Autor Wątek: Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow  (Przeczytany 4175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« dnia: Październik 01, 2008, 09:49:11 am »

rekinos

  • Gość
Witam po długiej nie obecności :) Walnęła mi uszczelka pod górna pokrywą. Mechanik zaproponował  mi zrobienie na silikon, ale jakoś mi się to nie widzi. Czy to nie narobi jakiegoś bigosu A może dociągać trochę pokrywę, Próbowałem jedną śrubę ruszyć, to na zimnym silniku jakoś dziwnie leciutko drgnęła

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2008, 10:19:40 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
rekinos, mozesz to zrobic na silikon, ale jesli chcesz to zrobic porzadnie to zrob to na loctite. Generalnie powinienes kupic nowa uszczelke. Ona jest z takiego tworzywa, ktore sie odksztalca pod obciazeniem i pozniej juz nie wraca wiec najlepsza bedzie nowa. A momenty dokrecania to lepiej przestrzegaj bo pozniej sa wlasnie takie problemy o jakich piszesz.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2008, 10:35:17 am »

rekinos

  • Gość
Senn#1869  ale to przy wykorzystaniu starej uszczelki, ale sprobować można dociągnąć i zobaczyć czy są na te 10Nm. a silikonu troszeczkę bo jak za dużo to może co pozapych zapomniał bym jak się rozgrzeje to nie cieknie

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2008, 12:25:08 pm »

rekinos

  • Gość
sorki że się pytam ale, kto pyta nie błądzi  Chodzi mi o krawędzie od obudowy walków, które są pod uszczelką ; od strony pokrywy to nic nie ma do skopania. jeszcze jedno czy pod tylnym uchem (po stronie rozdzielacza)jest jakiś uszczelniacz z którego może dawać olej.

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2008, 20:25:03 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Zarowno po stronie rozrzadu, jak i po stronie sciany grodziowej masz uszczelniacze walkow. Sa one kierunkowe wiec musisz kupic odpowiednie i montowac je odpowiednio.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2008, 20:34:05 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A nie mozna kupic jej nowej, tylko trzeba kombinowac z silikonem (?) :/ Nowa kosztuje miedzy 40, a 80 zeta

Cytat: "Senn#1869"
(...) Ona jest z takiego tworzywa, ktore sie odksztalca pod obciazeniem i pozniej juz nie wraca wiec najlepsza bedzie nowa(...)

Ona jest metalowa ;)  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2008, 20:37:53 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
-Marcin-, ale jak sie okazuje to nie chodzi tu o pokrywe walkow, tylko o sanki. A z tym tworzywem to rzeczywiscie zle okreslenie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2008, 20:48:25 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
a fucktycznie. to jedyne rozwiazanie to tak jak napisales to loctite. niby drogi, niby malo go, a jednak wystarczy go na okolo 10-15 silnikow (sprawdzone). tylko z loctite trzeba uwazac i nie smarowac blisko panewek i walkow, bo potrafi skleic panewke z walkiem. raz tak mialem w vovlo v40 1.9 t4 jak wymianalem uszczelke pod glowica. walek ciezko sie krecil przez loctite i przeskoczyl rozrzad o jeden zabek. na szczescie nic sie nie stalo. swoja droga to ten silnik z volvo jest bardzoooo podobny do roverowskiego w budowie.
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 01, 2008, 20:51:03 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No wlasnie jest drogi i jak dla 1 uzytkownika to jest go az za duzo. Moglbym poczestowac, ale mieszkasz za daleko. A tak poza tym to dobry mechanik powinien miec taki preparat wiec olej tego od silikonu i udaj sie do odpowiedniego :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2008, 09:54:07 am »

rekinos

  • Gość
Najlepszy numer ,że zawsze zastanawiałem się czego szczególnie zimą śmierdzi palonym olejem, a teraz wiem,że tak sobie olej leciał  :) jak metalowa uszczelka(a mechanik mi mowil nie wiem czy ona metalowa nie jest) to co tam da nowa trzeba doszczelnić  :D Tylko gdzie ja znajdę fachurę z locite :roll: zobaczymy dzięki za pomoc  :D

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2008, 14:26:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja stosuję inny preparat w płynie AFD2000 firmy ELRING dostępny w sieci InterCars po około 90-100zł za 50ml które z powodzeniam również starcza na kilka(naście) napraw. ma taki jaskrawo zielony jasny kolor.

A pokrywę zaworów zakładam na blachę z metalowej uszczelki (reszta jest zdarta i zyta) i klasyczny czarny sylikon aby w oczu nie raziło albo jak ostatnio na ten sam preparat co podałem wyżej i tez jest dobrze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2008, 22:15:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ten nasz to locite 510
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2008, 11:28:44 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
akurat w mojej Zabie to byla jedyna rzecz skladana na silikonie i bylo ok

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 18, 2009, 12:05:36 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
to znaczy, że pod sankami nie ma uszczelki tylko trzeba na loctite składać? właśnie zauważyłem że mi się silnik trochę poci w tamtym miejscu, a w nigdzie nie widze żeby taka uszczelka była dostępna.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 18, 2009, 12:21:10 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
BO tak na dobrą sprawe to fabrycznie jest pasowane na gładko bez uszczelki, ale po zdjęciu wypada dać trochę uszczelniacza Loctite żeby sie wałki nie zatarli i żeby się nie lało bokami.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - uszczelka pod pokrywą wałkow
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 04, 2009, 22:07:17 pm »

taraś

  • Gość
ja proponuje pastę victora reinza siwą jest najlepsza do takich rzeczy :mrgreen:  używamy jej  w warsztacie i nigdy nas nie zawiodła.