Nie wzywajcie bociana nadaremno...
Porównanie 1,6 i 1,8. Najszybciej spojrzeć na wyniki moje i Vana z Hamowni. Wiadomo że jest to tylko przybliżone ale zawsze daje jakiś pogląd. Wykres z 1,6 jest taki że krzywa momentu rośnie do odcinki i silnik wyciska jakieś 150Nm. W 1,8 max moment przypada gdzieś około 5-5,5KRPM i osiąga w porywach do 180-190Nm (u mnie) co nie zmienia faktu że przy odcince i tak ma tego momentu więcej jak 1,6 miał kiedykolwiek. O 1,4 się nie wypowiadam bo tam max jest mniej jak w 1,8 na 1500RPM :twisted:
Z własnego doświadczenia powiem że 1,6 lepsze jest do sportu i zabawy (drift i takie tam) bo lepiej się wkręca. Do codziennej jazdy polecam jednak 1,8. Silnik ładnie idzie dołem.
1,8 na seryjnej pompie, ecu z 1,4 i wtryskach z opla ma parametry blisko fabrycznego 1,8 w roverze. Mój z mixerem na pb miał na czerniewicach 2008 jakieś 116KM i 165Nm.
No i nie wiem czemu wszyscy się czepili tego mojego 1,8. Niech w końcu ktoś zrobi to lepiej bo zaczyna to być nudne

:twisted: ...