Autor Wątek: SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY  (Przeczytany 58327 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 30, 2008, 15:39:08 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Cytat: "Inka"
Heh pamiętam te komentarze na pierwszej rundzie... Ty patrz polonez. Na pewno bokiem nie poleci... a jak już leciał bokiem: o ku*wa ale on lata... pozamiatał, pewnie tam jest silnik z bmw 160-170 koni... w tym głos z głośników: w tym polonezie jest seryjny silnik 1,4 16 V z Rovera i ludzie na to: o ja pier*ole....
I na samiuteńkim końcu 1 rundy... po rozdaniu nagród pokaz dla publiczności: jedno bmw jedzie bokiem, drugie jedzie bokiem a za nimi poldek... zapach spalonej gumy i w ogóle... i komentarz... patrz za chwile poldek bedzie gume palić... i palił... jeszcze brakuje tego by jeździł na około bmw... i Rudolf tak jakby to usłyszał... w momencie zaczął kręcić się wokół bmki tak jak na czerniewicach wokół Morcina OBR.... przepiękny widok  

Teraz w te opowieść sobie wsadźcie borewicza z silnikiem 1,4 albo 1,8 16V bez Turbo...
jest filmik na youtube o tym co mowisz ;) fakt-widok piekny:D Trzymam kciuki za kolejny projekt driftowozu
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 30, 2008, 16:01:49 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
moim zdaniem podstawa to buda , szczególnie do driftu . Zawieszenie da się wyremontować i to nie jest jakieś strasznie drogie ale rozłażąca się buda to tragedia . Gorąco kibicuje Rudemu i mile widziana była by jakaś strona + większa ilość filmów z treningów itp . To naprawdę robi robotę a nie wymaga ogromnych nakładów . Piszę w odniesieniu do szukania sponsora

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 30, 2008, 17:40:25 pm »

Inka

  • Gość
turbonez, ja właśnie jestem na etapie projektowania strony (zbieram materiały) Chce też zrobić film z pomocą kumpla o poldku... tylko jest jeden problem... driftolonez spłonął a następcy jeszcze nie ma. Ale już niedługo... myślę że albo w tym tygodniu albo w przyszłym max coś mu kupie (mam nadzieję, że mi się to uda) Taki spóźniony prezent na Dzień Chłopaka :) btw. Wszystkiego najlepszego Chłopaki :D

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 30, 2008, 18:44:14 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Aha no to super ze coś powstaje , trzymam kciuki za jeszcze wścieklejszy sprzęt i żeby był taki niezajebliwy  jak obecny był :)

pozdrawiam

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 30, 2008, 19:15:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
gdybym miał blizej to zaprosiłbym was na jazdę testową borkostworkiem. Sami byście ocenili co potrafi 1,8 (o ile sprzegło nie powie pi...e nie robię).

w końcu zobaczyłbym co to auto tak naprawdę potrafi  :twisted:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 30, 2008, 23:29:52 pm »

vox+241

  • Gość
Nieciekawa akcja :?  Borewicza z dobrym dołem to sobie poszukacie niestety... ale klasyk w tym zestawieniu to byłoby coś.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 01, 2008, 00:23:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
a co wiecie na temat 1,8 VVC ??
Jeśli mogę wyrazić swoje zdanie. Obawiam się że zmienne fazy rozrzadu są fajne ale przy normalnej jeździe. Przy takim traktowaniu silnika mogą się szybko uszkodzić przez częstą pracę w okolicach obrotów przełączających fazy i silnik na złom (tak bynajmniej mi się wydaje).

Najlepszy do driftu będzie Turbo.
Z wolnossących można poszukać silnika 1,8 VHPD. Ma to seryjnie 135KM i jest czymś pomiędzy zwykłym 1,8 a 1,8VVC. Ma większe zawory tak jak VVC ale jest na sztywnych wałkach. W jakich modelach występowały nie mam pojęcia ale ktoś z forum powinien wiedzieć.

W ostateczności pokusić się  uturbienie samemu 1.8 podobnie jak zrobił to Vtec z 1,4. Turbo od BMW 525 (lub inne) i silnik odpręzony na dwóch uszczelkach i przekładce miedzianej. Ostatnie wydanie 1,4 (tak gdzieś z rok temu było do kupienia) miało 140KM o spoooro momentu więc nieźle jak na taką pojemność.

[ Dodano: 2008-10-01, 00:35 ]
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6161032
A moze tego weźmiecie. Tylko to drugi koniec polski dla was :(.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 01, 2008, 08:13:38 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Inka, silnik goly mozna kupic za 1500zl. Oczywiscie mowa o zwyklym 1.8. Link mialas juz wtym temacie. Pozniej montujesz to na osprzecie z 1.4 ktory macie, a jak nie to sobie kupicie za grosze z jakiegos rozbitego poldorovera.
Tutaj masz link do tematu o moim polonezie i jest tam opis co i jak sie robi swapujac na 1.8. Mysle ze Wam sie przyda i zaoszczedzi troche czasu na dumanie.

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=167726&c=248&f=12&19
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 01, 2008, 09:09:49 am »

Inka

  • Gość
ale przecież alternator i komputer z jeden 4 są za słabe... musi być komp z 1,8 z mapami do 1,8 a alternator o większej mocy prądotwórczej ! Wy to może możecie mieć 1,8 na osprzęcie z 1,4, ale w drifcie może to nie wypalić ;/ wiem, że do kompa z 1,4 można wgrać te mapy jakimś sposobem, ale to na pewno są kolejne koszty. Ehhhh :?

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 01, 2008, 09:38:37 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Inka, ze sie tak zapytam, po co wiekszy alternator w drifcie? Poza tym to najmniejszy problem zeby wpiac altka od 1.8.
Do kompa od 1.4 nie wgrasz zadnych map bo jest on niemodyfikowalny. 1.8 chodzi bez klopotow na osprzecie z 1.4 tylko musi miec wydajniejsze wtryskiwacze. Jesli sie uprzecie na kompa od 1.8 to wystarczy wsadzic wiazke od 1.8, ale wtedy tez musisz zastosowac zamach od 1.8 i podpiac immobiliser, ewentualnie go zdeaktywowac. Koszt - 400zł
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 01, 2008, 09:50:49 am »

Inka

  • Gość
immo to jest wypięcie dwóch kabelków... przynajmniej tak jest w 1.4, a alternator... Znając życie i chęć dobrego chłodzenia silnika w drifcie, Rudolf zamontuje chłodnicę z plusa + dwa wiatraki włączane termostatem i przełącznikiem. I żeby nie wyładowały akuma nawet na wolnych obrotach to musi być większy alternator i najlepiej dobrze zabezpieczony przed przegrzaniem itp. Wiem ile się namordował z ładowaniem w driftolonezie. Ledwo wyjechał na tor potrenować to za chwile zjeżdżał bo ładowania nie miał. Z tego co mi mówił, to będzie wkładać i kompa i altek z elektryką/elektroniką do tego silnika. Nie chce mieć druciarstwa i tyle. Skoro jest komp i altek i cała reszta do 1,8 to po jakiego kija brać te rzeczy z 1,4 i kombinować.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 01, 2008, 10:17:11 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Inka my po prostu tylko proponujemy alternatywe bo jeszcze raz Ci podkresle. Silnik 1.8 bez zadnych problemow pracuje na osprzecie silnika z 1.4. Nie po to siedze w tym kilka lat, zeby pisac jakies swoje wymysly. Nie po to dyskutowalem rowniez z najlepszym czlowiekiem od tuningu K-serii jakiego znam niejakim Davem Andrewsem. To on mnie utwierdzil w tym o czym Ci pisze teraz. Jesli chcecie miec oryginal osprzet z 1.8 to nie ma problemu tylko to podnosi koszty, na ktore wczesniej narzekalas. No i nikt nie mowi o druciarstwie bo z druciarstwem to nie ma nic wspolnego.

A co do immo to nie jest sprawa dwoch kabelkow tak jak piszesz. Skad takie rewelacje?? Jest to sprawa jednego kabelka :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 01, 2008, 10:21:25 am »

Arnold

  • Gość
Cytat: "Inka"
Skoro jest komp i altek i cała reszta do 1,8 to po jakiego kija brać te rzeczy z 1,4 i kombinować.

Tak, ale gdyby adaptacja kompa od 1.8 była tak prosta i tania, to każdy z PoldoRoverów 1.8 miałby tak zrobione. I to jest właśnie kombinacja, bez kombinacji to jest podpięcie tego pod elektronikę 1.4. Chyba nie słyszałaś jakie moce chłopakom wypluła hamownia w Czerniewicach :) Do tego pompę paliwa taką jak ma Van (Walbro 255 l/h ?), wtryski też i będzie zapitalać jak młody Kaziu :D

Co do stylizacji Poloneza - radiowóz to fajny pomysł, ale też może TAXI :)

U mnie stoi jeden pomarańczowo-czarny borewicz, ale on jest z 15 lat nie ruszony...

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 01, 2008, 10:37:06 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Inka, nie wiem co Ci zrobili w Twoim polonezie, ale na pewno nic z immo bo w polonezach 1.4 nie ma i nie bylo immobiliserow. Mysle ze Cie skasowali za jakas pierdole :)
Jesli chodzi o kompy w Roverach to rzeczywiscie jest immo i jest to sprawa jednego kabelka, ale deaktywacja nie polega bynajmniej na jego odcieciu.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 01, 2008, 10:42:24 am »

Inka

  • Gość
Senn mogę Ci udowodnić, że w moim poldku był immo  :twisted: GT to potwierdzi, Rudolf tak samo. Mam nawet papiery na ten immobiliser :] może nie było go seryjnie tylko jak poprzedni właściciel kupował poldka w salonie to zażyczył sobie takie zbędne ustrojstwo ;]

Arnold jeśli chodzi o tego Borka... silnik może być kapa... wnętrze tak samo... i tak będzie wnętrze wyprute. Grunt to w miarę dobre zawieszenie. Jak możesz to się dowiedz od kogo i za ile.

I nie rozumiem problemu z adaptacją kompa z silnika 1,8 do silnika 1,8 wyciągniętego z tego samego auta co komp  :shock:

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 01, 2008, 10:53:28 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Glownym powodem byl immobiliser. Teraz wiem do kogo sie zglosic zeby to obejsc, ale jeszcze poltora roku temu tego nie wiedzialem. Dodatkowo chcialem to zrobic jak najmniejszym kosztem, a po trzecie nie ma przeslanek do montowania kompa od 1.8, kiedy na tym od 1.4 chodzi. 1.6 16V Vana wyplul 119 koni, kiedy w serii ma 111. O czyms to swiadczy prawda?

Co do immo to jesli bylo to jakies smieszne zabezpieczenie, dokladane w salonie to rzeczywiscie mogla to byc sprawa dwoch kabelkow, ale to ma sie nijak do oryginalnego immo w Roverach.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 01, 2008, 13:02:43 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Inka, miałas osobne imo :P w kompie poldoroverków imo nie ma(mamy mniej znaków na kole zamachowym niz orginalne roverki). w kompach wiekszych braci jest imo i niestety tylko ingerencja w elektronike komputera pozwala usunąc :( zna sie na ty niewiele osób i taka usługa nadal jest w cenie

[ Dodano: 2008-10-01, 13:03 ]
co do klasyka podjade i dowiem się czy jeszcze nie zmienił własciciela. dostaniecie wtedy numer tel
tylko odrazu mówie ze bez wkłądu finansowego nie bedzie nadawał się do driftu. to nadwosie bedzie wymagało wzmocnienia inaczej chwila moment się rozejdzie. nie jezdził nim jakiś dziadek jak sugerował jimo. auto dłuższy czas stało i wymaga gruntownego skrobania i malowania podłogi oraz komory silnika (rudy nalot i ubytki farby) z racji tego ze auto nie jezdziło tylko stało rudy nalot nie zmienił sie pod wpływem wody w dziury.
taki rocznik wymaga jednak wzmocnień i dopracowania gdyż konstrukcyjnie ma kilka wa które pózniej zostały usunięte.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 01, 2008, 13:59:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Widze ostra dyskusja się rozwinęła. Może nieco usystematuzuję sprawę silnika 1,8 i pewnych uwag istotnych dla szybkiego toku prac.
- mechanicznie silnik 1,8 jest w 100% kompatybilny z 1,4

- elektronika z 1,4 wraz z kołem zamachowym z 1,4 i wtryskami z opla 2,0 16V z poodzeniem obłsugują silnik 1,8 (tak przy okazji dla 1,6 wtryski mogą być od opla 2,0 8V)

- elektronika z rovera wymaga przeszczepienia ECU z dawcy i ścisle z nim związanego Immo (nie wchodzi chyba nawet w grę mieszaie tych dwóch elementów bo ew. parowanie tego robi tylko serwis). Dodatkowo skrzynia biegów FSO narzuca zastosowanie koła zamachowego z rovera 1,4 czy 1,6 po 95r. ( z 4 brakującymi zębami). Sprzęgło do tego zestawu jest 200mm więc większe od poldoroverowego niemniej jednak można tą 200 zastosować również zamiast 190 nawet na kole od 1,4 (wręcz powiem że jest to zalecane prz tym stylu jazdy). Pewną niedogodnością może być rówież silniczek krokowy do sterowania wolnymi obrotami. mimo że mają taka samą wtyczkę wcale nie są ze sobą kompatybilne. przy elektronice z 1,8 trzebaby jakoś zamocować go na przepustnicy z 1,4 bo nie ma sensu stosować zestawu fabrycznego dla tego silnika z powodu innej średnicy klapki przepustnicy.

- alternator podobnie jak pompę wspomagania można zastosować dowolną. Wszystko zależy od inwensji swapujacego. Alternator to naogół całe dwa kable "+" z akumulatora i kontrolka w desce. Polecam dać krótki kabelek między alternatorem (na ogól jest tam zaizolowana śruba połączona z wejściem plusowym alternatora) a klemą. Poprawia to wyraźnie ładowanie. Polecam też zastosować osłonę termiczną między alternatorem a kolektorem wydechowym.

- w wersji 1,8 bez kopółki (zresztą we wszystkich Kseries) mozna z powodzeniem nabić palec rozdzielacza pozyskany z pociętego wałka od 1,4. przed wsadzeniem schładamy i delikatnie nabijamy. Da się to zroić bez wyjmowania wałka tylko trzeba uważać żeby nie nabć goodwrotnie bo przewody Wn będą przykrótkie (wiem bo sam tak niestety zrobiłem). Palec rozdzielacza jest tość szeroki więc nabicie nie musi być co do stopnia. Ja to zrobiłem tak w przybliżeniu i mimo wszystko działa. Zapłonów nie gubi. Alternatywą dla nabijania jest zmiana wałka na taki z palcem od wersji 1,6 ponoć krzywki i kąty są tak jak w 1,8.

ogólnie można robić "dobrze", "tanio" albo "i dobrze i tanio". uważam że opcja:
1,8 +elektronika i koło zamachowe z 1,4 +odpowiednie wtrski + ssący z przepusticą z 1,4 + wydechowy 4w1 z rovera to opcja dobra i tania. polecam zdecydowanie na początek.

Jest to sprawdzone pewne i uruchomienie nie powinno zająć więcej jak jeden dzień. A z tym immo róznie może być bo nikt tego jeszcze nie trenował.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 01, 2008, 19:57:51 pm »

Inka

  • Gość
dzięki chłopaki :) na pewno przydadzą się Wasze rady :)

odezwał się w końcu ten koleś co sprzedaje tego borka-akwarium. Chce za niego 600zł bez alumek. Zaczełam negocjację ceny :)

SPŁONĄŁ DRIFTOLONEZ RUDEGO->DRIFTOBOREK NARODZONY
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 01, 2008, 20:58:21 pm »

JaCoB

  • Gość
To powodzonka :) może i to dobrze, że stało jak sie stało, że nic Rudolfowi na trasie nie wypadło spaliło zwęgliło czy coś.. A Borek w drifcie cos czuje ze zrobi wieeelkie SHOW i Boom i myśle nawet, że sponsorzy inaczej podejda do tematu :) Trzymamy kciuki za mistrza kierownicy i za jego panią kierowniczkę oczywiście :D