Autor Wątek: Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??  (Przeczytany 7335 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« dnia: Październik 05, 2008, 22:21:21 pm »

wojdi1

  • Gość
Witam nie mogę nigdzie znaleźć informacji jak odkręcić obudowę nagrzewnicy( tunel regulacją nawiewu i inne przełączniki) w plusie.  Mam zamiar wymienić  sprzęgło i niechęcę niczego przy okazji uszkodzić w wnętrzu autka.

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2008, 16:03:00 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Do wymiany sprzęgła to wystarczy Ci chyba tylko mieszek wyciągnąć  i dzwignie wypiąć.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2008, 19:05:04 pm »

wojdi1

  • Gość
Tak tylko że z tego co czytałem w książce Morawskiego trzeba zdjąć również ten plastik bo inaczej niema możliwości odpięcia drążka.

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 06, 2008, 19:45:02 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Trzeba zdjąć tylko mieszek. Mieszek w Plusie jest zakładany na 4 sztuki zaczepów - w narożnikach. Odchylasz mieszek, wkładasz palucha i "na macanego" Wypinasz mieszek. Żeby zdjąć samą wajchę to możesz ją nawet ciągnąć do siebie i bez zdejmowania mieszka, ale później trudno będzie go założyć.

Zapinki, to po prostu gumowe oczka zakładane na metalowe grzybki.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 06, 2008, 20:53:22 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "matucha"
. Mieszek w Plusie jest zakładany na 4 sztuki zaczepów
u mnie jest mocowany na 4 srobkach
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2008, 22:05:13 pm »

wojdi1

  • Gość
OZi a znasz jakiś patent na odkręcenie tych śrubek??

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 07, 2008, 08:40:11 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Najlatwiejszy to wyjacz wszystkie prtryczki, zegarek i panel reg nawiewem, po czym odkrecic dwa wkrety ktore mieszcza sie za przycikiem awaryjek i zegarkiem, wyciagnac ten czarny plastik i srobki na wierzchu.
Mozna tez rozciac od gory opaske ktora trzyma mieszek przy "galce" i magikowac.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 07, 2008, 09:13:30 am »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Jak zaczełem czytac pierwszy post to sie przeraziłem , myslełm ze chcesz demontowac obudowe nagrzewnicy ze sprzęgło zmienic.

Jest tak jak pisze OZi , musisz wyjąc przełącznik awaryjnych i zegarek , za nimi są wkręty które trzymają ten cały panel. Musisz gałkę odkręcić i jezeli wyjmiesz wszystkie przełączniki i odłączysz łącznie z zegarkiem to mozesz wyjac cały ten panel. Pózniej dobrze byłoby odłączyc droązek od skrzyni , on jest wciskany , wtedy lepiej idzie robota z wyciaganiem skrzyni bo drtązek nie przeszkadza.

Co do mieszku to w starszych polonezach plusach jest przykręcany a pózniej wciskany. Kiedys jak kupowałem w sklepie to wałsnie dwa rodzaje miał mocowania i kazał wybierac  :roll: .
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 07, 2008, 22:05:05 pm »

wojdi1

  • Gość
Dzięki teraz już wiem wszystko , jutro zabieram się do roboty .

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 08, 2008, 19:35:00 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
opisane wyzej sposoby sa ok, pod warunkie ze sie wyjmie regulacje nagrzewnicy, a to pryszcz na dupie, bo trzyma sie na ciegle do regulacji temperatury....


po kolei caly ten czarny plastik konsoli srodkowej sciaga sie:
1. radio
2.cieglo regulacji temperatury nawiewu(od kieszeni radia jest  do niej dostep, ciagnie sie z prowadnicy pancerza w dol a potem w lewo zeby linka zeszla)
3.panel sterowania nawiewem
4.zegarek
5.wlacznik awaryjnych
6. galke zmiany biegow (wystarczy odkrecic)
7. 2 sruby pod zegarem i awaryjnymi
8.srodek konsoli trzyma sie na zatrzaski.
9. zeby go wyjac calkowicie trzeba tez wypiac przelaczniki p-mglowych i ogrzewania tylnej szyby.

repost, ale wlasnie chyba kolega nie mogl wyjac tego panela sterujacego, bo ta linka przeszkadza.

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 17, 2008, 22:38:24 pm »

Marek K80

  • Gość
ad 2. ... od kieszeni radia jest do niej dostep ....
tak tylko, że trzeba chyba jeśli radio jest montowane w klatce tą klatkę też wyciągnąć
też bym się przymierzył bo lampka podświetlenia tych pokręteł padła

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 17, 2008, 22:44:56 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Marek K80, na upartego można i przez kieszeń.
Co do wymiany samych żarówek - nie musisz nic wypinać. Wyciągasz sam panel z pokrętłami na kilka cm. Żarówki są dwie od góry. Panel wyciągasz "na siłę" - podważasz małym śrubokrętam. Roboty na 2 minuty. Gdzieś o tym było ale nie mogę znaleźć, pomimo że sam udzielałem się w tym temacie  :x
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 17, 2008, 22:56:17 pm »

marcij

  • Gość
A nie wygodniej podejsc z dlugim srubokretem od strony tunelu ? Jak sie tam wcisnie srubokret to idzie odkrecic te srubki.

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 17, 2008, 22:57:56 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
marcij, kolega Marek K80 chce wymienić tylko żarówki :P Wtedy nie trzeba mieszka wcale wyjmować.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2008, 23:57:49 pm »

Marek K80

  • Gość
sorry za zamieszanie ale wole się spytać, bo jestem trochę przewrażliwiony (gdybym wcześniej przeczytał jak się ściąga deskę rozdzielczą tobym nie połamał plastików)

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 19, 2008, 08:41:09 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "matucha"
Trzeba zdjąć tylko mieszek. Mieszek w Plusie jest zakładany na 4 sztuki zaczepów - w narożnikach. Odchylasz mieszek, wkładasz palucha i "na macanego" Wypinasz mieszek. Żeby zdjąć samą wajchę to możesz ją nawet ciągnąć do siebie i bez zdejmowania mieszka, ale później trudno będzie go założyć.

Zapinki, to po prostu gumowe oczka zakładane na metalowe grzybki.


Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie ramka mieszka jest fabrycznie przykręcana w rogach do nakładki plastikowej konsoli środkowej. Wsadzanie tam palca, żeby coś odpiąć mija się z celem, bo trzeba odkręcić wkręty (mocowanie to nie wygląda na jakiś patent MADE IN STODOLA).
Pomóżmy Jackowi!

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2008, 14:25:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "MichalSW"
Cytat: "matucha"
Trzeba zdjąć tylko mieszek. Mieszek w Plusie jest zakładany na 4 sztuki zaczepów - w narożnikach. Odchylasz mieszek, wkładasz palucha i "na macanego" Wypinasz mieszek. Żeby zdjąć samą wajchę to możesz ją nawet ciągnąć do siebie i bez zdejmowania mieszka, ale później trudno będzie go założyć.

Zapinki, to po prostu gumowe oczka zakładane na metalowe grzybki.


Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie ramka mieszka jest fabrycznie przykręcana w rogach do nakładki plastikowej konsoli środkowej. Wsadzanie tam palca, żeby coś odpiąć mija się z celem, bo trzeba odkręcić wkręty (mocowanie to nie wygląda na jakiś patent MADE IN STODOLA).


Mógłbyś kolego przeczytać cały temat a nie tylko pojedyncze posty. Już kolega OZi wyjaśnił, że mocowanie to zależy od rocznika. Ja po prostu opisałem jak to wygląda u mnie, a on jak u niego. Jakbyś się za nowszy rocznik dobrał ze śrubokrętem to właśnie takie podejście mija się z celem.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 08, 2008, 19:48:57 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
http://moto.allegro.pl/item491332546_diody_pod_zegary_r5_t5_z_cokolem_szerokokatne.html


Czy takie diody pasuja (plug&play) do podswietlenia kokpitu (pokretla od nawiewu)?
328i

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 08, 2008, 20:32:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Pawel., można wiedzieć, czemu diody a nie żarówki?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Demontaż obudowy nagrzewnicy plus ??
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 08, 2008, 21:02:07 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "matucha#1931"
Pawel., można wiedzieć, czemu diody a nie żarówki?


Choćby dlatego, że diody są różnokolorowe i nie trzeba stosować wuj wie jakich folijek, filtrów nie wiadomo czego i pobierają mniej prądu co zapewne wiesz.

Pawel., poszukaj lepiej diod szerokokątnych tzw. dyfuzyjne. Mają większy kąt świecenia i światełko nie jest punktowe.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...