coś zrobić trzeba  a nie wiem co. popatrze jak to wygląda i może mi coś do głowy przyjdzie. tylko problem bo jak pospawam to pózniej uszczelniacz może przepuszczać olej.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 12, 2009, 14:27:56 pm »
a kto ci kaze spawac po biezni uszczelniacza ?
JA bym sie martwil raczej tym ,ze oslabiasz polos w miejscu mocowania lozyska
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.