Autor Wątek: Łożyska kół - Polonez  (Przeczytany 39081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 06, 2008, 21:53:43 pm »

santi86

  • Gość
wejdź pod auto i spróbuj gwałtownie ruszyć rękami wał

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 06, 2008, 21:54:21 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Patrzeć wyżej, zdąrzyliście odpisać, nie będę dopisywał ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 09, 2008, 10:16:12 am »

K@mil

  • Gość
Witajcie.
Szumią mi łożyska w kołach z przodu.
Mam pytanie jakie tam sa łożyska?
Czy jestem w stanie je sam wymienić?
Jakaś fotorelacja z wymiany?
Jeżeli nie to ile taka wymiana może kosztować??

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 09, 2008, 11:51:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
lozyska stozkowe 2 sztuki ,oznaczen nie pomne
komplet na jedno kolo 25pln ,wymiana 50pln
do wymiany potrzebny wybijak i cos ala kowadlo (zeby oprzec piaste)  ,imadlo tez mile widziane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 09, 2008, 12:23:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Twardy pniak do rąbania drzewa też się nada :mrgreen: sprawdzone :)

Lepiej wydać nieco więcej na łożyska. Nie kupuj CX-ów  :!:  są do dupy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 09, 2008, 12:38:36 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "KGB"

do wymiany potrzebny wybijak i cos ala kowadlo (zeby oprzec piaste)  ,imadlo tez mile widziane


Wystarcza zwykły śrubokręt i felga, a w zasadzie jej otwór wewnętrzny :)

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 09, 2008, 13:09:35 pm »

K@mil

  • Gość
A jaki rozmiar łożysk tam jest podacie mi dokładny rozmiar i ilość sztuk na lewe i prawe koło???

Możecie mi w punktach opisać wymianę takich łożysk??

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 09, 2008, 13:33:44 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A ja jak zwykle w temacie o przednich łożyskach dodam swoje 3 no może 5 groszy...
Najczęściej szumi to mniejsze łożysko. Jeżeli pierścień zewnętrzny tego łożyska jest dobry to wystarczy założyć nowe łożysko. Prosta operacja bez zdejmowania koła nawet. Już kilkakrotnie wymieniałem tak w swoich polonezach i zawsze było to wystarczające...

- podnosisz wybrane kółko,
- zdejmujesz zaślepkę - dekielek,
- odkręcasz nakrętkę,
- wydłubujesz łożysko, które samo właściwie wyskakuje,
- wycierasz ładnie ze smaru i oglądasz powierzchnię pierścienia, który został w piaście,
- oglądasz rolki łożyska (jak rolki mają wżery, ubytki to dlatego szumi),
- jak powierzchnia tego pierścienia co został w piaście jest gładka to,
- wkładasz nowe łożysko,
- fest smarujesz i przykręcasz nową nakrętkę,
- regulujesz luz,
- zakładasz zaślepkę.

Wszystko w 15 - 30 min. Zależy jak długo będziesz oglądać łożysko  :mrgreen:
Trochę taniej. Efekt ten sam.

W sklepie się mówi, że chcesz mniejsze przednie łożysko do poloneza/fiata dużego i nakrętkę. Wtedy sprzedawca mówi, że nie opłaca się kupować w elementach bo cały zestaw wychodzi taniej. Ale jedno łożysko i nakrętka jest tańsza od zestawu...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2008, 13:53:48 pm »

K@mil

  • Gość
DF, a oprócz tego małego łożyska są tam jeszcze jakieś??
Ja chyba od razu wymienię wszytskie co o tym sądzisz?

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 09, 2008, 14:12:36 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
No napisali ci przecież już wyżej, że są dwa na koło. W sklepach gotowe zestawy. Jak masz ochotę to wymień oba. Tylko trzeba piastę zdemontować i wydłubywać pierścienie i więcej czasu i roboty. Ja tak zrobiłem raz za pierwszym razem. Wymieniłem dobre na nowe dobre. Potem za radą bardziej doświadczonych wymieniałem już tylko te małe a właściwie jego kawałek. Wybór należy do Ciebie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 09, 2008, 15:44:29 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Więc wymiana całości w punkach wygląda tak:

- po zdjęciu koła (koło połóż blisko na ziemi, tak by miedzy ziemią a otwórem w feldze, było sporo przestrzeni), zdemontować zacisk,
- odkręcic nakrętki jarzma zacisku od łącznika przykręconego do piasty,
- zdjąć jarzmo zacisku, odkręćic tarczę (klucz 12, albo skrzywić trochę szpilki w dół młotkiem a potem młotkiem pomóc się im odkręcić), zdjąć tarczę,
- zjąć zaślepke łożyska (srubokrętem z pomocą mlotko podważać z kazdej strony),
- czymś cienkim odbić zagięty kołnierz nakrętki od rowków w zwrotnicy (wbić coś w te rowki, pozostawiam to inwencji),
- odkręcić nakrętkę, pamiętając że prawa ma lewy gwint,
- zdjąć piastę, przy okazji wypadnie też wewnętrzna część małego łozyska,
- rozwalić i wydłubać uszczelniacz znajdujący się z "drugiej strony" piasty. Powinno się wtedy dać wyjąc wewnętrzną częsć duzego łożyska,
- połozyć piastę przodem w dół w otworze centrującym felgi, wziać młotek i płaski śrubokręt i wybić zewnętrzną bieżnie małego łozyska (naparzać równomiernie, obracać piastę w trkacie wybijania),
- odwrócić piastę, i włożyć teraz w felge "przednią stroną" w dół. Wybić bieżnie łożyska wewnętrznego. Jednocześnie wypadnie z nią pierścień sprężysty. NIE WYRZUCAĆ GO!
- wytrzeć cały stary smar z piasty i zwrotnicy,
- nabić równomiernie bieżnie małego łozyska węższą stroną w dół, ja używam do tego celu klucza do świec, zahaczając go o brzeg biezni co 90 stopni i uderzając młotkiem.
- jeszcze raz odwrócić piastę, dolną częscią do góry,
- nabić zewnętrzną bieżnie nowego dużego łozyska,  też węższą częscią do góry, nastepnie nałozyć do środka i na samą wewnętrzną cześć łożyska nowy smar do łożysk, włożyć łożysko i stary pierścień (nie występuje w zestawach naprawczych). Nabić równomiernie uczelniacz,
- odwrócić piastę, uzuepełnić obficie nowym smarem,
- załozyć piastę na zwrotnice,
- nasmarować smarem małe łozysko i wcisnąć do środka, dać podkładkę (też tą starą, nowej nie dają),
- założyć nową nakrętkę (sprawdzić kierunek gwintu, lewa chyba ma dodatkowo naciecia na obwodzie dla odróżnienia),
- nakrętkę dokręcić silnie (20-30 Nm), pokręcić piastą w obie strony kilkukrotnie,
- poluzowac nakrętne, ponownie dokręcić momentem 7 Nm, i cofnąć 1/6 obrotu,
- zabić kołnież nakrętki w rowkach zwrotnicy od góry i od dołu. Powinno sie to robić jakimis super szczypcami, ale jak zwykle starcza młotek i śrubokręt,
- nałozyć nowego smaru do zaslepki i założyć zaślepkę,
- złożyć całą resztę.

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 29, 2009, 15:39:55 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 665
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
czy zna knoś numery/symbole łozysk polda przód i tył?
zamiast zestawu produchcji chińsko-słowackiej wolę sobi eskompletować zestaw z SKFa lub Timkena
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 30, 2009, 08:55:16 am »

Inka

  • Gość
jakbym była w domu to bym Ci podała jakie to ma numerki, ale nie mam książki przy sobie akurat :(

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 09, 2009, 12:55:41 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 665
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
w temacie dobrania łożysk:
w tyle są chyba łozyska 6306 2RS C4. C4 oznacza luz powiększony o 2 stopnie, zapobiega to "grzaniu się łożyska"

czy ktoś może potwierdzić i podać  oznaczenia łożysk przednich?
pozdrawiam
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 17, 2009, 22:25:04 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
urwałem tylne koło w poldku (śruby poleciały z gwintem z piasty) i kupiłem używaną półoś tylko musze zmienić na niej łożysko, moje pytanie dotyczy wymiarów tego łożyska i polecanych firm :?:  bo w moim ulubionym sklepie nie maja katalogu z łożyskami. i jeszcze coś przed łożyskiem jest jakiś piercień, jak mam go zbić? Lub gdzie moge kupić nowy jeśli go zepsuje?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 17, 2009, 22:41:32 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
nowy 1.4 16V, wszystko w tym temacie jest napisane, a pierścień zabezpieczający i tak musisz kupic nowy.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 12, 2009, 13:55:15 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
witam! po wymianie łożyska na półosi zauważyłem ze zaczęła się wysuwać i pewnie gdyby nie zacisk hamulcowy to juz dawno by mi uciekła razem z kołem. jak można rozwiązać ten problem?? myślałem żeby lekko przyspawać do półosi pierścień zabezpieczający łożysko tylko jak to jest z tym uszczelniaczem? czy uszczelniacz styka się bezpośrednio z półosią czy z tym pierścienirm?? most nie długo i tak bedę zmieniał chodzi mi o rozwiązanie na jakiś czas.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 12, 2009, 14:02:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uczelniacz chodzi po polosi ,a nie pierscieniu ,
jezeli pierscien sie wysuwa ,to wymiana lozyska zostala zle zrobiona,

powiadasz ,ze chcesz spawac - no coz jak sie nie boisz to spawaj ,tylko z plytkim przetopem ,elektroda nie grubsza niz 2mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 12, 2009, 14:18:25 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
coś zrobić trzeba  a nie wiem co. popatrze jak to wygląda i może mi coś do głowy przyjdzie. tylko problem bo jak pospawam to pózniej uszczelniacz może przepuszczać olej.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Łożyska kół - Polonez
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 12, 2009, 14:27:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a kto ci kaze spawac po biezni uszczelniacza ?
JA bym sie martwil raczej tym ,ze oslabiasz polos w miejscu mocowania lozyska
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.