Autor Wątek: SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY  (Przeczytany 58328 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 01, 2008, 21:17:29 pm »

Inka

  • Gość
że niby to ja jestem pani kierowniczka tak ? :D

Bocian, jeszcze takie pytanko... jak rozwiązałeś problem dolnej belki i stabilizatora ?? borek ma wąski zawias, w roverkach jest szeroki, stablizatory i belki dolne się różnią. Kumple mi gadają, że trzeba szukać stabilizatora z wąskiego caro w dieslu a co z belką ???

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 01, 2008, 22:19:09 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja rowniez zycze Wam powodzonka, oby wszystko sie udalo :)

I przy okazji mam pytanie (moze zrobie tu z siebie posmiewisko, moze nie :P), moze daloby rade taki silnik jak ma ten Rover upchnac pod maske Polda ?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6292793
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 01, 2008, 22:50:15 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
RalfFSO2000, posmiewiska nie robisz, ale jest do tego odpowiedni temat tu na forum i sa marne szanse.

vdo77, nie wiem jak to sie ma z waskim i szerokim polonezem, ale w stosunku do DFa wachacze sa inne i przerobka jest w miare prosta.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 01, 2008, 22:56:43 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "Inka"
Bocian, jeszcze takie pytanko... jak rozwiązałeś problem dolnej belki i stabilizatora ??

Bocian nie wstawiał tam 1.4 ani szerokiego zawiasu - takiego kupił. Zrobił tylko SWAPa na 1.8.
Cytat: "Senn#1869"
1.6 16V Vana wyplul 119 koni

Nawet chyba 119,9 KM jeśli mnie pamięć nie myli :)

Opcja najlepsza i najmniej druciarstwa to oczywiście oryginalny osprzęt od 1.8 (jakiej średnicy tam jest przepustnica?) + piggyback. Samą "świnkę" można dostać za 500-600 zł i jak ktoś Ci to wystroi to to jedyny koszt. Pakiet "świnka" + strojenie w warsztacie tuningowym z kilkukrotnym użyciem hamowni to 1200-1500 zł (zależy gdzie, a i mogło potanieć). Ale wtedy SWAP wyniesie +/- 3000 zł.

A i myślę, że jak już będzie tam 1.8 to może by to trzymać w tajemnicy (przynajmniej jakiś czas)? W końcu sama napisałaś, że jak komentator powiedział, że to seria 1.4 to wszystkim kopary opadły :)

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 01, 2008, 23:11:27 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Arnold#1910"
Opcja najlepsza i najmniej druciarstwa to oczywiście oryginalny osprzęt od 1.8 (jakiej średnicy tam jest przepustnica?) + piggyback


Arnold a po co piggyback jesli nie ma kombinacji z walkami i do tego chodzi na oryginalnym sofcie pod 1.8?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 01, 2008, 23:33:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Arnold#1910"
Bocian nie wstawiał tam 1.4 ani szerokiego zawiasu
Nie wstawiał ale wie co i jak  :P

Cytat: "Inka"
Bocian, jeszcze takie pytanko... jak rozwiązałeś problem dolnej belki i stabilizatora ?? borek ma wąski zawias, w roverkach jest szeroki, stablizatory i belki dolne się różnią. Kumple mi gadają, że trzeba szukać stabilizatora z wąskiego caro w dieslu a co z belką ???

Po pierwsze osobiście polecałbym wam zapodać szeroki zawias. Auto będzie lepiej się prowadziło. Prz drifcie może się okazać że nawet nie trzeba będzie przespawywać górnych mocowań przednich wahaczy. Odpowiednia korekta geometrii i może okazać się że auto będzie prowadziło się w poślizgu lepiej jak seria... "Gdzieś" na motonewsach "ktoś" (prawie jak w bajce ale szczerze nie pamiętam szczegółów) opisywał że tak miał i był pozytywnie zaskoczony.

Jeśli jednak chcecie to zrobić na wąskim zawiasie to powiem tak:
belka standardowa od wąskiego OHV tylko z dospawanymi wspornikami silnika z belki roverkowej. Silnik jest wyżej przez co przepustnica leży na boku bo inaczej maski się nie zamknie. No i jest nieco ciaśniej na przewody chłodzenia przy zastosowaniu serwa LUCASa (polecam). Ale za to zyskuje się cenne cm na prześwicie pod miską olejową  :mrgreen:
Stabilizator jest standardowy seryjny szeroki tylko nieco "przygiety" do środka. Tak samo powyginane są wsporniki staba w wahaczach dolnych. Jak będzie trzeba to spróbuję fotacza zapodać. Można dać też wąski z Trucka diesla ale to chyba towar deficytowy

Drążek kierowniczy środkowy od rovera i diesla (są identyczne) pasuje w miejsce tego od OHVki niezależnie od szerokości zawieszenia

Wahacze górne i dolne są jednakowe w wąski i szerokim zawiasie. inne są tylko "łódki" tylnego mocowania górnych wahaczy i miejsce zamocowania przedniego wahacza. Mając dawcę z szerokim zawiasem przeróbka wąski-szeroki powinna zająć kilka(naście) godzin (chyba  :wink: )

Ja bym spróbował na początek dać szeroki zawias i nie przespawywać przednich górnych mocowań wahaczy tylko poprawić geometrię. Moze dać ciekawe efekty przy sportowej jeździe.

Cytat: "Senn#1869"
ale w stosunku do DFa wachacze sa inne i przerobka jest w miare prosta.

Ciekawa teoria ale to nie miejsc na kontynuowanie tego wątku...

jak coś służę jeszcze pomocą.

PS. jak to miło że borostworek stał się natchnieniem dla wielu ludzi i patenty w nim zastosowane coraz częściej trafiają do innych aut  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 01, 2008, 23:40:10 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 458
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Silnik jest wyżej przez co przepustnica leży na boku bo inaczej maski się nie zamknie.


ee zamyka sie, zamyka, akurat wypada w takim miejscu ze omija wzmocnienie maski  (cale szczescie), i w przypadku posiadania wygloszenia maski ono wlasnie sie lekko opiera o przepstnice fundujac darmowa polerke :mrgreen:

[ Dodano: 01 Paź 2008 23:45 ]
Cytat: "Bocian_s#313"
Można dać też wąski z Trucka diesla ale to chyba towar deficytowy
i waskiego caro diesla tez ale

towar juz niedostepny (nowy) w  polsce prawdopodobnie kupilem ostatnia sztuke  :mrgreen:

[ Dodano: 01 Paź 2008 23:49 ]
Cytat: "Bocian_s#313"

Ja bym spróbował na początek dać szeroki zawias i nie przespawywać przednich górnych mocowań wahaczy tylko poprawić geometrię. Moze dać ciekawe efekty przy sportowej jeździe.


tak mi sie teraz przypomnialo niema czasem tak Święty?
wiem na 100% ze z  kims z ptk o tym  rozmawialem i mial tak zrobione.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 02, 2008, 07:28:12 am »

Inka

  • Gość
wczoraj zostało zadecydowane, ale nie powiem co :P taki small surprise :)

Joker mi podsunał pomysł na przerobienie przedniego zawieszenia na wąsko-szerokie (górna część zostaje wąska a dół przerabiany na szeroką). Tym sposobem zyskalibyśmy już piękny negatyw  :twisted: ale ten negatyw będzie jednak za duży, bo kółka na prostym będą stały krzywo choćby w niezaładowanym starze tylko na odwrót. No to się pytam co ma zamiar zrobić z zawieszeniem jakbyśmy kupili tego borkostworka :D i chce przerabiać na szeroki zawias, więc większość problemów odpada :) nie będzie spawania, wyginania itp, bo wszystko weźmiemy z polda caro rover jak już jakiegoś dopadniemy na złomie... i na początek 1,4 :D a z upływem czasu wyląduje tam serduszko z 1,8 :) Kumpel w UK znalazł silnik 1,8 za ... 100 funtów więc może nam się też uda... kontakty uruchomione :)

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 02, 2008, 09:41:01 am »

Inka

  • Gość
Bocian_s#313, jest zadecydowane, że jak go kupimy to montujemy szerokie zawieszenie. Chyba to jest najlepsze rozwiązanie, bo nie trzeba się będzie martwić o dolne belki, stabilizatory itp. Po prostu się to weźmie z szerokiego caro i już :)

Ja już mam w myślach image tego borka... do MO się mogą doczepić ale tak hmm USA Taxi albo Highway patrol :D :D :D :twisted:  :twisted:  :twisted:

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 02, 2008, 09:48:51 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
eee tam, ani MO, ani Taxi, już lepiej nawiązanie do którejś z mutacji rajdowych poldków
mo i taxi szybko się znudzi i  zacznie denerwować
pozdrawiam
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 02, 2008, 13:37:56 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Co to MO to możecie na napis na drzwiach jakieś naklejki zmajstrować czy coś w  tym stylu a koguty są odkręcane  ale na zawodach szoł by było zaje... a zdaje się ze i to sędziowie biorą pod uwagę

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 02, 2008, 13:58:22 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 02, 2008, 14:07:18 pm »

Inka

  • Gość
hmmm pomysł z Lką jest ok :D
Szkoła Jazdy Drift
Instruktor: Driftujący Kołtun (drugie pseudo Rudolfa) :D

a co do safety car hmmm... też można tylko skąd wziąć takie koguty na dach ?



SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 02, 2008, 20:19:14 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Potworek Walezego te 240 koni ujeżdża na Polonezowskim dyfrze, 9 tys. obrotów coś pięknego  :mrgreen:  a co do swapa takiego silnika to już są nie małe pieniądze, ale stworzyć Poloneza z takim silnikiem to musi być BEZCENNE  :twisted:  Jeśli chodzi o samochód Rudolfa może być dla mnie w jakim kol wiek kolorze, natomiast cenić go będę za to że wybrał Poloneza i mam nadzieje że gdy się przesiądzie na Borka uda mu się dorwać nie jednego sponsora Powodzenia  :wink:

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 02, 2008, 21:45:09 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
przeróbka w wąskego na szerokie zajeła mi jakieś 6godz (robiłem sam i jako pionier w fiacie 125p w 99 roku)
belka wchodzi we wszystkie otwory tak jak powinna bez niczego. do góry spawacie rurke/tulejke badz orginalne mocowanie które można uzyskać wiercąc kilka zgrzewów. można tez wkrecić przednie mocowanie w orginalne a na srodku dac z szerokiego. trzeba wtedy aby wyprzedzenie zrobić na -1,5 i lata az miło i gumy wytrzymują :D
zreszta jak dorwiecie na złomie poldorovera to wszystie potzrebne graty dostaniecie za bezcen :) mnie to wynosło 150zł (czesc rzeczy kupowałem na giełdzie)

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 02, 2008, 21:51:40 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Inka, ja czekam tylko jak napiszesz :
" Borewicz kupiony, operacja przeszczepienia udana, poldek jeździ" :)

A i nie róbcie z niego żadnego policyjnego ani taxi.
Pomalujcie na bordowo i niech zamiata bokiem z ta naklejka na tylnej szybie i Rudolfem za kókiem  :wink:

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 03, 2008, 07:15:00 am »

Inka

  • Gość
nie wiem czy go kupimy, bo się doczekać na odpowiedź od gościa to ciężko... ale jak już kupimy to większość szyb będzie zmieniana na plexi (zmniejsza ciężar). Prawdopodobnie będą też drzwi wycinane :P w sensie tylne od wewnątrz ta blacha co się do niej przyczepia tapicerkę

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 03, 2008, 08:52:27 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nie plexi tylko poliwęglan :) (klej+ nity) przednia musi zostać fabryczna. Można ją jedynie wkleić razem z uszczelką. no i wszelkiego rodzaju laminaty zamiast klap

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 03, 2008, 09:32:03 am »

Inka

  • Gość
no właśnie... chodziło mi o poliwęglan ;) a przednia tak czy siak musi zostać szklana, bo jak po poliwęglanie zacznie machać wycieraczkami to to zarysuje i zmatuje i psinco będzie widać ;) Będzie driftowóz z prawdziwego zdarzenia :D

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 03, 2008, 12:46:29 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
jak będziecie  chcieli maskę przednią do borka z laminatu to czekam na kontakt bo forma już jest :-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360