Autor Wątek: Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16  (Przeczytany 36460 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 26, 2008, 18:11:33 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pojemnosc                        1,6     1589          1,8 1796
Średnica cylindra x skok tłoka 1.6 80,0x79,0     1,8 80,0x89,3
stopien                               1,6   10.5           1,8 10,5

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 26, 2008, 18:22:27 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
tzn dajac tłoki z 1.6 do 1.8 zwiekszy sie stopien sprezania :?: dobrze rozumiem wypowiedz KGB :?:
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 26, 2008, 21:16:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czyli tak
1.8 z tlokami od 1.6 bedzie mial stopien sprezania  11.7  
w druga strone odrazu przeliczylem ,ze 1.6 z tlokami od 1.8 bedzie mial stopien  9.4

dodatkowo 1.4 z walem korbowym od 1.8 mialby pojemnosc 1578ccm  i stopien sprezania 11.7  (zalozylem ,ze 1.4 ma 10.5)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 26, 2008, 22:11:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cyferki wyglądają ładnie tylko czy jest to wykonalne. O ile jeszcze może w nowszym bloku 1,4 (tak gdzieś od 96r. wkładane również w FSO) dałoby się rzeźbić to i tak śmiem wątpić że jest to wykonalne...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 26, 2008, 22:51:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli tloki maja ta sama srednice to mozna je stosowac naprzemiennie ,ale wypadaloby zrobic to razem ze szlifami (czy tam wymiana tuleji)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 27, 2008, 01:04:21 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Tloki od 1.6 i 1.8 sa identyczne. Roznica w pojemnosci wynika z innego walu korbowego i korbowodow.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 27, 2008, 11:05:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie moga byc identyczne ,bo te w 1.8 musza byc bardziej plaskie (lub wklęsłe)
albo glowice sa rozne ,ale wczesniej pisaliscie ,ze glowice sa identyczne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 27, 2008, 11:08:59 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
1,4 ma inną głowe a 1,6 i 1,8 wychodzi ze tą samą a tłoki chyba oferowane sa zemiennie miedzy 1,6 a 1,8

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 27, 2008, 11:14:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak 1.6 i 1.8 maj ta sama glowice ,to tloki zastosowane zamiennie skutkuja takimi stopniami sprezania jak napisalem

taki maly przyklad : fiat DOHC 1.6 1.8 i 2.0 maja tloki tej samej srednicy i takie same glowice
podobno nie idzie dostac tlokow od 1.8 ,wiec elwood zalozyl do swojego 1.8 tloki od 2.0 i mial odprezony silnik
jakby zalozyl od 1.6 to by mial wyzszy stopien sprezania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 27, 2008, 11:19:49 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Van#1860, dlaczego twierdzisz ze sa rozne glowice. Moim zdaniem takie same. KGB dlaczego tloki musza byc rozne skoro inne jest wykorbienie i korbowod. Wprawdzie nigdy nie porownywalem tego naocznie, ani sie nad tym za bardzo nie zastanawialem i opieram sie wylacznie na to co wyczytalem na mg-rover.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 27, 2008, 11:31:41 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to warto sie jednak zastanowic
pojemnosc cylindra rosnie ,bo skok tloka jest wiekszy - jezeli komora spalania pozostanie bez zmian to stopien sprezania wzrosnie do 11.7 tak jak wyliczylem
oczywiscie tloki moga byc identyczne ,ale wtedy glowica musi byc inna - czyt. miec byc glebsza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 27, 2008, 11:46:29 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
to warto sie jednak zastanowic
pojemnosc cylindra rosnie ,bo skok tloka jest wiekszy - jezeli komora spalania pozostanie bez zmian to stopien sprezania wzrosnie do 11.7 tak jak wyliczylem
oczywiscie tloki mogą być identyczne ,ale wtedy glowica musi by inna - czyt. miec byc glebsza

Jest jeszcze trzecia mozliwość  :)  jeżeli głowice są identyczne i tłoki również to jedyna mozliwość aby przy większej pojemności zachować ten sam(nie wyższy) stopień spręzania to ciut wyższy blok lub krótsze korbowody- tzn tłok w GMP znajduje się minimalnie poniżej GMP i ta dodatkowa przestrzeń dodaje się do pojemności komory spalania dzięki czemu tłoki i głowice są identyczne i zamienne miedzy sobą co znacznie obniża koszt produkcji. Jeżeli by tak było to blok jest jednak prawdopodobnie identyczny na wysokość (ta sama forma do odlewu!) a różnica jest w długości korbowodów 1.6 i 1,8 i wale(większy skok)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 27, 2008, 12:01:58 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
Jeżeli by tak było to blok jest jednak prawdopodobnie identyczny na wysokość(ta sama forma do odlewu!) a różnica jest w korbowodach i wale(większy skok)


To tez tak napisalem wczesniej. Roznica polega na innym wykorbieniu walu i w korbowodach.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 27, 2008, 12:45:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887,
teoretycznie jest taka mozliwosc by caly tlok przesunac w GMP np.1mm nizej
to da w tym silniku 5ccm na komorze
tylko czy w praktyce spotkales sie z takim zabiegiem ? specjalnie tworzyc na cylindrze powierzchnie zbierajaca nagar ,to troche nielogiczne (ale u angoli wszystko jest mozliwe :P )

produkcja tlokow to jeden  z najmniej kosztownych zabiegow produkcji ukladu korbowotlokowego ,wiec oszczednosci pozorne (i tak produkuje sie rozne tloki ,by uzyskiwac rozne stop.sprez. dla typoszeregu silnikow na rozne rynki ,badz doladowane)

w kazdym razie ,jezeli tlok jest obnizony w 1.8 o 1mm(z groszami) to grzechem byloby tego nie wykorzystac i nie zastosowac walkow o krzywkach dluzszych o 1mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 27, 2008, 12:54:56 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
KGB, silniki 1.6 i 1.8 powstaly zeby szybko wypelnic luke po tym jak Rover zrezygnowal z montowania silnikow Hondy 1.6 DOHC. Byc moze wlasnie dlatego zeby zaoszczedzic na czasie zastosowano taki zabieg jaki ma miejsce.
Co do walkow to owszem sa fabryczne walki stosowane w MGF TF o wzniosie 9.5mm w stosunku do 8.8 w standardowym. Skutkuje to charakterystyka silnika podobna do dobrze krecacego sie 1.4 i 1.6 w wydaniu i odpowiednio wiekszych parametrach adekwatnych do pojemnosci 1.8.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 27, 2008, 15:51:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale nie rozumiem ,dlaczego nie chce wam sie dokladnie sprawdzic ,czy tloki w 1.6 i 1.8 sa takie same - przeciez ta wiedza pozwolilaby na modyfikacje silnika ,bo przeciez glowicy u was sie nie splanuje
majac katalogi mozecie to sprawdzic po numerach czesci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 27, 2008, 16:08:34 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
skoro tak juz lubisz wyliczac to bys wyliczyl wydech :P

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 27, 2008, 16:51:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie chce mi sie - do siebie licz wydech sam ,przeciez wszystkie potrzebne wzory sa na F&F  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 27, 2008, 16:52:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja mam lewy mózg do takich wyliczen :P

[ Dodano: 2008-11-27, 17:06 ]
chodzi mi tylko o pierwszy tlumik (katalizator) czy wychodzi ze potrzebna tam komora rozprezna czy go wyciac :D
Bocian w swoim wynalazku podczas pomiaru nie posiadal, moj posiadal, bolima posiadal

Rover - 2.0 T16 zamiast 1.4 K16
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 27, 2008, 19:00:42 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1565
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
co do glowicy 1.4 1.6 1.8 to na stronie dave andrewsa sa podane numery  i typy glowic jakie wystepowaly w roverach.  low port i high port. i w na nowym bloku 1.4 byly high porty, czyli takie same jak w 1.6 i 1.8...  (i ja tez taka mam w 1.4)
to ja, byly Marcin#839