Autor Wątek: Spalanie oleju  (Przeczytany 14396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Spalanie oleju
« dnia: Luty 19, 2008, 07:57:58 am »

syndoktora

  • Gość
Witam mam problem ze spalaniem oleju w moim jaszczurze, mianowicie bierze około 0,7litra na 1000km (15w40 lotos gas)niedawno planowałem głowicę, uszczelniacze wymienione na VW, zawory uczciwie dotarte, prawdopodobnie silnik, zanim kupiłem ten samochud był przegrzany (brak wody w układzie chłodzenia) więc wniosek jaki mi się nasówa to pierścienie. Nie mam juz kasy na wymiane tego a szkoda mi tego silnika bo śmiga jak brzytwa, słyszałem że ratunkiem może być dolanie jednego litra oleju 20w40, znajomy to praktykował i podobno z powodzeniem(przez 2 lata) potem poldka sprzedał.
Czy aby napewno można stosować takie praktyki bez ryzyka uszkodzenia silnika?? Dodam tylko że jeżdźę doś spokojnie w granicach 3tyś obrotów.
Pozdrawiam

Bierze olej!
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2008, 08:18:54 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
możesz dolać ale raczej gęsty olej leje się gdy nie trzyma cisnienia.

Bierze olej!
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2008, 08:28:11 am »

syndoktora

  • Gość
No a jaka markę oleju byś mi zalecił jako dolewke 20w40?? a
może lepiej 20w50???

Bierze olej!
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2008, 10:00:22 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pomoże tyle co umarłemu kadzidło. jak miałem zwykły silnik to pod koniec żywota dostawał castrol high mile
zjadał go zdecydowanie mniej

Bierze olej!
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2008, 13:45:39 pm »

syndoktora

  • Gość
Postanowiłem jednak wlac moto doktora, tak wiem- mam świadomość co może się stać z silnikiem ale myślę że to ostatnia deska ratunku dla tego silnika, ale moze jak nie będę go mordował to jednak pojeżdźę jakiś czas a na wiosnę zmiana oleju na 20w50(jeśli silnik dotrwa)...

Bierze olej!
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 19, 2008, 17:23:16 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Postanowiłem jednak wlac moto doktora, tak wiem- mam świadomość co może się stać z silnikiem ale myślę że to ostatnia deska ratunku dla tego silnika


Bzdura , wlałem 30 tysiecy temu, nic złego się z silnikiem nie dzieje.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Bierze olej!
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 19, 2008, 19:11:10 pm »

knrdlvn

  • Gość
A te 0,7litra na 1000km to nie jest jeszcze w normie?  Myśle że najwięcej o stanie silnika powinien powiedzieć pomiar kompresji.

Bierze olej!
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 19, 2008, 19:26:53 pm »

tebe

  • Gość
Jak widzę o olejach nie macie zielonego pojęcia...

Niezależenie czy silnik bierze olej, czy tez go nie bierze to ZAWSZE najlepszym wyborem jest stosowanie pełnego sytnetyku - jak pisałem jak już bierze olej, to i tak syntetyku będzie brał do 40% mniej niż mineralnego. Jak pisałem - olej syntetyczny ma przez caly zakres temperatur identyczne wlasciwosci, lepkosc, rzadkosc, itd. A olej mineralny przy niskich tepmeraturach póki silnik sie nie rozgrzej, to ma wlasciwosci o wiele gorsze, a potem jak sie rozgrzeje identyczne jak syntetyk. Dlatrgo też silnik najbardziej się niszczy przy rozruchu - szczegolnie, jak nie jest zalany syntetykiem.

Kilka faktów:

1. Olej mineralny nic nie uszczelnia.

2. Nagar nic nie uszczelnia, może być za to powodem spalania stuukowego i nawet urwania tloka w skrajnym wypadku.

3. Należy lać olej jak najlepszy się da (o ile na to was stać), to znaczy syntetyk.

4. Kompletną głupotą jest to, że jak silnik zaczyna brać olej to przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk a potem na mineralny. Bzdura do kwadratu. W temperaturze roboczej silnika każdy olej ma identyczną rzadkość - różnica pojawia się w temperaturach minusowych, gdzie syntetyki mają ogromną przewagę nad mineralnymi dzięki czemu redukują tarcie już w najniższych temperaturach (jak wykazały badania silnik najbardzej się zużywa w trakcie rozruchu).

5. Jak silnik już bierze olej, to o wiele więcej bierze mineralnego niż pełnego syntetyku (do 40% więcej) - tak wynika z badań.

6. Polonezy zalewane pełnym syntetykiem wytrzymują o wiele większe przebiegi niż zalewane mineralnym bez remontu silnika.

Tak więc o ile kogoś na to stać należy lać olej syntetyczny! A jak silnik bierze olej i trzeba dużo dolewać (co szkodzi portfelowi w przypadku drogiego oleju syntetycznego), to się go remontuje, a nie katuje na mineralnym.

A jaki olej? Wyprobowany i przetestowany: Mobil 1 5W-50 Rally formula - najlepszy olej do poloneza :D

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil1_5W-50.asp

Wymieniaj regularnie co 12 tys km i problemów mieć nie będziesz :D

Niech ktoś jeszcze spróbuje raz komuś poradzić aby stosował olej mineralny..... Olej mineralny stosuje się tylko na dotarcie silnika - wtedy jest jedyny sens stosowania tego oleju. Nie lej żadnych motodoktorów itd - zalej Mobil 1 5W-50 Rally formula, zmieniaj co 12 tys km i będziesz miał spokój.

Bierze olej!
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 19, 2008, 20:15:43 pm »

Meyron

  • Gość
Jak silnik już bierze olej, to o wiele więcej bierze mineralnego niż pełnego syntetyku (do 40% więcej) - tak wynika z badań.

Jak wynika z moich badań,które prowadzę bardzo regularnie po przejściu z półsyntetyka na mineralny zużycie oleju pozostało dokładnie w tych samych granicach,natomiast wzrosło ciśnienie oleju na wskażniku do bliższych prawidlowym.

Bierze olej!
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 19, 2008, 21:10:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "meyron"
natomiast wzrosło ciśnienie oleju na wskażniku do bliższych prawidlowym.


wskaźnik wychyłowy ciśnienia oleju, według moich badań organoleptycznych i doświadczenia, to se można w d./u./p./e wsadzić, co zresztą może potwierdzić wielu użytkowników. Najlepszym sprawdzeniem ciśnienia w silniku jest podłączenie urządzonka do pomiaru ciśnienia oleju w miejsce czujnika w bloku i dokonanie pomiaru na zimnym i ciepłym silniku. Jedynym zdanym sygnałem o potwierdzeniu sprawności/niesprawności układu jest kontrolka na desce rozdzielczej, a nie ten wskaźnik. Oczywiście pomiar jest bardzo .............. hmm, orientacyjny, daleki od dokłądności i rzeczywistoci, ale chociaż po nim widać czy się olej w misce nie skończył i czy w ogóle jest ciśnienie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Bierze olej!
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 19, 2008, 21:18:09 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
to zależy od rodzaju wskaźnika może te fabryczne są do niczego nigdy nie stosowałem i nie wiem ale ja mam podłączony inny  i narazie wskazuje prawidłowo. a co do oleju to wiadomo im gęstszy olej tym ciśnienie wyższe żadna nowość ja mam olej mobilka 5w -50 wlanego i na zimnym silniku po odpaleniu mam 0,55MPa ciśnienia dopiero jak złapie temperatury około 70 stopni po dłuższej jeździe to schodzi na wolnych obrotach do 0,2MPa dodam, gazu w granicach 4 tys na obrotku i wchodzi na 0,4 MPa czyli praktycznie tak jak pisze Trzeciak że powinno tak być.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Bierze olej!
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 19, 2008, 21:22:52 pm »

Meyron

  • Gość
W nowszych modelach Poloneza konstruktor zrezygnował z zamieszczenia w zegarach wskażnika ciśnienia oleju,pozostawiając tylko lampke kontrolną ciśnienia oleju.Tak też pewnie BARTEK#1925 ma rację.Jednak zmiany pokazywanych wartości na moim wskażniku w porównaniu z porzednimi,choć mało dokładne to jednak pokazują,że zmiana oleju i jego właściwości nawet po rozgrzaniu silnika nie są bez znaczenia,jak usiłował tego dowieść TEBE.

Bierze olej!
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2008, 07:28:15 am »

syndoktora

  • Gość
Więc tak, motodoktor wlany wg. zaleceń, czyli na rozgrzanym silniku (90st. C) i podczas jego pracy. Silnik w którymś momencie przestał pracować, odpaliłem go ponownie, niestety na wolnych obrotach gasł ale widoczna poprawa pracy. Gas  wyrególowany i  jeszcze dodatkowo zmniejszyłemmu dawkę-tak tylko zeby zobaczyć jak będzie się spisywał, miłe zaskoczenie silnik chodzi płynnie bez wcześniejszych wibracji i stuków, przejechałem już od wczorajszego wieczora do dzisiaj rana około 100km i jak narazie moje odczucia są bardzo pozytywne :wink:
O dalszych losach mojego jaszczura będę informował średnio co 200km( główny nacisk kładę na spalanie oleju).
Pozdrawiam

Bierze olej!
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 20, 2008, 07:58:21 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
tebe, w polonezach syntetyk fabrycznie był stosowany jedna niezmiernie rzadko. a wlanie do silnika który już olej bierze i jezdził na mineralnym badz półsyntetycznym pełnego syntetyku oznacza jego koniec całkowity.

[ Dodano: 2008-02-20, 08:04 ]
normalnie to jak jakaś reklama była tego mobila :D
 jesli ktoś chce stracic silnik niech sobie zmieni na ten mobil. on się nadaje lecz do silników
A. które do tej pory jezdziły na oleju syntetycznym
B. sa swiezo po remoncie i wcale nie jezdzily
w reszcie silników trzeba stosować ten olej który do tej pory był używany.olej syntetyczny ma bardzo silne łasciwości myjace i wymyje wszystko z silnika co spowoduje jego rozszczelnienie, spadek cisnienia oleju etc etc
wiadomo syntetyku używa się długo na ile się da i bzdura jest nakłanianie przez mechaników by po 100tys zmienic na mineralny. jesli silnikowi nic nie dolega jeździmy i lejemy syntetyk.
ja mam shela 5w40

Bierze olej!
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 20, 2008, 12:01:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a warto zmieniać mineralny (CASTROL GTX 15W40) na półsyntetyk :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Bierze olej!
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 20, 2008, 12:12:27 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pewnie od poczatku masz minerał to nie
jesli zmieniłes dosc niedawno 5-10tys mozna zaryzykowac

Bierze olej!
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 20, 2008, 12:26:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a jeśli niedługo będę wymieniał wszystkie uszczelnienia (na wale przód/tył, na wałku pośrednim, wałku rozrządu, klawiatura, miska olejowa), co wtedy, czy warto ryzykować :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Bierze olej!
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 20, 2008, 14:46:24 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zobaczysz stan silnika w srodku jesli jest czysty bez nagarów możesz zaryzykować. jednak pamiętaj że wymyje tez nagary przy pierscieniach, panewkach. ohv po takim manewreze zaczeło mi żreć olej :/

Bierze olej!
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 20, 2008, 15:11:33 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ja cyknołem na pełnym syntetyku 5W-50 120 tys, jeszce z fabryki dobrze nie wyjechał po 100km dostał pełnego syntetyka, niewiem co tam zalewali fabrycznie, i jedynie któtędy mi sp......a olej to badziewnym korkiem w misce olejowej. niewiem czemu ale ten korek jest mniejszy od korkow stosowanych w skrzyni czy moście a do tego nie ma wkładki magnetycznej wyłapującej syfy, co za chłam nie wiem, nie moge dziada nigdy dokręcić na siłe bo sie boje że zerwe gwint , znając moje umiejętnośći w dokręcaniu.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Bierze olej!
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 20, 2008, 15:16:24 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
moj GS smiga na polsyntetyku Mobil 10W40  a od nowosci byl zalany tez polsyntetykiem 10W40 Castrola -w sobote bede wymienial olej-ten sam poziom co przy wlewaniu -mina po ostaniej kropli w zbiorniczku na stary olej-bezcenna :) aha przebieg 119kkm  :mrgreen:
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW