Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 203265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #300 dnia: Grudzień 12, 2010, 18:34:20 pm »

Michau

  • Gość
Ja też jak jeżdżę do to 3,5-4tyś max ;) Aczkolwiek czasem jak potrzebuje wyprzedzić lub też ktoś na światłach podśmiewa się z poloneza to dostanie do tych 6,5k obr ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #301 dnia: Grudzień 12, 2010, 22:11:05 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "myszaradom"


Wtryski (najlepiej oryginalne lub calibra 136KM), Pompa walbro 4bary (przyszłościowa), regulator ciśnienia paliwa (uniwersalny), a jeżeli nie chcesz tego robić na Benzynie, to zakładaj gaz, blos i będzie miodzio :D

Cytat: "Szakal_wawa"
Czy to już zupełnie inna bajka i mnóstwo przeróbek


Mocowania są chyba te same ale cała reszta to inna bajka :D

Jak wtryski od cali to nie wersji 136KM (zresztą takiej nie było) tylko od wersji 150km (c20xe).

A seryjnych wtrysków 1.8 nigdzie nie ma?

Wszyscy o tym kompie 1.8, nigdzie nie ściągną wam IMO z kompa?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #302 dnia: Grudzień 12, 2010, 22:17:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Gandziorz"
Jak wtryski od cali to nie wersji 136KM (zresztą takiej nie było)

A X20XEV ? 2.0 Ecotec miał przecież 136KM.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #303 dnia: Grudzień 12, 2010, 22:44:13 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie wzywajcie bociana nadaremno...

Porównanie 1,6 i 1,8. Najszybciej spojrzeć na wyniki moje i Vana z Hamowni. Wiadomo że jest to tylko przybliżone ale zawsze daje jakiś pogląd. Wykres z 1,6 jest taki że krzywa momentu rośnie do odcinki i silnik wyciska jakieś 150Nm. W 1,8 max moment przypada gdzieś około 5-5,5KRPM i osiąga w porywach do 180-190Nm (u mnie) co nie zmienia faktu że przy odcince i tak ma tego momentu więcej jak 1,6 miał kiedykolwiek. O 1,4 się nie wypowiadam bo tam max jest mniej jak w 1,8 na 1500RPM  :twisted:

Z własnego doświadczenia powiem że 1,6 lepsze jest do sportu i zabawy (drift i takie tam) bo lepiej się wkręca. Do codziennej jazdy polecam jednak 1,8. Silnik ładnie idzie dołem.

1,8 na seryjnej pompie, ecu z 1,4 i wtryskach z opla ma parametry blisko fabrycznego 1,8 w roverze. Mój z mixerem na pb miał na czerniewicach 2008 jakieś 116KM i 165Nm.

No i nie wiem czemu wszyscy się czepili tego mojego 1,8. Niech w końcu ktoś zrobi to lepiej bo zaczyna to być nudne  :P  :twisted:  ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #304 dnia: Grudzień 13, 2010, 07:07:53 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "Bocian_s#313"
No i nie wiem czemu wszyscy się czepili tego mojego 1,8. Niech w końcu ktoś zrobi to lepiej bo zaczyna to być nudne :P :twisted: ...


Musisz znaleźć jakiegoś godnego ucznia i przelać swoją wiedzę o "mistrzu"  hehe :D

Calibra 2.0 Ecotec miałą 136KM
Wikipedia się kłania
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Calibra

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #305 dnia: Grudzień 13, 2010, 07:48:20 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: "Bocian_s#313"
No i nie wiem czemu wszyscy się czepili tego mojego 1,8

Nie czepili tylko masz to o czym piszesz wcześniej
Cytat: "Bocian_s#313"
Z własnego doświadczenia powiem że

 :)  :P  :) a to jest bardzo potrzebne przy takim wyborze  :mrgreen:  :mrgreen:
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #306 dnia: Grudzień 13, 2010, 08:24:54 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: "snikers"
potrzebne jest wstanie od komputera i wziecie sie do roboty

Bo najlepiej najpierw coś kupić a potem przeklinać ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #307 dnia: Grudzień 17, 2010, 00:23:13 am »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Pytanie odnośnie elektroniki, wtrysków itd przy swapie 1.8 na osprzecie 1.4.

Czy jeśli zastosuje się instalacje lpg od 1,4 (ewentualnie większy parownik) II generacji (do wielopunktu), to czy da się to wyregulować aby silnik miał dobry dopływ paliwa w całym zakresie obrotów?

Bo cały czas mam mętlik w głowie, jaki silnik zakładać. Zależy mi na całym zakresie obrotów do sprawnościówek oraz małego driftu gdzie potrzeba dużo momentu, ktory ma 1,8.
Z kolei jeśli chodzi o górny zakres obrotów to może lepiej 1,6?
Czy różnica między 1,6 a 1,8 jest duża?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #308 dnia: Grudzień 17, 2010, 08:17:13 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
gateway, na gazie można bardzo fajnie wyregulować 1.6 jak i 1.8. wówczas będzie śmigał nawet lepiej niż na benzynie

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #309 dnia: Grudzień 17, 2010, 09:12:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "gateway"
do sprawnościówek
O ile mi wiadomo LPG i KJS nie idą w parze. Na gazie spokojnie wyregulujesz silnik nawet jak nic nie zrobisz z układem paliwowym.
Cytat: "gateway"
Czy różnica między 1,6 a 1,8 jest duża?
Matematycznie tak a w praktyce kto to wie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #310 dnia: Grudzień 17, 2010, 12:58:57 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Chodzi oczywiście o różnicę w mocy, przyspieszeniu, kręceniu ochoczo do odcinki.
Wiem, że są tu osoby, które jeździły 1,4 później 1,6 i następnie 1,8. Chętnie poznam ich zdanie na ten temat. :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #311 dnia: Grudzień 17, 2010, 13:43:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja miałem 1,4 potem 1,8. może 1,8 się tak ładnie nie wkręca ale 1,4 tak dobrze nie ciągnie  :twisted: . Jakoś jazda z prędkościami obrotowymi powyżej 5000RPM mnie nie bawi w 1,8. może to dlatego że moment spada a w 1,4 jeszcze rósł... Ale patrząc po wykresach z hamowni nie ma takiej potrzeby.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #312 dnia: Grudzień 17, 2010, 14:19:56 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
No to jeszcze czekam na odpowiedź kogoś, kto miał 1.6 vs 1.8. Zależy mi aby silnik ciągnął aż do końca ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #313 dnia: Grudzień 18, 2010, 13:37:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Zamiast się obrażać ruszać palce panowie i skompilować wiedzę w artykułach które trafią do odpowiedniego działu na forum i docelowo na stronę! Ja napisałem tekst o stożku bo wraca to jak bumerang co miesiąc od czasów kiedy podstawowy tuning to nie był swap tylko montaż owiewek heko.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #314 dnia: Grudzień 18, 2010, 13:51:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
To ja może z innej beczki.Znalazłem coś takiego w sieci: http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?162775-Rover-100-Kensington-SE-%28no-less%29-1-4-K-series-Turbo Jakby ktoś z łaski swojej wyjaśnił co 'autor miał na myśli' to byłbym wdzięczny,bo nie jestem orłem z angielskiego.Druga sprawa,to wygląda to nawet ciekawie   :roll:

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #315 dnia: Grudzień 18, 2010, 20:16:30 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "gateway"
No to jeszcze czekam na odpowiedź kogoś, kto miał 1.6 vs 1.8. Zależy mi aby silnik ciągnął aż do końca ;)


No to dobrze trafiles bo przeszedlem wszystkie pojemnosci. Kazdy silnik kreci sie do konca o ile ma do tego warunki :) Wydaje sie ze 1.6 jest bardziej podatny na krecenie, ale jesli zrobisz mu redukcje. Wiadomym jest ze 1.8 jest silniejszy na 4, 5, kiedy jest mu potrzebny moment. Na niskich biegach nie ma takiej potrzeby. No moze na 2 bo jak wiadomo 1 dla rovera to jakas pomylka i na 2 brakuje mu pary. Generalnie 1.6 ma krotszy skok tloka wiec i lepiej sie kreci, ale 1.8 ma tzw pałer na dole.

A ktory lepszy? - tego Ci nie powiem bo jeden woli rybki a inny akwarium :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #316 dnia: Grudzień 18, 2010, 21:58:55 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Mam jeszcze pytanka o części ... Czy do 1.6 podejdą części z 1.4 takie jak :
- przewody zapłonowe, świece, pasek rozrządu z napinaczem ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #317 dnia: Grudzień 18, 2010, 22:05:33 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Szakal_wawa"
Mam jeszcze pytanka o części ... Czy do 1.6 podejdą części z 1.4 takie jak :
- przewody zapłonowe, świece, pasek rozrządu z napinaczem ?


Przewody tak jesli 1.6 bedzie tez na kopulce, swiece takie same, pasek i napinacz tez jesli silnik bedzie w wersji z recznym napinaczem czyli jesli pochodzi z samochodu przed 97 rokiem.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #318 dnia: Grudzień 18, 2010, 22:22:09 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Silnik nowszy ... ale przerobiony będzie na kopułkę ... a to napinanie paska jest jakoś inaczej rozwiązane ? inny napinacz ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #319 dnia: Grudzień 18, 2010, 23:19:18 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
jest napinacz mechaniczny, a do niego potrzebny jest dłuższy pasek rozrządu. nie sprawdzałem tego, ale ponoć nie da się przełożyć napinacza regulowanego ręcznie