Autor Wątek: Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16  (Przeczytany 37636 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« dnia: Maj 09, 2008, 18:51:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
I tylko dwa pytania:

- czy to jest dokładnie ten sam silnik co 1.4 , 1.6 i 1.8 i czy zmieści sie pod maskę poldka. (ktos go widzial na zywo ? )

- pytanie drugie: czy swap z 1.4 na 2.0 to plug&play (tak jak w przypadku 1.4 --> 1.8 ) czy może plug&pray.... ? Ile to ma mocy ?

Nie interesuje mnie ile wytrzyma most i skrzynia.. chcialbym wiedziec czy da sie to "poprostu włożyć i jeździć"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2008, 18:59:19 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
nie jestem pewny ale 2.0 to już chyba nie jest rodzina K-Series , wiec raczej nie jest tak jak 1.4 --> 1.8   a z tego co wiem 2.0 ma 136 KM ( albo coś koło :oops:  )

ale nie jestem pewien , z checia czekam na zdanie innych

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2008, 20:15:46 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
To już lepiej wsadzać 1.8 VVC z Roverka, moc koło 150 kucy :mrgreen:

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2008, 21:23:17 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
2.0 rovera to już chyba seria T  :|
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2008, 00:49:16 am »

K@millo

  • Gość
Znacie napewno 2.9 od scorpio pod maską Atu, więc pytanie czy mniejsze 2.0 wejdzie jest raczej retoryczne ale to raczej plug&pray pędzie przypominało bo przeróbek sporo by sie odrazu nazbierało.
Pozostał bym przy 1.8, moc podobna i mniej grzebania, z drugiej strony 2.0 rovera pod maską brzmi jednak lepiej  :)

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 10, 2008, 08:12:32 am »

piaty

  • Gość
mam u siebie w garazu rovera 2.0T upchnięcie silnika nie będzie problemem, ma on jednak bardzo dużą tarczę sprzęgłową czyli dzwon skrzyni to będzie problem. ma dużo osprzętu ale to wkońcu turbo. myśle że da rade. postaram się pomierzyć i podeśle wymiary i jakieś fotki. co do zwykłego 2.0 na bank będzie dużo łatwiej.
pozdrawiam

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 10, 2008, 11:36:05 am »

K@millo

  • Gość
piaty dobrze gadasz...polać mu!! ;]
A ze tak spytam z ciekawości chcesz ogarnąć ten silnik do poloneza?? bo tak kiedyś właśnie zamierzałęm się z kupnem takiego silnika, tyle ze dziwniejszy bo bi-turbo

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 10, 2008, 11:36:49 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak widzisz teamt nie schodzi na to jaki silnik lepszy ,tylko jaki jest poprostu zly
sam temat tez malo finezyjny ,bo ktos sobie wymyslil ,ze 2.0 rovera cizko wlozyc pod maske polda i basta
dziwne to stwierdzenie ,bo pod jego macha witaly juz fabrycznie 2.0 fiata ,2.0 forda i 2.0 VM oraz o kieliczek mniejszy 1.9 PSA
wiec calkiem realne jest upchniecie na szerokosc V6 o kacie rozwarcia 60* i nad tym mozna by dyskutowac
a 2.0 rovera to tylko brac i wkladac - oczywiscie skrzynia czy lapki mozga nie podejsc z 1.4 ,co dla niektorych bedzie granica nie do przejscia ,a dla niektorych normalna koleja rzeczy ,ktora ich nie przerazi (np. tych ,ktorzy montuja M50  :mrgreen:  )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 11, 2008, 09:32:27 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pytanie brzmiało:

Cytuj (zaznaczone)

- czy to jest dokładnie ten sam silnik co 1.4 , 1.6 i 1.8 i czy zmieści sie pod maskę poldka. (ktos go widzial na zywo ? )

- pytanie drugie: czy swap z 1.4 na 2.0 to plug&play (tak jak w przypadku 1.4 --> 1.8 ) czy może plug&pray.... ? Ile to ma mocy ?

Nie interesuje mnie ile wytrzyma most i skrzynia.. chcialbym wiedziec czy da sie to "poprostu włożyć i jeździć"



Opcja "T" do tego silnika tez mnie ciekawi. Poprostu zabieram sie z skonstruowanie poloneza (co potrwa miesiacami... i to dlugimi) "black edition" czyli będzie poprostu czarny od stóp do głów, silnik o mocy CONAJMNIEJ 110-120KM i bedzie siał postrach wsord wlascicieli 318 i audi 80 :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 11, 2008, 09:37:46 am »

Fistasz

  • Gość
co do skrzyni to wszestko masz tutaj: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=341479#341479 Nie wiem jak bedzie z 2.0 ale moze i taki sposób da sie wprowadzic w zycie. Skoro budujesz Poldka od podstaw to mozesz tez przeszczepic zespól napedowy od innego auta. Jesli skrzynia N9 to tylne zawieszenie moze byc za Sierry. Odchodza wtedy problemy walem napedowym( dorabianie flanszy pod poldkowy dyfer)

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 11, 2008, 09:49:15 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hmmm w sumie pakowanie "zupelnego mutanta" w karoserie od polda to mnóstwo kasy i czasu...  Ale mam zamiar zedrzeć polda do gołej blachy a potem myśleć co gdzie dokręcić.
Jednak już mam mniej więcej rozeznanie co zrobic żeby nie zarżnąć skrzyni i mostu w pierwszy dzień
Cytuj (zaznaczone)

Jesli skrzynia N9 to tylne zawieszenie moze byc za Sierry. Odchodza wtedy problemy walem napedowym( dorabianie flanszy pod poldkowy dyfer)


Rozwiazanie wydaje sie byc o tyle ciekawe ze nie mam pojecia jak to wygląda w ścierze.

Z zewnatrz atuo ma wyglądać na 100% fabryczne. Bazą bedzie jakies Caro/Atu 95/96 z silnikiem rovera. I pod kątem jego wyposażenia chciałbym dobrać coś mocnego i trwałego.
Co do silnika i skrzyni... chciałbym żeby lewarek został w standardowym miejscu wiem ze to kosmetyka jednak dla mnie ważne.
Rzeźbić mogę długo i namiętnie, wszak wizja utopienia 20-30 tysiecy w polonezie nie nastraja pozytywnie i niektorzy powiedzieliby (co za idiota laduje tyle kasy w poldka - odp zeby zobaczyc rozdziawione gęby jak ich polonez odstawia na swiatlach) , jednak uznam ze gornej granicy cenowej nie ma.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2008, 11:10:13 am »

Fistasz

  • Gość
w scierze jest niezalezne zawieszenie na dwoch wachaczach wleconych. Dyfer przykrecony do belki zawieszenia i polączony z kolami poprzez polosie

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 11, 2008, 22:02:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odsiebie dodam że przy obecnej wiedzy mix N9 i rovera zrobiłbym na bazie skrzyni od V6/2.3diesla (bo ma dłuższy wałek sprzęgłowy), dzwonu od rzędowej 4-ki i flanszy adaptacyjnej.

Tarcza sprzęgła ma taki sam wymiar w 2.0 OHC forda (215mm) oraz 1.8 (bez freelandera) i 2,0 (N/A) więc ten element to pikuś...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 12, 2008, 11:54:53 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Stingerek"
Opcja "T" do tego silnika tez mnie ciekawi


ostro idziesz, on ma 200KM

zwykly 2.0 seri T ma Senn w swoim 820 Si


Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 12, 2008, 12:09:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
z 1.4 na 2.0 to plug&play

Jednego elementu nie musisz kupować. Przepustnicy :D. Mamy identyczne. A jak powaznie myslisz o 2,0 naprawdę tanim kosztem to zaryzykowałbym stwierdzenie że mozna go odpalić na elektronice 1.4  :mrgreen: .

Do 96r. koło zamachowe ma takie same znacziki jak poldrover tylko nieco dalej od środka :D. Reszta czójników prawdopodobnie jest taka sama... Więc tylko odpowiednio dobrane wtryski i w drogę  :mrgreen:  :twisted: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 12, 2008, 12:20:14 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ten Senn-owy jak widac, nie ma kopulki ani palca, wiec z takim byloby trudniej
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 12, 2008, 15:25:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale taki w 96 jeszcze ma.

Cytat: "Bocian_s#313"
zaryzykowałbym stwierdzenie że mozna go odpalić na elektronice 1.4  .

Anrews uświadomił mi jeszcze jedną istotną kwestię a mianowicie własnie ustawienie kopółki rozdzielacza względem znaczików na kole oraz sterowania przez kompa. NO ale może przy odrobinie szczęścia jest tak samo w obu modelach silników.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 12, 2008, 17:21:38 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Właśnie, zależy mi na jak najmniejszym rzeźbieniu " przy dopasowywaniu" silnika do auta.
Dlatego że aż tak bardzo się na tym nie znam :)

[ Dodano: 2008-05-12, 17:23 ]
Cytuj (zaznaczone)

Stingerek napisał/a:
Opcja "T" do tego silnika tez mnie ciekawi


ostro idziesz, on ma 200KM

Nawet nie wiedziałem.
Narazie staram się wymyśleć sposób na wzmocnienie skorupy, klatka bezpieczeństwa odpada. To ma być cywilny samochód z troszkę lepszymi osiągami.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 12, 2008, 19:35:14 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Stingerek, jakie wymiary Cie interesuja to moge zejsc na dol do garazu :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 14, 2008, 17:11:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
spokojnie, projekt dopiero nei dawno sie pojawil... Staram sie przeanalizować koszty i 2.0 z rovera nie jest ostateczną decyzją.
Widzialem swap na 2.0 24V z BMW... ale... "ktoś juz taki bedzie mial a ja tego nie chce"
Dlatego też narazie jestem w fazie "tworzenia projektu" wiec.... :) do łażenia z suwmiarką jescze daleko.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...