Autor Wątek: Spalanie oleju  (Przeczytany 14394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bierze olej!
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 20, 2008, 15:30:45 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Van#1860"
zobaczysz stan silnika w srodku jesli jest czysty bez nagarów możesz zaryzykować. jednak pamiętaj że wymyje tez nagary przy pierscieniach, panewkach. ohv po takim manewreze zaczeło mi żreć olej :/


pierścionki mają 16 tyś km, uszczelniacze mają tyle samo, zastanowię się, bo będzie zwalana głowa przed wakacjami. Dwa lata temu zaglądałem do środka silnika i było trochę nagaru na tłokach, a reszta czysta.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Bierze olej!
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 02, 2008, 08:55:01 am »

piaty

  • Gość
witam

nie jest prawdą że syntetyk będzie wyciekał z uszczelniaczy czy coś w tym stylu. jest faktem że syntetyk ma więcej dodatków płucząco myjących i chwała za to. ja przed zmianą o minerała na syntetyk kupiłem środek do płukania silnika aby rozpuścić poprzypiekany stary olej osadzony wszędzie w środku. czysty silnik od środka to lepiej pracujący silnik. też u siebie mam 5w50 i jest więcej zalet (łatwiejszy rozruch silnika, wydłużona żywotność, itp) niż wad (cena).

a dwie sensowne rady na branie oleju.
-wymiana pierścieni na nowe i/lub uszczelniaczy zaworowych.
-przelanie silnika naftą, pomaga tylko w wypadku zapieczonych pierścieni a nie zużytych.

pozdrawiam

Bierze olej!
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 02, 2008, 09:10:21 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Radi"
Witam,

Moj poldek niestety gubi olej...mam na pewno wycieki bo sa plamy na kostce brukowej.
Teraz cos przestalo ciec ale za to czesto sie zapala czerwona dioda sygnalizujaca niski stan oleju :(

Zastanawiam sie, czy tego typu wynalazek moze cos mi pomoc :

Xeramic Oil Stop  ( http://www.allegro.pl/show_item.php?item=314959484 )

Olej mialem niedawno zmieniany ...i strasznie szybko zniknal :(

Prosze o rady

Pozdrawiam

Radi


lepiej zlokalizuj dokładnie skąd leci, wymień daną uszczelkę i będzie git.
Aha, popatrz dokłądnie czy nie poci Ci się spod uszczelki pokrywy zaworowej. Mi tak ostatnio się pocił, że aż kapało pod autem. Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą (20 minut roboty popijając zimnego browara :mrgreen: ) i po kłopocie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Bierze olej!
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 02, 2008, 14:51:15 pm »

Radi

  • Gość
a te wynalazki wogole nic nie pomagaja ? :

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=314959484

Prosze dajcie znac

Radi

Bierze olej!
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 02, 2008, 17:08:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
odpuść sobie z tymi g/ó/.w.nami w płynie i po prostu usuń przyczynę, a nie skutek :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Bierze olej!
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 03, 2008, 08:11:15 am »

Radi

  • Gość
super ....tylko ja sie na tym nie znam :(

Nie macie jakis fotek instruktazowych ? :)

Radi

Bierze olej!
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 03, 2008, 08:42:19 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
w tej syuacji najlepiej jak oddasz auto na warsztat albo po prosttu komuś kto ma o tym pojęcie by usunął usterkę
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Bierze olej!
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 03, 2008, 09:01:51 am »

Meyron

  • Gość
Najlepiej przeciek zdiagnozować na kanale po wjechaniu rozgrzanym autkiem,wtedy dobrze widać skąd cieknie.Ja swgo czasu miałem dwie nieszczelności.Pierwsza to uszczelka pod pompą paliwa przy korpusie silnika.Robota,szybka,lekka i przyjemna :) Drugi przeciek autko miało między silnikiem a skrzynią biegów.Poszedł ten okrągły uszczelniacz wału silnika.Powiem krótko-prze...ane :evil: Odręcanie wału napedzającego,skrzyni,alternatora.To tak w skrócie.Najbardziej ciężko było zamontować skrzynie z powrotem.A żeby było śmieszniej to ten sam uszczelniacz nawalił dwa razy w ciągu roku.Ale cóż złośliwość przedmiotów martwych. :evil:  :evil:  :evil:

Bierze olej!
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 04, 2008, 23:00:51 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Przenoszę się tutaj, żeby nie robić OT w temacie o pomiarze kompresji :wink: Mój silnik ma 160kkm przebiegu przejechałem nim 2kkm i musiałem dolać ok. 2 litry, zaznaczam, że to nie była oszczędna jazda, więc przy spokojnej eksploatacji ta wartość powinna się zmniejszyć. Na pracującym silniku z otworu do wlewania oleju dmucha powietrze(już się dowiedziałem, że tak ma być), nie ma żadnego dymu, więc pierścienie są jeszcze ok :) bez pomiaru kompresji nic nie zrobię ale czy to może być wina tego, że olej wylatuje gdzieś przez zawory? Z wyciekami jest różnie ale nie cieknie mi regularnie kilka razy zauważyłem wyciek ale to były małe wycieki. Jeżdżę na Lotos Gas.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Bierze olej!
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 05, 2008, 11:38:00 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytuj (zaznaczone)
przejechałem nim 2kkm i musiałem dolać ok. 2 litry


To prawie jak u dwusuwa  :!:  :shock:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Bierze olej!
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 07, 2008, 11:58:27 am »

Meyron

  • Gość
KONRAD#1927: kilka razy zauważyłem wyciek ale to były małe wycieki./Takie małe wycieki nazbierane razem mogą dać sporą ilość straconego oleju.To odnośnie tych ,które zauważyłeś,a ile jeszcze mogłeś zgubić oleju w czasie jazdy i nawet o tym nie wiesz.I w końcu nie wiadomo tak naprawdę,czy samochód więcej oleju gubi czy pali.Dlatego ja takie przecieki staram się likwidować na bieżąco(pod samochodem ma być sucho) a to co ubyło to na 95% zostało spalone-biorąc poprawkę na tak zwane mikronieszczelności.Ostatnio korzystając z tego ,że miałem do dyspocycji kanał dokręciłem sobie mocniej śruby miski olejowej chociaż jest w zasadzie szczelna,ale przez lata eksploatacji delikatnie się poluzowały i prawie każda poszła jeszcze 2-3mm w prawo.No z paleniem to już poważniejszy problem bo tu przynajmniej mały remoncik ale do wycieków pod samochód nie dopuszczam.

Bierze olej!
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 07, 2008, 19:30:33 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
W przyszłym tygodniu już może zmierzę kompresję i będę się zastanawiał co dalej robić.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Bierze olej!
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 30, 2008, 19:53:05 pm »

fanatyk

  • Gość
Witam mam poldka 1.5 GLE 1988 r. Mam następujący problem otóż autko bierze olej i chciałbym się dowiedzieć czy można to jakimś tanim sposobem zniwelować. Jeżeli ktoś ma jaś pomysły to niech napisze.

Bierze olej!
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 30, 2008, 21:11:09 pm »

sobi

  • Gość
tzn...musisz dokładnie zdiagnozować ten problem , bo przyczyn może być mnóstwo, leci korkiem, korek w misce nie trzyma, pierścienie, simeringi, uszczelka..itd...także sam widzisz na początek analiza czemu a później działanie naprawiające problem..

Bierze olej!
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 30, 2008, 23:00:28 pm »

tebe

  • Gość
Na jakim oleju jeździsz? Zazwyczaj po przejściu z mineralnego, czy połsentyteku na pełen sysntetyk obserwuje się do 40% mniejsze spalanie oleju.

Bierze olej!
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 30, 2008, 23:48:35 pm »

Logan

  • Gość
Cytat: "tebe"
Na jakim oleju jeździsz? Zazwyczaj po przejściu z mineralnego, czy połsentyteku na pełen sysntetyk obserwuje się do 40% mniejsze spalanie oleju.


nie wiem kto Ci takich głupot nagadał. albo pomyliły Ci się słowa... powinieneś napisać "większe".

Wracając do tematu który założył kolega to:

1. Umyj silnik pod machą i od spodu tak żeby był czyściutki. Po wyschnięciu i odparowaniu wody (przy otwartej masce jakieś 2-3h) odpal auto i stań na suchym (najlepiej kostka albo asfalt) i po rozgrzaniu się silnika do włączenia się wentylatora pogazuj go troszkę (z umiarem) i patrz pod maskę czy nie ma gdzieś kropelek oleju, tak samo pod autem. Jeśli zauważysz jakiś wyciek od razu sprawdź z którego miejsca leci olej.

2. Możesz mieć do wymiany uszczelniacze zaworowe.

3. Pierścienie.

4. Uszczelka pod głowicą - ale tylko wtedy jak w płynie chłodzącym (po odkręceniu korka chłodnicy lub w zbiorniczku wyrównawczym) masz tłuste plamki oleju.

5. Jak mi przyjdzie coś jeszcze do głowy to napiszę.

Bierze olej!
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 31, 2008, 00:10:56 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "Logan#1928"

4. Uszczelka pod głowicą - ale tylko wtedy jak w płynie chłodzącym (po odkręceniu korka chłodnicy lub w zbiorniczku wyrównawczym) masz tłuste plamki oleju.


Ja mam walniętą uszczelkę pod głowicą i olej leci tylko na zewnątrz silnika pod kolektorem ssącym. Więc nie "tylko wtedy".

Bierze olej!
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 31, 2008, 00:13:48 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Tanim sposobem hmmm
zmeń silnik

Bierze olej!
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 31, 2008, 16:08:49 pm »

Meyron

  • Gość
PLUS98-mam pytanko.Jakie są objawy walniętej uszczelki pod glowicą z przedmuchem tylko na zewnątrz jak to ma miejsce u Ciebie,oprócz przeciekania oleju?

Bierze olej!
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 31, 2008, 18:37:28 pm »

tebe

  • Gość
Cytat: "Logan#1928"


nie wiem kto Ci takich głupot nagadał. albo pomyliły Ci się słowa... powinieneś napisać "większe".



Nieprawda - właśnie mniejsze. Dowiedziono, że zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk zmniejsza spapalnie o 20%, a zmiana z półsysntetyka na sysntetyk o 40% w srosunku do mineralnego. Taka jest prawda. Jak chcesz wiedziec, to każdy olej w temperaturze roboczej pracy silnika ma jednakowa rzadkosc - za to oleje syntetyczne są spalane w znacznie mniejszym stopniu, niż mineralne.