Autor Wątek: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB  (Przeczytany 17681 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 09, 2008, 21:21:48 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "Maurer"
jeden? A jak da sie sterowac dwiema szybami przez jeden przekaźnik?


Zastosowac przełącznik podwójny od fiata uno przykładowo. Ja załozyłem kiedys do C25 polonezowskie silniczki do oryginalnych prowadnic Citroena i podłaczyłem je pod przełączniki od Fiata UNO/Ducato. Działa bez przekazników wszystko choć są troche za słabe te silniczki do tak duzej szyby. Kierowca moze sterowac szybą lewą i prawą. Tak mysle własnie zby gdzies na plusie załozyc przekaznik dodatkowo w nim.

[ Dodano: 2008-08-09, 21:23 ]
Cytat: "maciejowski"
a ja się tak trochę offtopowo zapytam, czy nie ma żadnego zabezpieczenia przed przycięciem sobie czegoś takimi szybami? bo jeśli nie to mamy właściwie osobistą gilotynę. :twisted:


Te silniczki na tyle siły nie mają , reką mozna zatrzymac szybe w trakcie podnoszenia. Nie polecam tego jednak robić poniewaz cierpią tylko na tym silniczki ;).
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 09, 2008, 22:18:50 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "Sterciu"
Cytat: "Maurer"
jeden? A jak da sie sterowac dwiema szybami przez jeden przekaźnik?


Zastosowac przełącznik podwójny od fiata uno przykładowo. Ja załozyłem kiedys do C25 polonezowskie silniczki do oryginalnych prowadnic Citroena i podłaczyłem je pod przełączniki od Fiata UNO/Ducato. Działa bez przekazników wszystko choć są troche za słabe te silniczki do tak duzej szyby. Kierowca moze sterowac szybą lewą i prawą. Tak mysle własnie zby gdzies na plusie załozyc przekaznik dodatkowo w nim.


Racja, z tego co zrozumialem to wczesniej dyskusja dotyczyla przekaźnikow, które mialyby "odciążać" przyciski od elektrycznych szyb. Polonez, Citroen, Uno... niezly miks;)

SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 10, 2008, 12:39:09 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "Maurer"
Cytat: "Sterciu"
Cytat: "Maurer"
jeden? A jak da sie sterowac dwiema szybami przez jeden przekaźnik?


Zastosowac przełącznik podwójny od fiata uno przykładowo. Ja załozyłem kiedys do C25 polonezowskie silniczki do oryginalnych prowadnic Citroena i podłaczyłem je pod przełączniki od Fiata UNO/Ducato. Działa bez przekazników wszystko choć są troche za słabe te silniczki do tak duzej szyby. Kierowca moze sterowac szybą lewą i prawą. Tak mysle własnie zby gdzies na plusie załozyc przekaznik dodatkowo w nim.


Racja, z tego co zrozumialem to wczesniej dyskusja dotyczyla przekaźnikow, które mialyby "odciążać" przyciski od elektrycznych szyb. Polonez, Citroen, Uno... niezly miks;)


Nie koniecznie odciązyc same przyciski. W wiekszosci aut przekaznik jest na przewodzie plusowym. Nastepnie z niego wychodzi plus na silniczek lewy i z tego samego wychodzi na silniczek prawy. Czyli mi chodziło o "odciązenie" całego układu (instalacji) od elektrycznych szyb.

Co do tego miksa ;) , to jak rozbierałem swojego poldka to postanowiłem ze elektryke szyb załoze do busa , Citroena C25. Rozebrałem ten mechanizm ręczny z prowadnicą z Citroena i do prowadnicy przykręciłem silniczki od podnośników z poldka które wczesniej oczywiście odłaczyłem od prowadnic polonezowskich. A ze auto szerokie (ciezko by było zamykac szybe pasazera bez przesiadki na siedzenie drugie) to zamiast polonezowskich przełączników zamontowałem przełączniki od Fiata Uno które równiez fabrycznie były montowane w Boxer/Ducato/Jumper po 1994 roku. Ale zeby nie było to Uno pierwsze je miało , pózniej dopiero włosi włozyli te same do dostawczaków ;).

[ Dodano: 2008-08-10, 12:43 ]
Cytat: "SeBa"
no w starych tak było robione fabrycznie
w plusach są kosteczki elegancko
a co do zabezpieczenia to wywala bezpiecznik ;) hhe


w caro ale modelu jeszcze przed plusem  z 97r równiez miałem fabryczne kostki w które wpiełem instalacje od elektrycznych szyb. Jak dobrze pamietam to gdzies w okolicach licznika one były , ale teraz głowy nie dam sobie juz uciąc poniewaz montowałem je z dobre piec lat temu jak nie wiecej :).
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 08, 2009, 01:13:20 am »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
A ja odświeze temat i zapytam czy zakladaliscie przekaźniki?? Jak to lata na przekaxnikach?? Ja zakupilem 2 na probe na jedna strone i tak sie przym,ierzam bo po przeczyszczeniu lataja jak trzeba ale sie od pasazera krzywi podczas podnoszenia... Czy zakladac bezpiecznik od aku w strone przekaźników??
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:37:52 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Chciałbym zamontować elektryczne szyby z caro do plusa wykorzystując kostkę za zegarami. Wiązkę mam oryginalną od caro, to samo przyciski. Czy trzeba dawać jakiś bezpiecznik czy przekaźniki czy można się śmiało wpinać w kostkę?

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 10, 2011, 17:03:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Obwód jest już zabezpieczony, śmiało montuj.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 13, 2011, 14:34:30 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
A jak się montuje tą ramkę z przyciskami z "minusa" do półki pod mieszkiem? Do czego są te kółka ze śrubkami?

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 13, 2011, 15:47:59 pm »

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Ramkę się przykręca. A te "kółka ze śrubkami" to zaślepki zamiast korbek
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 13, 2011, 16:25:54 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Ramkę się przykręca.

No ale jak?

A te "kółka ze śrubkami" to zaślepki zamiast korbek
O ja głupia :) Na śmierć zapomniałem.

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 13, 2011, 16:39:07 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Pewnie gipsiakiem do półki.

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 13, 2011, 23:32:13 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Ok, już wszystko wiadomo.
Trzeba w półce na drobiazgi zrobić co najmniej trzy dziury. Dwie na śrubki do przykręcenia od spodu (czyli po zdjęciu całego panelu środkowego) - ramka ma od dołu dwie "dziurki". Trzecią, raczej sporą na przewody.
Półka pod wajchą jest z blachy pokrytej plastikiem, trzeba wiertarką się wspomóc.
Nie ma to jak sobie samemu napisać odpowiedź :)

No to jeszcze dodatkowe pytanie: czy szyba otwiera się u Was do końca czy jakiś cm przed końce trafia w silniczek? :)

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 13, 2011, 23:49:18 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 14, 2011, 00:36:10 am »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Polecam to sobie kupic i zamontowac
http://www.mastertrade.pl/modul-domykania-szyb-mikroprocesorowy-proxima-p-505.html

A pytanie czy takie moduły działają pod każdy alarm, bo  ja mam Patrola HPS-300N?

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 14, 2011, 08:54:48 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Podpinasz go pod mase która pojawia się po włączeniu alarmu czyli pod zasilanie czujników.

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 14, 2011, 13:58:19 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
No to jeszcze dodatkowe pytanie: czy szyba otwiera się u Was do końca czy jakiś cm przed końce trafia w silniczek? :)

A jest szansa że ktoś odpowie na to?

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 14, 2011, 14:47:05 pm »

piciek

  • Gość
No to jeszcze dodatkowe pytanie: czy szyba otwiera się u Was do końca czy jakiś cm przed końce trafia w silniczek? :)

A jest szansa że ktoś odpowie na to?

otwiera się do samego końca.

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 14, 2011, 14:58:02 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Przy samym końcu dotyka silniczka ale otwiera się cała.

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 15, 2011, 00:10:32 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
U mnie podobnie, po zdjęciu boczka widać że siada na silniku, ale chowa się cała. Także polecam moduł domykania szyb, genialna sprawa, nie wiem jak ten z tamtego linka ale moj dal sie podpiac bezposrednio pod centralny.

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 15, 2011, 00:57:38 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Ten do którego linka dałem to nie tylko domykanie ale całe sterowanie szybami.Możesz całą szybę opuścić lub podnieść "klikając" tylko raz przyciskiem.Ma tez wbudowany wyłącznik przeciążeniowy także nie przytrzaśniesz ręki.No i po wyłączeniu alarmu zależnie od ustawienia po 15min lub godzinie od włączenia alarmu szyby opuszczą się do wcześniejszej pozycji

Odp: SCHEMAT ELEKTRYCZNYCH SZYB
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 15, 2011, 11:22:59 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
To i ja zapytam przy okazji, żeby nowego tematu nie zakładać.

Jak u was chodzą te siłowniki? Bo u mnie to dość ciężko, mimo że przesmarowane. Na początku idzie dobrze, ale im szyba wyżej tym wolniej. Opuszczają się też nie za szybko. Może to być wina samego silniczka, czy prędzej szukać przyczyny w ustawieniu? Mógłby ktoś nagrać filmik jak u niego to chodzi? Przydałby się jakiś punkt odniesienia.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM