Autor Wątek: Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16  (Przeczytany 36524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 26, 2008, 17:34:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hmmm wlasnie , przydałoby się zobaczyć czy Poldoroverowa skrzynia do niego pasuje.
I czy ten silnik bedzie pasował w dziure po 1.4 w poldku.
Ma ktos dokladne wymiary jednego i drugiego ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 26, 2008, 21:41:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Hmmm wlasnie , przydałoby się zobaczyć czy Poldoroverowa skrzynia do niego pasuje.

Nie pasuje na 200%.
Cytat: "Stingerek"
I czy ten silnik bedzie pasował w dziure po 1.4 w poldku.
Ma ktos dokladne wymiary jednego i drugiego ?
Senn ci już dawno proponował  :twisted:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 27, 2008, 01:31:26 am »

vox+241

  • Gość
wydaje mi się że nie włożysz tego silnika z takim podejściemStingerek,

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 27, 2008, 02:30:00 am »

maras

  • Gość
Ja już też mam dolot z poldorovera, jednak lepiej na nim idzie :mrgreen:  A skrzynie nie długo będę miał "nową", zresztą tamtej i tak nigdy nie lubiłem, od zawsze hałasowała :wink:

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 27, 2008, 12:22:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13876
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
vox#241,
tez sie zastanawiam co ten temat jeszcze tu robi
przeciez zawsze tematy o wymarzonych swapach byly zamykane ,a tu autor wyraznie marzy
jestem zdania ,ze jak marzyc to z rozmachem ,wiec lepszy bylby temat dotyczacy swapa na V12

pomijam zupelnie kwestie ,ze zakladanie tego silnika jest bez sensu jak mysz w ...
za duzo jest do wyboru K16 w tym 1.8 ,ktore wchodza latwo i przyjemnie ,a zarazem czesto sa mocniejsze od tego 2.0
wiec jezeli 1000pln w jedna czy druga strone nie gra roli to czemu nie poszukac 1.8 z Wytwornia Czekolady ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 27, 2008, 12:39:19 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
temat nie znika bo sa tu same pytania a nie bzdury i wyssane z palca opowiesci. 2.0 turbo z rovera to taki  jakby cosworth za 1/3 ceny tyle że z problematyczna skrzynia a dokłądniej jej brakiem.
bo 2,0 bez turbiny wsadzac już nie ma po co. lepiej połaczyc 150 kucy z opla gsi na skrzyni z omy.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 27, 2008, 12:41:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
temat dawno wygaszony przez ajka przecież.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 27, 2008, 18:34:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

pomijam zupelnie kwestie ,ze zakladanie tego silnika jest bez sensu jak mysz w ...
za duzo jest do wyboru K16 w tym 1.8 ,ktore wchodza latwo i przyjemnie ,a zarazem czesto sa mocniejsze od tego 2.0
wiec jezeli 1000pln w jedna czy druga strone nie gra roli to czemu nie poszukac 1.8 z Wytwornia Czekolady ?


Hmmm.. skoro tak mówisz... jednak chciałem zrobić coś rozsądnym kosztem czego jeszcze nikt nie ma. K16 1.8 jeżdżą (o ile wiem) dwa w polsce. O wersji 2.0 nie slyszałem i dlatego zapatruje się ku temu.
A wsadzenie 1.8 byłoby ... za proste.

Cytuj (zaznaczone)

tez sie zastanawiam co ten temat jeszcze tu robi
przeciez zawsze tematy o wymarzonych swapach byly zamykane ,a tu autor wyraznie marzy
jestem zdania ,ze jak marzyc to z rozmachem ,wiec lepszy bylby temat dotyczacy swapa na V12


Owszem to jest marzenie, ale juz od dawna kotłujące się w mojej głowie które teraz mam szansę powoli realizować. Jednak kupno ładnego poloneza (w sensie w bardzo dobrym stanie technicznym) NIE PLUSA graniczy z cudem. I od tego trzeba zacząć, silników jest mnóstwo problemem jest znalezienie samochodu, pomimo faktu że kasa jest (a będzie więcej)


Cytuj (zaznaczone)

duzo jest do wyboru K16 w tym 1.8 ,ktore wchodza latwo i przyjemnie ,a zarazem czesto sa mocniejsze od tego 2.0

Mógłbyś rozwinąć ? Jestem otwarty na propozycje i nie jest powiedziane że to bedzie na miliard procent 2.0. Jesli okaze sie ze koszty są wysoce niewspółmierne do "zysków" to czemu mam nie wybrać 1.8 ? Byłoby to głupotą, nawet w naszym środowisku ;)


Cytuj (zaznaczone)

tez sie zastanawiam co ten temat jeszcze tu robi
przeciez zawsze tematy o wymarzonych swapach byly zamykane ,a tu autor wyraznie marzy
jestem zdania ,ze jak marzyc to z rozmachem ,wiec lepszy bylby temat dotyczacy swapa na V12



Oczywiście że temat byłby lepszy, ale takie rozwiązanie to praktycznie obudowanie silnika budą z poloneza... a na to potrzeba jeszce wiecej czasu i pieniędzy.
Na początku miał być V6 z Rovera ale z tego co wiem będzie to niesamowita rzeźba więc pomysł wrócił do szuflady.



Cytuj (zaznaczone)

wydaje mi się że nie włożysz tego silnika z takim podejściemStingerek,

To jakie mam miec podejscie ?
Rzucić wszystko zaszyć się w garażu i dłubac 24h na dobę ? Bez przesady, to jest hobby a nie "maniakalny upór w dążeniu do swapu graniczacy z psychozą"
Chce to zrobić, zbieram potrzebne materiały, potrzebuje sporo informacji zanim się za to zabiorę. Być może mi sie nie uda z braku czasu :) najwyzej sprzedam rozgrzebanego poloneza innemu maniakowi.


Widze że twierdzicie że  swap z 2.0 w roli głównej jest bez sensu.
Natomiast bardziej sensownym jest włożenie 1.8...
Chętnie posłucham za i przeciw zanim kupie oba silniki i sam sie przekonam co bedzie lepsze.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 27, 2008, 18:50:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
1,8 VVC  czy 1,8T tez nikt nie ma a wsadzenie tego to niewiele więcej roboty niż 1,8 zwykły... A to z powodzeniem obleci pierwsze lepsze 2,0. A ze skrzynią nie będzie być moze problemu jak "projekt N9" mi wyjdzie więc same ZA.

o 2,0 sie nie wypowiem bo widziałem taki silnik tylko dwa razy i jest "ogromny" w porównaniu z serią K16...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 27, 2008, 19:18:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hmmm czyli jednak 1.8 bedzie "bardziej komfortowym" rozwiązaniem ?
No dobrze. Musze to przemyslec.
1.8T ? Skad to wyczarowac ? Bo nie mam zamiaru "sztukować" turbiny.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 27, 2008, 21:19:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
1.8T ? Skad to wyczarowac ? Bo nie mam zamiaru "sztukować" turbiny.
UK. Najlepiej jakiegoś rozbitka coby na pewno było wszystko. Funt tanieje więc nie będzie to jakoś przesadnie drogie.

Od razu mówię że kolektor wydechowy będzie potrzebny inny bo oryginalny wyjdzie w nadkolu ale to pikuś w porównaniu z wsadzeniem silnika 2,0.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 28, 2008, 00:25:35 am »

vox+241

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)

wydaje mi się że nie włożysz tego silnika z takim podejściemStingerek,

Cytuj (zaznaczone)

To jakie mam miec podejscie ?
Rzucić wszystko zaszyć się w garażu i dłubac 24h na dobę ? Bez przesady, to jest hobby a nie "maniakalny upór w dążeniu do swapu graniczacy z psychozą"
Chce to zrobić, zbieram potrzebne materiały, potrzebuje sporo informacji zanim się za to zabiorę. Być może mi sie nie uda z braku czasu :) najwyzej sprzedam rozgrzebanego poloneza innemu maniakowi.


Widze że twierdzicie że  swap z 2.0 w roli głównej jest bez sensu.
Natomiast bardziej sensownym jest włożenie 1.8...
Chętnie posłucham za i przeciw zanim kupie oba silniki i sam sie przekonam co bedzie lepsze.



Po przeczytaniu tego tematu tak mi się wydaje... Ktoś proponuje wymiary silnika, komory...

Lepsze będzie włożenie M50 czy M52 bo pochodzi z samochodu z napędem na tył , jest wytrzymalszy i ma 6 garnków .

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 28, 2008, 00:56:58 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie rozumiem czemu czesc osób rzuca sobie klody pod nogi i na sile chce upchnac pod maska cos co pochodzi z auta z przednim napedem  i nie ma nawet do tego normalnej skrzyni biegow pod tylni naped  :roll:
Mozna przeciez uzyc gotowego zestawu np
1)np 2.0 z omegi skrzynia jest gotowa
2)np2.0 Zetec Ford z Mondeo moce 130-170 Km +N9(skrzynia PASUJE !) plus reszta z poldoforda -jest sie na czym wzorowac
3)np BMW 1.8 M40 140 KM, skrzynia tez jest gotowa
zamiast myslec nad pakowaniem czegos z przedniego napedu, energie zuzyta na myslenie z jaka skrzynia to spiac proponuje zuzyc na myslenie zwiazane z poprawa zawieszenia i hamulców :twisted:  To naprawde nie sa zarty- u siebie mam wzmocnione hamulce od 132 i poprawione zawieszenie  a czasami mam wrazenie ze mozliwosci mojego silnika mocno przerastaja mozliwosci reszty samochodu...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 28, 2008, 01:33:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13876
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Elwood#1887"

3)np BMW 1.8 M40 140 KM, skrzynia tez jest gotowa
...

nie ma takiego silnika  :P  
albo M42 1.8 136KM ,albo M44 1.9 140KM

Cytat: "Elwood"
u siebie mam wzmocnione hamulce od 132 i poprawione zawieszenie  a czasami mam wrazenie ze mozliwosci mojego silnika mocno przerastaja mozliwosci reszty samochodu...
to chyba problem kazdego samochodu ,nie ma co demonizowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 28, 2008, 07:37:38 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pany to jest temat o swapie 2.0 Rovera a nie innych wynalazkow wiec darujcie sobie zbedne komentarze bo wprowadzacie czytajacych w blad. Ten silnik nie wystepowal tylko w przednionapedowcach!








[ Dodano: 2008-05-28, 09:44 ]
Termin wygaśniecia tematu zniesiony.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 28, 2008, 11:20:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13876
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale brzydka ta skrzynia - zero finezji w konstruowaniu  :P
turbinka jakas malutka jak do tak duzego silnika
zdjecie z alternatorem na wierzchu wymiata  :mrgreen:  - prawie jak kompresor  :idea:

skoro jestem czepliwy to zauwazylem ,ze tytul tematu jest niewlasciwy
taki to moglby sobie zalozyc Senn ,bo mu rover np. za duzo pali
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 28, 2008, 12:16:51 pm »

e_gregor

  • Gość
KGB Twoje marudzenie to czasem bywa już normalnie nudne :P

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 28, 2008, 12:33:46 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
turbinka jakas malutka jak do tak duzego silnika


Wystarcza na 200KM :P
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 28, 2008, 13:58:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13876
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nic sie ciekawego na forum nie dzieje to postanowilem udzielic sie tutaj - przekonala mnie chec do odpalenia 2.0 na wtrysku od 1.4  :]
tak wiec do tematu wnioslem sporo ,bo zweryfikowalem chec wlozenia tego silnika pod maske Poloneza
czyli szkoda czasu i pieniedzy - sa ciekawsze silniki ,nawet ze stajni rovera
mozna np. zalozyc 1.6 na tlokach (czy tam glowicy ,bo angole mogli i taka rzezbe wymyslic) od 1.8 ,co da stopien sprezania 9.3  i do tego sprezarka od tego 2.0 turbo
to da lekko liczac 170KM ,zmiesci sie pod maska i bedzie mniej palilo
przypominam ,ze teraz jest tendencja do zmniejszania pojemnosci silnikow  :mrgreen:

silnik tez powinien zniesc doladowanie 0.5 bara po odprezeniu - no chyba ,ze uszczelke wywali :]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 28, 2008, 14:26:51 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No i taka wypowiedz jest konstruktywna. Tylko mam pytanie. Co zyskasz na wymianie tlokow z 1.6 na 1.8? Przeciez sa takie same :) Glowice sa identyczne.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb