Autor Wątek: Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/  (Przeczytany 6800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 23, 2010, 07:20:04 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Cytat: "pigini"
Cytat: "Mariusz#1926"
Aby zrównoważyć moc odbiornika przy zbyt dużej rezystancji i stałym napięciu musi nastąpić wzrost prądu, na skutek którego zaczyna wydzielać się ciepło co powoduje topienie się bezpiecznika.

 Nie wydaje mi się...
Wzrost prądu w obwodzie następuje w przypadku  ZMNIEJSZENIA rezystancji lub wzrostu napięcia.
 przykład:
jeśli w obwód zamiast żarówki 20W wepniesz 50W  (o mniejszej rezystancji) to bezpiecznik się stopi.
Jeśli natomiast wepniesz 5W (większa rezystancja) to nic złego się nie stanie z bezpiecznikiem.
 Morał z tego taki że słabe lub zaśniedziałe połączenia nie mogą być przyczyną palenia bezpiecznika, a zdecydowanie zwarcie do masy.



mówimy tu o mocy  odbiornika
S=U*I
 tak więc spadek napięcia  w skutek zaśniedziałych styków powoduje wzrost natężenia prądu
do tego kolega pisze że bezpiecznik mu topi a nie powoduje jego przepalenie a to chyba różnica.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 26, 2010, 20:41:24 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Kable połaczone z powrotem jak fabryka przykazała, kontrolka od szyby już chodzi. :) Jutro popatrzę, czy nie ma przebicia na masę przy tylnej klapie. A kiepski styk przy chociażby bezpieczniku może powodować nagrzewanie się tego miejsca. Zmniejsza się przecież skuteczny przekrój przepływu prądu, co przy nie zmienionym natężeniu daje efekt grzałki.
Pomóżmy Jackowi!

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 26, 2010, 21:06:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wszytko się zgadza. Powinien być zielony 30A, a włożyłeś biały 25 A.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 27, 2010, 05:50:03 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
Wszytko się zgadza. Powinien być zielony 30A, a włożyłeś biały 25 A.

No nie wiem Grzesiek, ja tam mam biały i w wielu źródłach spotkałem się z tym, że tam ma być biały. :)
Pomóżmy Jackowi!

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 27, 2010, 11:16:12 am »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Cytat: "Grzech#1938"
włożyłeś biały 25 A

Dlatego, że w mojej książce DAEWOO-FSO Polonez Caro Plus Instrukcja Obsługi jest, że powinien tam być biały 25A. Natomiast jak pisałem wczesniej na klapce jest, że zielony 30 A. I nie wiem czy wierzyć książce, czy klapce. To jak w końcu :?:

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 27, 2010, 12:14:03 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W książce Trzeciaka jest zielony w tabelce. :) Trzeba by policzyć jaki przez niego płynie prąd i się okaże ile A wystarczy. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 27, 2010, 14:18:05 pm »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Ja tego nie policzę bo się wogóle na tym nie znam  :P  Jakiś ochotnik  :?:   :P

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 27, 2010, 19:31:51 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na tym bezpieczniku mają być: szyba + kontrolka + podgrzewane lusterka.  Z tego co pamiętam, to od 125p brała chyba 130W, ale tam jest sporo mniej drucików, a bezpiecznik ma trochę mocy na zapas żeby się nie przepalał przy włączaniu.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 27, 2010, 20:37:10 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
prosta sprawa
 fabryka kleiła opis pod wyposażenie dodatkowe podczas gdy go nawet nie było
stąd sama  szyba na bezpieczniku 25A
kiedy dorzucimy już lusterka w ten obwód tak jak to powinno być fabrycznie potrzeba 30A i taki właśnie jest opis.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 27, 2010, 23:30:55 pm »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Czyli jeżeli jest sama podgrzewana szyba i nie ma podgrzewanych lusterek to powienin być bezpiecznik zielony 25 A, tak :?:
I to sam się tyczy bezpiecznika od zapalniczki, zegara, itd. który jest też od elektrycznych szyb? Jeżeli nie ma elektrycznych szyb to powinien być mniejszy niż 25 A :?:
I tak przy okazji, co się może stać jeżeli będzie siedział "większy" bezpiecznik niż powinien?

Pali bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ;/
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 28, 2010, 01:16:51 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
I tak przy okazji, co się może stać jeżeli będzie siedział "większy" bezpiecznik niż powinien?
może się spalić odbiornik chroniony tym bezpiecznikiem, a przy długotrwałym obciążeniu kable.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...