Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 203342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #320 dnia: Grudzień 18, 2010, 23:39:02 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Dobrze wiedzieć ... bo zamierzam od razu wrzucić nowy pasek ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #321 dnia: Grudzień 19, 2010, 10:45:49 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Szakal_wawa, najpierw wsadź ten silnik tak jak jest i pojezdzij na nim troche, dopiero jak gwarancja rozruchowa się skończy to zacznij wymieniać częsci

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #322 dnia: Grudzień 19, 2010, 20:20:04 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
tak myślisz ... bo myślałem żeby od razu zmienić rozrząd i olej :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #323 dnia: Grudzień 20, 2010, 00:17:37 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Szakal_wawa, wiem z doświadczenia :P

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #324 dnia: Grudzień 20, 2010, 00:41:09 am »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Mam możliwość kupienia wały, korb, tłoków i tulei od 1,8 rovera za 800 pln.
Mam silnik 1,4 z dmuchniętą uszczelką i zerwanym gwintem świecy.
Czy wg Was warto jest zrobić samemu konwersję na 1,8?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #325 dnia: Grudzień 20, 2010, 08:09:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
gateway, Czy ja wiem. Nie każdy 1,4 da się przekonwertować na 1,8... Zo tego potrzeba na bank jeszcze uszczelki i inne takie więc z 1200-1300 stuknie. Do tego kilkaset zł ze skupu złomu i mamy spokojnie na kompletny jeżdżący 1,8.

jedyny plus konwersji 1,4 na 1,8 to numer silnika nabity na bloku. Tyle że ilu ludzi jest w stanie odróznić 1,4 od 1,8 po numerach. Nawet część sprzedających ma z tym problem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #326 dnia: Grudzień 20, 2010, 08:55:08 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Seba OBR"
jest napinacz mechaniczny, a do niego potrzebny jest dłuższy pasek rozrządu. nie sprawdzałem tego, ale ponoć nie da się przełożyć napinacza regulowanego ręcznie
nie da sie przelozyc bo otwor na srube do przykrecenia napinacza jest w innym miejscu. przerabialem ten temat w swoim 1.8
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #327 dnia: Grudzień 20, 2010, 12:03:40 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Właśnie też myślę, że lepiej kupić silnik 1,8 lub 1,6 niż bawić się w konwersję.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #328 dnia: Grudzień 20, 2010, 12:26:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ciekawe czy dałoby się wsadzić wał i korby z 1,8 do 1,4. Powstałby silnik nieco większej pojemności jak 1,6 ale z mniejszą średnicą tłoka a większym skokiem.

Może stopień sprężania byłby mnieszy więc taka konwersja miałaby sens pod turbo... Ale trzebaby to wszystko dokładnie policzyć i pomierzyć.

Mam gdzies całkiem zdrowy 1,4 z wywaloną uszczelką więc wolnym czasem i kasą mógłbym się pobawić...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #329 dnia: Grudzień 20, 2010, 12:30:49 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Czopy korbowodowe w wale 1,8 mają taką średnice jak czopy główne w wale 1,4 48mm Jak by co mam wał wyjęty z silnika (ten stary) mogę pomierzyć jak coś będzie potrzebne :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #330 dnia: Grudzień 20, 2010, 12:53:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
najlepiej to by porównaćwszystkie elementy niezbędne do setupu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #331 dnia: Grudzień 20, 2010, 12:57:40 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
nie widziałem silnika 1,4 od środka ale wydaje mi się że jest możliwe złożenie czegoś takiego
O i mam pytanko
Jak idzie przewód od ładowania w roverze jakoś pod silnikiem tuż przy kole pasowym?
Wcześniej wsadziłem go góra tuż przy chłodnicy teraz chce to zrobić "fachowo"

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #332 dnia: Grudzień 20, 2010, 13:37:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie wiem poprostu czy nie nastąpi jakaś kolizja wewnątrz. w końcu niby skromne mm różnicy ale troche będzie obciach jakby się nie dało obrócić wałem bo się oprze o coś...
niestety robota niewdzięczna bo bez zrobienia tego nie da się tego sprawdzić i nie ma też gwarancji że się uda...

najlepiej poświęcić trochę czasu i części na experyment.

Cytat: "śledzik#1934"
teraz sam tak kombinujesz
może mam za dużo wolnego czasu...

Podobo nie da się to parasola w d. otworzyć ale kto wie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #333 dnia: Grudzień 20, 2010, 14:26:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bocian_s#313, z tego co pamietam tzn z moim tamtejszych wyliczen to komora spalania zwiekszala sie o chyba 2mm tzn tlok byl o 2mm nizej w GMP niz seria 1.4/1.6

[ Dodano: 20 Gru 2010 14:33 ]
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=20507  prosze bardzo. mowilem ze juz kiedys to pisalem :D i to jednak 6.8mm a nie 2 jak napisalem wczesniej :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #334 dnia: Grudzień 20, 2010, 16:40:40 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: "myszaradom"
Jak idzie przewód od ładowania w roverze jakoś pod silnikiem tuż przy kole pasowym?

Dokładnie ... z alternatora wychodzi na dół i idzie za kołem pasowym ... wsadzony w rurkę ... od koła osłania go taka metalowa jakby ścianka ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #335 dnia: Grudzień 20, 2010, 21:37:45 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Chyba najpierw trzeba zmierzyć osadzenie sworznia w tłoku. Skoro 1,8 ma większy skok, to tłok jest "krótszy". Inaczej tłok wyszedłby górą.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #336 dnia: Styczeń 19, 2011, 21:52:39 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Przeczytałem prawie cały temat (kilka stron pominąłem bo ...  :roll: ). Jednak jedna rzecz mnie męczy... gdzieś kiedyś czytałem że trzeba dotaczać tulejkę na wałek skrzyni przy swapie z 1.4 na 1.8 bo w 1.8 jest większy otwór. Czy to prawda? Jak tak to czy ktoś mógłby podać wymiary takiej części dla 1.6 i 1.8?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #337 dnia: Styczeń 19, 2011, 22:41:12 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
CSR_GTI, to prawda

dla 1.6 nie jest to konieczne, gdyż otwór jest taki sam jak w 1.4. w 1.8 jak piszesz jest on większy. ja zastosowałem większe łożyska zamiast toczyć tulejkę i zdały one egzamin.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #338 dnia: Styczeń 19, 2011, 22:51:12 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
A jakie są wymiary tego wałka w skrzyni i otworu w wale? Chciałbym sobie pomalutku już graty szykować pod 1.6 lub 1.8 ze wskazaniem na 1.8.

1.8 jak zmienie tylko wtryski na osprzecie z 1.4 bedzie dobrze chodził?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #339 dnia: Styczeń 19, 2011, 23:15:27 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ja też mam łożysko i jest git :) jeździłem bez niego ( nie wiedziałem że trzeba włożyć) i było słychać lekkie stukanie jak coś, po włożeniu łożyska wszystko jest git :)