Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 194114 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #460 dnia: Sierpień 01, 2013, 22:02:05 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jakie specjalne śruby,... z resztą co do sprzęgła 200mm to jest oddzielny temat i wszystko tam opisane. Co do nr łożyska to nie mam, ja poszedłem do sklepu powiedziałem 22mm zewnętrzny wymiar 10mm (chyba taki wymiar) w środku i facet mi dał luks igiełkowe łożysko za 8zł. Bo jak miałem te kulkowe po 2 wkładane to po 3 miesiącach rozlatywały się w drobny mak

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #461 dnia: Sierpień 02, 2013, 09:56:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
zamach z rovera 1.4, 1.6 nowszego
Tylko te nowsze zamachy nie współpracują z elektroniką z 1,4. Wyjątek to zamach z wymiennym wieńcem do CPWK ale o tym jest cały oddzielny temat na forum... Sam docisk i tarcza 200mm powinna starczyć...

specjalne śruby ampulowe, bądź torx.
I specjalne i nie... Niby to M7/1 ale zwykły łepek na klucz 10 może być ciężko dokręcić przy docisku. Torx ma zdecydowanie mniejszy łepek.

Jaką musi mieć grubość tarczy ciernej(
Nowa ma chyba 7mm ZTCP.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #462 dnia: Sierpień 03, 2013, 09:54:50 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
Sorry za OT, ale wie ktoś jaka jest grubość blachy (flanszy) oryginalnego kolektora wydechowego z silnika rovera ? 4-2-1 lub 4-1
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2013, 00:57:03 am wysłana przez maciek89 »

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #463 dnia: Sierpień 04, 2013, 22:40:00 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
ale wie ktoś jaka jest grubość blachy (flanszy) oryginalnego kolektora wydechowego z silnika rovera ? 4-2-1 lub 4-1
Taka jak wszedzie czyli okolo 8-10mm, jak dajesz do wyciecia bo bedziesz spawal wydech to grubsza tez nie zaszkodzi
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #464 dnia: Sierpień 05, 2013, 21:31:48 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam,
Czy to sprzęgło może być; http://allegro.pl/rover-400-414-416-mg-zs-sprzeglo-docisk-ladne-i3403507348.html
Oczywiście jeśli ma te 200mm? Koło chyba dam do przetoczenia z mojego pn. Jaki koszt jest takiej imprezy u tokarza?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #465 dnia: Sierpień 05, 2013, 23:02:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jaki koszt jest takiej imprezy u tokarza?
Skad ktos ma wiedziec na ile sie dogadasz ? Jeden zrobi za przyszlowiowa flaszke czy paczke fajek a drugi za 300zł
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #466 dnia: Sierpień 06, 2013, 20:41:51 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam serdecznie!
Wiem w sumie czasem głupie pytania zadaje...  <mysli>
Kolejne pytanie mam nadzieje że trochę mądrzejsze, aczkolwiek ciężko na nie chyba będzie odpowiedzieć;gadałem z facetem od którego mam kupić silnik. Powiedział że kompresji mi nie zmierzy ale silnik ma 150tys km. To nic konkretnego. Komentarze na allegro ma całkiem przyzwoite jak na człowieka który handluje używanymi częściami. Nie wie czy była robiona kiedyś uszczelka, czytałem że pada w okolicy 100 tys km, ale to nie reguła, mi padła przy 124 tys km, żywię nadzieje że robiona była i sobie na tym silniku ze 20 kkm przed hgf zrobię.
Mam pytanie;
Czy 150kkm (jeśli jest autentyczne) to czy to duży przebieg dla tego silnika? Jakie może mieć ciśnienie na garach(to jest dla mnie wyznacznik bardziej realniejszy od przebiegu)? Trochę takie pytanie ciężkie...
Może powinienem spytać Pana Jackowskiego?  :-)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #467 dnia: Sierpień 06, 2013, 21:33:41 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
150kkm to nie dużo, zdrowy silnik powinien mieć równe ciśnienie na wszystkich garach wynoszące +/- 14. Pooglądaj czy ten silnik jest suchy, jeżeli kolektory są ściągnięte, szczególnie wydechowy, to zobacz jak wyglądają kanały w głowicy powinny być czyste (ładny ameliniowy kolor). Można włożyć palucha do środka i pomacać czy trzonki zaworów są suche (co by wskazywało na zdrowe uszczelniacze).
Prawda jest taka, że najlepiej jak silnik w budzie jest, jak się da jechać to już wogole super.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #468 dnia: Sierpień 06, 2013, 22:44:53 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
No właśnie silnik nie jest w budzie... Powiedziałem facetowi że mogę po silnik przyjechać za tydzień. Mówi że możliwe że będzie mieć w międzyczasie inny silnik który będzie w aucie i ewentualnie by mi wtedy sprawdził sprężanie. Facet mówił tylko tyle: "jak ten silnik był w aucie przed demontażem to ładnie chodził, ma przebieg 150 tys km". Z tego co wywnioskowałem z naszej rozmowy i jego asortymentu na allegro to kupuje szroty z Anglii i je szabruje na części. A kolektory będą zdjęte, tzn kupuje sam słupek, do tego sprzęgło 200mm, wtryskiwacze 218mm i kolektor wyd, który będzie najpewniej oddzielnie.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #469 dnia: Sierpień 06, 2013, 23:21:11 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Czyli kot w worku.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #470 dnia: Sierpień 07, 2013, 07:52:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak masz skrzynię do poldorovera luzem lub najlepiej sam dzwon to podjedź na miejsce przykręć koło zamachowa i skrzynię. Potem zapodaj rozrusznik i akumulator. Do samego sprawdzenia kompresji to wystarczy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #471 dnia: Sierpień 11, 2013, 20:13:33 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam,
Też o tym myślałem, żeby dokręcić skrzynie i sprawdzić rozrusznikiem, ale wyczuwam że facetowi się nie chce, wystawia mi aukcje prywatną  5 dzień z rzędu, ale pocisne go jutro, może mi pomierzy.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #472 dnia: Sierpień 12, 2013, 19:41:01 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam serdecznie!
Facet od którego biorę silnik nie ma jednak sprzęgła i muszę kupić oddzielnie i w związku z tym mam pytanie, czy te sprzęgło będzie dobre pod koło zamachowe przetoczone na 200mm?

http://allegro.pl/rover-200-1-4-16v-25-45-400-sprzeglo-tarcza-docisk-i3406756643.html

Chodzi mi zarówno jako o model, jak i stopień zużycia. Bocian pisał że nowe ma bodajże 7mm grubości tarcz ciernych, natomiast nie wiem jaka jest minimalna grubość tarczy ciernej.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #473 dnia: Sierpień 12, 2013, 19:47:34 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Witam serdecznie!
Facet od którego biorę silnik nie ma jednak sprzęgła i muszę kupić oddzielnie i w związku z tym mam pytanie, czy te sprzęgło będzie dobre pod koło zamachowe przetoczone na 200mm?

http://allegro.pl/rover-200-1-4-16v-25-45-400-sprzeglo-tarcza-docisk-i3406756643.html

Chodzi mi zarówno jako o model, jak i stopień zużycia. Bocian pisał że nowe ma bodajże 7mm grubości tarcz ciernych, natomiast nie wiem jaka jest minimalna grubość tarczy ciernej.
Mam nowe sprzeglo 200mm do sprzedania jakbys chcial :) ja przy takich modach bym nie oszczedzal na sprzegle, co nowe to nowe ;)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #474 dnia: Sierpień 12, 2013, 20:07:48 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Chętnie, tylko pytanie; jakiej firmy, za ile i czy z łożyskiem oporowym?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #475 dnia: Sierpień 12, 2013, 21:09:21 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Mam jeszcze pytanie dotyczące kolektora. Facet do silnika dodaje mi kolektor z freelandera, to jest kolektor 4-1 czy 4-2-1? Dużo jest do przerabiania żeby to zainstalować?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #476 dnia: Sierpień 28, 2013, 21:31:51 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam Serdecznie!
Otóż doszedł do mnie silnik wraz z gratami, tzn. sprzęgło, wtryski, kolektor wylotowy, który zakupiłem na aukcji;
http://allegro.pl/sprzeglo-docisk-200mm-stan-bdb-rover-inne-czesci-i3473306888.html
Gdy go licytowałem na telefonie zobaczyłem dużo brudu na łączeniu poszczególnych części, lecz dokładnie nie było widać, więc zadzwoniłem do faceta. Mówi ze sprayem oznaczają i marzą te silniki. Ok, wszystko było dogadane przez telefon więc zlicytowałem :-). Silnik przybył do mnie na palecie. Gdy zerwałem folie ujrzałem silnik, który ma od groma wycieków w okolicy miski olejowej(podobno ma ok 150kkm, mój ma 125kkm i jest czysty). Kanał dolotowy jak i wylotowy nie został niczym zaślepiony, żadną szmatą folią, a miły człowiek przytulił do dolotu w głowicy taśmą kolektor wydechowy w wyniku czego naszło syfu typu rdza z kolektora i porysowało styk uszczelki na głowicy ;-|
Kolejnym szokiem były pozdzierane przy pomocy diaksa numery silnika i tu już totalnie zwątpiłem...
Następna niespodzianka i powód do niewiary w słowa miłego człowieka z Chodzieży tzn że silnik jest z auta z Niemiec, natomiast filtr oleju jest firmy Filtron...
Myśle sobie, no tak przekręcił z Land Rovera pokrywę świec do silnika 1.4, bądź 1.6 i będzie zarobiony...

Trzeba się dowiedzieć czy moja teza jest słuszna i tu mam pytanie;
1.Silnik ma miskę olejowa blaszaną, czy nie powinna być aluminowa?
2.Rozkręciłem osłonę rozrządu i ujrzałem identyczne koła i napinacz jak w moim 1.4, a słyszałem że 1.8 ma inne(były jakieś wyjątki i 1.8 miały taki sam rozrząd jak 1.4?)
3.Zdjąłem pokrywę zaworów żeby po numerach wałków dojść jaki to silnik, ale wyczytałem różne rzeczy o tych wałkach i suma sumaraum mi sie miesza, prawda jest mi obca, natomiast u mnie wałki mają namalowane czerwone litery na jednym R na drugim bodajże E i na obu wybite numery LGC 10201.

Jedyny pomysł jaki mi pozostaje to zmierzyć suwmiarką skok tłoka. Tzn 1.4 i 1.6 ma niższy skok tłoka niż 1.8?
Jeśli tak to jaki powinien on być, bo nie mogę nigdzie doszukać się informacji?

W związku z nieciekawym stanem wizualnym, wskazującym na przebieg wyższy od 150kkm na dniach pożyczę skrzynie i rozrusznik od pn rovera od kolegi, postaram się wykołować zamach od 1.4 i manometr i zmierzyć jakie ma cisnienie.

Jeśli okaże się że jest mniejsze niż 13, a silnik jest inny niż 18k4f, będę starał się go zawrócić do Chodzieży.
Bardzo proszę o Wasze sugestie, bo na dzień dzisiejszy czuje, że ktoś mi przyprawił rogi, zdarł zarobione w wakacje pieniądze i zaprzepaścił moje marzenia dotyczące dobrego 1.8 w Polonezie <smutny>

Pzdr,
bishop

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #477 dnia: Sierpień 28, 2013, 21:50:16 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
LGC10201 nie występowały w 1.8... Z którego roku rzekomo jest silnik ? Jesli po 98 to powinien mieć automatyczny napinacz. Nie rozbieraj dalej silnika. Oddaj sprzedającemu. Masz do tego pełne prawo. Tymbardziej że skoro numery zdarte to moze pochodzic z kradzieży...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #478 dnia: Sierpień 28, 2013, 22:52:29 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Silnik nie wiadomo z którego jest roku, nawet jakby miły człowiek z Chodzieży mi powiedział to nie wiem czy warto mu ufać. Tak z ciekawości; Jaka to może być pojemność sądząc po wałkach rozrządu? Ok, nawet jakby był 1.8, a szczerze w to wątpię, to brak numerów trochę mnie przeraża i będę starał się go oddać.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #479 dnia: Sierpień 28, 2013, 23:07:39 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jest jeszcze opcja, że to jest 1.8, ale po HGFie i ktoś kupił kompletna głowicę od 1.4, stąd takie wałki jak w 1.4 i 1.6... Ile dałeś za ten silnik ?

I jeszcze jedna sprawa... Otwór w wale korbowym, na łożysko podporowe wałka sprzęgłowego jaką ma srednicę ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+