Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 203409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #200 dnia: Marzec 28, 2010, 14:37:21 pm »

Lopez

  • Gość
No w sumie to tak myślałem ale czy przy tym łączeniu wiązek nie pogubie się w tym wszystkim i będzie klapa. Masz rację z wiązką wnętrza. Nie ma sensu jej próć.


Kolejna sprawa to to że po ustawieniu silnika VVC kolektor ssąćy bedzie wycelowany w przegrodę komory silnika. Nie dobrze. Czy będzie pasował od 1.4?? To by znacznie ułatwiło życie.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #201 dnia: Marzec 28, 2010, 14:40:24 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie będzie pasować. Po za tym przepustnica Poldoroverowa pochodzi z 2.0 T-Series i nie zabangla z ECU VVC. Czujniki też są inne, montowane właśnie na kolektorze ssącym.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #202 dnia: Marzec 28, 2010, 14:54:11 pm »

Lopez

  • Gość
Ajaj. Nie dobrze. Więc od czego?? a może zmięści się kolanko pomiędzy przegrodą a silnikiem??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #203 dnia: Marzec 28, 2010, 16:15:30 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "Lopez"
Więc od czego?? a może zmięści się kolanko pomiędzy przegrodą a silnikiem??

 to tak naparawde okazę sie gdy posadzisz już silnik pod maską ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #204 dnia: Marzec 28, 2010, 17:29:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Fabryka wstawiła 1,6 razem z kolektorem i właśnie zastosowali kolanko, żeby wyprowadzić dolot w odpowiednią stronę.   :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #205 dnia: Marzec 28, 2010, 19:01:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Multec"
Nie będzie pasować. Po za tym przepustnica Poldoroverowa pochodzi z 2.0 T-Series i nie zabangla z ECU VVC. Czujniki też są inne, montowane właśnie na kolektorze ssącym.  :)

A ja bym to wszystko zrobił na kolektorze i przepustnicy z 1,4. Tym bardziej że VVC nie różni się aż tak bardzo od zwykłego K-series jak by wam się mogło zdawać.

A i było gdzieś foto wsadzonego VVC pod maskę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #206 dnia: Marzec 28, 2010, 21:24:05 pm »

Lopez

  • Gość
A czy wszystkie klamoty z poldorovera będą pasować do VVC?? Tzn. rozrusznik, alternator, czy pompa paliwa bedzie wyrabiać??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #207 dnia: Marzec 28, 2010, 21:35:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tam jest tylko inna głowica i osprzęt. Wtrysk zapewne też pracuje na 3 barach, także powinno być ok.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #208 dnia: Marzec 29, 2010, 12:20:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
rozrusznik z przeróbką wchodzi. alternator po zmianie koła na wale też (ale poco pchac to zawodne badziewie??)

[ Dodano: 2010-03-29, 12:22 ]
co do kolektora z 1,4 to gdyby dobrać do niego map sensora to czemu nie. ale ten kolektor sam w sobie będzie stratą dla tego silnika(mniejsza pojemność i inne przepływy)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #209 dnia: Marzec 29, 2010, 13:30:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
co do kolektora z 1,4 to gdyby dobrać do niego map sensora to czemu nie. ale ten kolektor sam w sobie będzie stratą dla tego silnika(mniejsza pojemność i inne przepływy)
Zasadniczo to jedynie pojemność może stanowić jakiś tam problem. niemniej jednak wątpię. Średicę i spasowanie w kanałach dolotowych należ zwiększyć i to niezależnie od silnika. Jedynie główna komora może okazać się nieco mniejsza pojemnościowo. kształtem i fizyką przepływu poejrzewam że się nie różnią w jakis istotny sposób. Wiadomo że najlepiej byłob zapodać kolektor od VVC ale wymaga on zastosowania kolanka 90st a być może i dwóch. Nie wiem czy na tym też sie nie straci nieco. Ktoś kombinował z kolektrem plastkowym i kolankami po czym zapodał alu z 1,4 i stwierdził że jest lepiej tym drugim...

Zawsze można zwiększyć pojemność dolotu za przepustnicą odsuwając ją nieco od samego kolektora. Ciekawe jakby to wpłynęło na osiągi.

Wg mnie dobrze przygotowany kolektor z 1,4 ma szanse nie pogorszyć osiągów auta.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #210 dnia: Marzec 29, 2010, 16:21:55 pm »

Lopez

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
(ale poco pchac to zawodne badziewie??)


Czemu zawodne?? Taki kiepski ten altek??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #211 dnia: Marzec 30, 2010, 07:52:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zaczniesz jeździć to się dowiesz.

Niemniej jednak ja mam dwa auta i dwa altki i przez 8 lat zaliczyłem tylko zmianę łozysk i naprawę kabelka alternator-rozrusznik. raz też wymieniłem diody wzbudzenia ale okazało się to niepotrzebne bo nic nie uległo zmianie.

Fakt że to magnetti-badziewie-marelli i wielu się skarżyło ale u mnie jakoś dają radę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #212 dnia: Kwiecień 18, 2010, 21:40:59 pm »

Offline menzuramenzura

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • 125p
Witam wszystkich na forum, mam pytanie odnośnie przekładki 1.8 rover w miejsce 1.4
Przeczytałem artykuł senna, napisał cenną rzecz- wydajność wtrysków w 1.8 jest taka sama jak w 1.4.  Senn pisze również o montażu innych, bardziej wydajnych wtryskiwaczy.
Pytanie: czy jest mozliwa zmiana map i "nastawów" ecu, ustawić go żeby pracował tak jak seryjny ecu w 1.8.
Czy urządzonko do diagnostyki, które posiada senn, nie pozwala na taką zabawę w parametrach ecu?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #213 dnia: Kwiecień 18, 2010, 22:45:17 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
menzuramenzura, standard ECU w Roverkach jest nieprogramowalny. W zaden sposob nie mozna modyfikowac jego ustawien.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #214 dnia: Kwiecień 19, 2010, 07:53:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Większą pojemność może wykarmić tylko większa wydajność wtryskiwaczy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #215 dnia: Kwiecień 19, 2010, 20:10:43 pm »

Offline menzuramenzura

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
    • 125p
No, tak. Zaciekawiło mnie tylko że wydajnośc wtrysków w 1.4 i 1.8 jest taka sama. Na chłopski rozum jesli wtrsyski takie same, wynikało by że czas otwarcia wtryskiwaczy jest dłuzszy w silniku 1.8, a tymczasem piszecie że przy silniku 1.8 i ecu z 1.4 przy wyzszych obrotach mieszanka jest za bogata (chyba że coś niedoczytałem).
Bocian, te dane w twoim podpisie to moc i moment 1.8 rovera? Moment genialny, wiecej nie potrzeba.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #216 dnia: Kwiecień 19, 2010, 22:02:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "menzuramenzura"
Bocian, te dane w twoim podpisie to moc i moment 1.8 rovera? Moment genialny, wiecej nie potrzeba.

Tyle wypluła hamownia rok temu na zlocie. Mam nadzieję że uda się to jeszcze poprawić małym kosztem...

Cytat: "menzuramenzura"
wydajność wtrysków w 1.4 i 1.8 jest taka sama
Nie we wszystkich wersjach. Były dwie odmiany wtryskiwaczy w 1,8: 150ccm jak w 1,4 i 218ccm bodaj w MG i innych. Wszystkie znane mi 1,8 mają wtryski około tej większej przepływności.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #217 dnia: Kwiecień 19, 2010, 23:20:09 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bocian generalnie wszystkie 1.8 w R75 maja wtryski o tej mniejszej wydajnosci.

Cytat: "Grejfrut"
bo moje K16 1.6 jak kompletne kupiłem ma seryjnie szare wtryski 192 cośtam/cośtam  
HA... i co wy na to??


No to Ci go zalewa ;)
Spotkalem sie z tym tyle ze w Roverkach 1.4 ze byly niebieskie 149 i beżowe 218. O 192 nie slyszalem. Z ktorego roku ten Twoj cukierek?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #218 dnia: Kwiecień 19, 2010, 23:30:35 pm »

Grejfrut

  • Gość
Cytat: "Senn#1869"
Bocian generalnie wszystkie 1.8 w R75 maja wtryski o tej mniejszej wydajnosci.

Cytat: "Grejfrut"
bo moje K16 1.6 jak kompletne kupiłem ma seryjnie szare wtryski 192 cośtam/cośtam  
HA... i co wy na to??


No to Ci go zalewa ;)
Spotkalem sie z tym tyle ze w Roverkach 1.4 ze byly niebieskie 149 i beżowe 218. O 192 nie slyszalem. Z ktorego roku ten Twoj cukierek?


Senn :) no własnie nie zalewa.... teraz po odgięciu ogranicznika 1.6 w górnych partiach obrotów okrutnie się kręci :)
z Twoim doświadczeniem nie dyskutuje ale bądź świadom że wyjątki też żyją i mają się dobrze...
motor jest z `98 i orginalnie był spięty z CVT

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #219 dnia: Kwiecień 19, 2010, 23:40:32 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
menzuramenzura, kolega Bolim robil rozne testy z wtryskiwaczami i zmiennym cisnieniu paliwa. Musialbys znalesc jego wypociny. Ze swinia tez mial cos kombinowac ale chyba spelzlo na niczym. Kolega z roverki.pl budowal/buduje stanowisko pomiarowe z roverkiem na stojaku na ECU masterze - > poszukaj na roverki.pl

Grejfrut ja zartowalem :) Wierze Ci.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb